Pardon za extrémně pozdní reakci... dopisovanou průběžně jak čtu ... a bavím se
Marku, já nejsem žádnej expert, ale prostě tomu malýmu TSI v těžkých autech nevěřím. Uvidíme, jak to dopadne, rád se spletu, pak by to byl asi největší pokrok v historii klasických benzíňáků. Programátoři ale říkají "There is no silver bullet!" (na vlkodlaka).
Nafta = čoud u 90% aut co potkávám. Tebe nemůžeme počítat, určitě se o auto staráš
. Ale stejně - na vejfuk si určitě nevidíš, jak víš, že nekouříš?
.
Téma se jmenuje Fábie, takže pořád nejsme úplně OT. Nerozčiluj se, pro mě je to zatím i celkem zajímavý. A taky Tě už nějaký čas znám, tak vím, jak se dovedeš nadchnout
Aha, tak, a teď jsi mi zkazil záhadu - nakonec přiznává zahulení turbokamen, byť krátké. Ale zahulení to je a mě to dost vadí, obzvlášť když postávám v kopci od Baranďáku a je to co deset metrů. To je smradu ...
Myslím, že těch čipovaných aut zas tolik nejezdí. Většina těch čmoudilů jsou prostě jetý auta, kterým nefunguje správně celá ta regulace (obecně řečeno).
Kalina se na dálnici udrží pod 9 při dálce 150 km/h
. Na to nepotřebuju naftu ani "letadlo".
Těch 4,8 u BMW mě taky zaujalo. Dokáže to někdo z praxe potvrdit nebo vyvrátit? Aha, vysvětleno vzápětí ... Dělit auta na běžná a neběžná je zavádějící, jak řekl Laďuša, cokoliv se dá porovnávat
Výfuky zahnutéééé:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=815&t=820114 - ulpívání sazí na asfaltu by byla sice hezká myšlenka, ale tak to opravdu nefunguje.
"Oxid uhelnatý sice není extrémně nebezpečnou toxickou látkou" -
www.irz.cz. Je jedovatý, to je pravda, ale co se aut týče, za větší zlo bych bral ty saze. NO2 zase prý způsobuje záněty plic (wiki). To si holt nevybereš, všechno je to svinstvo. Ale na NO2 asi jsem citlivej já, protože když klesne v Plzni smog, hlenim a dusim se až to není hezký. Co nebydlim v centru je to mnohem lepší
"Prakticky vzato - motor 1,2 TSi nabízí výkon běžného motoru 1,7 MPi, ale za spotřebu motoru 1,0 MPi" - to je trošku blbost, ne? Dejme tomu ve 3000 ot. v kopci a 90km/h bude mít ten litráček tak 15 litrů spotřebu, ale 1.7 pojede za 9. Ale dejme tomu, že chápu, že jsi chtěl napsat, že TSi prostě bude lepší.
Když můžou jezdit po Plzni jedna Tatra 148 za druhou, proč by se nedal tak dlouho udržovat VAZ?
. Dokonce ani moc nečadily, zvuk to mělo až překvapivě pěknej a evidentně byly stále ve službě. Tuším STAPO
Marťas - to srovnání je na diskvalifikaci
- vozejk a tím spíš vysoká plachta udělaj strašný věci s výkonem jakýhokoliv auta, tím spíš, když zafouká vítr nebo zaprší. To se fakt těžko srovnává ...
vik2: sedačky - jo, tos mi připomněl... mě nikdy nebolely záda, pokud jsem se teda někde nehrbil půl dne ... Fabie je první (a hlavně ta dvojka), kde mě bolej záda po 100km. Zkoumal jsem proč - vadí mi vršek sedačky, po stranách to ční dopředu coby boční vedení a to mě tlačí do polohy jakobych se hrbil (to jsem tak velkej?). Opora v bedrech stojí taky za prd.
rezna: Nissan Maxima třílitr
. To byly časy, kdy jsem ještě neměl ani řidičák, nežralo to (8-9 s těžší nohou) a jelo - a s pěkným zvukem. Jů, to bude on
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VQ_engine#VQ30DE .
Do Tater jsme jezdili 2101, bez problémů. Pravda, vzadu by mohlo být i víc místa, ale šlo to. Pořád lepší než š120 nebo Fabia1. Dvojková má víc místa, ale pohodlí na nic. Lavice.
Veverka - oprava: krabice má malou pasivní bezpečnost. První věc je výhled. Před týdnem jsem málem Fabkou2 sestřelil Focusa - neviděl jsem ho za A-sloupkem, za ním jel trolejbus asi 100m, ten jsem viděl. Bylo to jen tak tak, až potom mi došlo, že ten chlap nesvítil (jen parkovačky v noci), ale mohlo se to stát i ve dne. V krabici se mi to nikdy nestalo, ve F2 se co chvíli rozhlížím jak z tanku
- a KURVA, tohle auto právě kvůli tomuhle rozhodně není nejbezpečnější!!! (mírně popuzená reakce na Marka
)
Cooper: Fabii SDI má kamarád, oškubali ho na výměně oleje jako kuře (několik tisíc), ale jinak si to chválil. Na semotamo ježdění odněkud někam za pár kaček je to ekonomicky asi jedno z nejlepších aut. Já bych si jí nekoupil, protože mě baví řádit coby papírový outsider a vadí mi ty sedačky, snad i interiér vůbec (to už radši feldu
).
Jinak z tej diskuze mám tak trochu v podtextu dojem, že všichni ví, že Marek se v autě vyzná, ale na jednu stranu si vždycky oblíbí značku (a cimrmanovsky řečeno drze to přiznává), jednak si všici očuchávají různá auta a snaží se Marka nachytat, z čehož je, zdá se mi, Markovi poněkud nekomfortně. Tak. Vyřčeno, ale netuším, co jsem k tomu vlastně chtěl říct. Asi jen "diskutujte, ale nevztekejte se"
Ad rakovina a velikost částic - patrně si někdy najdu chviličku a zkusím si něco najít, protože tyhle zprávičky jsou tak trochu spekulativní - ve smyslu "vědci říkají" na novinkách.cz. Předně bych ale počítal s tím, že ty malé částice vypouští nová i stará auta, a ta nová zachytí aspoň něco. Otázka je, co s tím udělají pak.
Ladakrál - vážně taková statistika není? To přece už nějací "američtí vědci" museli přece spočítat!
Dušan - "Akurat ze tie sadze sa usadzaju na plucach a jaksi nejdu odstranit...... kdez to co ...je plyn a ten sa odstranit da....." - ano, to je trefa do černého! Já si říkal, že mi tu něco chybí ... to je ono. Prach je nebezpečný. Ale napřed bych zavedl nějaké EURO na kuřáky
Hurá, přečtl jsem to celý. Jsem obohacen o informace o některých chemikáliích, jsa motivován Markem ke googlení, viděl jsem grafíky výkonu HTP a TSi, zavzpomínal na Maximu. Kdo ví, třeba mi nějaký TSi v nějaký práci dají, tak uvidíme, jak na tom bude. Každopádně ta 40kW FabkaI je podle mě lepší než 51kW F2. A už to po sobě ani nečtu ...