Takže ještě jednou a popořádku:
Poskládal jsem motor, poté co mi duo V&V přivezlo auto jsem jej namontoval, založil jsem převodovku, připojil vodu, elektriku, nalil olej a NASADIL KARBURÁTOR.
Tím okamžikem začaly mé problémy. Napřed to nešlo nastartovat - pumpa netahala benzín. Několik distančních těsnění pod tělo podávacího čerpadla problém vyřešilo. Poté se podařilo, sice s velkými problémy, nastartovat. Motor se chvíli udržel v chodu, ale za cenu plného sytiče a neustálého prošlapávání plynu. Na nějaké točení seřizovacími šroubky byl motor "hluchý".
Na to konto jsem jej 3x vyčistil, profoukal a vždy se to chovalo stejně. Stejně se to chovalo i po zakoupení a nasazení karbu od Štěpána.
Diagnostikoval jsem to jako: táhne falešný vzduch. Vyměnil jsem těsnění pod karburátorem a zas to samý. Byl jsem znechucen. V pondělí jsem mluvil s Václavem a on mi řekl, že to musí ale k...a táhnout falešnej vzduch a jestli jsem třeba nedal parohy na silikon.
Včera odpoledne jsem naznal, že tedy zkusím ještě dát nebo vyměnit těsnění pod tím krycím plechem do kterého se má chytat nadbytečný benzín. Jaké bylo mé překvapení, když jsem sejmul karburátor, krycí plech a ............ uviděl na šteftech nasazené podložky
. V ten okamžik jsem si uvědomil, že při demontáži motoru a karburátoru jsem je tam sám nasadil, abych je "neztratil" a samozřejmě jsem na to zapomněl
. A když mi potom ten motor ležel na ponku tak ten krycí plech překážel - tak co s ním? Nastrčil jsem ho na štefty a podložek jsem si nevšiml. No a problém byl na světě.
Ty podložky už nikdy nikdo nenajde! Jejich let plavmo až do druhé zahrádky byl impozantní. Dal jsem nový těsnění, nasadil karburátor, natáhl benzín ... a otočil klíčkem. A světe div se - ono to chytilo asi na třetí otáčku. Pak už jen stačilo počkat, až se ohřeje a poladit volnoběh.
Pánové - řeknu Vám, taková blbost a co to stojí člověka času, nervů a nadávání.
Ale už je hotovo, další horizont byl překročen, už zbývá pár detailů a bude hotovo.
Luděk