Stránka 18 z 46
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř úno 08, 2017 16:32
od Hurikán
Taky mě není úplně jasné, jestli šlo o nehodu, nebo noční vandalismus. Spíš bych to ale viděl na nehodu, ...bohužel. Jestli ano, tak doufám, že seš (jste) všichni OX.
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř úno 08, 2017 17:46
od Marek
Nehoda. Taková malá (ale mě nasere stejně jako velká). Zledovatělá poměrně úzká cesta, mírný kopec, já zespoda nahoru jsem zastavil a on se do mě stojícího na krajnici jakoby sklouznul (rychlostí chodce). Jel jak sáňky, kola v klidu a klouzal se z kopce. Nepraštil do mě, jakoby se svezl po LP kole.
Škoda tak kolem 12-15 tisíc odhadem, budeme-li se bavit o cenách originálních dílů. Tyčka řízení, poklice na kole, LP blatník + lak, geometrie. A budu se modlit, aby ta seděla, protože jestli tam bude krom té tyčky řízení ještě něco (rameno, tlumič apod.), zacvakám to nejspíš ze svého. Budou mi to totiž pravděpodobně plnit rozpočtem a tam se o jakékoli případné dodatečné kompenzaci plnění asi nedá ani uvažovat.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát úno 10, 2017 14:17
od Marek
Byl tu likvidátor. Dnes ráno v půl deváté. Velmi mile mě to překvapilo, že to bylo tak rychle. Nehoda se stala v úterý večer, ve středu ráno jsem ji hlásil a on už ve čtvrtek ráno chtěl přijít. Nicméně já jsem nedostal volno, tudíž jsme se domluvili až na dnešní ráno. Opravdu rychlé... Musím říci, že jsem takovou věc nikdy v novodobých dějinách neřešil, protože jsem nikdy neabsolvoval nehodu, kde bych figuroval jako strana poškozená. Jen pro objasnění předešlé věty - já vůbec nebývám účastníkem dopravních nehod, ani jako poškozený, ani jako viník. Poslední nehoda, kterou jsem zavinil, byla roku 2004, a to bychom o mé vině mohli polemizovat (bylo to auto zákazníka servisu, který měl z mně nepochopitelného důvodu všechny čtyři zimní gumy obuté proti směru otáčení, takže při pokusu o zastavení vozidla se ono nekonalo a drcnul jsem do auta stojícího přede mnou.....).
Likvidátor byl velmi sympatický a ochotný. Nafotil vše, co se mi nezdálo. Prakticky jediné poškození, co jsem odhalil, je ohnutá tyčka řízení na levém kole a nepatrně naprasklý LP blatník (plastový). V krajním případě by se ten blatník snad i dal opravit a přelakovat, kdyby to bylo nutné. Nicméně likvidátor do poškození uvedl tyčku řízení, čep řízení, poklici na LP kole, blatník (výměna), lakování blatníku, geometrie náprav. To vše by mi měli proplatit tzv. rozpočtem, tedy v plné výši ceny originálních dílů. Ceny originálních dílů jsem si v autosalonu Renault v Jihlavě zjistil. Dá se říci, že kompletní oprava mého poškození by u nich vyšla cca na 15 tisíc korun. Tak jsem zvědav, kolik mi vyčíslí pojišťovna
.
Blatník budu řešit až na jaře, protože to není nic, s čím by se pár týdnů nedalo jezdit (i když na pohled je to viditelně prasklé a odřené), navíc s plastem se v teple pracuje lépe. Blatník koupím, nechám nalakovat a počkám na teplý jarní víkend.
Tyčku a čep řízení vyměním přes víkend (i když je zima jak v sovětské pohádce a vůz stojí na parkovišti nepojízdný, čili transport do nějaké teplé stodoly nepřipadá v úvahu). Na úterý jsem domluven s Vašátorem na kontrolu geometrie. Likvidátor říkal, že pokud by hodnoty geometrie nesouhlasily a byla nutná další oprava vozidla, řekněme výměna ramene, tlumiče atp., mám poté doložit fakturu na provedené vícepráce (nebo od koupě dílů) a pojišťovna mi to dodatečně proplatí. Pokud to tak opravdu je (což doufám, když to likvidátor říkal), je to skutečně super vymyšleno.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát úno 10, 2017 14:37
od Luděk Musil
Také jsem velmi dlouho nebyl účastníkem nehody a hodlám v tom pokračovat ... .
Nicméně musím říct, že v tomto (jak jsi psal - přístup pojišťovny, likvidátora) se hodně změnilo a to k lepšímu. L.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát úno 10, 2017 15:17
od Roman
Hmm, na tu cenu rozpoctom som zvedavy. Ja som mal dost davno (este sa na Slovensku platilo korunami) nezavinenu buracku s Golfom3 kombikom, menili sa zadne dvere, zadny naraznik, vystuha naraznika. Diely u VW by stali strasne prachy, presne si to nepamatam, ale naraznik vyse 20000sk (a nahrada sa nedala zohnat) dvere tiez tak nejako. Poistovna mi zaplatila 32000Sk a to akurat vyslo, ze som kupil pouzity naraznik a pouzite dvere plus klampiar a lak, takze som neskodoval. Chalani v servise mi vtedy nadavali, ze som si to nedal na faktury, ze by dokazali bez problemu podlozit fakturami aj dvojnasobnu cenu. Ale ty si to budes zrejme robit sam...
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát úno 10, 2017 15:56
od Marek
Ano, u mě práce není problém. Navíc rozhodně nehodlám kupovat originál díly. V druhovýrobě existuje mnoho výrobců, kteří produkují kvalitu minimálně srovnatelnou s originálními prvovýrobními díly (neb často do prvovýroby dodávají), ne-li dokonce lepší, ovšem za ceny podstatně nižší. Zatímco u Renaultu by mě axiální tyčka řízení s čepem stály přes tři tisíce korun, já koupím Meyle HD za necelých devět stovek. A to je sakra kvalita. Blatník v originálu stojí pět tisíc. Kelly jej nabízí za 1024 Kč (s mou slevou), již v plniči pod lak. Lakování mě vyjde tak bajwoko kolem dvou tisíc, a to jsem si vybral profi lakovnu. Geometrie u Vašátora bude určitě za cenu, kterou budu ochoten akceptovat. Takže myslím, že celé auto opravím do pěti tisíc korun (z nových dílů).
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát úno 10, 2017 19:13
od Jan Vaníček
Nevím, možná je to pojišťovna od pojišťovny, ale i já musím říct, že když už jsem řešil pojistnou událost, tak ke své spokojenosti. Před lety, když bylo naše Berlino zánovní byl drobný žduchanec do auta vpředu, žena to vzala na sebe. My měli havarijku, nechal jsem udělat rozpočet a dostal jsem celkem skoro 80tis., opravu jsem dělal podobně jako Ty, nárazník+ výztuha+chladičovka z vrakoviště, chladiče jsem koupil nové origo, stejně tak větrák a světla. Ve finále jsem lakoval jen nárazník, který jsem navíc koupil i s mlhovkama, kapotu jsem srovnal bez nutnosti lakovat. Oprava mně vyšla na necelých 40tis.. Taky jsem po rozdělání ještě něco dohlašoval a uznáno.
Zrovna dnes jsem řešil pojistku na domě a měl tu likvidátora ( minulý víkend povolil sníh a ledy a ty vzaly sebou okapy). Dostanu zaplacené kompletní okapy (přes 20m), držáky, lešení, podhledy (palubky) a nátěr fasády (jeden okap ji škrábnul). Bavil jsem se s likvidátorem, že nechám udělat vyhřívání do okapů, ten mi ale říkal, ať se na to vykašlu, že mám přeci pojistku.
Ano investuji do dražšího pojištění, ale když se něco stane, tak je to asi lepší.
A ještě jednu perličku pro odlehčení. Loni jsem měl na Octávce dvě pojistné události. Ta první, v Praze byla na parkovišti, viník ujel, ale díky dobré duši a trochu mafijánskému shánění informací jsem ho po dvou týdnech našel. Minulý týden jsem byl v jedné firmě v severních Čechách, blížím se k autu a auto vedle mě prásklo do očí. No ano, bylo to to auto, co mi to udělalo.
. Jinak nárazník se po opravě do měsíce měnil znova po zadním ataku od telefonisty. Honza
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát úno 10, 2017 20:40
od Vašátor
Určitě je to pojišťovna od pojišťovny. Pár let zpět (4?) jsem řešil bouračku Opla Omegy, opravovali jsme to na dílně a jak nejlevněji to šlo (ale zároveň kvalitně, kapota se nekupovala ale rovnala, atp.). Naše práce na faktuře 34.000kč, díly z druhovýroby. Pojišťovně to trvalo přes půl roku vyřídit (majitel jezdí na kamionu) a nakonec dostal 30.000kč jako že prej amortizace na díly ...
No a 14 dní zpět měl kamarád totálku - nedostal přednost, zato dostal ránu na pravé přední kolo, které se utrhlo z řízení, rameno kaput, tlumič kaput, předobok na hadry a jak ho to odmrštilo, zlikvidoval to ještě z druhé strany. Je to necelých 14dní, všechno vyřízené, peníze na účtu, auto prošlo dražbou a už jen čekáme až to od nás odvezou. Měl Opel Astra G 1.7dti, koupil ji 3 roky zpět za 24.000kč a nyní dostal od pojišťovny 34.000kč Asi to ale bylo i tím, že půl roku zpět měnil budíky a ty nyní místo 470.000km ukazují 210.000km
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát úno 10, 2017 22:00
od Jan Vaníček
Ano, amortizace hraje velkou roli, více než stáří hrají roli najeté kilometry. To byla výměna budíků ve správný okamžik
. Ale jak píšeš, je to pojišťovna od pojišťovny, mám dobrou zkušenost s Českou a Kooperativou (snad to není výjimka).H
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob úno 11, 2017 10:27
od Vašátor
U tý Omegy to bylo takové zajímavé, asi to řešili jako pojistný podvod, neb příjmení měl viník i poškozený stejné. Omega byla ale v plný palbě, s najetými 170.000km a stářím necelých 10let. Řešila to Kooperativa a jejich chování bylo opravdu otřesné... Na to, že to auto nové stálo 1.300.000kč, to ocenili na úplný pakatel.
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned úno 12, 2017 00:43
od jacek
Mám takový pocit, že podle nějakého již staršího judikátu (soudního výroku) pojišťovny nesmí náhrady krátit z titulu rozdílu ceny nového dílu a opotřebeného dle natočených km. Takže ta amortizace asi nebyla košer.
Jinak docela poučení - máme si urychleně stočit tacho?
Naštěstí u žigulíka může být max.99999,
a to mě letos bohužel se Žandou čeká, spíš až dost nad nulu.
J.
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned úno 12, 2017 09:28
od Marek
Přesně tak, odvolávání se pojišťovny na amortizaci dílu pro stáří vozu je trestněprávní jednání. Když to předáš právníkovi, nemá pojišťovna šanci. A moc dobře to vědí, jen to zkoušejí (některé).
U mě to tedy v tomto případě nikdo nezkusil a je to moc dobře. Oni by neměli šanci. Jde totiž o to, že přední blatníky u mého vozu jsou plastové, takže "nestárnou", navíc moje auto je vzhledově jak nové. Na tachometru (který si mimochodem likvidátor také fotil) nyní stojí stav 127400 km, což v dnešní době dokáží někteří řidiči natočit i za rok a půl. Takže ani největší drzoun by si určitě nic netroufnul.
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned úno 12, 2017 12:17
od Laďuša
To je jasný, podíval se na tebe a nic si netrouf. Normální pud sebezáchovy
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned úno 12, 2017 14:26
od Marek
Já pojišťováky nežeru, mám po nich větry
.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pon úno 13, 2017 17:28
od Marek
Tak jsem se pěkně rozčilil. Pojišťovna viníka mi poslala mail, kde v příloze mi vyčíslila škodu, a to na celkovou výši Kč 7118. Napadlo mě, jestli si náhodou nedělají srandu.
Půjdeme-li do důsledku, za to bych nekoupil ani ten blatník s lak na něj. Zač bych asi měl koupit originál poklici (kterou jinde, než u Renaultu nekoupím a její cena je kolem 800-850 Kč), tyčku řízení a čep (v originálu přes 2500 Kč, aftermarket kolem tisícovky) a ještě zaplatit geometrii???
Nebo jako chtějí, abych svoje auto opravoval prostřednictvím druhojakostních dílů, nebo snad dokonce dílů z vrakoviště? To snad ani nemohou myslet vážně, tohleto!!!
Nemám nic proti koupi dílů řízení v aftermarketu. Ale blatník by snad i oni sami měli proplácet dle cen originálních dílů. Osobně vím, jaké jsou problémy s tím, že neorigo karosářské díly nesedí. Nechci mít zhyzděné auto jen proto, že mi pojišťovna nemíní proplatit škodu ve výši, na kterou mám nárok. Mám pěkné auto, vypadá jako nové a má málo najeto. Kdybych měl nějakou dvacetiletou popelnici, nebudu vůbec nic řešit.
Co teď? Mám se odvolat? Nebo jak se můžu bránit? Existuje-li vůbec nějaká možnost obrany.....