Stránka 169 z 342

Napsal: čtv dub 14, 2011 11:40
od dvk
Vypadá proti těm lokomotivám jak angličák :shock:

Napsal: čtv dub 14, 2011 11:55
od Laďuša
Krása! Obrázky z cyklu Lada a železnice miluju :)
dvk píše:Vypadá proti těm lokomotivám jak angličák
Nu to víš, jedna tuna a kousek proti 2x 85 tunam :mrgreen:

Napsal: čtv dub 14, 2011 16:47
od Michal Pokorný

Napsal: čtv dub 14, 2011 17:20
od plavec
Laďuša píše:Jsi drzej! Za trest třikrát opiš jízdní řád! A švabachem! :P
Jízdní řád který tratě? "mojí" 224 ? :P :D Začínám se ho učit už nazpaměť, ale stejně pro jistotu nosím v peněžence kapesní verzi.

Napsal: čtv dub 14, 2011 17:23
od Laďuša
Samozřejmě celosíťový vydání :P

Michale, mě se to neotvírá, takže to je dobře :D Na druhou stranu o tom vim, tak je to stejně jedno :|

Napsal: čtv dub 14, 2011 17:29
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Michale, mě se to neotvírá, takže to je dobře Na druhou stranu o tom vim, tak je to stejně jedno
No jo, už to nejde. Asi někdo zapracoval........

Napsal: čtv dub 14, 2011 17:31
od Laďuša
SŽDC má dlouhý prsty :D

Ale na vyváženou: http://marektomek.blog.idnes.cz/c/18706 ... znice.html

Napsal: čtv dub 14, 2011 17:45
od plavec
Stejně jako hospoda může být i uprostřed lesa
To je takový srandovní, ale je to pravda :D

Napsal: čtv dub 14, 2011 17:46
od Laďuša
Zvláště ti, co znají Hospodu na mýtince, nemůžou být nijak překvapeni :mrgreen:

Napsal: čtv dub 14, 2011 18:43
od plavec
Ten článek je zajímavej a souhlasím s ním. Třeba ta variabilita vlaků je výborńá věc. Že se daj přidávat nebo ubírat vagony a tím hýbat s kapacitou míst pro cestující, což u autobusu nejde.
na druhou stranu k tomu, že vlaky nejezdí přímo přes vesnice- návsí, to může být pro někoho docela problém. Třeba starší lidi, Ti radši pojedou tím autobusem, protože je to vyjde levnějc (babička jedoucí jednou za půl roku do nemocnice na kontrolu nebude mít přeci in-kartu) a zastaví jim blíž a nepotáhnou se od vlaku třeba 5 km do vsi. Mě osobně to teda nevadí, že třeba v Pacově je to do "centra města" nějakých cca 20 minut chůze a až domů to mám od vlaku asi 12km a nejednou jsem to šel pěšky, nebo jel na kole. Ta procházka (pokud má člověk čas) k tomu tak nějak patří bych řekl. Ano, taky se dá použít místní autobus od vlakovýho nádraží k autobusovýmu, ale když je hezky, tak v tom autobuse o 40ti místech jedou stejně 3 lidi a zbytek jde pěšky. Joo, když bude průtrž mračen, padat kroupy a lítat blesky plesky, bude to naopak, všichni tím autobsem pojedou a pěšky půjdou max. Ti 3 blázni :D
Další výhoda vlaku je, že jezdí až do noci a o víkendech. U nás to "ČSAĎáci" v pátek v 6 večer zapíchnou a do pondělí 4h ráno nejezděj. Jaktože vlaky můžou normálně fungovat i o víkendu a ve všední den jede poslední vlak z PE ve 22:23 hodin a to už má "ČSAD" dávno padla.

Navíc: Když budu jezdit vlakem pravidelně, koupím si kartu a traťovou jízdenku, a vyjde to mnohem levnějc. Dráhy chtějí stálý zákazníky. Autobusem když budu jezdit úplně totéž, nemám z toho z hola nic. Jízdný mě vyjde pořád stejně, něco jako traŤový jízdenky nenabízejí a buď lidi budou jezdit za víc anebo jezdit autobusem prostě nebudou, tuto se mě nelíbí. Oni prostě nezvýhodňují věrný zákazníky, kteří třeba uděljí za každý týden 10 stejných jízd

Napsal: čtv dub 14, 2011 20:14
od Laďuša
Já s tim článkem taky, až na pár vět, v podstatě souhlasim. Dokonce jsem si uvědomil i pár věcí, nad kterýma mi nikdy se eště nenapadlo ani zamyslet. 8)

Jinak, na klatovskej trati teď máme výluku, takže jsem po létech zkusil jezdit autobusem (fakt mě nebaví nasednout na vlak, uject 3 zastávky, přesednout na autobus a po dvouch zastávkach přesedat zpátky. Navíc jízdní doba je protažená.), takže jsem si teď udělal čerstvý srovnání služeb vlak/autobus a musim zkonstatovat, že kromě toho, že autobus staví blíž, nemá oproti vlaku jedinou výhodu! (cestou autobusem jsem si dělal srovnání, škoda, že jsem si ho nepsal, protože tam bylo dost věcí, který člověka jen tak nenapadnou) A navíc tuta výhoda je taky daná bydlištěm.
plavec píše:se daj přidávat nebo ubírat vagony a tím hýbat s kapacitou míst pro cestující, což u autobusu nejde.
To je sice pravda, ale přidáním vozu se zase snižuje měrnej výkon vlaku a tim se prodlužuje jízdní doba. S tim se samozřejmě dá v grafikonu počítat, ale je-li na trati zavedenej takt, tak buď posílený vlaky nabírají zpoždění a nebo běžný vlaky jezdí pomalejš, než by mohly.
plavec píše: (babička jedoucí jednou za půl roku do nemocnice na kontrolu nebude mít přeci in-kartu)
Samozřejmě, ale konkrétně ty babičky mají důchodcovskou slevu, která vpodstatě odpovídá IN50. Narozdíl od IN50 ale stojí několiksetkrát (ve verzi nad 26 i několiktisíckrát) míň, neb jsem právě jednou zaslech rozhovor, kdy průvodčí vysvětlovala důchodci, že i když jede jednou do roka, ať si zařídí důchodcovskou slevu, která stojí asi pětikorunu za vystavení a platnost to má neomezenou.

Co se týče docházkový vzdálenosti, tak to je ta jediná věc, která většinou hraje ve prospěch gumokolního spoje.

Je fakt, že vlaky hrajou spíš na stálý zákazníky. V tom by ten autobus moh mít další výhodu, v ceně jízdnýho. To už ale zase záleží na lidech, jak si to zařídí. Ale když jezdí jednou za uherák, tak ta jízda autobusem výde levnějš. Další věcí taky je zpáteční sleva a možnost koupit jízdenku rovnou až do cílový stanice - to zase hraje ve prospěch drah. A netušim, jestli v autobuse existuje něco jako skupinový jízdný.

Ale pozor! Moc záleží taky jak kde. Na hlavních tratích, kde bují konkurence, vychází autobus levnějš - např. spoj ČSAD KT - Přeštice je za 26 Korun na 23 km (hlavní tah, kde jezdí minimálně 3 dopravcí), kdežto spoj ČSAD KT - Vřeskovice už stojí 34 Korun za 21 km. Vlak do Přeštic beze slevy stojí 37 Kč, mě ale 19. Takže už je vidět, že ta výhoda je jak kde....

Napsal: čtv dub 14, 2011 20:24
od plavec
Laďuša píše:neb jsem právě jednou zaslech rozhovor, kdy průvodčí vysvětlovala důchodci, že i když jede jednou do roka, ať si zařídí důchodcovskou slevu, která stojí asi pětikorunu za vystavení a platnost to má neomezenou.
Tak o tomhle jsem nevěděl. to chci taky za pětikačku poloviční slevu :mrgreen:
Jasné , tam kde je konkurence je to o něčem jiným. Ale někde z Horní do Dolní konkurence většinou nejezdí. Mě se třeba líbí politika JHMD (JindřichoHradeckýchMístníchDrah) Ti držej ceny stejně už několik let, akorát zase u nich neplatí In-karta ani nic podobnýho. Jak to maj s měsíčníma či týdenníma traťovkama nevím. Ale tam ty ceny nemaj tak vysoko, takže je vpodstatě jedno, jestli jedeš jednou za čas v sobotu na výlet , nebo denně do práce. :wink:

Napsal: pát dub 15, 2011 15:19
od MartasBrno
plavec, to že autobusáci nedávaj slevy... no, proč taky, když busem jedu za polovinu oproti vlaku? Nesouhlasím s tím, že mně dráhy diskriminují za to, že nejsem pravidelný zákazník! měřit se má stejným metrem. Jinak taky se to dá pochopit tak, že to co stálýmu zákazníkovi sleví je jakýsi ekvivalent úroku za ten úvěr, nebo co jim to vlastně dáváš, když si předplácíš nějakou mega jízdenku na rok.
Každopádně mám vlaky rád, ale na těch 5 jízd ročně si nebudu KUPOVAT SLEVU. Natož na cesty, který jezdí žlutej bus, brno praha ostrava - to je úplně zabitý.

Napsal: pát dub 15, 2011 15:52
od plavec
MartasBrno píše:Každopádně mám vlaky rád, ale na těch 5 jízd ročně si nebudu KUPOVAT SLEVU. Natož na cesty, který jezdí žlutej bus, brno praha ostrava - to je úplně zabitý.
Být v Tvý situaci, taky si nekupuju kartu na rok.To je jasné. Ale tady jde spíš o regionální tratě, kde není konkurence. Je jasné, že na trase Praha Brno to o konkurenci prostě je.
MartasBrno píše:to že autobusáci nedávaj slevy... no, proč taky, když busem jedu za polovinu oproti vlaku?
To nemusí být právě vždycky pravda. Ńa stránkách ČD si můžeš orientačně spočítat na kolik Tě to vyjde, kolik toho najezdíš a kam. Beru to taky tak, že člověk jezdí někam takřka celej život. Takže je na místě chtít slevu a výhody pro věrné zákazníky. Jen to novodobý ČSAD to pořád nedokáže pochopit.

Napsal: pát dub 15, 2011 18:02
od Laďuša
Marťasi, naopak, tam je zvýhodnění těch, který prostě místo remcání o ceně si zajistí ňákou nabídku a pak jí využíjou. A jak jsem tam dal ty ceny - je to přibližně stejně drahý, polovina to neni ani za guláš, na místních linkach jsou ceny zcela vyrovnaný.

Vlakem na trase PM - KT jezdim za 30 peněz - sleva IN50 + kousek na PK
Autobusem na lince PM - KT jezdim za 30 peněz - studentská cena, v podstatě ekvivalent IN50.
Furt tam tu jasnou a drtivou cenovou výhodu autobusu oproti vlaku ňák nemůžu najít :lol:
MartasBrno píše:ale na těch 5 jízd ročně si nebudu KUPOVAT SLEVU. Natož na cesty, který jezdí žlutej bus, brno praha ostrava - to je úplně zabitý.
Nevim, kolik stojí cesta Jančurovo flotilou, ale v tvým případě, jestli jezdíš 5x za rok ty cesty, co jsi psal - nepořídit si IN25 na 3 roky za 330 Káčé je podle mýho vlastní chyba. Nu ale což, když někomu nevadí jezdit v autobuse, prosim, aspoň mi ve vlaku nezasedne místo :P