Stránka 17 z 17

Re: Klimatizácia

Napsal: pát zář 08, 2023 12:29
od Dusan
Moze mi niekto nafotit budiky na zariadeni na plnenie klimi pri beziacom motore. Tj fotka modreho a cerveneho budika pri zapnutej klime, rezim teplota LO, ventilator namaximum tj 8ciarok.

Dve fotky budikov plniaceho zariadenia:
Prva fotka na volnobeh, a druha fotka v otáčkach cca 1500 motora. Dakujem

Re: Klimatizácia

Napsal: pon čer 17, 2024 18:18
od Dusan
Teoreticky by tam mal pasovat ventil z nissanu juke (ale je asi na R134) 922003DF0A

Re: Klimatizácia

Napsal: pon srp 19, 2024 15:57
od Dusan
Tak po 2 rokoch asi uz klima funguje ako ma. Uz len niekedy cez vikend vyskusat skusobnu jazdu, aby som si to potvrdil. DAkujem pritomnym za pomoc.

Re: Klimatizácia

Napsal: pon srp 19, 2024 17:12
od Vašátor
A kde byl nakonec problém?

Re: Klimatizácia

Napsal: pon srp 19, 2024 18:27
od Dusan
Niekde tam :D
Obrázek

Re: Klimatizácia

Napsal: pon srp 19, 2024 18:49
od Vašátor
To bych raději jezdil bez klimy :-D

Re: Klimatizácia

Napsal: pon srp 19, 2024 20:24
od Dusan
Neni to take hrozne. ZAroven som natiahol kabel k snimacu vlhkosti v zrkadle, a namontoval elektricky ohrev vzduchu.

Re: Klimatizácia

Napsal: sob srp 31, 2024 17:24
od Dusan
Aby sme sa vratili k klimatizacia autovaz zvoli pre vestu kompresor s vnutornym riadenim. Zase sa ukazalo ze sa setrilo na nespravnom mieste. Na druhej strane sme mohli dopadnut horsie vid logan alebo largus kde sa teplota na vyparniku udrziava zapinanim spojky kompresora. I ked povedat ze horsie ako kedy. Pri potrebe maleho chladiaceho vykonu je to blbe lebo cuka z motorom pri zapnuti vypnuti klimakompresora, saze ide nastavit nizsiu teplotu vyparnika.

Na veste je interne riadeny kompresor co ma tu nevyhodu ze teplota vyparnika sa musi drzat na vyssej teplote. Cela regulacia stoni na expanzom ventile a udrziavani konstantneho tlaku na vstupe do kompresora. Co neni ziadna slava z dovodu pomalej reakcie expanzeho ventilu a celeho systemu. Privretim ventilu stuupne tlak na vystupe cerpadla a az nasledne dojde k regulacii cerpadla na vstupnej strane. Z tohto dovodu musi byt teplota vyparnika vyssia aby nedoslo k nezelanemu javu zamrznutia vyparnika.
Senzor teploty vyparnika je tam teda ako poistka poslednej zachrany.

Cize autovaz usetril 3m kablika k riadenemu ventilu kompresora a jeden elektricky ventil na komprrsore. Verim ze sa usporu si riaditel kupil nejaku vilu v soci. A rusy dostalu horsiu klimu, to urcite ocenili.
Pouzitim riadeneho ventilu jednotka vie jemnejsie ovladat kompresor na zaklade udajov z senzora vyparnika. Vysledkom je dosahovanie nizsej teploty vyparnika, a ucinejsia klima.

Re: Klimatizácia

Napsal: pon pro 09, 2024 15:06
od Julco
Ahojte, čítam fórum ale neviem si rady s mojou situáciou, mám Lada vesta ice 1,6, v ľavej časti auta mi fúka teplý vzduch ale cez pravé otvory studený. Pritom mám teplotu aktuálne nastavenú na maximum. Môže to byť napríklad malým stavom chladiva? V minulosti keď som mal menej chladiva, tak fúkalo chladnejšie z oboch. Dakujem

Re: Klimatizácia

Napsal: pon pro 09, 2024 17:19
od Cory
Chladiva...akoze chladiacej kvapaliny? Nie je nic jednoduchsie ako doplnit na potrebnu hladinu a vyskusat :)

Re: Klimatizácia

Napsal: stř pro 11, 2024 16:31
od Dusan
Hlavne treba v zime, zavriet chladenie priehradky spolujazdca :D a rusku chladiacu zmes vymenit cim skor aby sa nezaniesol radiator bordelom.