Stránka 17 z 18

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: čtv bře 22, 2012 14:00
od mayo456
ja by som bol aj smutný z toho že s tým autom nejazdím. neviem si predtaviť len sedieť v aute a utierať prach ale vždy sa s mojou Ladou aj prejdem. napr. v zime mi je veľmi smutno lebo ju má v garáži a nemôžem sa voziť lebo vonku je sneh. navyše tým, že auto jazdí sa udržuje v kondícii :)

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: čtv bře 22, 2012 14:14
od Cory
S autom sa ma jazdiť, alebo opravovať ho! :D

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pát dub 27, 2012 15:12
od suhajko
Teepee píše: Nebo schválně, "řečnická" otázka.
1. Jezdit a užívat si ho, neřešit občasný škrábaneček, flíček, montovat v něm hlava nehlava, válet nářadí po horních stranách blatníků atp?
Nebo
2. Udržovat v tomto polozakonzervovaném stavu a opatřit si něco dalšího na "žigulevský konzum"?
Myslim ze vsetko s mierou a teda zlata stredna cesta:
1.5. Jazdit v dobrom pocasi tak do 2tis rocne, radsej dlhe trasy, vyhybat sa mestu, pripadna patinka nemusi byt na skodu, dodrziavat pravidla udrzby, zimovat a davat pozor kam davam naradie, pripadne opravy robit s rozvahou v rukavickach a s dokonalym nacinim.

Este by som zvazil osetrenie a konzervaciu laku u specialistu, je to drahe (cca od 150 €), ale ...
(nieco malo o lakoch a ich udrzbe http://www.detailing.cz/, tuna v KE sa tym zaobera http://www.umysi.sk/)

P.S.: Ono mne osobne sa osvedcilo, ze cim viacej okolo niecoho chodim po spickach, tym viac sa to sere, ale vravim...v tychto veciach nech si kazdy sleduje stopu, ktora mu robi najvacsiu radost, ved to nerobime z donutenia, ale pre potesenie

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pát dub 27, 2012 21:08
od Panthymaeus (Honza)
Čím více auto jezdí tím je méně problémů kolem něho. Když auto stojí s*re se úplně všechno :D

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pát dub 27, 2012 21:13
od Kopr
panthymaeus píše:Čím více auto jezdí tím je méně problémů kolem něho. Když auto stojí s*re se úplně všechno :D
To mohu bohužel potvrdit z vlastní zkušenosti :roll:

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pát dub 27, 2012 21:25
od Jelen
Tak jest, proto se Koprovi sere skoro celej jeho podpis. :mrgreen: Ale na obhajobu Petra povím, že jeho auto je v perfektním stavu a občas ho projede. Což určitě autu prospěje. I když dlouhé stání nesvědči ničemu gumovému, ani v brzdách, ani v motoru.

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: ned kvě 27, 2012 06:34
od Teepee
LADAsraz 2012:
Jeli jsme cestou tam dvěatřičtvrtě hodiny, cestou zpět třiapůlhodiny, Bílý LADA ujel 345 kilometrů. Cesta pohodová.
Doma když jsem při parkování otevřel kapotu tak jsem zjistil, že trochu propouští olej kolem pod těsněním benzínové pumpy a nějak se nechce držet volnoběh, cestou jsem ho o 1/4 otáčky zvednul dorazovým šroubem klapky a postupně se motor zase sotva točí, třepe a přitom něco klape v převodovce. Jakmile ale zvednu otáčky klapání ustane, to dělají vibrace pomalu běžícího motoru. Tak nevím, buď blbej benzín, nebo jen nezvyklé provozní podmínky a nebo se v karbecu něco děje, to ještě uzraje při další jízdě. Jinak, vzhledem ke gumám OR34 Rudý říjen ČSSR, jsem si netroufl víc než 120, občas hlučný kardan (nebo diferenciál) se nijak zásadně neprojevuje, to v Hnědém byl slyšet daleko víc. Auto je celkově pevné, nevybité a díky tomu že má pevně dotažené trojůhelníčky dveří originál přilepenými kličkami je i tiché. Teprve teď jsem pochopil, jaké rozhrkané krámy byly všechny mé předchozí LADY.
Oněch 345 kilometrů je v tuto chvili zhruba polovina mého celkové nájezdu s Bílým LADOU.
Spotřebu jsem odhadnul tak asi 8,5-9l/100km, to fakt neřeším, ale 20litrů na sraz prostě nestačí, musel jsem cestou dotankovat.
A ten motor, to je hukot. Kruhový objezd se propluje na trojku jako nic, některé obce bez převýšení pohodička na čtyřku, ale když je potřeba, točí se ochotně nahoru. A táhne, to jsem v autě ještě neměl, subjektivně snad líp než v Peugeotu, kde je 1.8, 81kW. Bílý LADA je prostě paráda.

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: ned kvě 27, 2012 21:41
od mayo456
nemohol sa ti v karbe zdvihnúť mikroskopický prach? kamarátovi toto robila 01 že nedržala voľnobeh prefúkol dýzu voľnobehu a je to ok. ono takéto veci môžu byť aj tým že málo jazdíš. auto by malo byť v pohybe ale to je už tvoja vec a môj názor. nechcem otvoriť ďalšiu nezmyselnú diskusiu

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pon dub 22, 2013 10:51
od Teepee
Hlásím letošní první výjezd, zimní pauza trvala od 14.10.2012 do 21.4.2013.
Fotky nejsou.
Provozní kapaliny neunikají.
Nastartování proběhlo stylem baterku, napumpovat benzín, otočit klíčkem a tradáá, to je dost, pane, že zase někam pojedeme. :wink:
Jede jak Ďas.
Brzdy brzdí, dal jsem jim pořádný céres (občas si i OR 34 Rudý říjen zapískal), abych je rozhýbal před STK a vypadá že brzdí rovnoměrně, bubny se hřejí +- stejně. Jak to laicky lépe poznat nevím. Při silném brždění mám pocit, že se blokne dřív některé kolo na levé straně a na té se vzadu zase možná nepatrně méně hřeje buben. (styl prst pálí po 4 vteřinách, na druhé straně už po třech :D )
Nízký volnoběh který mi leží v hlavě od srazu jsem opravil, povolil se elektromagnet! :shock:
Takže to na STK asi risknu jak to je a uvidí se. Na sundavání bubnů a bloumání do válečků není moc čas, STK skončila včera.
Každopádně, proti eMBčku je to RollsRoyce

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pon dub 22, 2013 11:29
od mayo456
pekne mám radosť že autičko funguje jak má :)

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pát lis 01, 2013 10:17
od Teepee
Ve středu 30.10. jsem narychlo stihl zazimovávací jízdu, předpokládám, že příště vyjedu až na jaře.
Koukám, že jsem minule napsal, provozní kapaliny neunikají.
Auto od půlky srpna parkuje na nesavém povrchu, takže teď to mám 100% pod kontrolou a nepříjemnost je na světě. Vlevo dole vpředu rosí chladič v místě přechodu svislých trubiček do spodní komory. Za 2,5 měsíce se pod tím objevila odhadem slabší polívková lžíce, ale nepotěší to.
Příčinu neznám, jestli je problém, že je tam silně koncentrovaný Fridex G48 s destilkou v poměru cca 60/40 - 65/35, nebo jestli je to tím, jak jsem musel chladič při montáži vpravo nahoře silou přitlačit dopředu, aby sedl na díru nevím, každopádně jsem si myslel, že je jako vše na autě zánovní a na dlouhá léta (mimochodem od pořízení v prosinci 2008 jsme k 30.10. ujeli 785 kilometrů).
A jak teď koukám na fotky z výměny chladící kapaliny (na fotce je vymontovaný chladič před očistou, srpen 2009), možná, že je to takhle už dlouho jen jsem o tom nevěděl, protože vždycky stálo čumákem do tmy a na zemi byl porézní beton, nebyla šance na to přijít dřív.

Takže kdyby měl někdo pěkný, 100% těsný chladič, koupím. Ten můj stejně nemá vypouštěcí zátku, litovat ho budu jen kvůli pěkný původní barvě na horní komoře.

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pát lis 01, 2013 12:35
od Vašátor
Troška utěsňovače chladících systémů a máš po problému do další výměny nemrznoucí směsi :wink:

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pát lis 01, 2013 12:59
od Teepee
Vašátor píše:Troška utěsňovače chladících systémů a máš po problému do další výměny nemrznoucí směsi :wink:
Doporuč mi osvědčený, nikdy jsem to nepotřeboval, tak nemám vyzkoušeno. Trochu jsem hledal na netu a našel spoustu negativních postojů, ač v reálu se to normálně používá. Každopádně žádný šupinky a nedejbóže lógry tam lejt nebudu, jedině něco tekutýho.
Na druhou stranu kapalina neubývá, pod auto jsem dal noviny, no jedině, že by to žralo barvu na přední příčce, která stejně není vidět a nebo to někam rozfoukal větrák (ale dřív to stihne uschnout). Jinak mě to netankuje. 8)

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: pát lis 01, 2013 13:10
od Vašátor
Ano, může být problém u moderních aut, hlavně u výměníku topení, který má jemné trubičky. U Žigulíka problém nebude, mám to odzkoušené. Kupoval jsem jak tekuté, tak i sypké a vždy zafungoval tak jak měl. Sypký má jednu nevýhodu - chutná myším :mrgreen: , jednu krabičku nám sežrali úplně celou :mrgreen:

Re: Teepeeho VAZ 2106

Napsal: sob lis 02, 2013 13:34
od mayo456
ja keď som mal vlhký chladič, no vlhký permanentne od vody. bola orosená vypúšťacia šrúba, taký ten žliabok na hornej komore, dokonca bol vlhký aj vpravo dole. nevedel som prísť na to ťo to je, lebo motor sa zjari výrazne neprehrieval akurát sa strácala kvapalina. už som chcel meniť hadice chladič neviem čo a nakoniec to bolo obyčajné viečko chladiča za 3 eurá ktoré netesnilo a tlačilo kvapalinu von a preto bolo všetko vlhké. odkedy som vymenil viečko problém je vyriešený :)