Raduz píše:Tak se opět rozsvítila kontrolka motoru, zajímavé je, že se to už po třetí stalo při nějakém popojíždění v koloně, nevím co to bude za problém ale motor běží normálně, pan N poradil reset RJ, sice řešení ale příště si udělám čas a zajedu na diagnostiku abych věděl o co jako jde.
Jo a předevčírem po nastartování kontrolka začla blikat, tak jsem motor chcíp a znovu nastartoval a vše OK.
To mi dělalo taky, ono když mi rozvoďák najezdil 120 tisíc km, není divu
Zhoršily to svíčky NGK, najely 8000, pak jsem strhl v zimě odtrh z 1,0 na 0,8, po dalších 10 000 km to začalo zlobit znova a brutálně.
Po výměně řemene se to zlepšilo tak na 100 km, pak jsem se nasral a dal tam nové Brisky s odtrhem 1,0 a od té doby je pokoj.
Taky jsem po těch 205000 km vyměnil napínací kladku, motor hodně ztichnul, jenže ouha, INA mi během 2000 km ubrousila 2mm řemene, protože je dál od bloku (detekováno ušima kdesi u Hlinska, 500 km to ještě najezdilo
). Záleží na usazení, je tam velká tolerance. Teď mi tam jezdí polská s japonským ložiskem (vyrobeným asi taky v PL), ta sedí líp, ale trošku hvízdá v otáčkách, ten zvuk znám z HTP nebo z Grande Punta a nemám ho rád. Stará neměla velký vůle, ale měla je. Zajímavější byl jetý řemen, protože sice v klidu byl absolutně stejný jako nový, ale uvnitř povolil a když se člověk opřel do rozvodů přes golu, natáhl ho o dva zuby na převodovce. Nový to nepustil víc jak o půl zubu.
Ve výsledku spotřeba spadla z 6,5 na 5,0 po okrskách a z 7,8 na 7,0 na dálnici. 200 to jezdí pořád stejně, ale mám pocit, že v kopcích je to o hodně lepší (165 na čtyřku). Jo a studenej motor na volnoběh víc klepe, což se mi moc nelíbí (vstřiky? vůle ventilů mi zněly jinak, ale možná to je jen to).
Vodní pumpa jezdí stále originál, ať jsem cloumal jak jsem chtěl, žádnou vůli jsem po hmatu nevyprovokoval.
Btw po Kalině asi taky s Ladou končím. Teda ... mně se nechce končit s Kalinou, takže tohle je spíš plán daleko dopředu. Primární důvod je, že veškeré designové kouzlo zmizelo, Hyundai i40, Octavie i Tipo mi přijdou hezčí a co se servisu týče, všechno jsou to jen stroje. Podstatný je, že je musím rád řídit ... a servis mě nesmí srát
Každopádně uvidíme, co elektromobilita přinese během nějakých 10 let, krom pohodlí v novém autě teď nevidím přínos. A díly zatím sehnat umím. A záložní stroje mám