Stránka 17 z 23

Napsal: ned dub 06, 2008 13:29
od Cory
no ved normalne zoberies spinac, urobis nanho uchyt a jazycek spinaca vopchas medzi doraz 2. klapky a nastavovaci cerv. No potom musis cerva povolit o tolko, aka je hrubka jazycka spinaca.

Napsal: ned dub 06, 2008 14:28
od Marek89
No veď práve o to mi išlo, že neviem kde presne je ta klapka 2. komory.

Napsal: ned dub 06, 2008 14:45
od Saša
První klapka se otevírá jako první , druhá je otevíraná buď mechanicky nebo podtlakem .
Otevři filtr vzduchu a koukni se dovnitř a přitom rukou přidávej plyn (stojící motor).

Napsal: ned dub 06, 2008 14:49
od Cory
na ozone je to ta, na ktoru ide tycka z mambrany

Napsal: čtv dub 10, 2008 21:21
od Cory
No, prikladam dalsiu skusenost. S osadenim na 1. komore 170/125 som dosiahol spotreby 6,5L. S osadenim 150/112 sa spotreba vysplhala na 8L. Momentalne skusam osadenie 150/107.

Napsal: sob dub 12, 2008 23:17
od Milda
Dneska sem se pustil do čištění karburátoru. Připadalo mě to jako by ho nikdo za ty léta nečistil, ale s čističem na motory a s pomocí bráchy bylo vše hotovo za 4 hodiny :) . Žádný díl nám nezbyl, tak bude snad vše Ok. :D :D Přikládám foto.

Napsal: ned dub 27, 2008 12:08
od Honza 21061
Úplně jsem zapomněl svěřit se s jednou záhadou na mém Ozonu.
Minulý týden jsem se pustil v půlce cesty v prudkém dešti do seřizování karburátoru, chtěl jsem zašroubovat všechny šrouby a seřídit podle nouzového základního návodu z knížky.

Zašrouboval jsem úplně naplno šroub bohatosti, ale motor běžel dál! Škubal, ale běžel, je to možné? :shock: Myslel jsem, že když se utáhne bohatost, měl by úplně zhasnout... :?:
Začal jsem utahovat i množství směsi, to už se rozklepal, tak jsem odpojil trysku a po utažení obou šroubů jsem je nastavil přesně tak, jak je psáno v Tůmovi.

Nastartuji a motor nejenže měl na chlup přesné volnoběžné otáčky, ale dokonce i šel dobře za plynem. O nějaký ten milimetr jsem s tím ještě polaboroval a vyrazil.
Od té doby jezdím jako s vyměněným motorem- tahá jako blázen, nechá se točit, neprská, zrychlení po něm můžu chtít i na trojku v otáčkách pod 2000, nedělám to sice, ale vím, že dříve něco takového bylo nemožné. Po rozjezdu s malým plynem neškube, bez plynu dokáže jet i do mírného kopce- dříve okamžitě zdechl... Neuvěřitelné! :shock:
Spotřebu jsem přesně neměřil, ale zdá se mi stále stejná. Větší rozhodně není- to ještě bude předmětem zkoumání.

Klapka druhého stupně se mi otevírala včera do kopce na dvojku až při cca 5000 ot. Do té doby to vše utáhl první stupeň. Celkově teď vůbec není potřeba moc na něj šlapat, aby jel. Lehce to škublo, ale ne, že by se to nějak výrazně zadusilo, spíše to jakoby skokově chytilo druhý dech.
Jsem ťedy teď zatím spokojený, ještě mě čeká výměna vrchního víka karb. a zkušební provoz s Weberem. :) Když teď vím, že i s Ozonem si dokážu rozumět, asi ho do té Austrálie posílat nebudu. :D

Napsal: ned dub 27, 2008 18:46
od Křečík Barbuška
Buď v klidu, to je jen euforie před smrtí :lol: .

Napsal: sob kvě 31, 2008 17:21
od Honza 21061
Můj současný Ozon je pravděpodobně zralý na smetiště. Jezdí sice teď dost dobře, ale stále jsou tam díry i po výměně membránky, i po pečlivém profouknutí kompresorem, zvedl jsem bohatost, otáčky se zvedly, po cca 100 km jízdy byl volnoběh naopak nějakých 500 ot, a motor začal zhasínat. Vrácením bohatosti na dřívější hodnotu zpět o 1/4 otáčky se volnoběh upravil, po několika kilometrech opět velmi nízký.
Auto netáhne úplně nejlépe na dálnici, sice jede na pouhý dotyk plynu i 120, ale do kopců rychlost neudrží (zatížené tak ze 3/5) a je potřeba šlapat hodně i přes pojistku 2. komory, aby se rychlost udržela alespoň 110.

Zkrátka a dobře, po sečtení dalších vleklých problémů pravděpodobně pocházejících od karburátoru, jsem se rozhodl, že s tímto konkrétním kusem končím a už ho nikdy víc nechci vidět, stál mě hodně utrpení, hodně problémů a hodně dlouhotrvajících záhad, které se nedají vyřešit.
Dále viz. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... de5#163985

Napsal: sob kvě 31, 2008 19:00
od Křečík Barbuška
Boha jeho, dáš tam konečně na zkoušku toho Webra? Toho Ozona pak dovez do Trnavy, do Jedovnic ti na něj mrknu.

Napsal: ned čer 01, 2008 00:16
od Honza 21061
Budu se muset k tomu přes všechen nedostatek času konečně dokopat... :(
Ozona Ti klidně dovezu a klidně si ho nech na hraní, nebo nějaké díly, protože ho zřejmě už nikdo dohromady nedá, dějou se tam takové věci přes všechno nové, čištěné a kontrolované, že to asi už nikdo nenapraví... :roll:
Abych pravdu řekl, tak mi s tímto konkrétním kouskem došla všechna trpělivost cokoliv na něm už dělat a pokoušet se o nápravu.

Napsal: sob čer 14, 2008 19:26
od Honza 21061
HOTOVO! :) Přehodil jsem karburátory, Ozon je pryč a začíná hraní s Weberem.

K-L: Montáž byla jednoduchá, ani jsem nemusel předělávat šroubky a těsnění filtrboxu, protože jsem tam zespodu dal matice a podložky tak, jak jsem to měl na Ozonu, takže to teď těsní i tak. Něco jsem podotahoval, bohužel nátrubek přívodu paliva měl takový vakl, že jsem ho lehce vytáhl ven, ale byl tam zřejmě silikon, takže jsem to tam nacpal zpátky co možná nejhlouběji a pojistil to drátem. Po osahání za studena i za tepla benzín neproniká, tak to snad je dobré...
Předpokládám, že nijak vysoký tlak ten benzín mít nebude, takže by to mělo vydržet a během chvíle stejně jedu do servisu na pokračování maratónu oprav, tam mi to dají dohromady, tak jako zachránili Ozona. :)
- - - - - - -
Pocity z jízdy: Bohužel zatím jen po městě, pokusil jsem se to seřídit dle knížek, ale postup s dvojím povolením a utažením šroubů selhal, protože dalším povolováním bohatosti motor začal škubat a utahováním také, takže jsem to nastavil po přiškrcení klapky jen jednou, našel jsem tam jakýsi bod, kdy jsou otáčky nejvyšší a potom jsem volnoběh došteloval na klapce.
Motor startuje o něco lehčeji a má při tom jiný zvuk, do otáček jde možná o něco ochotněji a je jakoby dravější, při zátěži také, ale kupodivu, žádný velký rozdíl mezi mým Ozonem v dobách, kdy byl ještě dobrý a Weberem, jsem zatím nezaznamenal. Fakt je ten, že ochotu jít do otáček má větší a přechody se zdají být lepší.
Tentokrát jsem na to hodně šlapal, abych to vyzkoušel, takže tam asi benzín tekl proudem, ale myslím, že na druhý stupeň jsem šel málokdy- nebylo potřeba ani při razantnější jízdě do kopce.
Budu pokračovat v testovacím provozu, zítra pravděpodobně mimo město+ zkusím dálnici, ale myslím, že ani ten Ozon (když byl v pořádku) nebyl zase tak špatný... :roll:

Marku, jestli se dostanu na tu příští brněnskou schůzi, tak ten Ozon přitáhnu s sebou, nafasuješ ode mne samozřejmě nějaký prezent za ochotu a můžeš mrkat ještě dříve, když tedy budeš tak hodný. :wink: Asi si ho potom zase nějak přepravím do Prahy ještě před Trnavou, protože jestli ten Weber bude nenažraný, tak tam toho Ozona musím dát ještě před letními výjezdy na daleké cesty. :P

Napsal: pát srp 15, 2008 21:46
od popest
Ahojte lidičky. Prosím vás, filter box má na té gumě (jak je přišroubovanej ke karbeci) takový ten plech(kus železa), který slouží zřejmě asi jako podložka pod ty šrouby co drží filterbox a taky aby to celé těsnilo.

Jenže onen kus, má uprostřed po celém obvodu prolis. Chci se zeptat, jakou stranou patří? Tak aby tlačil do té gumy nebo naopak? Ta guma je děrovaná a po poslední demontáži si nepamatuju jak tam byl. Dal jsem to tam tak, aby ten prolis tlačil do té gumy (právě v místě kde jsou ty díry) a tím to utěsnil.... jestli tedy vůbec...

Je to jedno jak to je nebo není? Díky.

Napsal: pát srp 15, 2008 21:47
od Malda
Prolisem nahoru.

Napsal: pát srp 15, 2008 23:09
od Jelen
Maldátor nekecá. Prolisem nahoru, bude zřejmě jen sloužit k tomu, aby se ten plech nekroutil.