Stránka 17 z 342
Napsal: pon led 21, 2008 22:16
od Hurikán
Náhodou, jako netradiční a velmi stylový konferenční stolek by to bylo dobrý.
Napsal: úte led 22, 2008 08:38
od Teepee
Hurikán píše:
Náhodou, jako netradiční a velmi stylový konferenční stolek by to bylo dobrý.
No vzhledem k tomu že ulomenej nárazníček doma mám (relativně tenkej plnej krk, kulatý tvar, je to z něčeho staršího) tak můžu zcela zodpovědně říct že stolek z něj nelze. Já jsem měl na vybranou.Buď ho hodit do šrotu a nebo na něco použít. Napadl mne stojan na slunečník, jenže onen nešťastný vypouklý tvar vrhá nárazník mezi špatně využitelné wehementy. Jedině s nějakými úpravami...
Napsal: úte led 22, 2008 08:41
od Teepee
Tomáš píše:....je to diselovej dvoutakt..prej obšlehlej z americké ponorky,ale kdo ví....
Já jsem slyšel o motorech vymontovaných z německých ponorek (koneckonců, němci byly na dvoutakty profesoři...).
Ty fotečky prosím též, se synem se rádi podíváme.
A kde že to přesně stojí?
Napsal: úte led 22, 2008 08:47
od Honza 21061
S motorem Sergeje by se dařilo nakopávat šunky všemu, co se kolem něj pohybuje.
Je vybavený i turbodmychadly, ale ty tam mají čistě za úkol obstarat 2 okrajové doby namísto pístů.
- - - - - - - - -
Tak tohle mě dostalo...
http://show.idnes.cz/ceske-drahy-novy-m ... mvideo_kot Je vidět, že co se tady zvolilo, to tady je... To, že byly České dráhy odjakživa kasičkou na hrozné peníze, to bylo jasné a ve světě to není nikde neobvyklé, ale proč mám pocit, že poslední dobou je snaha naposledy se na tom všem přiživit a jako vycucaný pomeranč potom poslat do konkurzu a v klidu odejít...?
Jak se tento článek musí číst strojvedoucím, kteří mají na mašinách sedačky slepené izolepou a nemají ani pořádné nocležny? Nesčetně přesčasů a za to, že vlastně všechny tyhle srandičky hlavně oni živí a podporují, tak ubohý plat...
Teepee: Tuším, že německé ponorky šly spíše čtyřtaktní cestou, ale Američani dlouhou dobu razili praxi dvoudobých dieselů. Vyskytovaly se i v obrovských tahačích!
Napsal: úte led 22, 2008 09:12
od Teepee
Filip Renč, evidentně nikdy nejel ošuntělým žabotlamem v sedm hodin ráno do práce. Protože takováhle ostudnost by se pak nemohla stát. A forum sorry, ale s kecama o dobrém jméně ČD ať jdou doprd....le.
Honza 21061 píše:Teepee: Tuším, že německé ponorky šly spíše čtyřtaktní cestou, ale Američani dlouhou dobu razili praxi dvoudobých dieselů. Vyskytovaly se i v obrovských tahačích!
Já to taky jen tuším, byl jsem kdysi asi ve 12 letech na soukromé exkurzi v depu Zdice (dnes je zrušené, ale funguje tam nějaký spolek historické techniky) a myslím si, že jsem to slyšel tam. Kde je pravda bůh ví.
Napsal: úte led 22, 2008 13:39
od Tomáš
tak jsem prošel chytré knihy a něco našel:
Lokomotiva je koncipována jako skříňová se dvěma čelními stanovišti pro strojní personál a centrální strojovnou. Na ztvárnění lokomotivy zaujme vysoké usazení skříně, bohaté prosklení strojovny, mohutné pluhy, čelní silný podokenní ozdobný pás z nerezového materiálu, temně rudý lak a v neposlední řadě pro sovětské stroje typický "stalinský" design. Vedle odlišného provedení skříně jsou tyto sovětské lokomotivy oproti českým odlišné i v dalších konstrukčních prvcích. Rám skříně je prostřednictvím kluznic uložen na dvou třínápravových trakčních podvozcích. Vedení dvojkolí je rozvodové, vypružení zajišťují listové pružnice. Přenos podélných i příčných sil zajišťují otočné čepy, pevně zabudované v lokomotivním rámu. V každém podvozku jsou uloženy tři tlapové trakční motory. Lokomotiva je osazena dvoudobým pomaluběžným naftovým dvanáctiválcem s válci do V. Jedná se o přeplňovaný agregát s přímým vstřikem paliva, vodním chlazením a rozvodem ventilů OHV. Motor se vyznačuje velkou hlučností (od lokomotivy T 679.1113 byla hlučnost poněkud potlačena tlumičem) a spotřebou 340 kg nafty na 100 km při jmenovitém výkonu. Klikový hřídel agregátu je prostřednictvím lamelové spojky spřažen s trakčním generátorem, napájejícím šest trakčních motorů. Spouštění Dieselova motoru zajišťuje taktéž trakční generátor. Lokomotiva disponuje ruční brzdou, samočinnou tlakovou brzdou a přímočinnou brzdou. Ruční brzda působí na dvě dvojkolí přilehlého podvozku. Samočinná tlaková brzda je řízena dvěma brzdiči ŠKODA N/O (později DAKO BS2), přímočinnou brzdu řídí dva kohouty (později brzdiče DAKO BP). Zdrojem tlakového vzduchu je mechanicky poháněný kompresor K 2 Lok-1. Lokomotiva má šest hlavních vzduchojemů (p = 9 bar) o celkovém objemu 1 332 l a dva pomocné vzduchojemy o kapacitě celkem 240 l. Dva brzdové rozváděče jsou typu DAKO L, později DAKO LTR. Lokomotiva má osm brzdových válců (pmax = 4 bar) o průměru 8". Všech šest dvojkolí je brzděno oboustranně špalíkovou brzdou. Zásoba písku činí 600 kg.
a nejvíc mě pobavil ten výkon motoru 1470KW ....to je jako 26 mých žigulů
Napsal: úte led 22, 2008 13:48
od Teepee
Někde tam vypadlo, že stroje byly vcelku oblíbené pro nízkou úroveň hluku v kabině obsluhy, díky přístupové chodbičce oddělující strojovnu od kabiny.
1470kW je asi nejsilnější seriový diesel na našich tratích, ale když se to srovná s jedničkovým albatrosem....
Napsal: úte led 22, 2008 14:00
od Tomáš
Teepee píše:Někde tam vypadlo, že stroje byly vcelku oblíbené pro nízkou úroveň hluku v kabině obsluhy, díky přístupové chodbičce oddělující strojovnu od kabiny.
1470kW je asi nejsilnější seriový diesel na našich tratích, ale když se to srovná s jedničkovým albatrosem....
no je nejsilnější,ale jen o fous 753 1450KW 754 1455KW...spíš bych řekl že tažná síla byla hlavně v tom,že to byl 6kolák
Napsal: stř led 23, 2008 15:23
od Laďuša
Tomáš píše:Teepee píše:Někde tam vypadlo, že stroje byly vcelku oblíbené pro nízkou úroveň hluku v kabině obsluhy, díky přístupové chodbičce oddělující strojovnu od kabiny.
1470kW je asi nejsilnější seriový diesel na našich tratích, ale když se to srovná s jedničkovým albatrosem....
no je nejsilnější,ale jen o fous 753 1450KW 754 1455KW...spíš bych řekl že tažná síla byla hlavně v tom,že to byl 6kolák
Tak tam jde o převod.... Jedničkovej Albatros má výkon vyšší než Štokr, přesto ten drží rekordy.... Albatros byl do rychla..
To samý je to jinde, i u sergeje...
Třeba řady 121 a 141 mají změněnej převod - výkon zůstal stejnej, ale 121 má vyšší tažnou sílu a je nákladní, 141 má vyšší maximální rychlost a je osobní (resp. univerzální)
Napsal: stř led 23, 2008 20:48
od Křečík Barbuška
nejlepší a nejhezčí je stejně 230
Napsal: stř led 23, 2008 20:53
od Laďuša
Koko Loko píše:nejlepší a nejhezčí je stejně 230
Dovolil bych si oponovat - Plecháč je Plecháč
(242)
Napsal: stř led 23, 2008 20:55
od Křečík Barbuška
242 je hnus, 230 estetický klenot
Napsal: stř led 23, 2008 20:56
od Laďuša
Koko Loko píše:242 je hnus, 230 estetický klenot
Nepřeháněl bych......pravda, že dizajn 230ky je hezčí, ovšem technicky vyspělejší je 242!
Napsal: stř led 23, 2008 22:37
od Honza 21061
Nejlepší je 162/163 neboli Peršing a od něj odvozené modifikace...
Ale Plecháč, navíc, když je nově nastříkaný, je velice pěkný...
No, Laminátka samozřejmě taky...
Ale tuším, že po rozdělení ČD na osobní a nákladní, byly všechny laminátky do jedné převedeny na náklady, tudíž na osobácích se už asi nikdy nevyskytnou.
Napsal: stř led 23, 2008 23:14
od JirkaHagen
Fotka jako ze starých dobrých časů
A tady 2105, která si pojede na OZM (opravárenská základna metra) prodloužit život
Máte zájem o další fotky z našeho depa