Stránka 158 z 294

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 15:21
od Luděk Ondrůch
Chceš? Mám oba.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 19:21
od Mičun
Sleduji teď dění na Ukrajině a touhu občanů připojit se k EU. Připusťme teoreticky, že se UA připojí EU.
A právě hovořil nějaký "expert", že dojde k rozpadu ruských trhů a navázání na evropské.
K otázce. Co se tedy stane? Přisnější emisní normy? Tím pádem asi padne z většiny dovoz Žigulíků. Komplikace s náhradními díly. A už nic neseženeme ani tam?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 19:39
od vodis
Problém se sehnáním dílů myslím nebude, spousta věc se dělá na UA. A kupní síla tam není taková, aby se rychle zásadně změnil vozový park. Jinak jsem toho názoru, že nějaký čas se Ukrajina rozdělí na proevropskou a proruskou část. Neříkám, že to bude hned, ale myslím, že se toho dožiju. 8)

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 19:51
od Vašátor
Ljoňa píše:Sleduji teď dění na Ukrajině a touhu občanů připojit se k EU. Připusťme teoreticky, že se UA připojí EU.
A právě hovořil nějaký "expert", že dojde k rozpadu ruských trhů a navázání na evropské.
K otázce. Co se tedy stane? Přisnější emisní normy? Tím pádem asi padne z většiny dovoz Žigulíků. Komplikace s náhradními díly. A už nic neseženeme ani tam?
Blbost. K rozpadu ruských trhů a navázání na evropské v souvislosti s automobilovým průmyslem rozhodně v brzké době nedojde. Ukrajina zaprvé nemá kupní sílu na evropské automobilky (kdo na to má, už v nich jezdí), zadruhé nejpoužívanější auto na Ukrajině v běžném životě je stále žigulík. Zatřetí většina dílů na žigulíka se již vyrábí na Ukrajině. A za čtvrté .... jaký dovoz žigulíků? V Rusku už výroba "starého, nemoderního" typu 2107 padla, na Ukrajinu se vozí žigulíci z Evropy. 2107 se momentálně vyrábí v Čečensku a pochybuji, že by okamžitě přetrhali kontakty. Ba naopak možná bude snadnější dovoz žigulíků a dílu z Ukrajiny do Evropy.
Já bych se toho tedy nebál. :wink: Možná se pro nás ale zdraží...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 19:58
od Mičun
Žigulíkem myslím všechny auta Lada. Já říkám Žigulík i Prioře. Je to takové lidovější.

Podívejte se, jak to dopadlo za 20 let u nás. Žigul byl fenomén a teď nic. Ale je pravda, že UA je trošku jiná země...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 20:04
od Majo
s dielmi z ruska je problem na ukrajine uz teraz. Ked objednavam nieco specificke, co nedrzia na UA skladom, neraz sa stane, ze dovoz trva 9mesiacov. Na UA/RU hraniciach si robia vzajomne zle, zadrziavaju kontajnery na cele tyzdne. Neviem aky vplyv by mal vstup do EU, ale mozno by sa potom dal bezproblemovejsie doviezt odtial nejaky raritny automobil. Aj ked ceny aut na UA su uplne inde, takze by sa to stale neoplatilo...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 20:22
od Vašátor
Žigul byl fenomén, ale ruku na srdce .... kdo by dnes, v tom množství kvalitních aut, chtěl jezdit min. 20let starým žigulem v běžném každodenním provozu. Já sám za sebe říkám, že já tedy rozhodně ne. Jezdím takřka 16 let starým vozem, se spotřebou 5,4l/100km, na auto krom běžného servisu olejů a filtrů nijak nesahám, jednou za dva roky vykropím podvozek a dutiny a dál nic neřeším. Podle mne za zmizení žigulíků z běžného provozu nemůže svoboda, oproštění se od východního bloku, ani vstup do EU ... ale pouze poptávka.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 20:46
od Marťas
Vašátor píše:Žigul byl fenomén, ale ruku na srdce .... kdo by dnes, v tom množství kvalitních aut, chtěl jezdit min. 20let starým žigulem v běžném každodenním provozu.
S klidnou rukou na klidném srdci říkám, že já :D Ale je pravda, že občas jedu i s 1203

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 20:49
od vodis
Vašátor píše:Žigul byl fenomén, ale ruku na srdce .... kdo by dnes, v tom množství kvalitních aut, chtěl jezdit min. 20let starým žigulem v běžném každodenním provozu. Já sám za sebe říkám, že já tedy rozhodně ne. Jezdím takřka 16 let starým vozem, se spotřebou 5,4l/100km, na auto krom běžného servisu olejů a filtrů nijak nesahám, jednou za dva roky vykropím podvozek a dutiny a dál nic neřeším. Podle mne za zmizení žigulíků z běžného provozu nemůže svoboda, oproštění se od východního bloku, ani vstup do EU ... ale pouze poptávka.
No, třebas já... S 05 jsem od května najel už skoro 11000 km a vyhovuje mi to. I když jsem si už 2x kupoval nový auto (Fabia kombi a Megane Grandtour) ... Za zmizení podle mě může i to, že se značka nevěnovala vůbec nějakýmu prodeji, nechávají to jen tak plynout a jednou prostě zatáhnou roletu. V dnešní době už nikdo v Mototechně nedá do obálky pět tisíc, aby si koupil vysněnou novou Ladu. Což se dělo v 80. letech zcela běžně. A zároveň v rozhodujících 90. letech frčel názor, že co je z východu, je špatný.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 20:52
od Vašátor
No jo no, ale vy jste nadšenci :D (teda stejně jako já), ale kolik takových lidí je? Nejsme v 8Otých letech, já bych si třeba dnes koupil vysněné Mondeo IV Turnier 2.2 TDCi 200hp, ale na to jen tak mít nebudu :mrgreen: (stejně jako obyčejný člověk v 80tých letech neměl na 2106)
To Vodis: těch 11 000 km jsi najel bez oprav? Nemusel jsi na auto nijak sáhnout?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 21:04
od vodis
Dělala se spojka komplet, opravoval se vpředu růžek, natíral jsem komplet spodek, dávaly plastový podběhy a zaščita dvyhuna, měnilo jedno prasátko vzadu a jednou jsem byl odtažen kvůli přednímu ramenu. Oleje, svíčky, filtry a montáž plynu do mimořádností nepočítám. Zpočátku se prostě vychytalo to, že auto moc nejezdilo a údržba byla udržovací. Teď cca 7000 km už nic. Navíc pořizovací cena nebyla ani polovinu měsíčního výdělku... :-D Svoji roli ovšem hraje i to, že nemám to, co většina, se mi líbí, že lidi po tom autu dost koukaj.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv pro 12, 2013 21:45
od JmJ
Stary zigul, podobne jako treba stara felda, je na jezdeni kratsich tras, pri pominuti bezpecnosti a pri schopnosti majitele si neco opravit sam, nejekonomictejsi a spolehlivy vuz. Nizka porizovaci cena, zadne pojisteni jen pr, levne opravy, nenarocnost.

Kamarad ted po 2 letech bez technicke ozivil feldu 1.6. Oziveni vyslo na 10 - 12 tisic. Repas zadnich brzd, pospravovni kastle a drobnosti. Jezdi, brzdi, sviti, troubi. Na jezdeni do prace dobry.

Kdyz mam jet z brna domu uplne mozkove vymlety, tak volim radeji bus nebo neco neco, co me hlave da vic odpocinout :-)

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát pro 13, 2013 07:14
od dvk
Mě jenom fascinuje, že zrovna dnes v této době se ještě někdo zuby nehty dere do Uhnie. To nemají na UA internet, rádio, televizi ? Nebo si taky naivně myslí, že z ní dostanou víc, než sami dají ??

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát pro 13, 2013 08:34
od Cory
Som zvedavy, z coho budu ludia zit, pretoze urcite to bude ako u nas, ze ceny sa zacnu vyrovnavat tym europskym, ale platy nie. Ano, je pravda, ze mozno budu mat lepsie cesty, nejake tie obnovy budov atd, ale rozhodne sa to nebude priamo dotykat ludi, chleba do huby im nikto neda, prave naopak. Je to nieco za nieco. Cely system EU je v podstate zalozeny na "poziciavani" penazi. Daju peniaze na jednu vec, ktora vyrazne zaostava, no oberu vas o mensie ciastky z ostatnych veci.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát pro 13, 2013 08:38
od mceza
Dal jsem to do hovadin, ale teď jem si přečetl tuhle diskuzi, tak mi promiňte, ale musí to jít i sem :D
Rusko v roce 2020 plánuje vstoupit do EU
Rusko v roce 2020 plánuje vstoupit do EU