JmJ píše:Sliboval sem, ze necham blbych kecu, ale neda mi to
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Proc s pridanym uchytem dostane spojka zabrat? Asi sem nedaval pozor...
Tak zrovna tato otazka nie je blby kec, prave naopak, som rad, ked sa tu bavime o technike a vylepseniach a neriesime blbosti typu "preco si si to kupil/v dnesnej dobe je to kram/za tu cenu je to drahe/je to nahovno ked pod tym musis lezat".
No a k veci - súdruzi totiz do samary naprojektovali malú spojku, je mensia nez spojka na 2101. K tomu navrhli spojkovy kos dostacujucej velkosti. Potom prisli silnejsie motory, až doslo na 16-ventilovu techniku a zistilo sa, že spojka trpí. Takze namiesto vyrábania novej prevodovky, resp spojkoveho kosa, vybrali spodny uchyt prevodovky/motora, pridali 2 záchyty reakcie a nechali, nech sebou motor hádže ako epileptik, čím spotrebuje určitu cast kinetickej energie pri zábere/brzdení motorom a tým zmiernuje rázy na spojku. Zvacsit kos by znamenalo minimalne posunut o trosku prevodovku alebo zasa motor a v Priore je to kvôli nosníkom dost problematické, navyse by to asi zacali pouzivat vo vsetkych modeloch, s cim by suviselo vela dalsich zmien.
Dôvody, preco som si to auto kupil, som tu popisal uz viackrat. Pre mna lacne a dostupne diely, nemusim sa bat natankovat na UA, kde benzin stoji momentalne 0,78e, mam o tom aute urcite vedomosti, viem si ho spravit sam, lacnejsie servisne prehliadky som zatial nenasiel nikde (ak nepocitam prehliady zadarmo, tusim Mercedes to tak ma), v danej kategorii tomu podla MOJICH potrieb konkurovala jedine Dacia.
Začinam mať pocit potreby verejne sa tu ospravedlnit, ze som si kupil Prioru. PARDON, to je teda "LADA" klub
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)