Jak jsem psal ve vedlejším příspěvku
.
Tento víkend jsem byl na výletě v Košicích u Coryho za účelem lehkého čipnutí mé Granty + oživení dálkového ovládání k centrálu.
Veselé zážitky z cesty (tam):
- v kufru jsem vezl 2 motory, jeden 2103, druhý 21011, takže auto sedělo na zadku jak kačena
- navigace se poprvé ztratila u Trenčína
- podruhé a to definitivně se ztratila někde u Žiliny
- pár km před Prešovem (to už se stmívalo) jsem na parkovišti zjistil, že mi nesvítí pravá přední lampa
- ale oživil jsem navigaci (jak prosté - stačí povolit mezinárodní roaming
)
V Košicích jsem byl těsně před sedmou, Jano přijel ze Sniny těsně po sedmé. Takže jsme vybalil, motory jsme odvezli k němu do garáže.
Následovala (jeho) otázka: budeme niečo robit? Po mé odpovědi, že klidně, Jano vzal šroubovák a demontoval budíky. Při trestání láhve Jágrmaistra do nich nasypal nový SW a ještě to v autě odzkoušel. Tím pádem začalo fungovat DO.
Také jsem s sebou přivezl krabičku (na plynový pedál) - jetter + tempomat. Já to zkoušel doma oživit, však bezúspěšně. Jano na to koukl a hovorí: si blb
... no - přímo takhle to neřekl ... vraj máš to zle zapojené .
Ráno jsme ty konektory přeskládali do správných děr v OBD konektoru a šli jsme k autu. Jano instaloval budíky, já vyměnil žárovku. Tentokrát asi do 5 minut s cigárem v hubě
.
Následoval odjezd k němu do garáže (bez elektriky pro NTB se blbě čipuje), nasypání nového softu do ŘJ, zkuš
ební jízda. Po první zkušební jízdě jsme nainstalovali a zapojili krabičku na pedál, s další zkušební jízdou a odzkoušením jízdních režimů a tempomatu. Vše funguje - hurá!
Ale i tak zabraly tyhlety "atrakce" celé dopoledne. Dostal jsem oběd a zhruba před druhou hodinou jsem se vydal na cestu zpět. Ale to už jsem byl "lehkej", takže nic nebránilo tomu odzkoušet pořádně nové vlastnosti motoru.
Při jízdě po dálnici jsem se učil ovládat tempomat, nasadil jsem rychlost, aktivoval TMP, doladil na 120 km/h a nechal jsem jej pracovat - nech ukáže čo dokáže. Jedna zastávka na tankování někde pod Tatrami + cigareta. Druhá zastávka u Trenčína, WC + cigareta. No a potom už přes Buchlovský kopce a v Nesovicích odbočit k domovu, do Vyškova.
V Buchlovských kopcích jsem si vyzkoušel funkce Jetteru (Economy - Dynamic - Sport). V modu Eco bylo poznat, že motor jde, po tom čipnutí, lépe. Pak se naskytla možnost levého pruhu, přepnul jsem na Sport a motor dost znatelně ožil a "tlačil" jsem před sebou i silnější auta
. V Nesovicích, po odbočení na Vyškov, jsem musel přepnout zpět na Eco, protože "ve sportu" se to po té klikatici nedalo udržet. V tom motoru se prostě probudil levhart a auto reagovalo již na lehounké sešlápnutí pedálu.
Takže resumé: ten výlet do Košic splnil má očekávání, dokonce bych řekl, že je to lepší než předpoklad.
Takže ještě jednou velké poděkování Corymu.
L.
Edit: Ještě ke spotřebě:
Cesta z Brna do Košic, naložený, kochací, klidná jizda do max rychlosti cca 100 km/h byla se spotřebou (výpočet) 5,5 l. Cesta zpět, dle palubního počítače, ukázala spotřebu 5,9 l.