Stránka 18 z 19

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: úte říj 15, 2013 21:36
od Laďuša

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: úte led 28, 2014 13:26
od Laďuša
Tak nam začaly předsezónní testy ročníku 2014. Kvůli úplně novým pravidlom a technice je to spíš děsná fraška. Po víc než čtyřech hodinach testů mají odjetej čas jenom dvá jezdcí, další tří objeli akorát zaváděcí kolo a buď se jim to porouchalo nebo jeli rovnou do boxů. Půlka týmů eště ani nevyjela z garáže. Prostě nefunguje vůbec nic! :mrgreen:

Ujetí dvou metrů a konec: https://www.youtube.com/watch?v=UKr3YMvMtAY
Zrovna Hamilton ale několik kol odjel, i když pak mu to selhalo tak, že to drobet rozstřelil.

Kimi asi třikrát vyjel, jednou nedojel a zbytek zajel rovnou do boxů: http://www.youtube.com/watch?v=qmnFrJt05F0
Ale docela se mi líbí zvuk těch nových aut: https://www.youtube.com/watch?v=cxXcIeyGHgQ

Inu legrace.

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: úte led 28, 2014 14:00
od Luděk Musil
nedíval jsem se na Tebou zveřejněné odkazy.
Ale podle toho, jak to komentuješ, tak mám pocit, že letos pojedou v autech osazených motory z Trabanta ... . L.

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: stř led 29, 2014 12:37
od BeerRudolf
Nejsi daleko od pravdy 1,6 HTP :twisted:

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: stř led 29, 2014 14:03
od Luděk Musil
BeerRudolf píše:Nejsi daleko od pravdy 1,6 HTP :twisted:
Cože :?: :shock:
Vždyť není tak dávno doba, co se používaly atmosférický 12-válce s kubaturou někde kolem 3 lítrů (nebo 2,6 ? )
Potom museli přejít na 10-ti hrnky, dopovali to turbem, pak zakázali turbo.
Teď je to vlastně jak? 8 nebo snad už jen 6 válců? Jestli to tak půjde dál, tak budou za chvíli jezdit motokáry s motorem z Mountfielda ... . L.

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: stř led 29, 2014 18:54
od Laďuša
To snižování obsahů tady je, ale neni to až zas tak ostrý, jak se to pořád prezentuje.

Lehký shrnutí mladší historie:
Teď je:
1,6 litru s turbem, šestiválec do V, od 2014

Předtim bylo:
2,4 litru atmosféra, osmiválec do V, od 2006 do 2013
3,0 litru atmosféra, desetiválec do V, od 1995 do 2005
3,5 litru atmosféra, max. dvanáctiválec, od 1989 do 1994
3,5 litru atmosféra NEBO 1,5 litru s turbem, od 1987 do 1988. Turba dominovaly, byly to taky V6. Ty atmosféry asi V8
3,0 litru atmosféra NEBO 1,5 litru s turbem, před 1987
Přeplňování bylo povolený od roku 1960, ale až od roku 1977 to bylo prej ňák životaschopný. Ovšem v 80. letech už to atmosférický motory podrtilo, i když to mělo poloviční obsah.
Za největší úlet ale stejně asi považuju motor W16.

Já bych se toho prostě zas tak nebál (co se týče obsahu), ta technika je tam prostě někde úplně jinde, než to na silnicích, z čeho tady máme předsudky. Teď je to komplikovaný hlavně těma dalšíma systémama a proto je teď to testování takový veselý. :)

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: stř led 29, 2014 20:24
od Marťas
Laďuša píše: Teď je:
1,6 litru s turbem, šestiválec do V, od 2014
Já snad nevěřím svým očím :shock: Neměly by "vrchol" motorsportu reprezentovat motory s koulema?
Bejt všude takhle úchylný, tak za pár let uvidíme dakarový Kamazy s motorem z Oky (+ 5 turb a 4 kompresory)

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: stř led 29, 2014 21:12
od Hurikán
Mně už to vůbec nepřekvapuje. Pouze tento vývoj dokonale ilustruje totální úpadek naprosto všeho, nejen v oblasti motorsportu. Je to jen další hřebíček do rakve F1, o kterou už dlouho (a celkem logicky) klesá zájem a současnou zbytkovou popularitu uměle vymačkávají z původního slavného jména pouze média, která žijí z tun nabalené reklamy na stejně ubohé produkty, jakým je i současná "slavná" F1.

Aby to za něco stálo, měl by být objem neomezený a minimum 10 válců. 8)

Marťas, ono možná jednou i na to dojde. Už pro letošní sezónu mělo u náklaďáků platit omezení na 6 válců a 13 litrů. Proto ve všech Tatrách (vč. Lopraise) měli 6válce s necelými 13 litry objemu. U Kamazu se na to vyflákli a použili osvědčené osmiválcové 19 litry ЯМЗ s oficiálním výkonem kolem 850 koní, v reálu ale asi ještě daleko vyšším. Tato taktika se jim vyplatila, protože nakonec změna pravidel nenastala a vše zůstalo při starém. A naši u toho byli jak blbci. Jako obvykle...

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: stř led 29, 2014 21:27
od Laďuša
Četli jste ten souhrn, co jsem tu před chvílí psal? Že už před víc než pětadvaceti lety motory eště menší než ty současný drtily tříapůllitry? Neřikam, že souhlasim furt s tim zmenšováním a samýma změnama, ale holt to někomu příde jako dobrej nápad.

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: stř led 29, 2014 23:22
od JmJ
... az pred touto grand priks jsem dostal strach, a tak jsem jel radeji tramvaji...

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: čtv led 30, 2014 07:37
od Luděk Musil
Láďo - díky za shrnutí.
Je pravda, že postupné snižování počtu válců a kubatury se nijak zvlášť neprojevilo na výkonu.
Kdyby jsi se náhodou nudil, mohl by jsi tady udělat nějakou statistiku nejrychlejších časů na kolo (třeba posledních 30 let) nějakého okruhu, třeba Silverstone?
To by asi nejlépe ukázalo, jak šel vývoj :idea: . Pravda, asi to bude jednotvárné, něco kolem 1:20 na kolo (fyzika se holt ošidit nedá), ale krásně to ukáže, že ty motory mají stále stejné (či větší) výkony, i když jejich objem jde dolů.
L.

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: čtv led 30, 2014 09:55
od BeerRudolf
Synek tvoří toto https://www.facebook.com/update_securit ... ou?fref=ts má tam dost informací, tak příjemné počtení :wink:

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: čtv led 30, 2014 10:45
od Luděk Musil
BeerRudolf píše: ... facebook ...
E-e :oops: . Já FB nerad :( , nemám tam ani účet :cry: a do počítače mi to nesmí :axe: . L.

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: čtv led 30, 2014 11:29
od Laďuša
No, něco jsem hledal, ale je to naprd. Ono je taky pro srovnání blbý, že se ty tratě každou chvíli buď víc nebo míň upravujou. Tady je takovej přehled Silverstonu, kterej může tak naznačit. Ale ten rozdíl mezi turbama a atmosférama se tam najít dá. http://cs.wikipedia.org/wiki/Silverstone

Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )

Napsal: čtv led 30, 2014 13:11
od Luděk Musil
Snad jako jediná se v dlouhém časovém horizontu neměnila Monza. A pokud - tak nepříliš významně.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Autodromo_Nazionale_Monza
A tomu i odpovídají víceméně stejné časy. L.