Majo píše:Ja by som siel do 10tky. Viem, ze to bude poruchovejsie nez Okta, ani vykon nebude taky ako u chrochty, ani "image u vonkajsieho sveta" nebude taky ako s Pochcafkou..... A co? Zivot neni len o tom aby sme robili rozumne veci

A to je právě ono. V podstatě je to výběr mezi rozumem a srdcem. Rozum představuje Oktávka. Takový sňatek z rozumu. Porovnání aut.
Podvozek je jasně lepší u Okty, desítka je neskutěčně nedotáčivá. Obrovské plus má desítka ve světlé výšce. Oktávka je tak nízká, že jsem si jednou najel k obrubníku předkem a skoro jsem tam nechal celý přední nárazník.
Spotřeba: zde samosebou vede milovaný i proklínaný turbodehet. Mám versi 66 kW, není to žádný závodník, ale i tak je velice úsporný. Ovšem při rychlosti 120 už to vyjde na stejno s desítkou, protože to si Okta začíná brát přes 5 na 100 a to samé mi bere desítka, možná jen o chlup více.
Motor: základní otázka tohoto tématu, nafta vs benzín. Na Oktě je natočeno 405 000 km, na desítce 203 000 km. Ta Okta už je po nastartování traktor, o tom žádná. Navíc je i docela hlučná. Troufám si tvrdit, že alespoň u mnou testovaných kusů, je desítka tišší. Ale zase se nesmí točit přes 3 000 ot., to jsou hlučné obě.
Prostor vnitřní: Zde vítězí desítka, hlavně co se týká prostoru vzadu, což by mne, jako řidiče sice nemuselo trápit, ale...
Interiér je modernější u Okty, navíc "moje" desítka je z roku 1999, takže stará palubka, staré budíky. Co se týká vrzání, skřípání plastů a různých pazvuků, jsou na tom obě auta steně. Sedačky jsou daleko pohodlnější v desítce, taková křesílka. ( Mimochodem, daleko lépe než v obou zmiňovaných autech, jsem se cítil v Kalině. Ano, v té, kterou jsem vlastnil asi 14 dní. Tam se mi interiér fakt líbil.)
Zavazadlový prostor: Oktávka v objemu kufru válcuje téměř všechny protivníky, avšak desítka má na sedan kufr velmi objemný. Hlavně, nutnost vozit kočárek už v brzké době vymizí, takže velikost kufru už pro mne není již hlavním kritériem.
Poruchovost? řekl bych stejná, na desítce jsou takové ubíjející ty malé závady.
Nejhorší aspektem na desítce by byla nutnost poradit si s korozí. Na Oktě není shnilého vůbec nic, což se o desítce říci nedá. Určitě prahy a zadní lemy, to jest záležitost urgentní.
Resumé? Pokud bych našel kupce na Oktávku, dejme tomu za 60 tisíc, asi bych neváhal, prodal ji, odkoupil bych zpět od bratra desítku. Tak jako tak má v úmyslu ji letos prodat. Je stále psaná na mne, žádný problém v papírování. Kdybych, dejme tomu, do deítky vrazil 20 táců, bylo by to zase moc pěkné auto. A zde opět vyvstává dilema "rozum nebo srdce". Oktávku nemám rád, byl to velký krok vedle a lituji, že jsem jí koupil. desítka je čtvrtvrak, který mám rád, navíc je to Lada.
Ach jo...
Edit: možná by stálo za to, oddělit téma desítka vs. Oktávka od toho hnusného tématu, ve kterém se tato debata nachází.