Stránka 18 z 27

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: pát led 02, 2015 18:45
od Laďuša
Jsi na Ladafóru, tak tě to tady lidi budou rozmlouvat...

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: pát led 02, 2015 18:50
od radek mb
To chci, rad se stavim proti proudu a naschvál bych ta auta vyměnil, když me lidi budou odrazovat.

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: pát led 02, 2015 18:51
od Crocodile
Záleží co od auta chceš. Jestli jen obyčejné ježdění bez starostí, tak Octávka stačí. Jestli chceš trochu unikátní auto (vzhledem k počtu u nás), který ti vyhovuje, dej do pěknýho stavu desítku.

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: pát led 02, 2015 18:53
od Tommel
Není to rozumné ani trochu, :mrgreen: ale já jsem pro aby jsi to udělal, přeci jen Tvá desitka neni kazovej kus :)

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: pát led 02, 2015 21:08
od Chester
Sám nevím jestli desítku udržovat v super stavu, nebo jen jezdit. Hluk a bezpečnost má třeba i ta O1 někde jinde.
Navíc začínám pokukovat po něčem větším, Sharan Galaxy a pod.

(Teď se JMJ zalekl... Neboj jen tak ji nedám)

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: pát led 02, 2015 21:24
od Jelen
Záleží fatk i od toho, co jsi do okty dal a co tě stála dohromady, plus co tě bude stát desítka. Jestli se to vyplatí a co ti ta akce přinese za užitek. Jdou sehnat díly na oktávku hůř, než na desítku a jsou dražší? Jak je na tom okta stavově teď a jak se ti v ní jezdí? Jelo se ti příjemněji (nostalgii stranou) v desítce? Pokud ti pohodlím, hlukem, vedením řízení vyhovuje desítka víc, tak proč do toho neskočit. Jestli ti pro rodinu přijde bezpečnější oktávka, je to kombík, tak i jestli je praktičtější? Já osobně bych se na to vykašlal. Ale desítku neznám. Nikdy jsem v tom nejel.

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: pát led 02, 2015 21:37
od vodis
No já bych zpět asi neměnil. Ale asi je to tím, že desítka prostě ke konci zlobila a oktávka je oproti tomu za půl roku a 15000km v pohodě (jen jednou odešla vysokonapěťová pojistka). Oktávka mi přijde bytelnější a spotřeba je fantastická, oproti tomu desítka byla krásně atypická a nebál jsem se s ní vymetat jámy na Ukrajině. :-D

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: sob led 03, 2015 01:02
od Atex
Máš si nechat oktávku a dobře se starat o 2106.

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: sob led 03, 2015 05:24
od Michal Pokorný
Jo, tak to se budeš muset rozhodnout sám. Dát na rady kohokoliv z fóra je k ničemu. Ať jedním či druhým vozem budeš totiž jezdit ty, financovat provoz budeš též ty.
Sám musíš vědět co vyhovuje tvým potřebám a pocitům 8)

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: sob led 03, 2015 08:31
od Voda
Pokud bych jezdil jen výhradně po dálnici,je Felda s tím zastaralým 1.6 paradoxně o něco vhodnější než 1.5 od LADY.
Pro sportovce z okrsek je ta škodovácká 1.6 zase moc tupá a těžká.SAMARA/a o dost více desítka má krapet více místa uvnitř,hlavně vzadu a sedačky jsou pohodlnější.

pro řidiče je pohodlnější lada,na rozdíl od krabice jde v předokolkách na místě otáčet volant jednou rukou,felda je pro siláky.
Felda má viditelně horší rejd,nicméně o něco lépe brzdí.

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: sob led 03, 2015 08:50
od Raduz
Veverka, Veverka, Radek ma dilema esi Oktavku nebo Desitku a ty do toho s Feldou a Samarou, snad skorat ten obsah 1,5 u Lady si trefil :D

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: sob led 03, 2015 09:31
od Majo
Ja by som siel do 10tky. Viem, ze to bude poruchovejsie nez Okta, ani vykon nebude taky ako u chrochty, ani "image u vonkajsieho sveta" nebude taky ako s Pochcafkou..... A co? Zivot neni len o tom aby sme robili rozumne veci :mrgreen: :wink:

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: sob led 03, 2015 11:15
od Luděk Ondrůch
Pokud jsi byl s desítkou spokojen a s oktávkou jsi nespokojen, tak ano. Pokud ti oktávka vyhovuje tak ne.

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: sob led 03, 2015 11:26
od radek mb
Majo píše:Ja by som siel do 10tky. Viem, ze to bude poruchovejsie nez Okta, ani vykon nebude taky ako u chrochty, ani "image u vonkajsieho sveta" nebude taky ako s Pochcafkou..... A co? Zivot neni len o tom aby sme robili rozumne veci :mrgreen: :wink:
A to je právě ono. V podstatě je to výběr mezi rozumem a srdcem. Rozum představuje Oktávka. Takový sňatek z rozumu. Porovnání aut.
Podvozek je jasně lepší u Okty, desítka je neskutěčně nedotáčivá. Obrovské plus má desítka ve světlé výšce. Oktávka je tak nízká, že jsem si jednou najel k obrubníku předkem a skoro jsem tam nechal celý přední nárazník.
Spotřeba: zde samosebou vede milovaný i proklínaný turbodehet. Mám versi 66 kW, není to žádný závodník, ale i tak je velice úsporný. Ovšem při rychlosti 120 už to vyjde na stejno s desítkou, protože to si Okta začíná brát přes 5 na 100 a to samé mi bere desítka, možná jen o chlup více.
Motor: základní otázka tohoto tématu, nafta vs benzín. Na Oktě je natočeno 405 000 km, na desítce 203 000 km. Ta Okta už je po nastartování traktor, o tom žádná. Navíc je i docela hlučná. Troufám si tvrdit, že alespoň u mnou testovaných kusů, je desítka tišší. Ale zase se nesmí točit přes 3 000 ot., to jsou hlučné obě.
Prostor vnitřní: Zde vítězí desítka, hlavně co se týká prostoru vzadu, což by mne, jako řidiče sice nemuselo trápit, ale...
Interiér je modernější u Okty, navíc "moje" desítka je z roku 1999, takže stará palubka, staré budíky. Co se týká vrzání, skřípání plastů a různých pazvuků, jsou na tom obě auta steně. Sedačky jsou daleko pohodlnější v desítce, taková křesílka. ( Mimochodem, daleko lépe než v obou zmiňovaných autech, jsem se cítil v Kalině. Ano, v té, kterou jsem vlastnil asi 14 dní. Tam se mi interiér fakt líbil.)
Zavazadlový prostor: Oktávka v objemu kufru válcuje téměř všechny protivníky, avšak desítka má na sedan kufr velmi objemný. Hlavně, nutnost vozit kočárek už v brzké době vymizí, takže velikost kufru už pro mne není již hlavním kritériem.
Poruchovost? řekl bych stejná, na desítce jsou takové ubíjející ty malé závady.
Nejhorší aspektem na desítce by byla nutnost poradit si s korozí. Na Oktě není shnilého vůbec nic, což se o desítce říci nedá. Určitě prahy a zadní lemy, to jest záležitost urgentní.
Resumé? Pokud bych našel kupce na Oktávku, dejme tomu za 60 tisíc, asi bych neváhal, prodal ji, odkoupil bych zpět od bratra desítku. Tak jako tak má v úmyslu ji letos prodat. Je stále psaná na mne, žádný problém v papírování. Kdybych, dejme tomu, do deítky vrazil 20 táců, bylo by to zase moc pěkné auto. A zde opět vyvstává dilema "rozum nebo srdce". Oktávku nemám rád, byl to velký krok vedle a lituji, že jsem jí koupil. desítka je čtvrtvrak, který mám rád, navíc je to Lada.
Ach jo...

Edit: možná by stálo za to, oddělit téma desítka vs. Oktávka od toho hnusného tématu, ve kterém se tato debata nachází.

Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?

Napsal: sob led 03, 2015 11:30
od Vašátor
A já bych prodal oboje a koupil Opel Corsa B combi 1.4i 16V (zrovna jsem jednu viděl na prodej), protože na vzácnější běžně užívané vozidlo u nás asi nenarazíte (po ČR jich jezdí sotva 10ks). Vůz byl vyráběn v Brazílii a do Evropy se takřka nevozil. :mrgreen: (berte jako fór).

Radku, já bych se rozhodoval hlavně podle technického stavu, podle toho co mne do aut bude v brzké budoucnosti čekat za investice a rovněž i podle spotřeby - ovšem to jde i ruku v ruce s najetými kilometry. Pokud najezdím málo, nějaký litr na spotřebě navíc tolik nezabolí. Druhou věcí je to, že mít doma nevyužité auto je hloupost (tím nemyslím veterána). I když auto nejezdí, stále žere peníze a navíc chřadne dvojnásobnou rychlostí. /už jsem dočetl ... desítku má bratr/.

Další otázkou je, zda se nezbavit obojího a nekoupit již nějakou modernější Ladu. Přecejen pěkná Kalina v kombíku se dá dnes sehnat za velmi pěkné peníze (ale to sám víš).