Stránka 17 z 18

Napsal: úte pro 11, 2007 20:53
od dmatej
Hurikán - myslím, že ten prolis tam není kvůli gumě, ale poklicím. Bezdušovky jdou na Laďácký disky normálně, ale musí být v perfektním stavu (nezohejbaný po obvodu, absolutně bez rzi), jinak neudrží tlak.
Ale možná se pletu ... ale stejně, k čemu by tam ten prolis byl, tak daleko? Nebo jsem něco nepochopil.

Napsal: úte pro 11, 2007 22:06
od Hurikán
dmatej píše:... Nebo jsem něco nepochopil.
Viz můj příspěvek pár ztran zpět:
Hurikán píše:Bezdušovou pneumatiku lze samozřejmě dát na jakýkoliv rovný a nerezavý disk, přičemž bude tlak držet bez problému. (nebavíme se tady pochopitelně o starých discích, kde byl ráfek k disku nýtován - např. Š1202). Na takovémto kole se dá i jezdit, ale nikdo nemůže garantovat bezpečnost takové jízdy.

Pro bezpečný provoz s bezdušovými pneumatikami se proto vyrábějí disky s prolisem v ráfku. Prolis na ráfku pro bezdušové pneumatiky je proto, aby při velmi prudkém průjezdu zatáčkou nedošlo k odtlačení boku pneumatiky od ráfku, při kterém by došlo k "podfouknutí". Následek takového náhlého úniku tlaku vzduchu a vyzutí pneumatiky v prudké zatáčce asi nemusím moc popisovat.

Napsal: čtv led 03, 2008 20:40
od Nemo
Tak přidám cosi konkrétního...
Konečně jsem měl možnost otestovat na Vysočině moje zimní obutí.
Na předku mám Barum OR 54 (dostal jsem je zadarmo, s asi 7mi milimetry),
Vzadu TOYO SNOWPROX -šípový vzorek s širokými drážkami a velmi měkkou směsí.Dezén cca.7-8mm.
A moje subjektivní dojmy? Barumky-totální propadák. Na dálnici auto lehce plavalo, na ujetém přemrzlém sněhu velmi nepřesvědčivý brzdný efekt, při zatáčení vedly auto velmi špatně, sklon k "hrnutí" předku úplně jinam, než kam míří kola. V hlubším sněhu jsem od nich už nic nečekal, a taky jsem se ničeho nedočkal.
TOYO-Na ujetém přemrzlém sněhu překvapivě silný záběr, v zatáčkách neochota jít do bočního smyku, ani když jsem se o to pod plynem dost snažil. Totéž při zatažení ruční brzdy, silný brzdný efekt, neochota se "urvat" do bočního smyku.
V hlubokém sněhu (10-15cm) tentýž přesvědčivý záběr, jak při jízdě vpřed, tak i při couvání do kopce.
Mimochodem, brždění ruční brzdou z uklouzaného kopce přineslo znatelně větší zpomalení, než použití provozní brzdy.
Čili, Barumky půjdou urychleně do věčných lovišť, a jedním z přesvědčivých adeptů na pozici dobrých zimních gum, se stává značka TOYO.
Když jsem je kupoval,(ojeté), nic jsem o té značce nevěděl, byla to náhoda. Že je to značka z těch lepších, jsem se dozvěděl až nedávno tady na fóru.

Ale jednu chybku ty TOYO mají: moc legrace s nimi na sněhu neužijete. :wink:

Napsal: čtv led 10, 2008 14:29
od miso2087
Pojdu mi tieto Fiaťácke disky na 2105? http://autobazar.hyperinzercia.sk/pneum ... nsky-kraj/

Rychlostní index vs. zimní pneu

Napsal: čtv črc 22, 2010 09:59
od Teepee
Tak trochu toto vlákno oživím tématem pro šťouraly.
Na P406 potřebuji nové gumy, osazeny jsou Continental ContiWinterContact TS810, 195/65R15 91T . Kuk na ně.

Jsou super, chtěl bych je znovu, protože auto najezdí málo, jezdil bych celoročně na zimních, při životnosti cca 30tkm je to záležitost možná až na 8 let.

V technickém průkazu a na štítku na sloupku řidiče jsou předepsány pneumatiky 195/65R15 91H

Maximální rychlost vozu dle TP je 189km/h.

Rychlostní index T je do 190km/h
Rychlostní index H je do 210km/h

§ 21 zákona 341/2002, ve znění pozdějších předpisů říká:
(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich
konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu,
zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením
připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti
(rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je
nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).

(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií
rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na
tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která
musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší
přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která
nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky
může být nahrazeno zařízením trvale instalovaným ve vozidle (např. palubním počítačem).

(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti
typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky
určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik.
Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení
připadající na kolo (nápravu) vozidla. Jako náhradního kola
s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola
s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru,
určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik.
Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo
směrnice 92/23/EHS.

Všimněte si, že odstavec 2 je popřen odstavcem 3.
Jeden říká zimní můžou být s nižším rychlostním indexem a s klidem bych použil index T, další říká, že se musí použít pneu dle výrobce vozidla a to je H.

Pneumatiky H jsou cca o 300-400Kč na kusu dražší a v mnou zvoleném dezénu asi bude problém je vůbec sehnat. Koupit jiný desén nechci, nechci riskovat, že to nebude tak dobré jako teď.

Samozřejmě pravděpodobnost, že se někdy dotknu rychlostních limitů 190km/h, či dokonce 210km/h je mizivá, trápí mne případně odmítnutí plnění pojišťovny a další sankce.

Můj dotaz zní, máte někdo nějakou vyjasňující zkušenost, pro který rychlostní index nových zimních pneumatik se rozhodnout?

Napsal: čtv črc 22, 2010 18:52
od Hurikán
Napíšu jen tolik, že odstavce 2 a 3 nejsou podle mě ve vzájemném antagonismu. Odstavec 2 totiž řeší VÝLUČNĚ ZIMNÍ pneumatiky. Odstavec 3 pak obecnější rovinu problému. ;) Tak tomu alespoň rozumím já. Jinak řešení podle odstavce 2 je určitě košér. Setkal jsem se s tím u jednoho našeho auta, kde je pro zimní provoz povoleno alternativní užití i úzkých 195-tek. Na palubovce je pak opravdu nálepka se zimním piktogramem, uvedeným rozměrem pneumatiky a hodnotou max. rychlosti s nimi, která je tuším o 20-50 km/č (nepamatuju si to přesně) nižší, než je max. rychlost, pro kterou je daná výchozí rychlostní kategorie pneumatik, což je skupina V.

Napsal: pát črc 23, 2010 08:33
od Teepee
Hurikán píše:Napíšu jen tolik, že odstavce 2 a 3 nejsou podle mě ve vzájemném antagonismu. Odstavec 2 totiž řeší VÝLUČNĚ ZIMNÍ pneumatiky. Odstavec 3 pak obecnější rovinu problému. ;) Tak tomu alespoň rozumím já. Jinak řešení podle odstavce 2 je určitě košér. Setkal jsem se s tím u jednoho našeho auta, kde je pro zimní provoz povoleno alternativní užití i úzkých 195-tek. Na palubovce je pak opravdu nálepka se zimním piktogramem, uvedeným rozměrem pneumatiky a hodnotou max. rychlosti s nimi, která je tuším o 20-50 km/č (nepamatuju si to přesně) nižší, než je max. rychlost, pro kterou je daná výchozí rychlostní kategorie pneumatik, což je skupina V.
Právnický problém. Je pravdou, že Ústava ČR je taky obecná norma a detaily pak řeší příslušné zákony, které ve svém principu svobody plynoucí z ústavy popírají, protože vytyčují různá omezení a povinnosti. Je na to nějaká právnická poučka, která norma se pak uplatňuje? (jen z naučených zvyklostí cítím, že ta detailní).

ad. technická praxe
V mém případě bych dokonce byl nálepky ušetřen. Rychlostní index pneu T je do 190km/h. Konstrukční rychlost vozidla dle Technického průkazu je 189km/h (jinde jsem údaj pro mou motorizaci nenašel).
Jaký mohl mít výrobce důvod, požadovat index H? Snad je to jen pouhá rezerva pro situaci, kdy někdo bude maximální rychlost zkoušet z kopce s větrem v zádech a dostane jí za 190km/h. :lol: (tam zase bude rezerva pneumatiky, která se nerozlítne při 190,1km/h, navíc je to maximální rychlost při maximálním zatížení pneumatiky).

Napsal: pát črc 23, 2010 10:12
od Maysner
:roll:

Napsal: pát črc 23, 2010 12:00
od Teepee
Maysner píše::roll:
Ty sis to vážně přečetl? :shock: :wink:

Napsal: pát črc 23, 2010 22:17
od Maysner
toto resit. moje auto ma papirovou maximalku 233. gumy mam povoleny na zimu 185/65R15 84Q M+S a 205/60R15 88Q M+S. tzn do 160km/h. kde je chyba? zimu jsem jezdil na 195/65R15 91T. tzn do 190km/h. leto mam rychlosti index V jak pro 205/60R15 tak pro 225/45(Z)R17

a k tomu pousteni z kopce. jeste jsem nejel v aute, ktery by nebylo schopno, konstrukcni maximalku udanou vyrobcem prekrocit. mmj, na tech zimakach jsem jel nekolikrat i 210 :roll:

Napsal: pát črc 23, 2010 22:53
od Marťas
Maysner píše:jeste jsem nejel v aute, ktery by nebylo schopno, konstrukcni maximalku udanou vyrobcem prekrocit
Ve Škodě 105 se mi nikdy nepodařilo 130km/h ani dosáhnout, natož jí překročit :wink: :lol:

Napsal: sob črc 24, 2010 07:36
od Teepee
Maysner píše:toto resit. moje auto ma papirovou maximalku 233. gumy mam povoleny na zimu 185/65R15 84Q M+S a 205/60R15 88Q M+S. tzn do 160km/h. kde je chyba? zimu jsem jezdil na 195/65R15 91T. tzn do 190km/h. leto mam rychlosti index V jak pro 205/60R15 tak pro 225/45(Z)R17
Pak to fakt nemusím řešit. 233km/h vs 160km/h v dokladech :shock:
Aspoň to máš černé na bílém v TP, kde já mám pouze 195/65R15 91H a nebyl jsem si jistý, jestli se můžu spoléhat na nějaký pofiderní odstaveček české právní džungle o možném snížení indexu rychlosti zimních gum. Pak se někde na silnici do něčeho přimotám já nebo má drahá a přijde nějakej chytrej blbeček a celý to překroutí kvůli pitomýmu indexu i v připadě, že to bude na okresce při 40km/h. O to mi hlavně jde. V první chvíli jsem byl rozhodnutý nic neřešit, koupit gumy podle techničáku a hotovo, jenže když je 90% zimních gum v Tčku a na autě jsou teď taky "jenom" Tčka, zjistil jsem tuhle zamotávku.
Maysner píše:a k tomu pousteni z kopce. jeste jsem nejel v aute, ktery by nebylo schopno, konstrukcni maximalku udanou vyrobcem prekrocit.
Pak by to do sebe krásně zapadlo s tím, že když mám maximálku 189, tak Hčka jsou tam do rezervy.

Re:

Napsal: sob zář 17, 2011 16:15
od martinz
Kamil Teplárek píše::salute: Osobně si myslím,že na pneu neušetříš.Mi se nejvíce osvědčily pneu DANLOP.Jsou sice dražší,ale najedeš s něma více km.Normálně se počítá asi 40 až 45 000km.Já s nima nalítám 60 000 km.Jenom nekupuj Matador.Ty mi vydržely 26 000 km.Taky ještě Barum a Michelin.Jedny dražši než dvoje levnější.Jsem řidič s povolání,tak trochu vím co píšu.Jezdím už 25 let :salute:
Možná než najede těch tvých 65tkm,tak mu gumy dávno zpuchří.Já mám vyzkoušeno víc pneu a nejlepší se zdaj právě Matador.V rozměru 175/70R13 MP56 byly supr.A lepší širší než 165/80/13.Pokud může použít jen 165/80/13,tak maj MP 52 V Pneu Pešíček Třebon zhruba za 850ks a to je SUPR.Kupoval jsem tam a POHODA

Re: gumy+rozměry!?!?

Napsal: sob bře 23, 2013 16:27
od Rankl
hledal jsem a nenašel,
je možné jezdit s rozměrem 175/70 na jedné nápravě a 165/80 na druhé, když ma v techničáku psané oba? Nečekam od toho zázraky, jen jestli je to možné a ty OR 34 si mam nechat na diskach kdyby přišla bída nebo je sundat a dát pryč.

Re: gumy+rozměry!?!?

Napsal: sob bře 23, 2013 17:04
od Luděk Musil
Technicky to možné je - rozměry ... no spíše obvod pláště je stejný, ovšem vyhláška to neumožňuje, tuším je tam dokonce napsaný na všech nápravách stejné pneumatiky ( = vzorek a rozměr). L.