Stránka 17 z 20

Re: Studený start

Napsal: úte kvě 29, 2012 19:07
od mirozv
Taký výstrel naslepo. Čo ten krokový motorček na voľnobeh? Ten tiež niekedy robí divotvorné veci.
Obrázek

Re: Studený start

Napsal: úte kvě 29, 2012 19:43
od JmJ
mirozv píše:Taký výstrel naslepo. Čo ten krokový motorček na voľnobeh? Ten tiež niekedy robí divotvorné veci.
Obrázek
jak sem psal, mam tam fungl novy. tim to neni.

Re: Studený start

Napsal: úte kvě 29, 2012 19:48
od JmJ
zelvotron píše:Jen tak mmch, 160 tis. a váha původní. Jinak to bezkontaktní čidlo klapky je podle mě mýtus.

Ten ventil zavírá vratku z railu do nádrže při prudkým přidání plynu (tj zrušení podtlaku v sání), čímž dojde ke krátkodobýmu zvýšení tlaku paliva.
u te vahy bych snad daval vinu i casu.

to chovani ventilu bude tedy asi ok, pri pridani plynu tlak vyleti rychle nahoru. musim zkusit na delsi test vahu z funkciho stroje. a kdyz nic tak bosch servis prerov.

Re: Studený start

Napsal: úte kvě 29, 2012 20:45
od Raduz
JmJ píše: jasne. ja beru v potaz uz uplne vsechno, ovsem divny start je moc obecny popis ;-) ja mam start na par prevalni motoru a to vzdy. chytne, da otacky treba 1500, pak trochu stahuje a padne na 500, zachranuje, zachrani a drzi. nebo zdechne, dam druhy start a drzi. pak je klid, dokud motor uplne nevychladne. najeto mam 50 000, dela to tak 10 000 km ;-)
neco podobneho taky popisuji v tom prispevku
Raduz píše:AKTUALIZACE

Musím to tu trochu aktualizovat, aby jste si nemysleli jak je vše jednoduché :roll:

Tak jsem s novým čidlem ujel cca 500 km, a závada se mi vrátila!!!!!!!!!!!! :evil:
Želvotronova diagnostika tentokrát poukázala na čidlo detonací a snímač polohy škrtící klapky. Rozhodli jsme o výměně toho snímače, pan N ze S nezávisle doporučil to samé, dokonce se mi bylo nabídnuto BEZKONTAKTNÍ!!! (né na Koněvce!!!) Bohužel po ujetí pár km je jasné že je asi závada ještě někde jinde neb si motor dělá co chce dosti nahodile, a reset pomocí odpojení autobaterie na jeho lumpačiny nemá vliv. :shock:

Když se podaří nastartovat bez šlapání na plyn otáčky studeného motoru jsou cca 1200, po zahřátí volnoběh cca 500-600, ovšem po vyřazení kvaltu za jízdy dost často prostě chcípne!!! :roll:
Petr HC na to odpovida:
Petr HC píše:
Raduz píše: Když se podaří nastartovat bez šlapání na plyn otáčky studeného motoru jsou cca 1200 po zahřátí volnoběh cca 500-600 ...
Až sem je to normální ...Ten volnoběh by měl být vyšší- min 800
Raduz píše: ... ovšem po vyřazení kvaltu za jízdy dost často prostě chcípne!!!
Toto mi dělal nový vůz po ujetí 600 km. Po překontrolování všech ukostřovacích bodů, jejich dotažení a preventivním vysunutí/zasunutí konektorů se závada již neobjevila, Zkus to také.

Re: Studený start

Napsal: úte kvě 29, 2012 21:12
od JmJ
ukostrovaci body a konektory, to me take napadlo. mate prosim typy kde ukostreni najit? neco je na motoru, ale spis me zajimaji kostry kolem kabelaze cidel a rj.

ve schematu jsem nasel ukostrovaci body g1 a g2, jeden by asi mel byt pobliz zapalovaciho bloku a druhy pobliz zasuvky diagnostiky.

Re: Studený start

Napsal: úte kvě 29, 2012 23:23
od Raduz
ja menil ukostreni baterka-kastle, nejsem si jist jestli i na motor, cidla jednotlive samostatne ukostreny nejsou, nebo alespon sem nic nemenil ani necistil

Re: Studený start

Napsal: stř kvě 30, 2012 07:28
od JmJ
Takze ukostrovaci body jsou opravdu na motoru u zapalovaciho bloku a druhy je na stredovem panelu u prave nohy ridice u rj. Povolene matky nebo znicene kabely sem nenasel, ten u RJ jeste proverim jak je ukostreny ten samotny kus kovu, na ktery jsou prisroubovany kabely.

Re: Studený start

Napsal: stř čer 06, 2012 12:39
od JmJ
Help please :-)

jak udelat resete RJ, aby si znovu osahala cidla? Odpojeni baterie, nebo nejaka finta s mackanim plynu 4x ? nemuzu to ted nejak na foru dohledat.

Re: Studený start

Napsal: stř čer 06, 2012 19:18
od zelvotron
Odpoj baterku na pár minut, případně drsnější metoda je odpojit baterku a brnknout plusem o kostru, ale palubák má v sobě nějakej záložní akumulátor kterej je kdoví jak připojenej, takže to nemůžu úplně doporučit, 2-3 min bez šťávy je jistota. Případně palubák Shtat umí reset řj, AMK neumí.

Re: Studený start

Napsal: stř čer 06, 2012 19:34
od pjaksa
A co zkusit reset přes diagnostiku...

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Napsal: ned zář 02, 2012 07:42
od JmJ
Takze par myslenek a info o tom, jak se veci maji.

Problem stale pretrvava, ale vime neco malo navic.

Po resetu rj, kdy rj zapomene co se naucila, jsou cca 1500 - 2000 km starty ok. Postupne se rj nauci neco zleho a zacne to zlobit.

Auto byl v servisu bosch v prerove. Bohuzel to bylo v te fazi, kdy starty po resetu jeste nezlobily. Bosch na nic neprisl, hledali netesnosti sani metodou rozpraseni nejake latky (mozna benzinu) kolem sani a monitorovanim splodin a kontrolovali cidla. Mam tam auto dovezt az bude zlobit (logicky).

Polozil jsem prostrednictvim ruskeho kolegy dotaz na ruskem foru, ale nic rozumneho tam nerekli.

A ted me myslenky. Z vice zdroju jsem pochopil, ze rj se uci "cist hodnoty" vahy vzduchu za behu pomoci zpetne vazby z lambda sondy. Je to tak, nebo je to jinak? Pokud by to tak bylo, pak by cely problem mohla zpusobovat lambda nebo netesnost vyfuku okolo lambdy.

Lambda sice nema primy vliv na studeny motor, ale za prepokladu, ze se rj nauci spatne cist vahu vzduchu, pak ji spatne cte i pri studenem startu a to muze byt problem. Samotna vaha ma na prubeh studeneho startu vliv, protoze pokud ji vymenim za jiny kus bez resetu, tak se studny start zmeni at uz kladne ci zaporne.

Skoda ze ten sw neni open source, to bych byl hned chytrejsi :-)

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Napsal: ned zář 02, 2012 10:11
od Petr HC
Mně teď poslední dobou přestane držet volnoběh (po ujetí cca 1000-1500 km) a rozsvítí se CHE (najeto 40 kkm). Stačí za běhu motoru vytahnout konektor vzduchové váhy, motor přejde do nouzového režimu (točí cca 1200 ot/min). Po chvíli zastrčím konektor VV zpět , načež po dvou až třech nastartováních zhasne CHE a motor se chová normálně. Půjdu přečíst seznam závad (neresetoval jsem) a doplním to sem. (ŘJ M7V08 X 03 2112 – 1411 020 – 50 )
To JmJ - mám HEX výpis programu této ŘJ, pokoušel jsem se různými SW prostředky o zpětný překlad, ale marně. Ty bys si s tím třeba poradil. Příloha neprochází (nebere *.exe - zkusím poslat mailem - bohužel nenašel jsem Tvoji mail adresu).

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Napsal: ned zář 02, 2012 10:54
od JmJ
Petr HC píše:Mně teď poslední dobou přestane držet volnoběh (po ujetí cca 1000-1500 km) a rozsvítí se CHE (najeto 40 kkm). Stačí za běhu motoru vytahnout konektor vzduchové váhy, motor přejde do nouzového režimu (točí cca 1200 ot/min). Po chvíli zastrčím konektor VV zpět , načež po dvou až třech nastartováních zhasne CHE a motor se chová normálně. Půjdu přečíst seznam závad (neresetoval jsem) a doplním to sem. (ŘJ M7V08 X 03 2112 – 1411 020 – 50 )
To JmJ - mám HEX výpis programu této ŘJ, pokoušel jsem se různými SW prostředky o zpětný překlad, ale marně. Ty bys si s tím třeba poradil. Příloha neprochází (nebere *.exe - zkusím poslat mailem - bohužel nenašel jsem Tvoji mail adresu).
diky za nabidku, ale ja mam obavu, ze zpetny preklad nas nezachrani, protoze z toho nedostaneme nazvy metod, promennych atd. a bez toho by to bylo na dlooouhou analyzu. naucit se assembler toho procesoru (je to myslim nejaky intel), zjistit na kterem portu ma pripojene jake vstupy a vystupy a pak analyzovat, co dela samotny program. to chce zdrojove kody ;-)

mimochodem email mam doufam uvedeny v profilu :-)

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Napsal: ned zář 02, 2012 12:07
od Luděk Ondrůch
JmJ píše:
mimochodem email mam doufam uvedeny v profilu :-)
Nemáš.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Napsal: ned zář 02, 2012 12:11
od Petr HC
Je to přesně jak píšeš.Jediné co bych se nemusel učit, resp. musel bych si doplnit znalosti je assembler, poněvadž jádrem procesoru je Intel 8051 . Jen pro info - jde o procesor Siemens C509-L. Architektura zde: