A je to tady, třetí závada za tři roky a zrovna taková, že se s autem nedá jet
V pátek (14.8.2020) byla
nejen na Moravě, ale i v Praze po pořádném horku průtrž mračen. Někde zatopené podjezdy, spousty vody všude a já musel projet z jednoho konce Prahy na druhý. Vesta statečně probrodila všechno, když tu najednou kilometr od domova rozsvítila se kontrolka ESP. OK, je mokro, tak to klouže. Jenže neklouzalo. Když jsem přidal plyn, motor zvýšil otáčky a otáčkoměr spadl na nulu a rozsvítil se CHE. Pokud máte tohle vlákno přečtené, tak víte že
Dežo ví - to už tu bylo !.
No, nebudu podléhat panice, je pátek večer, leje, ono to do zítřka uschne. Druhý den přijdu k autu, že zkusím objet blok, nahodím, OK, rozjedu a na světlech zase "nula otáček". Tak se na volnoběžné otáčky doplazím na původní místo a říkám si, nu dobrá, napíšu mudrcovi z Východu, třeba mi něco poradí. Rada byla vyčistit čidlo a zkontrolovat kábely, což jsem ujištěn Tommelem že bych to mohl zvládnout i já
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
provedl (pokud jste hubení a vytočíte plnej pravej, tak se k čidlu dá relativně slušně dostat i zespoda a zezhora to jde taky když není motor rozpálenej). Na radu Želvotrona jsem vzal i kontakty Kontaktolem (konektor vypadal OK, zabalenej v takovým něčem co vypadalo jako smršťovací páska, v závitech něco mastného) a zkusil to nahodil. Nepomohlo, jakmile otáčky překročily cca 2500-3000, tak to začalo střílet do výfuku a otáčky šly do kopru. Jinak ještě taková perlička - i bez čidla polohy klikovky ŘJ zná otáčky a přes OBD je umí poslat, takže dochází k lehce schizofrenní situaci, kdy na kapličce 0 ot a Torque na infotainmentu otáčky spokojeně ukazuje.
Nu, nedá se nic dělat, zavolal jsem do Sadské ... co jiného dělat za krásného slunečného odpoledne než jet na výlet do Prahy, že ? Protože na 2000 otáček se fakt do kopce moc jet nedá a 45 km je to po dálnici. Ne, nechcete jet po dálnici na volnoběh.
Pan N. problém bravurně vyřešil během dosti krátké doby, ještě večer bylo auto doma. Cory měl jako obvykle v zásadě pravdu, ale bylo to záludné. Těsně u koncovky konektoru byl kabel přerušený - jestli mechanicky nebo zvířátkem nelze říct, ale pod tou "izolací". Kroutili jsme nad tím hlavou oba. Takže výměna části kabelu a konektoru a motor zase vrčí jak má ... teda nepočítaje v to vlnovec, který někdo psal měnili v záruce zadarmo ? Prý stojí řádově stokoruny, což asi za čas a nervy při vyjednávání s oficiálním zastoupení Slovlady nestojí
Ale jinak je to bezporuchové auto
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)