Stránka 17 z 37

Napsal: ned kvě 16, 2010 20:42
od zelvotron
U mě je to normálně 80 až 85°C, ale zase se to celkem pomalu ohřívá. Jiná možnost než termostat mě nenapadá. Máš možnost zjistit teplotu z čidla ŘJ? (pro kontrolu budíku)

Napsal: ned kvě 16, 2010 20:49
od Chester
bohužel nemám

Napsal: pon kvě 17, 2010 06:36
od tavri
Mně taky nechtěla ručička ukázat zahřátí motoru, tak jsem 3x bouchnul do tachometru a hned ukazovala správně. Jsem ani netušil že to bude tak snadný.

Napsal: pon kvě 17, 2010 07:49
od radek mb
tavri píše:Mně taky nechtěla ručička ukázat zahřátí motoru, tak jsem 3x bouchnul do tachometru a hned ukazovala správně. Jsem ani netušil že to bude tak snadný.
:lol: :lol: :lol:

Napsal: pon kvě 17, 2010 08:16
od zelvotron
Chester už bude mít novější budíky, tak bych v tom moc nedoufal, pro vyloučení může provést test budíků.

Napsal: pon kvě 17, 2010 08:49
od Chester
Budíky mám nový, jsou v pořádku a čidlo pro palubku taky. Sahara se pouští až když teplota vyleze k červenýmu, tim pádem bude v pořádku asi i to pro ŘJ. Zbívá už jen ten termostat.

Napsal: pon kvě 17, 2010 09:55
od tavri
Ale vzpomínám si, že když jsem to kupoval, tak mi to taky ukozovalo zahřátí motoru na nějakých sotva 80 stupňů a to na celé trase Lázně Bohdaneč - Trutnov cca 70 km a motor se mi zdál hlučnější a línější. Promačkal jsem hadice co vedou k termostatu, prý aby se vyplavil bordel co to drží. Občas se to vyskytlo, ale pak se to nějak samo spravilo a závada se už nevyskytuje.
Možná jsem měl do toho tachometru bouchnout už tenkrát, ale tehdá jsem autu nechtěl ubližovat :-) Když to nejde po dobrém... :-D

Napsal: pon kvě 17, 2010 21:50
od plavec
Na termostat jsem se asi loni ptal orientačně na Koněvce.Nechá se koupit jen se skříňkou termostatu, ne jen vnitřek jako u favorita. ! A je několik druhů- plastový, kovový... záleží i na počtu hadic, který z-do něj vedou.

Napsal: pon kvě 17, 2010 22:07
od Chester
Jenže to zas bude částka... nejdřív ho asi zkusim vyčistit i když moc nadějí tomu nedávám. dneska během 50-ti km to nestouplo na víc jak 75 stupňů, To už motoru asi nebude jedno, spotřeba a opotřebení budou vzrůstat. :(
Neví někdo jestly by mu mohlo pomoct šokový rozhejbání, mám myslím střídavý ponory do ledový a vařící vody? Nebo ho tim uplně odpravim?

Napsal: úte kvě 18, 2010 09:12
od zelvotron
Zkus ho uvařit na sporáku, novej stojí asi 4 až 6 stovek.

Napsal: úte kvě 18, 2010 12:48
od vintera
přímo vařit mu asi už nijak nepomůže, kdysi jsem to také zkoušel. Hrnek s vodou, ponořit termostat, zahřívat vodu, teploměrem do 100 oC změřit kdy se otevírá a zavírá. Měl by se otevírat kolem 82 stupňů plus mínus dva stupně. Při menší teplotě musí být zcela uzavřený. Důležitý je, aby se uzavřel a opět otevřel. Nefunguje-li správně, je třeba jej vyměnit, ohrožuje motor.

Napsal: úte kvě 18, 2010 14:41
od zelvotron
Samozřejmě jsem to myslel jak píšeš, jenom uvařit je na nic, k večeři si ho nedá.

Napsal: úte kvě 18, 2010 18:49
od plavec
vintera píše:je třeba jej vyměnit, ohrožuje motor.
No není to tak hrozný myslím, že když je motor podchlazený, tak to není taková katastrofa, jsou horší závady, který vyžadují rychlou opravu.

Napsal: úte kvě 18, 2010 19:42
od vintera
v 1203 jsem měl termostat, který také nechtěl zavírat a myslel jsem si, že v teple to tak nevadí. jednou v létě se však nechtěl také víc otevřít a já v neděli večer na poli vyndaval termostat (u 1203 snadné) a sháněl vodu. Špatně fungující termostat ven kdy je na to čas a hotovo. Dlouho neodkládat.

Napsal: úte kvě 18, 2010 20:31
od plavec
No já měl opačnej případ (u favorita) v zimě zůstal pořád otevřen velkej okruh, tudíž ani po 30km jízdy se motor neohřál, tak aby topení pěkně topilo.Jezdil jsem s tím asi týden a pak ho vyměnil.
Pravda, opačný případ mě nenapadl.