Stránka 17 z 24
Napsal: stř úno 02, 2011 20:44
od Freedom
áha a co je volně k sehnání krom volhy ?? a je to znatelně tvrdší? napadl mě ford escort MK4 ale ten je má prozměnu hrozně krátký, ptam se tedy na průměr drátu a průměr pružiny celkově, zda budou vyšší tak to nevadí řezat se dá vždycky, popřípadě kdybych je chtěl nechat vyrábět jakej materiál drátu zvolit? a jakou tvrdost aby to zas nebylo prozměnu tvrdý jak Lambo ?
respektive zjistit toto pro vyplnění na výrobu nějak takhle sem to vykoumal já ale nevim zda to má dostatečnou sílu
http://img841.imageshack.us/i/vzorpruiny.jpg/
Napsal: stř úno 02, 2011 21:40
od ger007
myslis predne ?? predne vie cory volajake sportove z UA, ja mam kontakt na jednu firmu kamos si daval robit na 120 LAcko robit a oni robia pruziny na mieru ale ta financna stranka je niekde inde (mimo moj rozpocet)
Napsal: stř úno 02, 2011 23:34
od MartasBrno
Freedom píše:ví někdo z vás průměr lada pružin a pružin felicia kombi?? vim že feldy maj o dost tvrdší pružiny
Maj tvrdší pružiny, nebo tvrdší odpružení podvozku? Třeba to není těma pružinama.
Napsal: čtv úno 03, 2011 11:45
od Freedom
MartasBrno píše:Freedom píše:ví někdo z vás průměr lada pružin a pružin felicia kombi?? vim že feldy maj o dost tvrdší pružiny
Maj tvrdší pružiny, nebo tvrdší odpružení podvozku? Třeba to není těma pružinama.
no ja nevim jak originaly, ale sportovni pera jsou celkem tvrdy od HR a cena neni nesnesitelna
Napsal: čtv úno 03, 2011 11:55
od Freedom
ja myslim ze by to zparovat slo, vyrobit silonovy pouzdra s prechodem z felda pera na ulozeni do lada kastle a ramen s kombinaci novejch tlumicu lada, a v zadu obdobne jak v predu
Napsal: čtv úno 03, 2011 13:47
od Marťas
Nevím, jestli by to bylo tak jednoduché. Rozměr ti neřeknu, ale Felďácké pružiny, oproti Žiguláckým vypadaly celé tak nějak dětsky.
Napsal: čtv úno 03, 2011 17:32
od MartasBrno
No ale nechci brát někomu iluze, ale opravdu je tvrdost podvozku daná jen tvrdostí pružin? Nehraje tam náhodou roli třeba páka toho ramene? Vždyť ty pružiny jsou někde jinde.
Napsal: čtv úno 03, 2011 17:57
od Marťas
To by docela odpovídalo tomu, proč jsou ty pružiny tak drobné. Na druhou stranu má favorit docela dlouhý ramena, ale už nevim, kde na nich jsou pružiny
Napsal: čtv úno 03, 2011 18:21
od Jakub Metelka
Je možné ,že má Favorit tvrdší pružiny ,ale jinak je to příšernej kostitřas.
Narozdíl od Lady v něm cítíte i sebemenší nerovnost na silnici.Osobně bych na Žigulíka tyto pružiny nedával a raději bych zvolil pružiny z Volhy.
Napsal: čtv úno 03, 2011 19:21
od Freedom
Marťas píše:To by docela odpovídalo tomu, proč jsou ty pružiny tak drobné. Na druhou stranu má favorit docela dlouhý ramena, ale už nevim, kde na nich jsou pružiny
no pokud je tomu tak jak myslím já tak je to obdobné jako u spousty předokolek, tudíž pružina má uložení na tlumiči a v kastli respektive tlumič je uchycen do těhlice a ne na šroub jako má lada, ale jak říkam je to jen doměnka ale popřípadě eště bych dokázal nějak lacno sehnat ty escort pružiny, s těma zkušenost mam nejsou to tintítka a nejsou ani extra rozměrný, míval sem je na svim RS2000 a rameno tam bylo sice bumerankový ale uchycení tlumiče s pružinou bylo zhruba o 4, 5 cm dál než má dlouhé rameno lada, tudíž co se týče úhlu ramene u forda tak na tlumič s pružinou tlačí mnohem větší silou kvůli větší páce, a tam si myslim bych nemusel shánět ani sportovní pera asi by stačily originál RS a s délkou to myslim bude obdobný nejsou extra dlouhé, ale jednalo by se jen o přední jelikož v zadu má escort eště větší tintítka než kočárek z Volhy bohužel nevim a nemam kde sehnat, zatim sem nové nikde neviděl
a to sem se o ně zajímal už u své 05ky
Napsal: čtv úno 03, 2011 19:30
od MartasBrno
Tak jestli ten escort má pružiny uchycené podobně a jsou na nich podobné síly, tak by to mohlo mít nějakej přínos. Ale pružina co je v nápravě McPherson bych asi moc neviděl. Je opravdu v ose svislého čepu.
Napsal: čtv úno 03, 2011 19:39
od Freedom
noo ale eště jednou se zeptam na ten rozměr lada pružiny, délka a vnější průměr
Napsal: čtv úno 03, 2011 20:33
od Yellow01
Co to tu zase řešíte? Pružiny z McPhersonů jsou úplně jiný než žigulácký. Jsou z mnohem slabšího drátu a přední často ani nejsou válcový, ale soudkový, nahoře mají menší průměr než dole. Tenhle typ odpružení je konstrukčně úplně jinej než lichoběžníková náprava. Pokud chceš tvrdší podvozek, tak použij na předek volhu, na zadek poláka nebo si nechej stočit pružiny v Plzni v Invelu.
Napsal: čtv úno 03, 2011 20:43
od Laďuša
Jakub Metelka píše:Narozdíl od Lady v něm cítíte i sebemenší nerovnost na silnici.
No, já teda sebemenší nerovnost cítim i v Ladě. Neni to teda ale takový, že by se auto kymácelo, otřásalo a houpalo, ale prostě mi dává krásnou zpětnou vazbu a vim, po čom jedu.
Napsal: sob úno 05, 2011 22:35
od Freedom
je shodnej posilovac brzd z Nivy s posilovacem z 07? Vcetne brzdoveho valce? Dik