Re: Naftovy motor VAZ
Napsal: pát úno 12, 2021 19:13
Vidím, že mezitím sem něco přibylo, ale už to nebudu upravovat - v některých věcech se tedy opakuji.
No ano, taky je tady vodík třeba - i když možná ten metan bude mít menší nároky na výrobu. Jak s distribucí a skladováním a bezpečností v provozu - to nedovedu posoudit. Ale i tak by to jistě byla lepší cesta, než elektřina ve špinavých baterkách. Co celý ten proces - špinavá těžba vzácných kovů převážně mimo Evropu (světové zdroje, vč. Afriky a Jižní Ameriky navíc většinou patří té zatracované Číně), energeticky náročné zpracování rudy, převážení přes půlku světa, jedovaté odpady při výrobě, životnost baterií a hlavně zcela nevyřešené kompletní zpracování/recyklace opět zatěžující životní prostředí? Hlavně ale, že to auto nic nevypouští Tak to jsme fakt rádi...
Cory - ano, z hlediska obecného pokroku je to asi pokroková vize, předpokládající ovšem nejeden vesmírný zázrak, že se podaří očůrat přírodní zákony a budeme si elekřinu skladovat v garáži místo kanystrů někde na poličce. Nebo ji budeme chytat v luftě do čepice. S ohledem na realitu jsou to ovšem spíš než vize jen fantaskní vidiny. Zatím bych elektropohon viděl tam, kam na současné úrovni vývoje patří - v uzavřených prostorách, v městských centrech, v rekreačních oblastech, na golfu a třeba v přírodních rezervacích...
A pořád nikdo neřekl, kde se tolik energie a jak vyrobí, když ani jaderky (a vlastně ani plyn) nepatří podle zelených ekoteroristů k pokrokovým technologiím. Takže vítr a sluníčko? To už třeba na moři bude o tisíc procent lepší klasická plachetnice. Ovšem, jak už jsem někde psal, třeba nám noví progresívní svazáci a soudruzi neprozrazují o té zářné budoucnosti všechno - že v jejich vizi jsou možná auta (a kdoví, zda ještě nějaká soukromá?) určena jen pro vyvolené.
No, v každém případě, Marku, žádnou výhodu pro řadové lidi a pro přírodu bych v tomhle skoro zločinném projektu nehledal. Už proto ne, že se to tak na sílu sezhora protlačuje, navzdory obecnému nezájmu lidí a všem zřejmým argumentům proti. Logika se holt proti fanatismu a ideologii po dobrém neprosadí. A co je dobré, prosadí se samo, byť třeba delší vývojovou cestou. J.
No ano, taky je tady vodík třeba - i když možná ten metan bude mít menší nároky na výrobu. Jak s distribucí a skladováním a bezpečností v provozu - to nedovedu posoudit. Ale i tak by to jistě byla lepší cesta, než elektřina ve špinavých baterkách. Co celý ten proces - špinavá těžba vzácných kovů převážně mimo Evropu (světové zdroje, vč. Afriky a Jižní Ameriky navíc většinou patří té zatracované Číně), energeticky náročné zpracování rudy, převážení přes půlku světa, jedovaté odpady při výrobě, životnost baterií a hlavně zcela nevyřešené kompletní zpracování/recyklace opět zatěžující životní prostředí? Hlavně ale, že to auto nic nevypouští Tak to jsme fakt rádi...
Cory - ano, z hlediska obecného pokroku je to asi pokroková vize, předpokládající ovšem nejeden vesmírný zázrak, že se podaří očůrat přírodní zákony a budeme si elekřinu skladovat v garáži místo kanystrů někde na poličce. Nebo ji budeme chytat v luftě do čepice. S ohledem na realitu jsou to ovšem spíš než vize jen fantaskní vidiny. Zatím bych elektropohon viděl tam, kam na současné úrovni vývoje patří - v uzavřených prostorách, v městských centrech, v rekreačních oblastech, na golfu a třeba v přírodních rezervacích...
A pořád nikdo neřekl, kde se tolik energie a jak vyrobí, když ani jaderky (a vlastně ani plyn) nepatří podle zelených ekoteroristů k pokrokovým technologiím. Takže vítr a sluníčko? To už třeba na moři bude o tisíc procent lepší klasická plachetnice. Ovšem, jak už jsem někde psal, třeba nám noví progresívní svazáci a soudruzi neprozrazují o té zářné budoucnosti všechno - že v jejich vizi jsou možná auta (a kdoví, zda ještě nějaká soukromá?) určena jen pro vyvolené.
No, v každém případě, Marku, žádnou výhodu pro řadové lidi a pro přírodu bych v tomhle skoro zločinném projektu nehledal. Už proto ne, že se to tak na sílu sezhora protlačuje, navzdory obecnému nezájmu lidí a všem zřejmým argumentům proti. Logika se holt proti fanatismu a ideologii po dobrém neprosadí. A co je dobré, prosadí se samo, byť třeba delší vývojovou cestou. J.