Stránka 18 z 23
Napsal: stř srp 27, 2008 12:55
od Cenek
Poraďte prosím někdo, jak jednoduše ověřit zda se otevírá (otevírá dostatečně) druhá komora u Ozona? Stále se mě zdá, že je auto hrozně líný ve vyších otáčkách. Když chci motor na trojku vytočit na max. otáčky (6000) je to neskutečná doba, než se tam ručka vyšplná. Lze to nějak určit z ekonoměru?
Napsal: stř srp 27, 2008 13:13
od Wolf
Jednoduchá zkouška funkčnosti se dá udělat tak, že se při zahřátém motoru prudce (opravdu prudce a dost - nejlépe nadoraz, plný, na tu chvíli to moc nešetři) přidá plyn přímo u karburátoru a při této operaci by se měla druhá komora na chvíli otevřít. Správnost a dostatečné otevření pak zajistí předepsané seřízení tyčky (dle literatury). Ale raději bych se při správném natryskování karburátoru podíval na předstih v otáčkách (je nutný stroboskop).
Napsal: pon zář 08, 2008 09:31
od Cenek
Tak jsem provedl zkoušku druhé komory - při zahřátém motoru prudké přidání plynu. Druhá komora se vždy na chvíli celkem dost otevřela - tedy funguje. Otázkou je, zda je správně nastavena tyčka a otevírá se dostatečně. Nejspíš je to dobře, ale ještě to prověřím.
Co se týče předstihu: Zkákladní předstih je nastaven ± dobře (okolo 7 až 8°), špatný předstih v otáčkách bych spíše vyloučil, jelikož rozdělovač má najeto celkem málo a dále uvažuji tak, že pokud by byly unaveny pružinky odstředivé regulace → předstih by se zvětšoval a to by při provozu na LPG bylo vzhledem k vysokému oktanovému číslu spíše pozitivní. Podotýkám že tato zmíněná "lenost" se projevuje úplně stejně i při jízdě na benzín.
Hlavně nemám možnost tento předstih ověřit, jelikož nemám stroboskop a momentálně nevím, kde bych ho půjčil / sehnal.
Nemáte nějaký další nápad co ověřit / podniknout dále, případně další možnou příčinu?
Napsal: pon zář 08, 2008 14:33
od Puhi
pri klasickom rozdelovači nieje potrebny stroboskop, stači ti klasicka skušačka ako na schade... no pokial nemas bezkontakt
Napsal: stř zář 10, 2008 08:14
od Cenek
Bezkontakt nemám, ale stejně si to s tou zkoušečkou nedokážu představit.
Na seřízení základního předstihu (statického) mi samozřejmě zkoušečka stačí,
ale na ověření předstihu v různých otáčkách... nevim, nevim.
Napsal: čtv zář 11, 2008 13:19
od Jimmi
Podle mě je použití obyčejné zkoušečky velmi problematické už jenom kvůlivá vymezení vůlí při chodu motoru. Možná jako orientační nastavení pro začátek, ale jinak ne.
Napsal: čtv zář 11, 2008 20:35
od Puhi
tak potom zájdi do nejakého neznačkového servisu že si chceš nastaviť zapalko, nech ti požičaju stroboskop a myslim že za tych par minut ani nebudu chcieť prachy, možno par korun im navrhni
inak ja to robim tiež stroboskopom, ale kedysi neboli a lady jazdili
Napsal: pát zář 12, 2008 09:34
od Jimmi
Puhi píše: ...ale kedysi neboli a lady jazdili...
Však se také předstih nastavoval průběžně za provozu. Když to cukalo při přidání plynu, mírně se ubral a tak dál dokud to nejelo dokonale
Napsal: pát zář 12, 2008 22:12
od Hurikán
Puhi píše:...ale kedysi neboli a lady jazdili
Strobo bylo běžně už v šedesátých letech a to i u nás, takže bych to zase nepřeháněl. Je pravdou, že jej neměl každý garážník, ale v servisech byly.
Napsal: sob zář 13, 2008 10:37
od Puhi
Hurikán píše:Strobo bylo běžně už v šedesátých letech a to i u nás, takže bych to zase nepřeháněl
Tak toto som nevedel
ale čo ja viem od starších mechanikov, tak sa používali len výhradne skúšačky, stroboskopy hlavne až od favoritov
Napsal: sob zář 13, 2008 15:09
od Roman
Ha,ha ja som mal prvu skodu 100 rok vyroby 69 a na uz tej som zasadne nastavoval predstih stroboskopom vlastnej vyroby (najvacsi problem v tych casoch bolo zohnat vybojku, jedina dostupna bola IFK120 z produkcie CCCP), a odtrh som meral elektricky......
Ze by som patril medzi este starsich mechanikov?
(nie som automechanik)
Napsal: stř lis 19, 2008 20:26
od Kalasnikov
xx
Napsal: ned lis 30, 2008 18:01
od ger007
mno taka mozno debilna otazka ale v poslednej dobe sa uz len debilne pytam takze mam karb ozon patnasku motor, treba na tom karbe prepinat (alebo kde) zimny alebo letny mod???
Napsal: ned lis 30, 2008 18:05
od Křečík Barbuška
Na karbu ne, přepíná se to u tvé kulaté havnosti
změnou polohy víka filtrboxu.
Napsal: ned lis 30, 2008 18:22
od ger007
1. to neni ohavnost ale klasika (to tu vsak nejdeme rozoberat...)
2.. zmenou polohy filterboxu ???? to je ta velka cierna vec kde je vzduchovy filter ?