Stránka 16 z 25

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: ned čer 30, 2013 11:39
od dmatej
tavri, diagnostika nic neříká, byls na nějaký? Při téhle spotřebě je něco evidentně ukrutně blbě ...
Litr teda dokáže udělat i špatná geometrie nebo brzdy, ale ...

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: stř črc 17, 2013 08:34
od tavri
Diagnostika zatím nebyla, je to v plánu u Petra HC.
Povyměňováno všechno možné i nemožné.
Dálkový provoz na Moravu a zpět po jedničkách za 7,4 l/100km.

Ještě mě napadlo, že občas vozím něco na střeše, ale většinou jsou příčníky sundané. Brzdy a gumy jsou ok.

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: stř črc 17, 2013 12:09
od dmatej
Já mám teď čertsvé zjištění z Kaliny - po namontování hlavy jsem jezdil za cca 7,5 podle počítače - Plzeň, D5 kolem 110-120km/h.
Včera ráno něco podezřele povrzávalo, nakonec jsem s tím jel těch 20km do práce. Před cestou z práce jsem sundal dekl rozvodů (a paní s BMW mi nabízela, jestli někam nechci hodit, tak jsem prohlásil, že děkuji, ale teď si hraji s legem :D), nastartoval, a viděl jsem, jak pěkně poskakuje řemen ... a pak jsem hodinu přemýšlel nad správným grifem, jak ho utáhnout, protože jsem to nikdy nedokázal udržet při dotahování.

Nakonec jsem kladku přetočil jakoby nahoru a dotáhl, takže se řemen našponoval docela dost, doufám, že ne moc. Rysky ale pak seděly líp, ne-li dokonale, a po nastartování řemen neskákal.
A ten zvuk, co mě k tomu vyprovokoval, asi dělá kladka od alternátoru ...

Jinak ale spotřeba cestou dom na těch 20km byla 6,4 podle počítače - a to jsem jel 130 a teprv se chystám přehodit kola s novými zimními Micheliny na letní (auto stálo od listopadu v garáži s propáleným těsněním pod hlavou a min. týden jsem bez ztráty kytičky prošel TK s A - lehká koroze podvozkových částí a emisemi s 20% hodnotami EURO4 - a to s původním katem, byť se zavařovanými svody; palivo Shell VPower+ plus asi 4l starého benzínu).

Takže další možnost - co rozvody a řemen? U mě to byl víc jak litr rozdíl. Do tahu nevím, od složení motoru ho trochu šetřím ...

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: stř črc 17, 2013 20:33
od Cory
Napnutie remena predsa nemoze mat vplyv na polohu rysiek :P

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: čtv črc 18, 2013 01:03
od dmatej
Má, pokud se podíváš na horní řemenici vs. rysku na setrváku. Když to bylo volné, poloha se pohybovala plus mínus 1/3 zubu. S dopnutým řemenem je to přesně :-)

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: čtv črc 18, 2013 06:31
od Cory
nemoze to byt :P pretoze kladka napina cast, ktora nema vplyv na polohu vackoveho kolesa a kolesavodnej pumpy... Ak ti lepsie sedia rysky po napnuti, potom to znamena, že pred sa ti pri nastavovani posunula klukovka (resp vacka) o kusok spat, ale pri behu motora sa to naplo a rysky museli sediet.

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: čtv črc 18, 2013 06:50
od tavri
dmatej píše: a pak jsem hodinu přemýšlel nad správným grifem, jak ho utáhnout, protože jsem to nikdy nedokázal udržet při dotahování.
Nakonec jsem kladku přetočil jakoby nahoru a dotáhl, takže se řemen našponoval docela dost, doufám, že ne moc.
u desítky dáš do kladky dva kolíčky 4 x 40 a mezi ně šroubovák a tím to napneš. To přetočení nahoru jak píšeš vím co myslíš, je to taky technicky možné, ale dokumentace uvádí zapříčit směrem dolů. Dotáhne se stranovým klíčem, protože očkový nebo gola se tam už nevejde. Teda vejde, ale blbě.
objednám si tuhle sadu http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/sa ... t-k015521/ moje jsou potřeba udělat znova. Kladka má vůli a řemen je lehce olízaný.

Fakt už nevím co bych ještě povyměnil, naposled to byl komplet výfuk z bílé. Tahle Lada je fajn, jen výkonově je slabší než bílá a taky žere benzín. Olej nežere. Olej po výměně zůstal čistý. Takže jezdím po městě Káčkem, Lada slouží, když jede celá rodina.

Co jsem si během výměnkaření všimnul, na hadici z odvětrání klikovky (nebo jak se jmenuje) je dole uvnitř navzlínaná bílá hustá kaše. Nevím co to může být, vodu mi to vůbec nežere.

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: čtv črc 18, 2013 08:04
od dmatej
Já tam strkal L imbusek a ještě jenom jeden, prostě co bylo po ruce. Ale včera mě naočkoval MZ v hospodě, asi si svařím přípravek, pak se to bude dobře držet a budu to moct udělat takhle dolů, jak píšeš. S tím imbusem mi to nešlo udržet, při dotahování se mi to vždycky hnulo a nakonec byl řemen volný. Tak jak je teď je zase víc namáhaný na ohyb.
Vlastně ty dva kolíčky, to máš pravdu, to je pěknej grif, a půjde udělat snadno, udělám to tak, díky :-)

Bílá kaše asi nemůže být nic jiného než voda, ale možná je tam už hodně dlouho. Já měl tu hadici skoro plnou, když mi fouklo těsnění pod hlavou. Vytřel jsem to všechno letáky s hypermarketů, kterých tu chodí ohromná kvanta - konečně k něčemu byly. Mám pocit, že jinak se to ale jen tak neztratí.

Jinak včera cesta po D5 do hospody do Plzně 30 a pak z hospody po obyč. silnici a okrskách dom asi 50km s průměrem 6,3, což snad i celkem ujde :-)
Musím ještě vyměnit bubny (PZ vadný) a konečně nahodit letní obutí ...

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: čtv črc 18, 2013 11:30
od tavri
Přesně tak, je to namáhaný na ohyb. Povolil bych to a dal jak to má být. Přípravek je na prd, zas tak často se s tím nedělá.
Když to žere vodu, tak je bílá kašička nahoře u víčka a ne v té hadici... tak nevím...
Teď jsem dělal průplach vodní soustavy a je tam obyčejná voda z vodovodu, u nás není vápenatá, vypustím, dám destilku z Tesca a fridex G48 originál Velvana, žádný Polsko tak uvidíme jestli to někde foukne.
Obrázek

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: čtv črc 18, 2013 12:56
od dmatej
Já mám Fridex G12 plus, jinak s tou hadicí nesouhlas - já měl prožrané těsnění v levém předním rohu mezi válcem a kanálkem, kouřilo to už fest. Po rozebrání byl první válec dokonale vymytý, zato další tři byly černé jak bota. Hadice toho byla plná odspoda nahoru, byť šla profouknout - uprostřed zbyl asi 4mm kanálek, jinak "šlehačka"; rozebral jsem to snad po půl roce stání, nezmizelo to nikam. Možná se to usazuje odshora, ale když už, ucpe se to komplet.

Večer možná nahodím fotky ... doufám, že jsem i hadici vyfotil.

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: pát črc 19, 2013 09:30
od Luděk Musil
tavri píše:Obrázek
... vrtákové know-how ... aneb napnutí řemene snadno a rychle :idea: . L.

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: pát črc 19, 2013 16:20
od zelvotron
Ta fotka je mimochodem z příručky :-) Na druhou stranu je to pro běžnýho motoristu lepší návod, než si vyrábět přípravek.

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: pát črc 19, 2013 22:46
od dmatej
Mám dotaz - co je pod tou matkou za podložku? Nějaká standardní? Já tam naposledy dal nějakou tenkou, nevím, jestli tam patří. Dneska jsem dal tenkou a pak ještě obyč. novou. Jinak neměl jsem dva 4 vrtáčky, takže pomohl imbus a vrtáček - vrtáček se nakonec dokonce ohnul :D
Ale asi je to jak to má být - při vyšších otáčkách, resp. přechodech, se řemen zachvěje, jinak je ale pevný. Možná hvízdá na stěnách kladky, nevím ...vychází to tak tak ...

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: sob črc 20, 2013 06:56
od zelvotron
No je tam taková tenká prohnutá, něco jako pérovka, ale já tam dal minule obyč a taky to funguje, hlavní je spíš to pořádně utáhnout :-)

Re: Tak kolik to žere?!

Napsal: sob črc 20, 2013 09:13
od dmatej
To jsem chtel vědět, díky. Oni psali, že je pojistná, já jí tam dal, protože mi při skládání tak nějak zbyla a z katalogu dílů není úplně jasné, jak přesně vypadá.
"Pořádně utáhnout" mi radši ani nepiš, přetrhl jsem už šroub v hlavě a další se vytáhl o 10mm :D