Stránka 18 z 26
Napsal: čtv kvě 20, 2010 13:47
od andrej87
zdravim chcel by som sa spytat aky software by som mal pouzit na ladu 2111 rok vyroby 2000 a mam 12 pinovu zasuvku ale prepojil som to na 16 pinovu a mam kablel kkl OBD 2 a windows vista za prípadne rady vopred ďakujem
Napsal: čtv kvě 20, 2010 20:31
od plavec
andrej87, : Nevím, jestli si četl toto téma celé.Ale zkoušeli jsme z tý 12pinový ruský zásuvky udělat "redukci" na OBD II zásuvku, ovšem jsme se softwarově nepřipojili ani přes ICD, Scanmaster a nevím co ještě. Windows XP, jak u wisty nevím, ale můj odhad je, že to taky nepujde.
Jediná diagnostika která mi funguje je ATAL v LADAservisu na Sadské.
Napsal: ned srp 29, 2010 16:37
od plavec
Petr HC píše:Zatím jsi mi neodpověděl, jak je to s tím Tvým imo. Pokud to někdo ustřihl i se zástrčkou
plavec píše:zřejmě ano při zběžném kouknutí po tý zásuvce jsem ji nenašel.Prohledám důkladněji.Pak poreferuji.
Dneska jsem zjistil, že tam imbilizer normálně je, je i zapojen ale je to nějak (nevím jak) udělaný aby se nikam nepřikládal přívěšek.Každopádně žlutočerný drát K-Line vede z dag.zásuvky pod volantem právě do konektoru imo. Toť ale hradní střela která nás dál nezajímá.
Ale proč to píšu, zkoumal jsem proč mě nejde zdiagnostikovat kočkolap přes ATAL, kterej normálně na Hradní střele fungoval. A někdo z tech stréců , co nechtěl přikládat přívěšek na imobilizer, ho tam jednoduše přilepil tavnou pistolkou natvrdo od imobilizeru pak ucvaknul žlutočerný a tmavě zelenčerný drát , schumlal dráty olepil izolačkou a pohodil na zem. Takže jsem vystopoval že K-Line (žlutočerný drát) původně vede do diagnstický zástrčky pod volant, tak jsem ho přiletoval zpátky.Ten tmavě Zelenočerný vedl do nějakého konektoru pod volantem, ale neletoval jsem ho zpět.
Mám ten tmavě zelenočerný přiletovat zpátky, ikdyž nemám problémy s tím, že bych nenastartoval kvůli imobilizeru?
TO ZELVOTRON: Jak nám nešel tenkrát ten palubní počítač, tak nebylo by řešením natáhnout si K-Line přímo od ŘJ (pin 55)? něco podobného totiž radí Tonda na str.2
EDIT: Musím pochválit profíky z Táborského ATALu, kde mě dneska úspěšně udělali diagnostiku.Ochotně, rychle, s přehledem.Moje laické dotazy dokázali odpovědět a vše vysvětlit takřka polopatismu. Což je super.Dávám jim jedničku a příště jedu tam.Je to pro mě blízko a přímo u zdroje, nečuměj jak na vola a neohrnujou nos, že tyhle pekáče nedělají.
jen byla malá záludnost v tom, že nám občas spojení s ŘJ mého vozu vypadlo. Nicméně bylo tam 5 přechodných závad(jedna z nich P9999 Nekompatibilní šofér
), ty sme smazali a a zatím se kontrolka nerozsvítila.Tak uvidíme.
Napsal: pon srp 30, 2010 20:33
od dmatej
Taky mám dotaz - dneska ráno se mi rozsvítila kontrolka motoru a svítila až do práce (Kalina 8V). Auto jelo normálně. Co s tím? Zhasne to samo? Mám zkoušet nějaký odpojování baterky? Co je to to vaše vyblikávání, jde to tu taky? Nemám čas číst téma, prosím o stručné shrnutí.
Mám 73 tisíc km, na 75 je plánovaná výměna lambd podle servisky, dneska jsem kupoval novej zadní díl výfuku (prdí si dovnitř, asi nějaká přepážka). Řemeny jsem už onehdá měnil, olej v převodovce taky.
Ještě asi zítra zkusím za světla proběhnout konektory kolem motoru, jestli nějakej nepřišel k úhoně ...
Napsal: pon srp 30, 2010 20:46
od plavec
dmatej, Vyblikávání závaad funguje u starých krabic, to u kaly nepůjde.Jedině zajet na diagnstiku a dozvíš se víc.Anebo si můžeš sehnat palubní počítač. Já najezdil se svítící kontrolkou mnoho kilometrů.Třeba když jsem kupoval modrou tak se rozsvítila ihned po předání kupní smlouvy a svítila dalších nejmíń 300km, bylo to čidlo škrtící klapky, ale jelo to.
Někdy se to rozsvítí i na pitomost, nějaký volnější či zoxidovaný konektor.
Odpojením baterie na chvíli se ta paměť taky může smazat (jen u některých závad), takže bych zkusil nejprv odpojit a po chvíli připojit baterii.Pak project a uvidíš. Ale každopádně pro jistotu navštiv pana Nedbala, nebo někoho kdo Ti vyčte závady.
Napsal: pon srp 30, 2010 20:58
od dmatej
No, k Citronům v Plzni asi nepojedu. Musel bych jim asi už otevřeně doporučit, ať to zavřou
.
Teoreticky by mohly umírat ty lambdy. O počítadle uvažuju už dlouho, jak se to používá? Nerad bych pořídil věc, co na mě bude dělat "kukuč" a já na ní ... taky "kukuč"
Navíc ráno dost lilo, mohlo by to taky souviset. Uvidím zítra.
Díky.
Napsal: pon srp 30, 2010 21:27
od plavec
dmatej píše:Navíc ráno dost lilo, mohlo by to taky souviset. Uvidím zítra.
mohlo by být. Ovšem to vše je (zatím) věštění z křišťálové koule.
EDIT: Jo a nějaké ty palubní počítače pro kalinu:
http://www.autocomp.ru/catalogue/tripcomputers/kalina/ ovšem chce to znát nějakou tu čínštinu či co...
Napsal: pon srp 30, 2010 21:30
od zelvotron
No s tou kontrolkou jak radí Plavec, počítač do kaliny bych asi dal tenhle:
http://www.autocomp.ru/catalogue/tripco ... 00001.html
Dává se místo toho deklíku před řadící pákou jak je na něm nálepka motoru, mám v podstatě funkčně stejnej, používá se to úplně jednoduše, v menu je diagnostik, kde se zobrazují kˇody a popisy ošíbok a jdou taky vymazat (čímž zhasne i CHE), samozřejmě pak to umí zobrazovat i různý údaje jako předstih, polohu škrtící klapky atd viz odkaz.
Akorát já mám u toho shtatu problém, že blbě ukazuje spotřebu, zhruba tak dvojnásobnou a nevím čím to je, ale to by u kaliny ani snad nevadilo, když má na spotřebu palubák v budíkách.
Napsal: pon srp 30, 2010 22:33
od dmatej
No, v pátek jedu na vodu a do pátku nemám čas jezdit do Sadské, nehledě na to, že p. Nedbal ho asi taky tak najednou mít nebude (nutno též ventily seříditi).
Tak snad zafungují samoopravné ladamechanismy
Jediný co stihnu, je vyměnit vejfuck.
Čínštinou mě nestraš, dyť je to normální azbuka
. Dalo by se to přes někoho přivézt?
Napsal: pon srp 30, 2010 22:59
od plavec
dmatej píše:Čínštinou mě nestraš, dyť je to normální azbuka
No nevím, mě to azbuku neukazuje,spíš nějaký zajímavý písmenka a všechny s háčkama a čárkama.
dmatej píše:Dalo by se to přes někoho přivézt?
jestli si dobře pamatuju, nabízel se kdysi radek mb,že by to sem přivezl.
Napsal: pon zář 06, 2010 22:39
od dmatej
OK. zatím odvolávám poplach, po týdenním stání jsem přišel, otočil klíčkem, kontrolka se rozsvítila, motor chytil, kontrolka zhasla asi po dvou vteřinách a od té doby se nerozsvěcuje, myslím jen krátce před nastartováním.
O přístroj se asi začnu zas zajímat, až bude nějaký problém nebo budu mít peníze na utrácení za "nice to have" věci.
snímač rychlosti vozidla
Napsal: ned zář 19, 2010 20:51
od plavec
nevím jestli to patří sem, ale podobné téma jsem nenašel. Neukazoval mi rychloměr, vyměnil jsem tedy snímač rychlosti na převodovce, ovšem konetror je trochu volný a diaagnostika hlásí přechodnou chybu "Snímač rychlosti automobilu" (myslím že) "není signál" Snímač jsem dal ze stříbrné a tam s ním nikdy nebyl problém. Co s tím? Napadá mě ucvaknout ze sříbrné i tu zásuvku pro ten snímač a připájet ji tam, ale to je docela čuňárna, ne? Kontakty jsem prostříknul i sprejem "Kontakt plus" a bez výsledku
Napsal: úte zář 28, 2010 13:26
od MartasBrno
Nevím jak to vypadá, ale přepájet to a kvalitně zaizolovat není problém. Pokud máš k tomu prostředky a k izolaci řekněme smršťovací bužírku, nebo samovulkanizační pásku. Obyč izolačka netuším jak dlouho vydrží, kvalita těchhle věcí je poněkud různorodá.
Re: snímač rychlosti vozidla
Napsal: úte zář 28, 2010 18:10
od Petr HC
plavec píše: ... vyměnil jsem tedy snímač rychlosti na převodovce, ovšem konetror je trochu volný a diaagnostika hlásí přechodnou chybu "Snímač rychlosti automobilu" (myslím že) "není signál"
Tuto závadu jsem měl ještě v garančce a v Automonti PC mi tvrdili, že existuje několik druhů těchto čidel . Sám tomu moc nevěřím, ale zkus se dotázat p. Nedbala nebo se podívat do seznamu ND na ruském webu.
snímač rychlosti
Napsal: úte zář 28, 2010 18:32
od Green
tuto závadu jsem měl,a jsou dva druhy snímaču,jeden s vyvodem do boku a druhý přimo,stojí asi 1300kč,nebo se dají vyměnit vnitřky,tj rozdělat a vyndat,ale záleží jestli funguje snímač uvnitř,já musel vyměnit za nový a je klid už 20000km