To snižování obsahů tady je, ale neni to až zas tak ostrý, jak se to pořád prezentuje.
Lehký shrnutí mladší historie:
Teď je:
1,6 litru s turbem, šestiválec do V, od 2014
Předtim bylo:
2,4 litru atmosféra, osmiválec do V, od 2006 do 2013
3,0 litru atmosféra, desetiválec do V, od 1995 do 2005
3,5 litru atmosféra, max. dvanáctiválec, od 1989 do 1994
3,5 litru atmosféra NEBO 1,5 litru s turbem, od 1987 do 1988. Turba dominovaly, byly to taky V6. Ty atmosféry asi V8
3,0 litru atmosféra NEBO 1,5 litru s turbem, před 1987
Přeplňování bylo povolený od roku 1960, ale až od roku 1977 to bylo prej ňák životaschopný. Ovšem v 80. letech už to atmosférický motory podrtilo, i když to mělo poloviční obsah.
Za největší úlet ale stejně asi považuju motor W16.
Já bych se toho prostě zas tak nebál (co se týče obsahu), ta technika je tam prostě někde úplně jinde, než to na silnicích, z čeho tady máme předsudky. Teď je to komplikovaný hlavně těma dalšíma systémama a proto je teď to testování takový veselý.
