Stránka 18 z 23

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: úte črc 07, 2015 08:59
od Petr HC
Raduz píše:A proč to tam nedaj rovnou? Nevim o zadnych kabelech co by mely stineni...
U mojí 2112 (MP7.0.xx) E3 jsou stíněné kabely minimálně u vysokoimpedančních čidel (detonační čidlo a čidlo nerovnosti vozovky). Pro tato stínění platí zásada, že musí být spojeny s kostrou jen na jednom konci (jinak se v nich mohou indukovat smyčkové proudy) a to co nejblíže ŘJ. Dalo by se to změřit ohmmetrem u připojení k čidlu. Nejsem si jistý, jestli nejsou stíněny i přívody od Lambda sond.
EDIT viz obr.
P.S. pokud nerozluštíš legendu ani pod lupou, mohu Ti poslat obrázek v o něco větším rozlišení na Tvůj mail.

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: úte črc 07, 2015 16:33
od Raduz
JmJ píše:Jak pravil hogo fogo:"musi se postupovat systematicky".

Pokud si pamatuju, tak pred par lety v jedovnici ti petr HC delal diagnostiku v souvislosti se saharou a na grafu cidla teploty bylo videt, ze cidlo ukazuje rekneme 50 a pak najedou 100 a pak zas 50 atd. Proste to vypadalo na to, ze blbne cidlo. Kdyz po vymene cidla sahara blbla dal, tak se teplota chovala stejne? Na rj E2 se teplota chova stejne? Pokud ano, pak je velka pravdepodobnost, ze problem je v kabelazi. Nejake ukostreni bych treba hadal? Prodreny kabel? Tedy aspon co se sahary tyce. To bych zkusil poresit jako prvni.
Ano kabeláž jsem kdysi proměřoval jak průchodnost - prozvonění tak vůči kostře, ale auto stálo.
Ale proč to s fungl novou ŘJ nedělalo :?: :idea: že by v ŘJ bylo jakési kurvítko co vlivem použití začne blbnout, to mi zas přijde jako scifi.
Petr HC píše:
Raduz píše:A proč to tam nedaj rovnou? Nevim o zadnych kabelech co by mely stineni...
U mojí 2112 (MP7.0.xx) E3 jsou stíněné kabely minimálně u vysokoimpedančních čidel (detonační čidlo a čidlo nerovnosti vozovky). Pro tato stínění platí zásada, že musí být spojeny s kostrou jen na jednom konci (jinak se v nich mohou indukovat smyčkové proudy) a to co nejblíže ŘJ. Dalo by se to změřit ohmmetrem u připojení k čidlu. Nejsem si jistý, jestli nejsou stíněny i přívody od Lambda sond.
EDIT viz obr.
P.S. pokud nerozluštíš legendu ani pod lupou, mohu Ti poslat obrázek v o něco větším rozlišení na Tvůj mail.
Petře děkuji přijde mi, že je to vyčtitelné i z http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 61#p360173 €2+€3

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: úte črc 07, 2015 17:10
od JmJ
Mozna placnu blbost, ale nema ta RJ cela nejaky problem s ukostrenim? Stineni je predpokladam pres konektor pripojeni do RJ a pres ni je ukostreno. Pokud by tam byl problem, muze to asi dost blbnout. Mozna kecam blbosti.

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: úte črc 07, 2015 17:17
od Raduz
je utažen aluminiový obal dvěma matkama M5 nakref (to by mohla být jedna zem) :!: kerej drát zní je kostra a kam nevím :(

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: úte črc 07, 2015 19:51
od Petr HC

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: úte črc 07, 2015 20:11
od zelvotron
s novou řj od Nedbala na diagnostice šlo procento otevření klapky plynule?

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: úte črc 07, 2015 20:28
od Raduz
novou jsme nediagnostikovali tu sem testoval jízdou a nebyl v ničem problém...

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: úte črc 07, 2015 21:16
od zelvotron
to je chyba, stálo by za to vyzkoušet i tu novou, hledal bych chybu i v hlavním konektoru řj

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: stř črc 08, 2015 12:44
od Cory
Tienene su kable k lambdam, cidlu kluky a detonacnemu cidlu, k cidlu otrasov vozovky asi nie. Tienenie je ukostrene par cm od RJa pokracuje az skoro ku konektoru.

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: stř črc 08, 2015 15:08
od Honza854
Jinak kostry taky zloběj, takže krom toho stínění je to správná cesta, i když u nás je především u rychlých kmitavých poruch původcem to stínění.
S kostrama je sranda, občas se nám vlivem svodů ve strojích na lokomotivách potenciálově vozidla rozhodí natolik, že pak při spojování více k sobě jiskří nárazníky...

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: stř črc 08, 2015 21:40
od Petr HC
Cory píše:Tienene su kable k lambdam, cidlu kluky a detonacnemu cidlu, k cidlu otrasov vozovky asi nie. Tienenie je ukostrene par cm od RJa pokracuje az skoro ku konektoru.
Toto jsou vysokoimpedanční čidla, která vyžadují stínění.
Čidlo kliky je nízkoimpedanční a proto stínění je zde zbytečné.

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: čtv črc 09, 2015 05:00
od Jarda_NIVA1.7
->Raduz:
Ten prodej je myslen vázne? zahlidl jsem inz. na bazosi.
Sakrys nemit tu moji popelnici - (musím o ní teda mluvit radeji slusne nebo mě nechá v Albánii), tak bych do ni hned sel, nechces pockat s prodejem tak rok :) Neznicena terenem, kola ktera k nive patri asi nejvic, zahrádka se mi taky libi...

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: čtv črc 09, 2015 07:55
od Raduz
Taky se nemohu rozhodnout jestli dat mazlika pryc...

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: pát črc 10, 2015 08:44
od Honza854
Já bych to nedělal, ono je to z bláta do Louže, i když u Nivy, coby offroadu to vyznívá poněkud rozpačitě.
Kdysi jsem se nazlobil s pěknou 2103 až jsem jí odstavil a dnes už je nerozjezditelná (byla to a je chyba), což nezměním. Jako další vůz pro všednodenní jezdění jsem si pořídil Opel Astra. Byl ve velmi dobrém stavu, 60 000 km najeto, nějaká léta to mělo, ale garážované, skoro jako nové... No a ať jsem dělal, co jsem dělal, na to, že to byla 1,7 TD, tak to jezdilo jak Felicie, živý to nebylo ani jako 2103 ačkoli deklarované schopnosti byly jinde. Myslel jsem si, že ušetřím na PHM a přitom to jezdilo za 6 litrů nafty, bylo to kupé. Nemohl a nepřišel jsem za pětiletou kariéru tohoto vozu na kámen úrazu.. Auto nekouřilo, nehřálo se, netahalo nijak extra, kola se tomu dobře točila a přesto poměrně vysoká spotřeba. V zimě to moc netopilo, na ježdění po Praze vlastně děs, protože například z jižního města do Libně to začalo topit někde na Želivského... Problémy se žhavením, prakticky před každou zimou výměna alespoň jedné žhavicí svíčky za nějaké peníze atd. atd. Možná to vypadá, že to byl kdovíjaký střep, ale auto bylo pohledově jako nové, motor a ostatní udržované a pěkné, žádný bastl. Klima to nemělo, větrání v létě nedostatečné. Zajímavé byly brzdy - mdlé i po generálce, kdy si v servisu klepali na čelo, proč to chci vůbec řešit (dělal jsem to se známým a na nic jsme nepřišli). Jinými slovy, pěkný vůz, ale jako by chromý. Samozřejmě mne občas někdo znalejší politoval a řekl, že to u těchto Oplíků je normální.
Utekl nějaký čas a objevil se pěkný Fusion - 1,6 DOHC, ještě k tomu na plyn. Pěkné, prostorné, ale akorát velké autíčko, vybavené, pohoda. S tím jsem sice spokojen, ale vezmu-li to objektivně, tak na komfort pohoda až na neskutečně tvrdé vypružení, které kompenzuje nedostatečné stabilizátory. Pružiny unavené během pár roků, s informací ze salonu a servisu, že to je přece normální a mají se co cca 4 roky měnit (mají to všechny Fusiony, koupíte pěkné vysoké auto a za tři léta leze břichem po zemi - mám úchylku, sleduji ta auta a občas chodím s metrem a nenápadně měřím vzdálenost středu kola od hrany blatníku podběhu a sleduji rok výroby). Přesto, že jsou pružiny unavené, jsou stále tvrdé. Nechtěl jsem kupovat nové (v tomto případě krátkozraký nesmysl), tak jsem si v práci nechal vytočit podložky, auto tak zvednul a je to. Motor - živý, dobré svezení, ale DOHC má dutinu mezi vačkovými hřídeli, překrytou plastovým víkem. V této dutině jsou svíčky. Mně pravidelně auto střílelo při určitém zatížení do výfuku a vynechávalo. Vyměnil jsem kabely, svíčky a pohoda - cca 1 000 km, pak nástup toho samého problému - výměna modulu bez výsledku. Očištění svíček v dutině pomohlo... OK, tak jsem párkrát čistil a zjistil svody na izolátorech. Co 1 000 km rozborka a čištění jak u blbejch. Půl roku mi trvalo, než jsem se rozhoupal a nechal si v práci ze silonu vytočit čepičky na izolátory svíček. Od té doby pokoj (tuhle chtěl kolega prodat Forda se stejným motorrem... popsal mi problém, který ho trvale tíží a už jsme dělali izolátory, má pokoj i vůz)... Samozřejmě obecně řízení motoru není nijaké extra, občas se přidře elektronická škrticí klapka, takže to po vyřazení chcípne. Občas vám enormě kecá řídicí jednotka do jízdy, takže motor reaguje po každé jinak (což vás po několika tisíci km začne štvát, ale je to jen psychologie - spoustu věcí totiž vnímáme významněji, než spotřební uživatelé, někomu chcípne auto a myslí si, že je to jeho chyba, to my nad tím furt laborujeme a žere nás to - třeba, že támhle se nějak moc hřeje drát, tuhle to cvaká, tam to rezne).Teď jsem si vzpomněl, že jsem měl poruchu palivového čerpadla (oprava svépomocí, dá se sehnat motorek po internetu - cca 2 000 Kč), rozpadlý alternátor (druhovýroba cca 5 000 kč) atd. atd.
No shrnuto. Každý auto má svý, není moc těch, která jsou bez much a jezdí za celou dobu levně, bez nějakých výměn celků. Když to vztahnu ke starý 2103, tak vlastně byla dobrá, hodně dobrá a levná. Objektivně byl vlastně rozdíl v bezpečnosti (airbag, skelet, abs). Jinak bez rozdílu. Dnes mám veterána 2103 s LPG a Fusiona s LPG, jedno je 1,5 a jedno 1,6 motor. Jízdní výkony jsou srovnatelné jak po Praze, tek venku. Do jižních čech dojedu oběma stejně rychle, do všech kopců jedu srovnatelně (votičák - 2103 asi 110 km/h, Fusion to samé). Z Lady nejsem vydrncaný (i když na nerovnostech vnímám problém tuhé nápravy a ač. nechci, tak si uvědomuji, jak těžká náprava skáče po vozovce, zatím co nezávislé zavěšení by ji jen hladilo), ale mám vyhučené uši a dýchám pyl a prach, Fusion drncá a kymácí se, že si člověk říká, že pekně naklepe slezinu, ale zase poslech hudby a dalšího je lepší.
Co z toho plyne? Jestli se zbavovat relativně nové a vymazlené Nivy, nebo ne? Asi ne, protože co místo toho? Co nebude mít své mouchy a nebude za chvíli na psychiku? Asi nic...

Re: Radůzova Nivuška a Skifíček

Napsal: pát črc 10, 2015 08:57
od Raduz
....hmm no ona zas tak nova neni a navic hnije vic nez jsem si myslel...

Uz je prodana..... :(