Stránka 18 z 342

Napsal: stř led 23, 2008 23:18
od Jelen
Jasne, cpi to sem, hlavne se pripoj na ICQ... Ja myslel, ze u vas se nedelaj tyhle stary vlaky, ze tam mate ty novy.

Napsal: čtv led 24, 2008 09:12
od Teepee
Honza 21061 píše:Nejlepší je 162/163 neboli Peršing a od něj odvozené modifikace... 8)
Nemůžu si pomoct, ale design BREJLOVCE nebyl nikdy překonán. Z té mašiny je od pohledu cítit síla, optimismus, rychlost, spolehlivost a vitalita.

Jak je to ale s tou spolehlivostí všichni víme že... Docel jsem čuměl, když jsem přijel jednou do Radotína (cestou z práce v žabotlamu) a tam, Brejle a dělaj blum, blum, blum...(K 6 S 310 DR) :wink:

Napsal: čtv led 24, 2008 12:43
od Honza 21061
Teepee píše:Nemůžu si pomoct, ale design BREJLOVCE nebyl nikdy překonán. Z té mašiny je od pohledu cítit síla, optimismus, rychlost, spolehlivost a vitalita.
To je pravda... :wink: Co se nás natahal o nedělích z chaty na přímém vlaku do Vršovic v 15,58. Objevil se v zatáčce, rozčísnul větve, za ním prachová bouře, brzdy skřípaly... To byly časy. Potom nás v Čerčanech přepojili za Bobinu a jelo se na Prahu! 8)

Napsal: čtv led 24, 2008 12:52
od Pšenda
Tomáš píše: Lokomotiva je osazena dvoudobým pomaluběžným naftovým dvanáctiválcem s válci do V. Jedná se o přeplňovaný agregát s přímým vstřikem paliva, vodním chlazením a rozvodem ventilů OHV.
Nějak mě nejde do hlavy že je to dvoudobý motor a rozvod ventilů OHV.

Napsal: čtv led 24, 2008 13:56
od Teepee
Pšenda píše:Nějak mě nejde do hlavy že je to dvoudobý motor a rozvod ventilů OHV.
Jestli mně paměť neklame tak ventily jsou tu využity jen pro lepší vyplachování výfukových plynů z válce.
Chtěl jsem to najít a místo toho jsem našel docela zajímavou diskuzi, tam by se člověk asi dozvěděl věcí.
http://www.k-report.net/discus/messages/28/337.html

Napsal: čtv led 24, 2008 14:47
od Tomáš
co se týče elektriky tak mě osobně nejvíc nadchly 181..robusnost a krása...v diselu samorřejmě "Brejlovec" ale i "Zamračená" (749) má cosi do sebe...jinak co se týče Brejlovců tak ještě existuje model 755 rok výroby 2005 ..kdyby naši kumpáni přemýšleli hlavou a ne kolenem byla by to slušná lokomotiva ČD

http://www.atlaslokomotiv.cz/loko-755.html#udaje

a možná su zatíženej na ty kloubový věci,ale u mě abych nezapoměl jasná jednička na slovensku 125.8

Napsal: čtv led 24, 2008 16:59
od Štěpán

Napsal: čtv led 24, 2008 19:40
od Stanley__001x
Sergeje Stojí v Chebu za drážní truhlárnou, když pojedeš od Plzně tak je určitě uvidíš, doma máme (prej na památku) hlavní tlakovou jímku, nějaký vypínače a taky koncoví světlo. Nějakech těch 1400KW výkonu se mne zdá nějak málo, otec vždycky tvrdil něco o 2500 koní na klice, ale možná mistifikoval :lol: , sergej má (nerad bych kecal tak schovívavost) dvě rotsova dmychadla - něco mezi kompresorem a olejovým čerpadlem) a čtyři turbodmychadla ale nejsem si jistej. Rozvod OHV proto že má výfukový ventil (bezvadný na majzlíky) a sací kanál - proto ta rotsova dmychadla- při malejch točkách by to nedávalo vzduch do válce. Na stanovišti byl prý opravdu klid jako v pokoji oproti ostatním soudobím dieselelektrikám. Jestli něco o něm chcete vědět napište a já zjistím, otec na nich asi dva roky jezdil a strejda dělal překlady tech. dokumentace ze SSSR. :D :D :D

Napsal: čtv led 24, 2008 19:51
od Štěpán
Stanley__001x píše:Jestli něco o něm chcete vědět napište a já zjistím, otec na nich asi dva roky jedil a strejda dělal překlady tech dokumentace z SSSR :D :D :D
Všechno...

Já hlavně, jak vypadá vnitřek a ten motor... :D

Napsal: čtv led 24, 2008 19:52
od Honza 21061
Tady to začalo vypadat slibně! :wink: Štěpánovi patří dík za odkaz a Stanleyho bych si tedy dovolil poprosit o nějaký technický popis toho motoru. Elektrická část je v podstatě totožná se vším, ale o samotném doudobém dieselu nemůžu najít nikde pořádné informace, princip, jak pracoval, v jakých otáčkách, výhody, nevýhody, provozní problémy, druh vstřikování, plnění, kolik čeho...
No, znáš to, vyčerpávající kapitola o motoru Sergeje by mi udělala radost. :wink:

Napsal: čtv led 24, 2008 20:07
od Stanley__001x
Mno tak vícero informací můžu poskitnout až po návštěvě domova, kde buďto najdu nějakou knihu, nebo vyspovídám otce :lol: . A ten dvoudobej diesel byl docela oblíbenej a to nejen jak ho znaj všichni z dachla- přepoštění z kliky. Nedávno jsem koukal do nějaký bible Spalovací pístové motory (asi 500 stran) a tam o něm psali docela dost. Ale bylo tam i jiných mne neznámím motorech a taky tam toho bylo hodně :D . Na volnoběch bral 63litrů nafty na hodinu když byl dobrej... , žral strašně oleje až 50kg na šichtu :shock: , ale to prej bylo tím že nějakej blbec vymyslel že musí být olej ma max rysce a na trati pro sergeje platí takový ty tečkovaný kulatý značky s rychlostí- je to třída přechodnosti 2 (podle váhy na nápravu).
Rusové ještě dělali, později, Táni- byl to nástupce sergeje o kapánek silnější asi 3000 koní, ale ty Československá vláda nechtěla, hodně jich jezdí v bívalé NDR a občas jsou proto vidět i v Chebu.

Napsal: čtv led 24, 2008 20:09
od Laďuša
Honza 21061 píše:Nejlepší je 162/163 neboli Peršing a od něj odvozené modifikace... 8) Ale Plecháč, navíc, když je nově nastříkaný, je velice pěkný...
.....
Honzo, základ je Eso 363, od něj teprv vznikaly Esa 362, Peršingy 162/163 a Princezny 263...
Teepee píše:Jak je to ale s tou spolehlivostí všichni víme že... Docel jsem čuměl, když jsem přijel jednou do Radotína (cestou z práce v žabotlamu) a tam, Brejle a dělaj blum, blum, blum...(K 6 S 310 DR)
Boha, šestiválec na Brejlovci?? Vim, že v roce 1996 se tutim motorem remotorizovali 2 Brejlovcí kvůli spolehlivosti a úspoře, přeznačili je na 752, ale jeden nebyl ani dodělanej a už ho zrušili... Že by se teď tuty motory do nich cpali i bez přeznačení?? No jo, na dráze je dneska možný všechno...
Ale zvuk K 6 S 310 DR je krutej ;)
Dizajn Brejlovce je hodně povedenej, takovej nepodléhající módě.. A ty klatovský jsou i tak pěkně natřený :P
Tomáš píše:...co se týče elektriky tak mě osobně nejvíc nadchly 181..robusnost a krása.....jinak co se týče Brejlovců tak ještě existuje model 755 rok výroby 2005...... možná su zatíženej na ty kloubový věci,ale u mě abych nezapoměl jasná jednička na slovensku 125.8....
Jo Šestikoláky, to jsou mašiny - vůbec šestinápravový stroje působí úplně mohutným dojmem ;)
Brejlovec 755 je pěkná věc, motor caterpillar, škoda, že jich neni víc...
A dvoudílný stroje jsou úplně nejhustší, ovšem asi hezčí je 131, i když 125.8 působí mocnějš.... Ale teda kloub to neni, je to spojený klasicky přes nárazníky a kupli... ;)

Napsal: pát led 25, 2008 08:11
od Teepee
Stanley__001x píše: Rusové ještě dělali, později, Táni- byl to nástupce sergeje o kapánek silnější asi 3000 koní, ale ty Československá vláda nechtěla, hodně jich jezdí v bívalé NDR a občas jsou proto vidět i v Chebu.
Nemyslíš Ragulina? BR130, BR132?
viz např. http://www.youtube.com/watch?v=J6vvmk5Ejdk

Napsal: pát led 25, 2008 08:13
od Teepee
Laďuša píše:Boha, šestiválec na Brejlovci?? Vim, že v roce 1996 se tutim motorem remotorizovali 2 Brejlovcí kvůli spolehlivosti a úspoře, přeznačili je na 752, ale jeden nebyl ani dodělanej a už ho zrušili... Že by se teď tuty motory do nich cpali i bez přeznačení??
Nee, jestli se nepletu, tak to co jsem viděl byla 752.001. Co já vím tak z těch dvou přestaveb zrušili jen jednu.

Napsal: pát led 25, 2008 11:10
od Laďuša
Teepee píše:
Stanley__001x píše: Rusové ještě dělali, později, Táni- byl to nástupce sergeje o kapánek silnější asi 3000 koní, ale ty Československá vláda nechtěla, hodně jich jezdí v bívalé NDR a občas jsou proto vidět i v Chebu.
Nemyslíš Ragulina? BR130, BR132?
viz např. http://www.youtube.com/watch?v=J6vvmk5Ejdk
JJ, to je ono.... Se tomu řiká různě
Teepee píše:
Laďuša píše: Boha, šestiválec na Brejlovci?? Vim, že v roce 1996 se tutim motorem remotorizovali 2 Brejlovcí kvůli spolehlivosti a úspoře, přeznačili je na 752, ale jeden nebyl ani dodělanej a už ho zrušili... Že by se teď tuty motory do nich cpali i bez přeznačení??


Nee, jestli se nepletu, tak to co jsem viděl byla 752.001. Co já vím tak z těch dvou přestaveb zrušili jen jednu.
Hm, tak on ten jeden štyk eště jezdí...