Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12138
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Jsi na Ladafóru, tak tě to tady lidi budou rozmlouvat...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


- radek mb
- Příspěvky: 5194
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
To chci, rad se stavim proti proudu a naschvál bych ta auta vyměnil, když me lidi budou odrazovat.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 350/472
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 350/472
- Crocodile
- Příspěvky: 3539
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Záleží co od auta chceš. Jestli jen obyčejné ježdění bez starostí, tak Octávka stačí. Jestli chceš trochu unikátní auto (vzhledem k počtu u nás), který ti vyhovuje, dej do pěknýho stavu desítku.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
- Tommel
- Příspěvky: 3286
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Není to rozumné ani trochu,
ale já jsem pro aby jsi to udělal, přeci jen Tvá desitka neni kazovej kus 


Chatka 12 forever
. Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Sám nevím jestli desítku udržovat v super stavu, nebo jen jezdit. Hluk a bezpečnost má třeba i ta O1 někde jinde.
Navíc začínám pokukovat po něčem větším, Sharan Galaxy a pod.
(Teď se JMJ zalekl... Neboj jen tak ji nedám)
Navíc začínám pokukovat po něčem větším, Sharan Galaxy a pod.
(Teď se JMJ zalekl... Neboj jen tak ji nedám)
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Záleží fatk i od toho, co jsi do okty dal a co tě stála dohromady, plus co tě bude stát desítka. Jestli se to vyplatí a co ti ta akce přinese za užitek. Jdou sehnat díly na oktávku hůř, než na desítku a jsou dražší? Jak je na tom okta stavově teď a jak se ti v ní jezdí? Jelo se ti příjemněji (nostalgii stranou) v desítce? Pokud ti pohodlím, hlukem, vedením řízení vyhovuje desítka víc, tak proč do toho neskočit. Jestli ti pro rodinu přijde bezpečnější oktávka, je to kombík, tak i jestli je praktičtější? Já osobně bych se na to vykašlal. Ale desítku neznám. Nikdy jsem v tom nejel.
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
No já bych zpět asi neměnil. Ale asi je to tím, že desítka prostě ke konci zlobila a oktávka je oproti tomu za půl roku a 15000km v pohodě (jen jednou odešla vysokonapěťová pojistka). Oktávka mi přijde bytelnější a spotřeba je fantastická, oproti tomu desítka byla krásně atypická a nebál jsem se s ní vymetat jámy na Ukrajině. 

Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Máš si nechat oktávku a dobře se starat o 2106.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Jo, tak to se budeš muset rozhodnout sám. Dát na rady kohokoliv z fóra je k ničemu. Ať jedním či druhým vozem budeš totiž jezdit ty, financovat provoz budeš též ty.
Sám musíš vědět co vyhovuje tvým potřebám a pocitům
Sám musíš vědět co vyhovuje tvým potřebám a pocitům

VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Pokud bych jezdil jen výhradně po dálnici,je Felda s tím zastaralým 1.6 paradoxně o něco vhodnější než 1.5 od LADY.
Pro sportovce z okrsek je ta škodovácká 1.6 zase moc tupá a těžká.SAMARA/a o dost více desítka má krapet více místa uvnitř,hlavně vzadu a sedačky jsou pohodlnější.
pro řidiče je pohodlnější lada,na rozdíl od krabice jde v předokolkách na místě otáčet volant jednou rukou,felda je pro siláky.
Felda má viditelně horší rejd,nicméně o něco lépe brzdí.
Pro sportovce z okrsek je ta škodovácká 1.6 zase moc tupá a těžká.SAMARA/a o dost více desítka má krapet více místa uvnitř,hlavně vzadu a sedačky jsou pohodlnější.
pro řidiče je pohodlnější lada,na rozdíl od krabice jde v předokolkách na místě otáčet volant jednou rukou,felda je pro siláky.
Felda má viditelně horší rejd,nicméně o něco lépe brzdí.
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Veverka, Veverka, Radek ma dilema esi Oktavku nebo Desitku a ty do toho s Feldou a Samarou, snad skorat ten obsah 1,5 u Lady si trefil 

®; Člen LKCS
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Ja by som siel do 10tky. Viem, ze to bude poruchovejsie nez Okta, ani vykon nebude taky ako u chrochty, ani "image u vonkajsieho sveta" nebude taky ako s Pochcafkou..... A co? Zivot neni len o tom aby sme robili rozumne veci



21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1528
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Pokud jsi byl s desítkou spokojen a s oktávkou jsi nespokojen, tak ano. Pokud ti oktávka vyhovuje tak ne.
VAZ 1117
- radek mb
- Příspěvky: 5194
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
A to je právě ono. V podstatě je to výběr mezi rozumem a srdcem. Rozum představuje Oktávka. Takový sňatek z rozumu. Porovnání aut.Majo píše:Ja by som siel do 10tky. Viem, ze to bude poruchovejsie nez Okta, ani vykon nebude taky ako u chrochty, ani "image u vonkajsieho sveta" nebude taky ako s Pochcafkou..... A co? Zivot neni len o tom aby sme robili rozumne veci![]()
Podvozek je jasně lepší u Okty, desítka je neskutěčně nedotáčivá. Obrovské plus má desítka ve světlé výšce. Oktávka je tak nízká, že jsem si jednou najel k obrubníku předkem a skoro jsem tam nechal celý přední nárazník.
Spotřeba: zde samosebou vede milovaný i proklínaný turbodehet. Mám versi 66 kW, není to žádný závodník, ale i tak je velice úsporný. Ovšem při rychlosti 120 už to vyjde na stejno s desítkou, protože to si Okta začíná brát přes 5 na 100 a to samé mi bere desítka, možná jen o chlup více.
Motor: základní otázka tohoto tématu, nafta vs benzín. Na Oktě je natočeno 405 000 km, na desítce 203 000 km. Ta Okta už je po nastartování traktor, o tom žádná. Navíc je i docela hlučná. Troufám si tvrdit, že alespoň u mnou testovaných kusů, je desítka tišší. Ale zase se nesmí točit přes 3 000 ot., to jsou hlučné obě.
Prostor vnitřní: Zde vítězí desítka, hlavně co se týká prostoru vzadu, což by mne, jako řidiče sice nemuselo trápit, ale...
Interiér je modernější u Okty, navíc "moje" desítka je z roku 1999, takže stará palubka, staré budíky. Co se týká vrzání, skřípání plastů a různých pazvuků, jsou na tom obě auta steně. Sedačky jsou daleko pohodlnější v desítce, taková křesílka. ( Mimochodem, daleko lépe než v obou zmiňovaných autech, jsem se cítil v Kalině. Ano, v té, kterou jsem vlastnil asi 14 dní. Tam se mi interiér fakt líbil.)
Zavazadlový prostor: Oktávka v objemu kufru válcuje téměř všechny protivníky, avšak desítka má na sedan kufr velmi objemný. Hlavně, nutnost vozit kočárek už v brzké době vymizí, takže velikost kufru už pro mne není již hlavním kritériem.
Poruchovost? řekl bych stejná, na desítce jsou takové ubíjející ty malé závady.
Nejhorší aspektem na desítce by byla nutnost poradit si s korozí. Na Oktě není shnilého vůbec nic, což se o desítce říci nedá. Určitě prahy a zadní lemy, to jest záležitost urgentní.
Resumé? Pokud bych našel kupce na Oktávku, dejme tomu za 60 tisíc, asi bych neváhal, prodal ji, odkoupil bych zpět od bratra desítku. Tak jako tak má v úmyslu ji letos prodat. Je stále psaná na mne, žádný problém v papírování. Kdybych, dejme tomu, do deítky vrazil 20 táců, bylo by to zase moc pěkné auto. A zde opět vyvstává dilema "rozum nebo srdce". Oktávku nemám rád, byl to velký krok vedle a lituji, že jsem jí koupil. desítka je čtvrtvrak, který mám rád, navíc je to Lada.
Ach jo...
Edit: možná by stálo za to, oddělit téma desítka vs. Oktávka od toho hnusného tématu, ve kterém se tato debata nachází.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 350/472
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 350/472
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
A já bych prodal oboje a koupil Opel Corsa B combi 1.4i 16V (zrovna jsem jednu viděl na prodej), protože na vzácnější běžně užívané vozidlo u nás asi nenarazíte (po ČR jich jezdí sotva 10ks). Vůz byl vyráběn v Brazílii a do Evropy se takřka nevozil.
(berte jako fór).
Radku, já bych se rozhodoval hlavně podle technického stavu, podle toho co mne do aut bude v brzké budoucnosti čekat za investice a rovněž i podle spotřeby - ovšem to jde i ruku v ruce s najetými kilometry. Pokud najezdím málo, nějaký litr na spotřebě navíc tolik nezabolí. Druhou věcí je to, že mít doma nevyužité auto je hloupost (tím nemyslím veterána). I když auto nejezdí, stále žere peníze a navíc chřadne dvojnásobnou rychlostí. /už jsem dočetl ... desítku má bratr/.
Další otázkou je, zda se nezbavit obojího a nekoupit již nějakou modernější Ladu. Přecejen pěkná Kalina v kombíku se dá dnes sehnat za velmi pěkné peníze (ale to sám víš).

Radku, já bych se rozhodoval hlavně podle technického stavu, podle toho co mne do aut bude v brzké budoucnosti čekat za investice a rovněž i podle spotřeby - ovšem to jde i ruku v ruce s najetými kilometry. Pokud najezdím málo, nějaký litr na spotřebě navíc tolik nezabolí. Druhou věcí je to, že mít doma nevyužité auto je hloupost (tím nemyslím veterána). I když auto nejezdí, stále žere peníze a navíc chřadne dvojnásobnou rychlostí. /už jsem dočetl ... desítku má bratr/.
Další otázkou je, zda se nezbavit obojího a nekoupit již nějakou modernější Ladu. Přecejen pěkná Kalina v kombíku se dá dnes sehnat za velmi pěkné peníze (ale to sám víš).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/