Stránka 18 z 43

Napsal: pon lis 09, 2009 17:07
od Cooper
zelvotron píše:Nejde o to, že by ten olej z Lídlu byl nějakej nekvalitní, ale o to, že za 300/4litry to tedy není až taková cenová bomba abych si to koupil místo třeba právě osvědčenýho Mogulu Super i do plečky.
300 za 5 litrů :-P a navíc, majitel přede mnou nevyměnil olej snad 20 tisíc km, takže já už to nějákým mogulem nezachráním ;-)

Napsal: pon lis 09, 2009 20:14
od Michal Karásek
Už to tu psal Marek - M6AD never more, lil jsem ho do Květušky taky, když mi teď Marek dělal hlavu, tak se mínil zjevit, a já, poté co jsem viděl foto taky - vylovení, vysušení, odbahnění je proti tomu motoru slabej odvar. Takže M6AD už možná tak do Trabanta, kde se 90% oleje spálí, ale nee do Lady. Teď tam mám 15W-50 API tuším SF a ten tam bude tak jen 2-3 tkm, po párstech kilometrech zčernal - to rozpouští ty svinstva, co v motoru nechalo M6AD za 20 let provozu.

Napsal: úte lis 10, 2009 05:37
od Wolf
vik2 píše:Stale me prekvapuje, že i kdyz tady na foru (a i jinde na WEBu) bylo nekolik clanku o olejich. Clanku docela podrobnych a poucnych. Tak porad pro mnoho lidi (nejen tady na foru, ale i v živote se s tim setkavam u mechaniku) povazuje 15W-40 za mineral. 10W-40 za polosintetiku a 5W-40 za sintetiku.
... a rozhodně je to všechno stále olej, ať již se základová složka zpracovává jakýmkoliv způsobem. Proto rozlišovat kvalitu podle tohoto měřítka nemá opodstatnění...
Cooper píše:... a navíc, majitel přede mnou nevyměnil olej snad 20 tisíc km, takže já už to nějákým mogulem nezachráním ;-)
:D takto vzniká pokrok :D

Napsal: úte lis 10, 2009 10:43
od Teepee
Je daleko větší pravděpodobnost, že olej se SAE 5W-40 bude na obalu v popisu označen jako "syntetický" zatímco 15W-40 bude označen jako "kvalitní motorový", než aby to bylo naopak. Samozřejmě vím, že je třeba číst primárně na obalu a pak ještě v technickém listu a hlavně je to jedno, jestli je olej syntetický, nebo slunečnicový :wink: já vždy vycházím z technických parametrů, jen (možná chybně) bych nelil do auta ve kterém nevím jaký byl olej při první výměně hned nějaký velmi kvalitní a drahý olej popsaný jako plněsyntetický.
Popisy výrobce - distributora, kde zcela zjevně toto škatulkování vzniká.
http://valvoline.cz/cs/shop/detail/63-m ... e-15w40-1l
http://valvoline.cz/cs/shop/detail/56-d ... d-10w40-1l (ten jsem dal v prvovýměně do P406)
http://valvoline.cz/cs/shop/detail/54-s ... er-5w40-1l

Michal Karásek píše:Už to tu psal Marek - M6AD never more, lil jsem ho do Květušky taky, když mi teď Marek dělal hlavu, tak se mínil zjevit, a já, poté co jsem viděl foto taky - vylovení, vysušení, odbahnění je proti tomu motoru slabej odvar. Takže M6AD už možná tak do Trabanta, kde se 90% oleje spálí, ale nee do Lady. Teď tam mám 15W-50 API tuším SF a ten tam bude tak jen 2-3 tkm, po párstech kilometrech zčernal - to rozpouští ty svinstva, co v motoru nechalo M6AD za 20 let provozu.
Do LADY stačí M6AD, dle knihy. Nikdy jsem ho tam neměl, nejhorší co jsem nalil byl Special Mogul a to v množství 1 litr, do Modrého LADY, který měl dolévací režim.
Ovšem Tvá zpráva vyznívá velmi pozitivně pro M6AD, 20 let to na něj fungovalo bez problémů. :roll: :wink:

Napsal: úte lis 10, 2009 11:31
od Wolf
V dnešní době už může mnohdy olej deklarovaný jako minerální leckteré oleje u kterých výrobce uvádí, že jsou syntetické "trumfnout". Ostatně ne vždy musí být (a není) pravda to, co mnozí výrobci uvádí na obalu o základu oleje :wink: . Nicméně k tomu M6A. Kdysi jsem ho měl ve své první Volze a nepřál bych už žádnému mému autu to, jakým způsobem jsem ho startoval, když udeřily dvacetistupnove mrazy a stálo to venku. Jezdil jsem za trambusem a nemohl jsem utrhnout zadní kola, potažmo motor.

Napsal: úte lis 10, 2009 18:31
od Michal Karásek
Teepee, Jojo, přiznávám, že to tak vyznělo, i když nemělo...asi zas tak bezproblémový chod to nebyl...Marek našel v prostoru vačky dvě otáčky (každá zvlášť) pružiny z ventilu, které nikde nechyběly, což znamená, že musela alespoň jedna prasknout a někdo kdo to měnil si nevšiml, že tam něco nechal...a těch věcí by se možná našlo víc...až bude foto, pověsím odkaz...

Napsal: úte lis 10, 2009 18:38
od Cooper
Zase me napadá, když se tu bavíme o těch olejích slovo "bussines". Všude lidem cpou do hlavy že když si do auta nenalijou nejlepší olej tak se jim to "pokazí". Myslím si že to není pravda, ale jen oblbnutí lidí....jako všude.

Napsal: úte lis 10, 2009 19:53
od Veverka
Nezapomenout na to,že tyhle vozy jezdí na 6 kontimentech,VAZy nejsou vyrobené na "vole masírku".
Jezdilo to 30let sovětské oleje v tamních podmínkách,tož asi tak.
Edit:5l za 300 je snad normální cena (ani moc,ani hnus)?
Taky jsem tak koupil.

Napsal: úte lis 10, 2009 20:09
od Teepee
ad. Cooper: Ale dobré je, že víme a umíme číst mezi řádky.
ad: Michal Karásek: to určitě podej detaily, protože Tvá zkušenost s provozem na M6AD mi přijde vzácná a o to více cenná. Bude dobré vědět, co motor LADA snese a s jakými následky.
ad. Veverka: 5l/300Kč je 60Kč za litr, což si myslím je už opravdu super cena (já ale nakupuji zpravidla na benzínce, na rozlévaný za pár šlupek nemám kam chodit)
Ovšem taková jako jsem kdysi koupil asi 11 litrů Super mogulu v litrovkách za 18,50 jednu protože v PC spletli cenu to holt není. :shock:

Napsal: stř lis 11, 2009 05:29
od Wolf
Teepee píše:Ovšem taková jako jsem kdysi koupil asi 11 litrů Super mogulu v litrovkách za 18,50 jednu protože v PC spletli cenu to holt není. :shock:
Ja jsem koupil nejlevnější olej v porevoluční době někdy asi před dvěma roky (ale možná se už pletu) v nějakém výprodeji Kauflandu. Byl to MOGUL GX-FE 10W-40 ve čtyřlitrovém balení, každé po stovce. Tehdy jsem jich vzal hned několik do zásoby. Ale již jsem je rozdal a spotřeboval.

Napsal: stř lis 11, 2009 08:00
od Marek
Teepee píše:ad: Michal Karásek: to určitě podej detaily, protože Tvá zkušenost s provozem na M6AD mi přijde vzácná a o to více cenná. Bude dobré vědět, co motor LADA snese a s jakými následky.
Dnes posílám Michalovi fotky útrob i exteriéru jeho motoru, takže vám je jistě sám rád poskytne.

U něho byl problém v tom, že se jeho motor dostal do začarovaného kruhu. Někdo před ním patrně motor uhřál a odešly mu simeringy ventilů. Tím došlo k tomu, že motor začal žrát olej. A bývalý majitel (místo aby to nechal opravit) kupoval nejlevnější olej na trhu, který pravděpodobně neměnil, ale pouze doléval v domnění, že když se olej tak často dolévá, že vlastně nestárne a tudíž k výměně není důvod.

My všichni zde určitě tušíme, že takový postup je absolutně nepřijatelný a sami bychom se k svým autům jistě chovali zcela jinak, nicméně stalo se. Michala (nového majitele) tímto obrovsky chválím, že tento zavedený postup odsoudil a měl zájem o sjednání nápravy (požádal mě o opravu jeho motoru).

Důsledkem tohoto jednání byl zcela zanesený motor karbonem. Na víku ventilů, hlavě a vačkovém tělese byla asi třímilimetrová souvislá vrstva černé smradlavé a silně mazlavé "hmoty", která se po aplikaci nového kvalitního oleje již začala narušovat a odlupovat do náplně oleje. Rovněž došlo k zanesení odvětrávače klikové skříně, čímž motor neměl kudy odtlakovávat a přetlakovaný karter tlačí olej všemi místy, kudy se mu to povede - tedy hřídelovými simeringy, plochými těsněními a podobně. Takže motor nebyl zasviněný jen uvnitř, ale i vně, a to tak, že velmi. Taky používáním opotřebeného oleje (= brusné pasty) došlo k poškození styčných ploch vaček a vahadel - to jsou díly k výměně (domluvili jsme se předběžně zjara příštího roku).

Takže toto dokáže vražedná kombinace "olej M6AD a dementní majitel vozu".

Napsal: stř lis 11, 2009 08:11
od Drobek81
Marku, prosel mi pod rukama i motor (1300ccm remen) ktery mel necelych 90tkm a po sundani vika ventilu to bylo jak babovicka misto z pisku tak z mazutu. Majitel pak priznal, ze tam lil nejaky olej z prace, coz by nemusel byt az takovy problem - jenze to byl hydraulicky olej a kupodivu to s nim jezdilo, akorat ty usazeniny sem pak sundaval spachtli a pokles vykonu byl zpusoben neoteviranim ventilu (vacka byla "kratka"). Proste majitele nekdy sou ruzni no :roll:

Napsal: stř lis 11, 2009 08:47
od Marek
Drobek81 píše:Marku, prosel mi pod rukama i motor (1300ccm remen) ktery mel necelych 90tkm a po sundani vika ventilu to bylo jak babovicka misto z pisku tak z mazutu. Majitel pak priznal, ze tam lil nejaky olej z prace, coz by nemusel byt az takovy problem - jenze to byl hydraulicky olej a kupodivu to s nim jezdilo, akorat ty usazeniny sem pak sundaval spachtli a pokles vykonu byl zpusoben neoteviranim ventilu (vacka byla "kratka"). Proste majitele nekdy sou ruzni no :roll:
Tak to bylo něco velmi podobného :wink:.

Napsal: čtv lis 12, 2009 20:43
od Michal Karásek
Zdravím všechny, foto jsem umístil na ksichtbook, zde je veřejný odkaz, pokud by nefungoval, dejte vědět, umístím to ještě jinam...
http://www.facebook.com/album.php?aid=8 ... c73f4af6d1

Napsal: pát lis 13, 2009 07:58
od Marek
Funguje to dobře, tedy aspoň mně ano.

Jen bych si dovolil doplnit - ty poslední tři fotografie předního víka motoru jsou pořízené již po umytí a ozdravné kúře :wink:, ale to asi každý určitě poznal.