II prírastok v zbierke Sida a Doktora
Moderátor: Moderátoři
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Už se těším.Ty ju mas taky bez SPZ?
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Tak sme opäť vytiahli ten zázrak pred garáž a začali sme niečo robiť, aby to len tak nestálo. Vymenili sme ľavú vežu, lebo to bol dôvod nepojazdnosti. Miesto uchytenia horného ramena bolo obhnité a koleso už rozčechovalo a už by to nevydržalo ani jednu jazdu. Na ľavej a neskôr na pravej prednej strane ideme vymeniť čapy a musíme repasovať predné brzdy, lebo nebrzdia ako to kúpil Majo. Piestiky sú úplne vytlačené a zahrdzavené a platničky zodraté na plech. Motor sme nedokončili v zime., zatiaľ tam má provizórny karburátor a šlape len vo vysokých otáčkach. Pôvodný je pripravený a nastavený podľa parametrov. Všetko by malo tesniť. Okrem toho je to všetko strašne hnilé a aj tú vežu bolo problém privariť na niektorých miestach, ale podarilo sa a drží. Keď si predstavím, že by Majo 2103 vymenil nové blatníky a prahy bolo by to skoro totožné. No tá podlaha je zdravšia. Mohli sme vymeniť celé podblatníky, ale to by bola škoda. Za také dva roky sa tá kasňa dostane do štádia, kedy bude nutná go, alebo výmena. Pár km od nás sme videli odhlásenú 2102ku a mala peknú rovnú karosériu, bola červená a chromy mala natreté na čierno. Ideálna darkyňa telesnej schránky. Veď časom sa uvidí. Samozrejme niejaká plecharina 1200 sa už dostala do našich rúk.
Takže po dlhej dobe som sa rozhodol, že sem niečo napíšem. Kombík pekne slúži, motor je nastavený k spokojnosti a do kopcov to ide jedna radosť. Problém s benzínom v oleji sa vyriešil sám- benzín sa pekne odparil. Zostáva už len nastaviť citlivosť plynových tiahel, lebo to je veľmi do citliva a spôsobuje to občas hrabanie. Včera som v združenom prístroji vymenil ukazovateľ paliva, lebo pôvodný už odišiel. Dnes ráno bol Doktor s bratom na hríboch a dosť prevalil olejovú vaňu. Nič dôležité sa však nepoškodilo. Boobede boli nasadené kryty zadných svetiel v zachovalejšom stave od Autobazára Elišku. Tie predtým boli tak vyblednuté, že smerovky aj brzdy svietili na bielo. Momentálne je tam cca 30 litrov benzínu, takže do konca roka sa bude za čo voziť.
Niejaké plány do budúcna:
- vymeniť guľové čapy riadenia na pravej strane
- vymeniť stabilizátor prednej nápravy( okrivený pri ťahaní nivou cez Zvolen)
- vymeniť čapy riadenia
-opraviť zavesenie koncového dielu výfuku.
-vymeniť olejovú vaňu( to asi až keď príde na radu výmena oleja.)
Niejaké plány do budúcna:
- vymeniť guľové čapy riadenia na pravej strane
- vymeniť stabilizátor prednej nápravy( okrivený pri ťahaní nivou cez Zvolen)
- vymeniť čapy riadenia
-opraviť zavesenie koncového dielu výfuku.
-vymeniť olejovú vaňu( to asi až keď príde na radu výmena oleja.)
lada ma vseobecne citlivy plyn oproti inym autam. Mam skusenost ze pokial dam svoju Ladu niekomu kto s tym nikdy nesiel vzdy pri pohynani preturuje motor preto s nou radsej budem jazdit uz len ja
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Aj úchyt je ohnutý, aj stabilizátor je prehnutý smerom dopredu. ( aspoň sa mi zdá.( Veď možno pamatáš, ako to zopárkrát trhlo. Lada má citlivý plyn, to je pravda, ale naša to nemá dobre nastavené. Stlačíš plyn o 1 cm a máš 4000 ot. Napriek tomu s tým Doktor celkom plznule jazdí. No keď včera cúval z dvora do kopca na parkovisko nagumoval riadnu čiaru cez cestu