Stránka 2 z 9

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:02
od Teepee
Mám, od pondělí 13.7.2009.
Sierra je nakonec taky doma, dokonale smíšený pocit. V neděli večer a celé pondělí dopoledne jsem ji pigloval, leščil, luxoval ať je holka na cestu do světa náležitě vypravená. Pak jsem jí obrečel, přece jen, přivezla dceru z porodnice, natahala se různých stavebních materiálů a prostě vůbec, šest let, znám jí skoro do šroubku.
No a nakonec si jí nevzali. Je v ní původní motor, varianta N4B. N4 = OHC 2,0; B=řízený katalyzátor), číslo motoru souhlasí s karoserií, není pochyb o původnosti. Jenže v papírech je ouřednickej bordel. Ve starém (knížka) TP je kód motoru jiný než v autě. Technik na evidenční prohlídce mi tehdy do protokolu vymázl jiný kód než je ve starém techničáku a jiný než je v autě. Ten pak napsali do nového velkého TP (lejstro), takže výsledkem je že nesedí typ motoru. Protože jsou bordeláři všude, tak jsem STKčkou a ME vždycky prošel, někdy s ještě jiným dalším kódem. A až tady jsem narazil. Je to ubohost, protože já autům vůbec nerozumím a nějaký kód motoru? Co to vůbec je a co je mi do něj, já to mám v autě v pořádku.
Pežůtek (asi ještě nemá jméno) se mi líbí, je to jiná kategorie. Posilovač řízení, klimatizace, stavitelný volant, kufr do kterého se vejdou kola pro obě děti (do Sierry jsem narval sotva jedno), 15ky kola, takže 2/3 děr, které jsem v Sieřře cítil Pežůtek ignoruje. Ručení 3 150Kč.
A co je mi pořád divné, to auto vypadá jak z autosalonu. Panty dveří bez smítka špíny a mastnoty, skoro žádné škrábance na laku, i když něco se najde, prostě je to nádhera. Jedině motorový prostor by zasloužil vyčistit. Uvidíme, časem se seznámíme a objevíme jestli je to povedený kup a nebo si už nikdy francouzký auto nekoupím, jako jsem hlásal doteď.

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:15
od Teepee
Prosím Moderátory, aby od příspěvku http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 1&start=26 přesunuli vše do nového tématu "Teepeeho Peugeot 406"
Tento prosebný příspěvek po přesunu smažu (možno smazat).

[ Komentář přidal: Laďuša: čt červenec 16, 2009 11:47 ]
Fertig ;)

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:21
od Wolf
Je to krasavec, ještě jednou blahopřeji k dobré koupi. Vím jak Ti je, když se máš rozloučit s vozem, který Ti doposud dobře a věrně sloužil, znám to, když člověk už přesně ví, kam šáhnout a třeba i do míst kam není vidět, vlastně naslepo. Ostatně je s nimi spojeno i kus života každého z nás. Problém s kódem motoru je už horší záležitost, ale možná (a možná také ne, nevyznám se v tom) by pomohlo požádat o vystavení nového TP, třeba z důvodu ztráty ... A nový stroj ať slouží bez problémů.

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:30
od Jelen
Taktéž gratuluji ke koupi krásného auta. 406ky jsou moc hezký. Rozhodně hezčí, než ty šíleně hranatý 405ky. Tak ať dobře slouží. A ještě dotaz: v tý sieře je co za motor?

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:46
od Teepee
Jelen píše: A ještě dotaz: v tý sieře je co za motor?
Možná jsem to napsal nejasně.
2,0 OHC EFi
1954ccm, 74kW (5100 ot/min), 154 Nm (4000 ot/min)
kód N4B
motor, který běhal už v Cortinách a Taunusech, jen dostal vstřikování.
http://www.mujweb.cz/www/teepee/sierra/obr/motor.jpg
Ještě zajímavost. V TP mám uvedeno 1954ccm, například tady http://ford-sierra.misto.cz/ se uvádí 1993ccm. Opravdu je to svízel ouřednická, ten motor je na 100% v autě od výroby, číslo motoru na bloku se shoduje s karoserií, i ten technik na výkupu to uznal, že auto je v pořádku, ale papíry ne. Možná jsem měl zkoušet na Evidenci vozidel nahlédnutí do původních Belgických dokladů, jsou-li dochovány, co bylo uvedeno tam a pokud N4B tak žádat opravu. Auto je totiž v roce 1995 individuálně dovezené do ČR.

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:55
od Jelen
Teepee, ne, nenapsal jsi to nejasně, jen jsem pozorně nečetl a když jsem došel na konec toho tvýho slohu, tak jsem to zapoměl :-)

Napsal: čtv črc 16, 2009 12:06
od Marek
Teepee píše:2,0 OHC EFi
1954ccm, 74kW (5100 ot/min), 154 Nm (4000 ot/min)
kód N4B
motor, který běhal už v Cortinách a Taunusech, jen dostal vstřikování.
http://www.mujweb.cz/www/teepee/sierra/obr/motor.jpg
Ještě zajímavost. V TP mám uvedeno 1954ccm, například tady http://ford-sierra.misto.cz/ se uvádí 1993ccm.
Motor N4B - vrtání 90,82mm, zdvih 76,95mm, kompresní poměr 8,5:1. Podle údajů o vrtání a zdvihu tohoto motoru je správný údaj skutečně 1993ccm (přesně 1994, pokud se výsledek zaokrouhlí podle správných pravidel matematiky) - takže ouředníci opět "nezklamali"............ :wink:

Jinak pokud můžu lehce podiskutovat nad tímto motorem, musím říci, že ačkoli jeho výkonové hodnoty nejsou právě oslnivé, jedná se o motor všeobecně považovaný za "držák". Je pravdou, že sto koní na dva litry pod čtvercem jsou opravdu "nic moc" hodnota, ale celé se to odvíjí od skutečnosti, že tento motor má stupeň komprese pouze 8,5:1, což je opravdu nízká hodnota. Proto ani jeho výkonové parametry nemohou být kdovíjak vysoké (jsou srovnatelné s motory o kubatuře 1600 v současnosti). Nicméně právě relativně nízká hodnota kompresního poměru dává motoru neuvěřitelnou bitelnost a nesmrtelnost. Není tajemstvím, že motory N4B bez jediného problému ujedou i půl milionu kilometrů, což na motor konstrukce sedmdesátých let je opravdu na pováženou.....!!! Kdo koupí, rozhodně neprohloupí (tedy pokud se motoru týče).
Podobný motor - stejný držák a nic moc sprinter - byl například motor 1,8 / 66kW v Passatu 1988-1994 (kód motoru RP). Byla to jednobodová stříkačka Mono-Jetronic (později Mono-Motronic), jelo to solidně, i když na tu váhu žádná sláva - ale motor byl nezničitelný. Prostě odlehčené motory sice "nejedou" jak by možná mohly, ale vydrží nemožné.
Nemusíme chodit daleko - Lada je na tom stejně.

Napsal: čtv črc 16, 2009 19:15
od Kopr
Teepee, Krasavec slintám závistí (můj favorit leč v naftě :wink: ) a k tomu proč je jak ze salónu , to je jasné vždy teda vetšinou v solidních bazarech než se vozidlo postaví na plochu se důkladně vyčistí (asi dvacet čištění pro bazar mám za sebou plus nesčetně pro soukromé osoby :wink: )

Napsal: čtv črc 16, 2009 20:03
od Nemo
Tak tedy gratuluji ke koupi, a ať Pažout seká dobrotu. :D

Napsal: pát črc 17, 2009 07:40
od Brandy
Ahoj Teepe, gratuluju ke koupi. Určitě budeš spokojen. S P406 (sice sedan a starší model před faceliftem) jezdím kolem 25 tis. km ročně a nemůžu si ho vynachválit.

Napsal: pát črc 17, 2009 07:45
od Teepee
Marek píše: Jinak pokud můžu lehce podiskutovat nad tímto motorem, musím říci, že ačkoli jeho výkonové hodnoty nejsou právě oslnivé, jedná se o motor všeobecně považovaný za "držák". Je pravdou, že sto koní na dva litry pod čtvercem jsou opravdu "nic moc" hodnota, ale celé se to odvíjí od skutečnosti, že tento motor má stupeň komprese pouze 8,5:1, což je opravdu nízká hodnota. Proto ani jeho výkonové parametry nemohou být kdovíjak vysoké (jsou srovnatelné s motory o kubatuře 1600 v současnosti). Nicméně právě relativně nízká hodnota kompresního poměru dává motoru neuvěřitelnou bitelnost a nesmrtelnost. Není tajemstvím, že motory N4B bez jediného problému ujedou i půl milionu kilometrů, což na motor konstrukce sedmdesátých let je opravdu na pováženou.....!!! Kdo koupí, rozhodně neprohloupí (tedy pokud se motoru týče).
I já mohu přidat zkušenost s tímto motorem. Uváděná výdrž platí pouze při svědomité údržbě, tzn pravidelných výměnách oleje a filtru a seřizování ventilů (nemá hydroštely). Pokud se údržba zanedbá, dojde k neuvěřitelnému opotřebení vačkového hřídele, zvýšení hlučnosti motoru a jistě i jeho parametrů. Dále je nutno nespoléhat se na kontrolní žárovku tlaku oleje, vyzkoušel jsem po koupi, žárovka nezasvítí, v motoru chybí litr oleje a má zvuk jak Diesel. Nebyl jsem na takvé věci z LADY zvyklý a motoru, popisovanému jako držák věřil a to byla veliká chyba, i když fatální opotřebení měl motor jistě už od předchozího majitele, já s nízkou hladinou oleje ujel asi 50km... Asi 4 měsíce (1500km) po první výměně oleje jsem nechal vyměnit gufera ventilů a garážník se divil, co je v tom za černý mazutový olej, jestli jsem ho vůbec kdy měnil. Tomu že by olej měl v motoru vydržet medový více než 100km jak jsem byl zvyklý ze Š130L a z LADY jsem nemohl uvěřit, nicméně s dalšími výměnami se to potvrdilo, motor už byl později relativně čistý, medový vydržel cca 3 000km. Relativně, protože při seřizování ventilů jsem demontoval ostřikovací trubičku (opravdu se vrcholky vačky nemažou vnitřními kanálky,ale jsou ostřikovány zvenčí). A na vstupním kanále do trubičky byly úsady karbonu.
Takže pozor, tento motor když je dobrý má zvuk zhruba jako zánovní Felicie, pokud všelijak klechtá, tak pojede, ale už to není ono (takový je ten můj, mám srovnání s tchánovým motorem z té nabourané Sierry).
Nicméně, asi díky opotřebení vrcholků vaček (chybělo na nich odhadem tak od 0,3 do 1,0mm) jsem motor využíval nejvíce v pásmu 1500 - 3000 ot/min, navzdory údaji o toč. momentu je motor od 3 000 otáček hlavně zbytečně hlučný a zátah s otáčkami slábnul, navíc ho pak vypínal omezovač...
Motor má řemen, totožný s 2105, ale nepotkává se, takže je "idiotensicher".
Prostě Motory OHC Pinto, měnit olej, a používat kvalitní minerál.

Napsal: pát črc 17, 2009 07:55
od Teepee
Kopr píše:Teepee, Krasavec slintám závistí (můj favorit leč v naftě :wink: ) a k tomu proč je jak ze salónu , to je jasné vždy teda vetšinou v solidních bazarech než se vozidlo postaví na plochu se důkladně vyčistí (asi dvacet čištění pro bazar mám za sebou plus nesčetně pro soukromé osoby :wink: )
No že by byli v čištění preciznější než bývám já a věnovali mu minimálně 5-8 hodin, nevím nevím. Protože takhle to vypucovat opravdu není záležitost na 2 hodiny. Museli vytepovat koberce, v kufru není na podlahovém jediná šmouha. Ale proč to nechali upatlané u hlavových opěrek zadních sedadel v místě kde se hrana opěráku otírá o sedák při skládání vpřed to je divné, kdyby to bylo takhle pěkné jen od čištění, tak vyčistí i tohle, docela viditelné místo. Uvidím časem, třeba objevím ještě nějaké další indicie.
Brandy píše:Ahoj Teepe, gratuluju ke koupi. Určitě budeš spokojen. S P406 (sice sedan a starší model před faceliftem) jezdím kolem 25 tis. km ročně a nemůžu si ho vynachválit.
Neboj, hodně jsem na Tebe vzpomínal, když jsem přemýšlel, kdo by eventuelně se mnou jel jako "mechanik a zkušenější". Jen jsem nebyl schopen vzpomenout, jaký máš motor.

Napsal: pát črc 17, 2009 07:55
od Marek
Teepee píše:Pokud se údržba zanedbá, dojde k neuvěřitelnému opotřebení vačkového hřídele, zvýšení hlučnosti motoru a jistě i jeho parametrů.
Na opotřebené vačky vlastně Ford dojel. To byl totiž jeho fatální problém v 80. letech, kdy zejména Escorty a Fiesty se tímto způsobem "likvidovaly" v neuvěřitelném množství. Trpěly na to paradoxně i motory CVH v Escortech čtvrté řady, ačkoli mají hydraulická zdvihátka. Samozřejmým důsledkem této poruchy je ztráta kompresních tlaků a nesrovnatelně horší plnění válců díky nedostatečnému otvírání ventilů při sání.
Nikdy jsem nezkoumal, zda je tento jev způsobován nekvalitními oleji nebo prostě mizernými materiály. Nicméně vzhledem k faktu, že vačky odcházely u desítek tisíc motorů, domnívám se, že oleji to nebude. Můj názor je ten, že díky neuvěřitelnému nárůstu poptávky po autech (největší boom nastal právě v 80. letech) začal Ford jednoduše sekat auťáky jako housky na krámě a na kvalitu se dvakrát nehledělo. Kvalita byla vykoupena kvantitou. Ale do tohoto problému nespadl jen Ford, byly na tom některé značky i hůře, jenže u Fordu se o tom nejvíc mluvilo a do budoucích let ho to opravdu dost poškodilo. Ještě před nedávnem se po vlastech českých tradovalo, že FORDEM TAM A ZPÁTKY PĚŠKY - důsledek této doby.

Napsal: pát črc 17, 2009 11:45
od Brandy
Teepee píše:Neboj, hodně jsem na Tebe vzpomínal, když jsem přemýšlel, kdo by eventuelně se mnou jel jako "mechanik a zkušenější". Jen jsem nebyl schopen vzpomenout, jaký máš motor
Motor mám ten samý - benzín, 1761ccm, 81kW. Kdybys něco potřeboval, neváhej se ozvat. I když s různými opravami až tak moc zkušeností nemám - zatím nebyly potřeba (ťuk, ťuk :)).

Napsal: sob črc 18, 2009 09:37
od Puhi
Takže keď ho už máš tak ti želám s tým autom len to najlepšie a nech tých opráv bude čím menej :) a hlavne veľa km bez ťukesov. Akurát sa podľa mňa nahrešíš ak to budeš servisovať, brat ma renault megane 2002ku a je to doslova humus. Ale nechcem ťa strašiť :)