Stránka 16 z 37

Napsal: pon led 25, 2010 18:30
od plavec
Saša píše:Bylo divné že pokud se autem jelo každý den , tak se nestrácela ani kapka .
To je zajímavý, to jsem ještě neslyšel že by někomu tekla když se motor netočí. Tím samozřejmě nechci říct, že si vymýšlíš, abys to špatně nepochopil.

Jinak o víkendu to vezu do Sadské.Tak po opravě poreferuji. :wink:

Napsal: pon led 25, 2010 18:38
od Křečík Barbuška
Mám stejné zkušenosti jako Saša. U obou aut jsem si tento stav vyvolal výměnou hadic. Jen jsem to řešil radikálněji přidáním zatěsňovacího přípravku do chladící kapaliny. Nicméně i přesto mi tu a tam na sedmě decentně zaslzí kolem plastových "téček" od plynu. Na kombajnu je všude sucho, tam plastových nátrubků není. Vůbec stání těmto strojům neprospívá, nelépe fungují když jsou často v pohybu.

Napsal: sob led 30, 2010 09:22
od petersv1
Také se podělím o zkušenost, ale asi neřeknu mnoho nového. Fridex se mi začal ztrácet přesně 8.8.09 a to byl poslední den mé záruky na vozidlo. Protože jsem ale do té doby nebyl nucen vozidlo důkladně technicky poznávat, myslel jsem si nesprávně, že tlustá hydraulická hadice pro posilovač řízení vedoucí za motorem pod radiátorem topení po přepážce motorového prostoru a kabiny, která byla naprasklá, byla taky mokrá, je toho příčinou. Úbytky kapaliny se zvyšovaly, ale nebyly nijak dramatické, cca 0,2 l / týden přičemž najedu cca 1700-2000 km/měsíčně. Když to shrnu, tak musím říci, že teprve za měsíc jsem přišel na to, že mám neustále mokrý plech přepážky pod topením, a že to vlastně teče odsud. Mezitím jsem marně sháněl v metráži tu hydraulickou hadici, která byla naprasklá ale s únikem samozčřejmě neměla nic společného. Masívnější únik kapaliny nastal na přelomu listopad/prosinec, kdy jsem musel dolít tak 0,5 l/200 km. to jsem již aplikoval i přípravek na utěsnění chladící soustavy a únik se zastavil. vydrželo to však jen tak 400-500 km. Aplikoval jsem ho tedy znovu se stejným výsledkem trvanlivosti. Dalším únikům jsem zabránil snížením tlaku v okruhu, povolením víčka nádržky. Tento stav ale vydržel ai 14 dnů. V půli ledna, kdy však začala i nefalšovaná zima, a kdy se únik zase objevil a se zvýšil na 1l/100 km jsem se rozhodl situaci řešit kontrolou radiátoru, s tím, že jsem si nový raději koupil předem. 27.1. jsem se k akci odhodlal v teplé garáži. Práce to byla hnusná-jak již zde i jinde popisováno, za 1,5 hodiny jsem držel radiátor v ruce. Nejvíc mě potrápila jedna ze 2 matek "desítek" držící plastovohadrový kryt naspodu-ta matka se špatným přístupem nešla povolit protože závit na trnu byl nějaký pochroumaný. A proč to vše píši? Protože mě samozřejmě zajímalo, kde ten radiátor teče a o tom tady nikdo zatím v detailu nepsal (nebo jsem to aspoň nenašel). Když jsem se chystal povolit na radiátoru tenkou odvzdušňovací hadičku vedoucí do vyrovnávací nádržky, tato upadla od radiátoru sama včetně trnu na kterém byla nasazena!! veškerý únik kapaliny byl tedy způsoben naprasklým trnem uchycení této hadičky k radiátoru!!! Byla tam vidět i cestička. Pro kontrolu jsem radiátor natlakoval a otvor po trnu utěsnil a nebyl žádný únik. V tomto případě je otázka, zda by se systém obešel bez odvzdušňování radiátoru zalitím otvoru po trnu v radátoru. Protože vyhodit 1850 Kč za radiátor jen kvůli tomuto se mi zdá neadekvátní. Raději jsem to ale nezkoušel a nasadil radiátor nový, protože když si představím, že bych tu práci dělal znovu, raději nemyslet.

Napsal: sob led 30, 2010 09:36
od plavec
petersv1 píše:veškerý únik kapaliny byl tedy způsoben naprasklým trnem uchycení této hadičky k radiátoru
Tak to Ti nezávidím, já radiátor dělal několikrát a to nemám ani tu hadraulickou hadici na posilovač.Byl to vojeb. A když už jsem namontoval radiátor z jinýho povozu a utáhl právě tuhle hadičku tak jsem to utáhl moc a trn (nátrubek) mi taky rupnul.Je tenkej a křehkej.Tak jsem si to zase zopakoval. :rip:

Napsal: sob led 30, 2010 10:41
od zelvotron
petrsv1: Jakej máš rok výroby a motor?

Napsal: sob led 30, 2010 10:47
od petersv1
for zelvotron - r.v.2006, 1,6, 8 ventil (koupeno a do provozu ale až 8.8.2007)

Napsal: ned led 31, 2010 19:55
od tavri
6 a půl roku se mi jakékoli úniky kapaliny úspěšně výhýbaly a teď mi asi 2 týdny nenápadně zdrhá fridex. Čůrky byly patrné ve spoji od horní tlusté hadice do chladiče, tak jsem ráno dal novou českou sponku a pořádně ji dotáhnul.
Přístup nic moc, musela ven baterka a vycvaknout dekl vzduchového filtru.
Po zkušebním zahřátí motoru až do sepnutí ventilátoru kolem sponky nic neteklo, zato stoupala pára někde poblíž, z míst uvnitř chladiče, konkrétní místo kvůli deklu ventilátoru je neznámé. Sundal jsem masku, abych místo ohlédl z druhé strany a tam nebylo nic vidět.
Je v háji chladič nebo to mohl být zbytek mokra/vlhkosti..?

Napsal: ned led 31, 2010 20:20
od plavec
tavri píše:6 a půl roku se mi jakékoli úniky kapaliny úspěšně výhýbaly
Toho bych se chtěl dožít. Takovou dobu se mi jen neztrácela voda v traktoru.
tavri píše:Je v háji chladič nebo to mohl být zbytek mokra/vlhkosti
No kdyby bylo lepší počasí tak bych doporučil ten chladič lehce natlakovat za pomocí tý duše z jízdního kola, jak tu psal myslím PetrHC. ponořit do vody a když bude někde bublat je chladič děravej. :wink:

Napsal: ned led 31, 2010 20:46
od Stanley__001x
Jestli to páří zahřatý delší dobu (víc jak deset minut) a je ta pára nasládlá (fridex) bude hotovo. Jen mne přijde divný že by se z ničeho nic chladič rozechcal v trubkách, mne se to stalo jednou, ale to byl nový- výrobní vada. Další dva chladiče tekly v přírubě. Možná nějaký kamínek z posypových materiálů, jinak si to neumím vysvětlit.

Napsal: pon úno 01, 2010 09:33
od Saša
tavri píše:Je v háji chladič nebo to mohl být zbytek mokra/vlhkosti..?
Pokud ti tekl spoj na hadici , mohla voda navzlínat mezi voštiny chladiče a té trvá hodně dlouho než se všechna odtamtud vypaří . Hlavně pokud se z autem nejelo , a jen se nechalo ohřát .

Mizí fridex ZÁHADA zřejmě ODHALENA

Napsal: pon úno 01, 2010 21:12
od plavec
pan Nedbal se podíval do motoru a zjistil, že A) Hlava válců je zkroucená B) Těsnění pod sáním bylo v háji a tak to teklo do spalovacího prostoru.. C) dva válce byly plný vody :?
Hlavu "líznou" v Praze a tlakovat to nebudou. Jsem mile překvapen že za půl dne už mi volal, že to má rozebraný. :) Jestli to půjde takle pěkně, tak o víkendu vyrazím na rodinný výlet na Orlík. :D

Napsal: pát úno 05, 2010 10:36
od tavri
Saša měl pravdu. Zbytečná panika kvůli jedné povolené sponce. :-) Nic už nemizí a nic nepáří.

plavec: napiš jak jsi dopadl ;-) držím palce

Napsal: pát úno 05, 2010 17:38
od plavec
tavri píše:plavec: napiš jak jsi dopadl
zítra povoz převezmu, už od čtvrtka je opraveno. v Praze nechal pan Nedbal "slíznout" hlavu , dal nový těsnění pod hlavou, nový těsnění pod sání, nějakou hadici (teď si nepamatuju jakou) vyměnil mi rovnou kroužek výfuku a seřídil světla.Zabrousil ventily.Doporučil mi jet prvních cca 100km na benzín.
Jen jsem trochu nedůvěřivej v ten muj motor, když už má za sebou takovej zásah.Věřím že oprava byla udělána dobře, ale přecijen když už se do toho motoru lezlo dvakrát (za mě).... Jednou na chodníku a podruhý v Sadské. :|

Napsal: ned bře 07, 2010 01:03
od plavec
Úniky vody až doteď žádné, ale tenhle týden odešlo plastový Téčko pod radiátorem topení, takže tam byl vodotrysk a zas jsem měnil, naštěstí jsem jej měl doma. Prasklo přesně v tom spoji. :|

chlazení

Napsal: ned kvě 16, 2010 19:50
od Chester
Už od doby co sme auto pořídili, se motor při běžný jízdě neohřeje na víc jak cca 75-80°C, ale při stání v koloně teplota roste až do doby než se pustí sahara. Setkal se s tím někdo? Je jiná možnost než že by to byl termostat?