Stránka 18 z 34

Napsal: stř kvě 18, 2011 06:42
od Luděk Musil
Patrac píše:
mayo456 píše:presne... radšej pomaly a opatrne jak dačo uponáhľať a potom ľutovať. veď to robíš pre seba nie pre cudzieho :P
ano poamlu pomalu motnvoat. Jen STK se blíží rychleji a rychleji... :lol:
STK končí zítra ... takže nyní už zcela klidně pomalu :lol: .
Včera jsem vytáhl kabely do motorového prostoru a osadil levou směrovku. Víc se toho nezadařilo - setmělo se. L.

Napsal: stř kvě 18, 2011 11:20
od Teepee
Propadlá STK není žádný termín, u Bílého mi STK prošla v prosinci 2010 a obnovena byla až 21.4.2011. Samozřejmě po ose.
Když mi mohla projít jízda bez dokladů, pásů a svícení, jen tak, v pantoflích, snad by mi prošla i prošlá STK... :lol:

Napsal: pon kvě 23, 2011 11:17
od Luděk Musil
Tak jak nám pokračují práce? Tento víkend hodnotím jako vcelku úspěšný.
V pátek jsem to začal úspěšnou návštěvou u vraždichlupky (za 10 minut "strojové" práce jsem vyplázl 60 Kč ... ale hlavička je jak centimetrový trávníček :lol: )
Dokončil jsem "hadicovací" práce - chlazení můžu zalít vodou, do nádrže napustit benzín.
Téměř celou sobotu jsem se "potil" s brzdovým a spojkovým systémem. Nalil jsem brzdovou kapalinu a otevřel odvzdušňováky. Mimochodem kompletní náplň brzdového systému je cca půl litru. Jako první jsem zavíral LP kolo, následovalo PP kolo, potom LZ kolo a jako poslední jsem uzavřel odvzdušňovák na PZ kole. Říkám si - super, to šlo jak na drátku. A bylo to podle známého českého přísloví: Nechval dne před večerem :evil: . Šlápnul jsem na brzdový pedál - šel až dolů, podruhý, potřetí ... pořád dolů. Kouknu po kolech, resp. na místa, kde se obvykle kola dotýkají země (auto stálo na špalcích) a v místech LZ kola louže. Kurvadrát! Vždyť tohle prase jsem JÁ měnil hned po koupi, a kluci na dílně tam dávali MNOU dělaný repas ... to néni možný. Za mocných sakrů shazuju buben, zatahuju ručku, aby šly pakny od sebe, demontuju prase, trubku ucpávám čepičkou a jdu k ponku. Upevňuju prase do svěráku, sundávám (tedy obracím proti srsti) prachovky a zjištuju, že válečky chodí zcela bez odporu, jako by vevnitř vůbec nebyly těsnící gumky :dontknow: . Když jsem vyjmul i válečky, zjišťuji, že gumky tam jsou ... ale nakřivo, vnitřní pružina je neroztáhla a proto brzdová kapalina zvesela proudila kolem nich a kolem válečků ven. Drobná úprava (znovunasazení gumek, přitlačení válečkem) a montáž na auto. Po odvzdušnění ani kapka. Pravé zadní kolo proběhlo zcela bez problému. Fajn - jde se na předek ... co mi to kape z těch třmenů :shock: :?: Snad to není brzdová kapalina :?: :koko: ... je :!: :evil: . Opět sakruji. U levého kola stačilo o 1/6 otáčky dotáhnout přepouštěcí trubku. U pravého kola to byla skoro 1/2 otáčky na přepouštěcí trubce a zhruba 1/3 otáčky na hadici. Poté zavládlo sucho a konečně jsem to celý doovzdušnil. A po sešlápnutí jde pedál tak do třetiny zdvihu a zůstává tvrdý. No konečně! Brzdy už fungují tak jak mají. Podotýkám, že na těchto problémech nemá duo V&V (oldtimer-classic) sebemenší díl viny - pokud by brzdy zaplavovali oni, tento nedostatek by odstranili sami.
No nic - jdeme dál ... spojka ... .
Prvotní problém - nedaří se zaplavit horní válec i když odvzdušňovák vespod je naplno otevřen. Otvírám horní válec, vše se zdá být v pořádku, kapalina z nádobky odtéká a protéká válcem. Zavírám horní válec, zcela sundávám odvzdušňovák a foukám do nádobky. Kapalina začíná proudit ... dobrý. Poté, co začala vytékat z pracovního válce tento zavírám a říkám se A JE TO :!: Bohužel to bylo přesně jak v jednom nejmenovaném Večerníčku. Šlápnu na pedál poprvní, podruhý, potř... a co je zase k...a tohle? Pedál tvrdej jak pendrek! Pohled na pracovní válec, vysunutou tyčku, nataženou pružinu mi dává jasnou odpověď - kouslo se to :banghead: . Takže válec dolů, rozdělat, vyčistit, přegumičkovat, znovu nasadit, matice přetočit tak, aby pracovní váleček byl víc vevnitř. Při té příležitosti jsem také vyměnil propojovací hadici. Ne že by byla zteřelá - ale černá barva je černá barva.
Tímhle jsem si snad vybral všechny špatné věci (klepu na dřevo).
V neděli jsem se pustil do interiéru. Ve zkratce: gumy jsou položeny, sedadla jsou přišroubována, palubní štít je na svém místě, krycí, ozdobné a další prvky také.
Trošičku potíž byla se sdruženým přepínačem pod volantem. Do jeho vyčištění padlo asi půl náplně olejového spraye, než jsem vyplavil všechny nečistoty a zbytky písku. Nevrací páčka ukazatelů směru, ale tento problém nebudu řešit - musel bych sehnat jinou dvoupáčku (třípáček mám doma 3, ale ty tam dávat nechci, navíc jejich mechanismu není tak docela identický).
Zhodnotím-li práce tohoto víkendu, musím s potěšením konstatovat, že do natočení motoru zbývá pár hodin práce. A do konečné fáze nastrojení všech zbývajících prvků (nárazníky, chromové lišty nade dveřmi, maska, víčko nádrže) doufám, že ne více než 2 - 3 víkendy.
Fotografie jsem nepořízoval. Bylo by sice zajímavé udělat animaci, jak to na autě postupně přibývá, ale na to nebyl čas. Musí stačit několk fotografií konečného výsledku.
L.

Napsal: stř kvě 25, 2011 09:25
od mayo456
hlavne že ti to ide. to s tým odvzdušnením sa stáva lebo pri toľkej radosti z nového diela človek občas zabudne na nejaké tie detaily. my osobne čo sa týka brzd uprednostňujeme nové diely a nie staré a opravované aj keď sa priznám, že sa pohrávam s myšlienkou že vyskúšam zrepasovať staré zadné brzdové valčeky. Dá sa na to kúpiť opravná sada? myslím tie gumičky vo vnútri a pod.?

Napsal: stř kvě 25, 2011 11:06
od Luděk Musil
mayo456 píše:Dá sa na to kúpiť opravná sada?
:D :D :D :D teď jsi mě rozesmál :lol: :lol: :lol: :lol: . Prostě nakoupíš hromádku gumiček a prachovek a zbytek je o mechanické práci :idea: .
Jinak včera jsem to teda zalil vodou a zkusil jsem otočit motorem. No ... sice to chytlo, ale chod velmi nekultivovaný - velmi rozhašený karb. L.

Napsal: stř kvě 25, 2011 12:23
od mayo456
nastavíš a bude ok. chytilo na prvú šupu alebo ho trebalo najprv prehovárať?

Napsal: stř kvě 25, 2011 12:30
od Luděk Musil
mayo456 píše:nastavíš a bude ok. chytilo na prvú šupu alebo ho trebalo najprv prehovárať?
b) je správně - velmi přemlouvat. L.

Napsal: stř kvě 25, 2011 13:08
od Patrac
Luděk Musil píše:
mayo456 píše:nastavíš a bude ok. chytilo na prvú šupu alebo ho trebalo najprv prehovárať?
b) je správně - velmi přemlouvat. L.
no jo to chce celkově ponastavovat. Předstih karb atd..

Napsal: stř kvě 25, 2011 13:13
od Laďuša
A třeba ani ne, resp. tady asi jo, ale ne vždycky. Muj motor stačí, jak dýl stojí a pak je třeba ho taky přemlouvat, aby chytnul a to i tehdy, že je nastavenej správně.

Napsal: stř kvě 25, 2011 13:39
od mayo456
no keď dlho stoji tak mu trvá kým natiahne benzín a pochopí čo sa od neho chce. zlenivie. ale ak vydáva divnejšie zvuky a nejde potichu tak ho treba došteľovať :)

Napsal: stř kvě 25, 2011 13:44
od Patrac
mayo456 píše:no keď dlho stoji tak mu trvá kým natiahne benzín a pochopí čo sa od neho chce. zlenivie. ale ak vydáva divnejšie zvuky a nejde potichu tak ho treba došteľovať :)
Myslím že celkově s tím má luděk asi víc zkušeností než my tři dohromady :)

Napsal: stř kvě 25, 2011 13:49
od Laďuša
Patrac píše:Myslím že celkově s tím má luděk asi víc zkušeností než my tři dohromady
Zlatá slova. :lol: Jenom jsem chtěl říct, že to může starovat dýl i při dobře nastaveným motoru.
Jinak to natahnutí benzínu je zlomek chviličky, prostě ten motor musí dostat tu správnou náladu už chytit 8)

Napsal: stř kvě 25, 2011 13:56
od Patrac
Naskočil? naskočil.. tak teď už je to jen a jen na něm jestli udrží..

Napsal: stř kvě 25, 2011 15:37
od mayo456
Patrac píše:
mayo456 píše:no keď dlho stoji tak mu trvá kým natiahne benzín a pochopí čo sa od neho chce. zlenivie. ale ak vydáva divnejšie zvuky a nejde potichu tak ho treba došteľovať :)
Myslím že celkově s tím má luděk asi víc zkušeností než my tři dohromady :)
O tom presvedčený. ja som nastavovanie motora iba videl ale robiť to neviem :)

Napsal: sob kvě 28, 2011 10:42
od Puhi
Laďuša píše:A třeba ani ne, resp. tady asi jo, ale ne vždycky
:lol: :lol: :lol: :lol: zaujímavá veta :D
LM, máš tam webra, či ozon?