Stránka 18 z 124

Napsal: pát srp 27, 2010 08:35
od vik2
tak uz mlcim teda no.

Odhadoval jsem to podle pohledu do zpetneho zrcatka. Kdyz vim jak dymeji bezne TDí, tak sem si byl jistej ze bych to videl. No a dalsi vec je, ze i kdyz je auto jako prase, tak zadek neni cernej.

ted jeste budu vypadat jako zastance TDí :( :lol: :D :D :D :D

Napsal: sob srp 28, 2010 10:40
od MartasBrno
vik2 píše:tak zadek neni cernej.
To by přece bylo docela dost špatný, kor, když mají ten výfuk sklopený dolů... Aby se černil zadek od vlastních zplodin. :lol:

Napsal: sob srp 28, 2010 12:58
od vik2
cernej zadek. klasicka poznavacka tunerskyho TDi. :lol: :lol: :lol:

Napsal: sob srp 28, 2010 13:57
od Atex
vik2 píše:cernej zadek. klasicka poznavacka tunerskyho TDi. :lol: :lol: :lol:
Jen tunerskeho? Ja myslim ze vsechny firemni TDi a ostatni podnikatelum slouzici TDi jsou na tom stejne. Protoze si tech aut nevazi a v jednom kuse maji zamackly pedal na podlaze, at uz je to plyn nebo brzda...

Jinak na tech cervenych, modrych, cernych atd. se to ztrati, ale kolik jste potkali bilych oktavek s bilym zadkem? :P

Napsal: sob srp 28, 2010 23:26
od dmatej
Pardon za extrémně pozdní reakci... dopisovanou průběžně jak čtu ... a bavím se :)

Marku, já nejsem žádnej expert, ale prostě tomu malýmu TSI v těžkých autech nevěřím. Uvidíme, jak to dopadne, rád se spletu, pak by to byl asi největší pokrok v historii klasických benzíňáků. Programátoři ale říkají "There is no silver bullet!" (na vlkodlaka).

Nafta = čoud u 90% aut co potkávám. Tebe nemůžeme počítat, určitě se o auto staráš ;) . Ale stejně - na vejfuk si určitě nevidíš, jak víš, že nekouříš? :) .
Téma se jmenuje Fábie, takže pořád nejsme úplně OT. Nerozčiluj se, pro mě je to zatím i celkem zajímavý. A taky Tě už nějaký čas znám, tak vím, jak se dovedeš nadchnout ;)
Aha, tak, a teď jsi mi zkazil záhadu - nakonec přiznává zahulení turbokamen, byť krátké. Ale zahulení to je a mě to dost vadí, obzvlášť když postávám v kopci od Baranďáku a je to co deset metrů. To je smradu ...
Myslím, že těch čipovaných aut zas tolik nejezdí. Většina těch čmoudilů jsou prostě jetý auta, kterým nefunguje správně celá ta regulace (obecně řečeno).
Kalina se na dálnici udrží pod 9 při dálce 150 km/h :-) . Na to nepotřebuju naftu ani "letadlo".
Těch 4,8 u BMW mě taky zaujalo. Dokáže to někdo z praxe potvrdit nebo vyvrátit? Aha, vysvětleno vzápětí ... Dělit auta na běžná a neběžná je zavádějící, jak řekl Laďuša, cokoliv se dá porovnávat ;)
Výfuky zahnutéééé: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=815&t=820114 - ulpívání sazí na asfaltu by byla sice hezká myšlenka, ale tak to opravdu nefunguje.
"Oxid uhelnatý sice není extrémně nebezpečnou toxickou látkou" - www.irz.cz. Je jedovatý, to je pravda, ale co se aut týče, za větší zlo bych bral ty saze. NO2 zase prý způsobuje záněty plic (wiki). To si holt nevybereš, všechno je to svinstvo. Ale na NO2 asi jsem citlivej já, protože když klesne v Plzni smog, hlenim a dusim se až to není hezký. Co nebydlim v centru je to mnohem lepší :)

"Prakticky vzato - motor 1,2 TSi nabízí výkon běžného motoru 1,7 MPi, ale za spotřebu motoru 1,0 MPi" - to je trošku blbost, ne? Dejme tomu ve 3000 ot. v kopci a 90km/h bude mít ten litráček tak 15 litrů spotřebu, ale 1.7 pojede za 9. Ale dejme tomu, že chápu, že jsi chtěl napsat, že TSi prostě bude lepší.

Když můžou jezdit po Plzni jedna Tatra 148 za druhou, proč by se nedal tak dlouho udržovat VAZ? :-) . Dokonce ani moc nečadily, zvuk to mělo až překvapivě pěknej a evidentně byly stále ve službě. Tuším STAPO

Marťas - to srovnání je na diskvalifikaci :D - vozejk a tím spíš vysoká plachta udělaj strašný věci s výkonem jakýhokoliv auta, tím spíš, když zafouká vítr nebo zaprší. To se fakt těžko srovnává ...

vik2: sedačky - jo, tos mi připomněl... mě nikdy nebolely záda, pokud jsem se teda někde nehrbil půl dne ... Fabie je první (a hlavně ta dvojka), kde mě bolej záda po 100km. Zkoumal jsem proč - vadí mi vršek sedačky, po stranách to ční dopředu coby boční vedení a to mě tlačí do polohy jakobych se hrbil (to jsem tak velkej?). Opora v bedrech stojí taky za prd.

rezna: Nissan Maxima třílitr :-) . To byly časy, kdy jsem ještě neměl ani řidičák, nežralo to (8-9 s těžší nohou) a jelo - a s pěkným zvukem. Jů, to bude on http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VQ_engine#VQ30DE .
Do Tater jsme jezdili 2101, bez problémů. Pravda, vzadu by mohlo být i víc místa, ale šlo to. Pořád lepší než š120 nebo Fabia1. Dvojková má víc místa, ale pohodlí na nic. Lavice.

Veverka - oprava: krabice má malou pasivní bezpečnost. První věc je výhled. Před týdnem jsem málem Fabkou2 sestřelil Focusa - neviděl jsem ho za A-sloupkem, za ním jel trolejbus asi 100m, ten jsem viděl. Bylo to jen tak tak, až potom mi došlo, že ten chlap nesvítil (jen parkovačky v noci), ale mohlo se to stát i ve dne. V krabici se mi to nikdy nestalo, ve F2 se co chvíli rozhlížím jak z tanku :( - a KURVA, tohle auto právě kvůli tomuhle rozhodně není nejbezpečnější!!! (mírně popuzená reakce na Marka :))

Cooper: Fabii SDI má kamarád, oškubali ho na výměně oleje jako kuře (několik tisíc), ale jinak si to chválil. Na semotamo ježdění odněkud někam za pár kaček je to ekonomicky asi jedno z nejlepších aut. Já bych si jí nekoupil, protože mě baví řádit coby papírový outsider a vadí mi ty sedačky, snad i interiér vůbec (to už radši feldu :) ).

Jinak z tej diskuze mám tak trochu v podtextu dojem, že všichni ví, že Marek se v autě vyzná, ale na jednu stranu si vždycky oblíbí značku (a cimrmanovsky řečeno drze to přiznává), jednak si všici očuchávají různá auta a snaží se Marka nachytat, z čehož je, zdá se mi, Markovi poněkud nekomfortně. Tak. Vyřčeno, ale netuším, co jsem k tomu vlastně chtěl říct. Asi jen "diskutujte, ale nevztekejte se" ;)

Ad rakovina a velikost částic - patrně si někdy najdu chviličku a zkusím si něco najít, protože tyhle zprávičky jsou tak trochu spekulativní - ve smyslu "vědci říkají" na novinkách.cz. Předně bych ale počítal s tím, že ty malé částice vypouští nová i stará auta, a ta nová zachytí aspoň něco. Otázka je, co s tím udělají pak.

Ladakrál - vážně taková statistika není? To přece už nějací "američtí vědci" museli přece spočítat! :lol:

Dušan - "Akurat ze tie sadze sa usadzaju na plucach a jaksi nejdu odstranit...... kdez to co ...je plyn a ten sa odstranit da....." - ano, to je trefa do černého! Já si říkal, že mi tu něco chybí ... to je ono. Prach je nebezpečný. Ale napřed bych zavedl nějaké EURO na kuřáky :)

Hurá, přečtl jsem to celý. Jsem obohacen o informace o některých chemikáliích, jsa motivován Markem ke googlení, viděl jsem grafíky výkonu HTP a TSi, zavzpomínal na Maximu. Kdo ví, třeba mi nějaký TSi v nějaký práci dají, tak uvidíme, jak na tom bude. Každopádně ta 40kW FabkaI je podle mě lepší než 51kW F2. A už to po sobě ani nečtu ... ;)

Napsal: ned srp 29, 2010 08:38
od vik2
Mateji vyjadrim se lehce k spotrebe 4,8 u BMW 320i.
Jasne vsichni dneska lzou, takze jen teoreticky.

-auto ma soucinitel odporu 0,26
-jsou v nem takove ty EKO blbosti start/stop nebo ze kdyz netocis volantem servo je vypnute a taky se pri zrychlovani odpojuje altik. atd....
-primy vstrik paliva, vysokym tlamem, sekvencni takze taky jezdi na chudou smes
-variabilni vyska a delka zdvihu ventilu(Valvetronic)-poprve pouzit v roce 2001
-variabilni casovani ventilu(Vanos-poprve v roce 1993-single). tim si nejsem jisty, mozna to nepotrebuje kdyz ma predchozi system
- pak je tu jeste DISA ventil, promenliva delka sani

neni to sice tak pokrokove jako TSi, ale mohlo by to tedy zrat malo no pri 90tce :lol: :lol:

ps: ten motor od nissanu vypada zajimave. obsadil 8me misto v TOP 10 1995. BMW melo prvni dve 8)

Napsal: ned srp 29, 2010 12:43
od Dusan
Este nezabudnite napisat ze TSI a ine auta pouzivaju aj 6st prevodovky a tak ta spotreba ide dole aj ....emisie.

Napsal: ned srp 29, 2010 20:48
od Marek
Některé DSG převodovky jsou i sedmistupňové. Ale to v kombinovaném provozu moc neznamená.

Já si myslím jednu věc: Každý motor vypouští do vzduchu emise a je jedno, zda ho krmí nafta nebo benzin. Některé emise jsou bohužel vidět, některé nejsou. Ale rozhodně nemohu souhlasit s tím, že viditelné emise jsou závadnější než ty "neviditelné". Takže tvrzení některých lidí zde, že pevné částice jsou hrůza a děs jen proto, že jsou vidět, jest tvrzení značně spekulativní. Jak můžete vědět, že "neviditelné" emise, které vypouští právě vaše auto, nejsou zdraví škodlivější???

Tohle nemá smysl, je to akademická debata o hovně.

Napsal: ned srp 29, 2010 20:51
od Křečík Barbuška
Marek píše:Tohle nemá smysl, je to akademická debata o hovně.
Bodejď by ne, vždyť je to debata o Fabii :mrgreen: .

P.S. Stejně je nafta fuj :P .

Napsal: ned srp 29, 2010 21:26
od Sid
Ale zas do nákladných áut a pracovných strojov je nafta lepšie riešenie.

Napsal: ned srp 29, 2010 21:40
od Hurikán
Dřív bývaly i autobusy a náklaďáky na benzín. ;) A dokonce i motorové vlaky. :P Navíc ještě několik let po válce platil v mnoha státech Evropy zákaz provozu osobních automobilů s diesely. :idea: Tehdy to totiž lidem ještě myslelo.. 8)

Napsal: pon srp 30, 2010 07:10
od Marek
To jistě, myslelo. Aby auto s benzinovými motory dosahovalo takových točivých momentů jako auto s přeplňovanými motory naftovými, musí spotřebovat o cca 50% více paliva. Čili více zamořuje životní prostředí, více vyčerpává zásoby ropy, více vytváří skleníkový efekt produkcí CO2. To jim to panečku myslelo.

Hurikáne, Tobě to asi nemyslí, mám takový dojem.



Stopněte někdo tuhle nesmyslnou diskusi, je mi z toho na blití.

Napsal: pon srp 30, 2010 07:40
od Křečík Barbuška
To by ale byla škoda stopnout tak oduševnělou diskuzi, nechat tak jak je, ještě budoucí generace v ní budou nacházet poučení :mrgreen: . Navíc pořád čekám na tu 1,2 TSI , pokud se jí kdy dočkám, napíši hodnotnou recenzi :lol: .

Napsal: pon srp 30, 2010 08:41
od zelvotron
No nepříjemný ovšem je, že krom toho, že jsou ty emise viditený, tak jsou i rakovinotvorný. Argument, že jsou to uhlovodíky a jako takový jejich usazování v těle nevadí, no nevím, benzín nebo olej, to jsou taky uhlovodíky a nemyslím, že by člověku neuškodilo jejich vnitřní užití.

Makru nevidím důvod, proč tu diskuzi uzavírat, tedy snad krom toho, že se Ti nelíbí a bylo by dobrý se vyvarovat těch osobních útoků a nebrat si to až tak vážně ;) A ostatní ho neprovokujete :P

Na druhou stranu je fakt, že je škoda, že téma Fábie se zvrhlo na benzín X nafta, přitom toto vozidlo poskytuje tolik jinejch zajímavejch námětů :)

Napsal: pon srp 30, 2010 09:15
od Laďuša
Vliv člověka na globální změny neexistuje, takže obhajovat to vypouštěním ňákých plynů je z tutoho hlediska úplně mimo. Jedině kvůli zdraví lidí ve městech bych to byl schopnej pochopit, že ano. Ale nic se nemá přehánět a ono se to přehání.