Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Gratulace Vettelovi
http://www.vezess.hu/data/cikk/5/47378/2.jpg
http://www.vezess.hu/data/cikk/5/47378/2.jpg
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Tak nam začaly předsezónní testy ročníku 2014. Kvůli úplně novým pravidlom a technice je to spíš děsná fraška. Po víc než čtyřech hodinach testů mají odjetej čas jenom dvá jezdcí, další tří objeli akorát zaváděcí kolo a buď se jim to porouchalo nebo jeli rovnou do boxů. Půlka týmů eště ani nevyjela z garáže. Prostě nefunguje vůbec nic!
Ujetí dvou metrů a konec: https://www.youtube.com/watch?v=UKr3YMvMtAY
Zrovna Hamilton ale několik kol odjel, i když pak mu to selhalo tak, že to drobet rozstřelil.
Kimi asi třikrát vyjel, jednou nedojel a zbytek zajel rovnou do boxů: http://www.youtube.com/watch?v=qmnFrJt05F0
Ale docela se mi líbí zvuk těch nových aut: https://www.youtube.com/watch?v=cxXcIeyGHgQ
Inu legrace.
Ujetí dvou metrů a konec: https://www.youtube.com/watch?v=UKr3YMvMtAY
Zrovna Hamilton ale několik kol odjel, i když pak mu to selhalo tak, že to drobet rozstřelil.
Kimi asi třikrát vyjel, jednou nedojel a zbytek zajel rovnou do boxů: http://www.youtube.com/watch?v=qmnFrJt05F0
Ale docela se mi líbí zvuk těch nových aut: https://www.youtube.com/watch?v=cxXcIeyGHgQ
Inu legrace.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
nedíval jsem se na Tebou zveřejněné odkazy.
Ale podle toho, jak to komentuješ, tak mám pocit, že letos pojedou v autech osazených motory z Trabanta ... . L.
Ale podle toho, jak to komentuješ, tak mám pocit, že letos pojedou v autech osazených motory z Trabanta ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- BeerRudolf
- Příspěvky: 281
- Registrován: stř srp 22, 2012 13:35
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Nejsi daleko od pravdy 1,6 HTP
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
CožeBeerRudolf píše:Nejsi daleko od pravdy 1,6 HTP
Vždyť není tak dávno doba, co se používaly atmosférický 12-válce s kubaturou někde kolem 3 lítrů (nebo 2,6 ? )
Potom museli přejít na 10-ti hrnky, dopovali to turbem, pak zakázali turbo.
Teď je to vlastně jak? 8 nebo snad už jen 6 válců? Jestli to tak půjde dál, tak budou za chvíli jezdit motokáry s motorem z Mountfielda ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
To snižování obsahů tady je, ale neni to až zas tak ostrý, jak se to pořád prezentuje.
Lehký shrnutí mladší historie:
Teď je:
1,6 litru s turbem, šestiválec do V, od 2014
Předtim bylo:
2,4 litru atmosféra, osmiválec do V, od 2006 do 2013
3,0 litru atmosféra, desetiválec do V, od 1995 do 2005
3,5 litru atmosféra, max. dvanáctiválec, od 1989 do 1994
3,5 litru atmosféra NEBO 1,5 litru s turbem, od 1987 do 1988. Turba dominovaly, byly to taky V6. Ty atmosféry asi V8
3,0 litru atmosféra NEBO 1,5 litru s turbem, před 1987
Přeplňování bylo povolený od roku 1960, ale až od roku 1977 to bylo prej ňák životaschopný. Ovšem v 80. letech už to atmosférický motory podrtilo, i když to mělo poloviční obsah.
Za největší úlet ale stejně asi považuju motor W16.
Já bych se toho prostě zas tak nebál (co se týče obsahu), ta technika je tam prostě někde úplně jinde, než to na silnicích, z čeho tady máme předsudky. Teď je to komplikovaný hlavně těma dalšíma systémama a proto je teď to testování takový veselý.
Lehký shrnutí mladší historie:
Teď je:
1,6 litru s turbem, šestiválec do V, od 2014
Předtim bylo:
2,4 litru atmosféra, osmiválec do V, od 2006 do 2013
3,0 litru atmosféra, desetiválec do V, od 1995 do 2005
3,5 litru atmosféra, max. dvanáctiválec, od 1989 do 1994
3,5 litru atmosféra NEBO 1,5 litru s turbem, od 1987 do 1988. Turba dominovaly, byly to taky V6. Ty atmosféry asi V8
3,0 litru atmosféra NEBO 1,5 litru s turbem, před 1987
Přeplňování bylo povolený od roku 1960, ale až od roku 1977 to bylo prej ňák životaschopný. Ovšem v 80. letech už to atmosférický motory podrtilo, i když to mělo poloviční obsah.
Za největší úlet ale stejně asi považuju motor W16.
Já bych se toho prostě zas tak nebál (co se týče obsahu), ta technika je tam prostě někde úplně jinde, než to na silnicích, z čeho tady máme předsudky. Teď je to komplikovaný hlavně těma dalšíma systémama a proto je teď to testování takový veselý.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Já snad nevěřím svým očím Neměly by "vrchol" motorsportu reprezentovat motory s koulema?Laďuša píše: Teď je:
1,6 litru s turbem, šestiválec do V, od 2014
Bejt všude takhle úchylný, tak za pár let uvidíme dakarový Kamazy s motorem z Oky (+ 5 turb a 4 kompresory)
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Mně už to vůbec nepřekvapuje. Pouze tento vývoj dokonale ilustruje totální úpadek naprosto všeho, nejen v oblasti motorsportu. Je to jen další hřebíček do rakve F1, o kterou už dlouho (a celkem logicky) klesá zájem a současnou zbytkovou popularitu uměle vymačkávají z původního slavného jména pouze média, která žijí z tun nabalené reklamy na stejně ubohé produkty, jakým je i současná "slavná" F1.
Aby to za něco stálo, měl by být objem neomezený a minimum 10 válců.
Marťas, ono možná jednou i na to dojde. Už pro letošní sezónu mělo u náklaďáků platit omezení na 6 válců a 13 litrů. Proto ve všech Tatrách (vč. Lopraise) měli 6válce s necelými 13 litry objemu. U Kamazu se na to vyflákli a použili osvědčené osmiválcové 19 litry ЯМЗ s oficiálním výkonem kolem 850 koní, v reálu ale asi ještě daleko vyšším. Tato taktika se jim vyplatila, protože nakonec změna pravidel nenastala a vše zůstalo při starém. A naši u toho byli jak blbci. Jako obvykle...
Aby to za něco stálo, měl by být objem neomezený a minimum 10 válců.
Marťas, ono možná jednou i na to dojde. Už pro letošní sezónu mělo u náklaďáků platit omezení na 6 válců a 13 litrů. Proto ve všech Tatrách (vč. Lopraise) měli 6válce s necelými 13 litry objemu. U Kamazu se na to vyflákli a použili osvědčené osmiválcové 19 litry ЯМЗ s oficiálním výkonem kolem 850 koní, v reálu ale asi ještě daleko vyšším. Tato taktika se jim vyplatila, protože nakonec změna pravidel nenastala a vše zůstalo při starém. A naši u toho byli jak blbci. Jako obvykle...
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Četli jste ten souhrn, co jsem tu před chvílí psal? Že už před víc než pětadvaceti lety motory eště menší než ty současný drtily tříapůllitry? Neřikam, že souhlasim furt s tim zmenšováním a samýma změnama, ale holt to někomu příde jako dobrej nápad.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
... az pred touto grand priks jsem dostal strach, a tak jsem jel radeji tramvaji...
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Láďo - díky za shrnutí.
Je pravda, že postupné snižování počtu válců a kubatury se nijak zvlášť neprojevilo na výkonu.
Kdyby jsi se náhodou nudil, mohl by jsi tady udělat nějakou statistiku nejrychlejších časů na kolo (třeba posledních 30 let) nějakého okruhu, třeba Silverstone?
To by asi nejlépe ukázalo, jak šel vývoj . Pravda, asi to bude jednotvárné, něco kolem 1:20 na kolo (fyzika se holt ošidit nedá), ale krásně to ukáže, že ty motory mají stále stejné (či větší) výkony, i když jejich objem jde dolů.
L.
Je pravda, že postupné snižování počtu válců a kubatury se nijak zvlášť neprojevilo na výkonu.
Kdyby jsi se náhodou nudil, mohl by jsi tady udělat nějakou statistiku nejrychlejších časů na kolo (třeba posledních 30 let) nějakého okruhu, třeba Silverstone?
To by asi nejlépe ukázalo, jak šel vývoj . Pravda, asi to bude jednotvárné, něco kolem 1:20 na kolo (fyzika se holt ošidit nedá), ale krásně to ukáže, že ty motory mají stále stejné (či větší) výkony, i když jejich objem jde dolů.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- BeerRudolf
- Příspěvky: 281
- Registrován: stř srp 22, 2012 13:35
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Synek tvoří toto https://www.facebook.com/update_securit ... ou?fref=ts má tam dost informací, tak příjemné počtení
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
E-e . Já FB nerad , nemám tam ani účet a do počítače mi to nesmí . L.BeerRudolf píše: ... facebook ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
No, něco jsem hledal, ale je to naprd. Ono je taky pro srovnání blbý, že se ty tratě každou chvíli buď víc nebo míň upravujou. Tady je takovej přehled Silverstonu, kterej může tak naznačit. Ale ten rozdíl mezi turbama a atmosférama se tam najít dá. http://cs.wikipedia.org/wiki/Silverstone
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Formule 1 (aspoň pro Paliho a Laďušu :-D )
Snad jako jediná se v dlouhém časovém horizontu neměnila Monza. A pokud - tak nepříliš významně.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Autodromo_Nazionale_Monza
A tomu i odpovídají víceméně stejné časy. L.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Autodromo_Nazionale_Monza
A tomu i odpovídají víceméně stejné časy. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´