Stránka 17 z 26
Napsal: čtv črc 02, 2009 21:20
od zelvotron
Napsal: čtv črc 02, 2009 22:02
od plavec
zelvotron píše:přitom sám tu zásuvku sháněl půl roku
protože jsem se k tomu odhodlal až před srazem, no.A neměl jsem cestu kolem vrakáče, a když už, tak jsem si nevzpoměl, většinou jen v kovošrotě jsem byl, a tam maj ponejvíc fáčka.
Napsal: pát črc 03, 2009 06:11
od Petr HC
For Foma – Tvoji ŘJ jsem na Chiptuner nenašel .
For Plavec Tvoje ŘJ tam je a měla by přes K-line komunikovat. Zatím jsi mi neodpověděl, jak je to s tím Tvým imo. Pokud to někdo ustřihl i se zástrčkou , pak by mohl pomoci tento obrázek (podle barev vodičů) – příloha.
Napsal: pát črc 03, 2009 08:51
od zelvotron
PetrHC: Jenom mi nejde do hlavy, že Atalem mu to zdiagnostikovali, tomu by nepřítomnost k-line nevadila?
Ještě k tomu odkazu co jsi dával, pochopil jsem dobře to poslední schéma (
http://chiptuner.ru/image/klline2.jpg ), že Rusácí vymysleli převodník sestávající se z pár odporů, třech diod a třech tranzistorů? Myslíš, že se u nás nechají sehnat nějaký ekvivalenty těch použitých součástek?
tady jsem k nim něco našel:
tranzistor KT502
http://www.5v.ru/ds/trnz/kt502.htm
http://www.beacomponent.ru/catalog/spec ... /kt502.doc
tranzistor KT503
http://www.5v.ru/ds/trnz/kt503.htm
http://www.beacomponent.ru/catalog/spec ... /kt503.doc
dioda KD522
http://www.chipinfo.ru/dsheets/diodes/522.html
Napsal: pát črc 03, 2009 11:34
od Petr HC
zelvotron píše:PetrHC: Jenom mi nejde do hlavy, že Atalem mu to zdiagnostikovali, tomu by nepřítomnost k-line nevadila?
Ještě k tomu odkazu co jsi dával, pochopil jsem dobře to poslední schéma (
http://chiptuner.ru/image/klline2.jpg ), že Rusácí vymysleli převodník sestávající se z pár odporů, třech diod a třech tranzistorů? Myslíš, že se u nás nechají sehnat nějaký ekvivalenty těch použitých součástek?
Atal "umí" nalézt správný přenosový protokol automaticky z velké množiny protokolů. Proto také nestojí několik tisíc, ale min. 10x více. Nepřítomnost K-line by určitě vadila.Problém Plavce asi bude v tom,že Váš SW "neumí" protokol jeho ŘJ. Ten třítranzistorový převodník rozhodně nedoporučuji, poněvadž získává záporné napětí nutné pro přenos RS232 z potvrzovacích nebo TXD,RXD vodičů na COM1 a zde nejsou zaručeny ani úrovně někdy ani polarita.Nejspolehlivější jsou převodníky s IO MAX 232, které jsou k tomuto účelu jednoznačně určeny a jsou napájeny z akumulátoru vozu a toto napětí je navíc stabilizováno. Mám vyzkoušen "železobetonový" (jak píše autor Shuriken) a ekvivalenty nepotřebuješ, poněvadž jak MAX232 (zde pozor na polaritu kondenzátorů násobičů napěti) ,tak LM339 (pozor, vstupy nepoužitých OZ musí být uzměny) a xx7805 jsou běžně na našem trhu a vstupní i výstupní úrovně jsou pak jednoznačně definovány. A chodí to i s SW pro VAG-COM.
Příloha :
Napsal: pát črc 03, 2009 13:28
od Saša
Pokud by někdo chtěl tak obvod MAX323 tak je mohu přivést na sraz třeba do Jedovnice . Cena tak 1 pivo . Mám jich dost .
Napsal: pát črc 03, 2009 16:29
od miro263
Neviem ci to uz mate, necital som cele forum,
Napsal: sob črc 04, 2009 08:06
od plavec
Petr HC píše:Zatím jsi mi neodpověděl, jak je to s tím Tvým imo. Pokud to někdo ustřihl i se zástrčkou
zřejmě ano při zběžném kouknutí po tý zásuvce jsem ji nenašel.Prohledám důkladněji.Pak poreferuji.
Dneska jsem zjistil, že tam imbilizer normálně je, je i zapojen ale je to nějak (nevím jak) udělaný aby se nikam nepřikládal přívěšek.Každopádně žlutočerný drát K-Line vede z dag.zásuvky pod volantem právě do konektoru imo. Toť ale hradní střela která nás dál nezajímá.
Ale proč to píšu, zkoumal jsem proč mě nejde zdiagnostikovat kočkolap přes ATAL, kterej normálně na Hradní střele fungoval. A někdo z tech stréců , co nechtěl přikládat přívěšek na imobilizer, ho tam jednoduše přilepil tavnou pistolkou natvrdo od imobilizeru pak ucvaknul žlutočerný a tmavě zelenčerný drát , schumlal dráty olepil izolačkou a pohodil na zem. Takže jsem vystopoval že K-Line (žlutočerný drát) původně vede do diagnstický zástrčky pod volant, tak jsem ho přiletoval zpátky.Ten tmavě Zelenočerný vedl do nějakého konektoru pod volantem, ale neletoval jsem ho zpět.
Mám ten tmavě zelenočerný přiletovat zpátky, ikdyž nemám problémy s tím, že bych nenastartoval kvůli imobilizeru?
TO ZELVOTRON: Jak nám nešel tenkrát ten palubní počítač, tak nebylo by řešením natáhnout si K-Line přímo od ŘJ (pin 55)? něco podobného totiž radí kolega na str.2
Napsal: sob črc 04, 2009 13:10
od Petr HC
Saša píše:Pokud by někdo chtěl tak obvod MAX323 tak je mohu přivést na sraz třeba do Jedovnice . Cena tak 1 pivo . Mám jich dost .
Sašo, obvod MAX323 neexistuje (nebo jsem ho nenašel). Základem této řady je MAX232 a existuje i podobný MAX 3232,ale s tím nemám zkušenosti. Nejspíš se ale jednalo o překlep.
Napsal: úte črc 07, 2009 09:03
od Saša
Ach sorry samozřejmně MAX 232 . To ten spěch .
OBD 2
Napsal: ned črc 12, 2009 20:44
od FOMA
chlapi jak mám identifikovat na diagnostické zástrčce(RU 12pinů) PINy K-Line a L-Line?můžu se spolehnout na barvy kabelů žlutý a zelený?
-mám zapojeny PINy:
-horní řada :M , H , G
-spodní řada:A , B , C ,E
popř.můžu to nějak proměřit kolik voltů apd.?
díky za odpovědi a názory
Napsal: ned črc 12, 2009 22:01
od Petr HC
For Foma - jak jsem psal, nenašel jsem nikde Tvoji ŘJ - takže bez záruky: žlutý - zelený je připraveno pro ABS , Kline je na pinu M vodič žluto/černý Lline - pin B vodič modro/bílý . Vše podle přiloženého obr.,kde bohužel nejsou jasně identifikovatelné kombinované barvy. Pokud nejsi stoprocentně "kovaný" v elektronice, rozhodně nic neměř. Snad si jen "oťukni" ohmmetrem , že piny C -E končí v zásuvce A , volně pohozené pod přístrojovou deskou. Tím si potvrdíš, jestli nekecám (nebo moje dokumentace).
Napsal: pon črc 13, 2009 20:07
od FOMA
Dík Petře
zítra provedu,ještě že jsi tu,je na tebe spoleh
Napsal: čtv črc 23, 2009 21:36
od DJW
Len na doplnok info - mám odskúšaný ako bezchybne funkčný kábel s ELM327 so softvérom Scanmaster 1.6 aj Avtovaz (ruský, vyborný)..
Moja RJ Bosch M7v08v01.
Napsal: pon srp 31, 2009 08:37
od joles
Mám tabulku "Chybové kódy OBD II" v ruštine a angličtine. Je to knižka formátu menši A6. Tak som to oskenoval a dal do PDF, je z toho 14 strán A4. Kto má záujem nech sa ohlási, prípadne knižnica ak má záujem, (cca 1,9MB). Dostal som ju k Maršrutnomu kompjuteru VG1031GPL. (Nie je tam upozornenie o autorských právach, tak to bez obáv šírim)