Když byly ještě večery dlouhé, neodpustil jsem si vyslat pokusný balónek ohledně nabídky tuzemské lady:
<Dobrý den,
na vašich stránkách inzerujete celkem 12 modifikací několika typů Lady. To nevypadá špatně. Špatně je jen to, když chce člověk cokoliv z toho koupit. Tedy až na výprodejové sirotky Nivy. Polovina typů z nabídky už/ještě nemá homologaci, na Vestu chápu, že je brzy, nicméně jak Kalina a Granta, tak Niva Urban i Niva pick-up se už v létě oficiálně předváděla za účasti delegace z AVTOVAZU jak na Niva-srazu ve Stadtoldendorfu, tak u gen.importéra v Buxtehude (DE). Ten pick-up mimochodem už je u nás k mání u jiného dovozce. Co tedy vy vlastně můžete v reálné době dodat, resp. prodat? Je v prodejní "síti" v CZ vůbec něco na skladě?
Jak to vypadá alespoň s Grantou sedan (liftback se mi bohužel nelíbí), nebo s Kalinou kombi? Jaká je vaše momentální nabídka, pokud bych chtěl nové silniční auto teď, a ne (možná?) za rok? Neprodáváte přeci Ferrari, ale velkosériově vyráběné automobily! Importér - zde zřejmě CS Autolada - bude dovoz zvažovat jak dlouho, do dalších Vánoc? Čím se lidi všichni živíte, když neprodáváte? A když neprodáváte, pak není ani servis, ani náhradní díly.... Že by ten bazar tolik vynášel??? Statistika prodejů je jasná. Co s tím budete proboha dělat???
-----------------------
Vážený...................
Dle našich informací je pro Evropu homologována pouze třídveřová Lada Niva v omezeném množství (tzv. malá homologace) a ta je také do Evropy dovážená. Lada Niva Urban i Lada Niva Pick-up nemají evropskou homologaci a nejsou oficiálními dovozci v Evropě nabízeny. Tyto automobily jak v Německu tak u nás nabízejí pouze neoficiální dovozci, pravděpodobně na předregistraci jako ojetiny.
Osobní vozy Lada Granta a Kalina 2 mají evropskou homologaci bez klimatizace a jsou v Německu nabízeny za v přepočtu 250-280 tisíc korun. Za tuto cenu jsou u nás tyto vozy neprodejné.
Velmi nás tato situace mrzí, protože v minulosti byly osobní vozy naším hlavním prodejním artiklem. Naléhali jsme na CS Autolada, aby dovezli alespoň několik kusů. Již 10 let prodáváme nejvíce vozidel Lada ze všech prodejců v celé ČR. Zatím nás to živí. Nevíme však, jak to živí prodejce, kteří prodají žádné, jedno, maximálně 2 auta za rok.
Proč si tyto prodejce, kteří nemají ani diagnostiku, a díky malým prodejům ani zkušenosti s těmito vozy, CS Autolada dále drží, nevíme.
Doufáme, že se situace obrátí letos k lepšímu a že Avtovaz bude schopen dodávat do Evropy automobily s přijatelnou kvalitou a cenou.
V případě dotazů volejte na tel: 605 724 480.
S pozdravem
Petr Nedbal a Milan Kalaš
http://www.lada-sadska.cz>
--------------------------------------------------------------------------------
Odpověď celkem obsáhlá, ale že bych se z ní něco dozvěděl, tak to ne. Měl jsem na prodejce dvě-tři jasné otázky:
1) Co tedy vy vlastně můžete v reálné době dodat, resp. prodat?
2) Je v prodejní "síti" v CZ vůbec něco na skladě?
3) Jaká je vaše momentální nabídka, pokud bych chtěl nové silniční auto teď, a ne (možná?) za rok?
Coby potenciální zákazník jsem ani na jednu z nich odpověď od
obchodníka nenašel. Mám pocit, jako kdybych se v 70.létech takhle ptal v Mototechně, n.p. Ale to bylo už v minulém století, vlastně tisíciletí! Čas oponou trhnul, a po padesáti létech jsme zase tam, kde jsme byli. Vlastně - dneska už nám k nové ladě ani pořadníky a úplatky nepomůžou
Buď tomu nerozumím, nebo tudy asi cesta nevede...
Jestlipak budou novou Vestu pro západní trh taky homologovat bez klimy?