Stránka 16 z 20

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv zář 05, 2013 12:19
od Cory
Tak potom je tu este jedna moznost, skusit nastavit HU na motore empiricky - staci nejaky kovovy hranol, ktory sa polozi na blok zvrchu, a do dier nad kazdym piestom sa umiestni odchylkomer. Otacanim kluky a sledovanim rucicky najdes presnu HÚ (a potom mozno zistíš, že nesedia znacky na prsiach :D )

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv zář 05, 2013 13:28
od Luděk Musil
To, že nesedí značky - může mít několikero příčin, příp. souběh příčin:
1. snížený blok
2. snížená hlava
3. snížený domek vačky
4. vytahaný řetěz
5. opotřebená vačková kola
6. nálitky na prsou a důlky na řetězovém kole.
Snadno lze tedy potom odvodit, které možnosti přichází či nepřichází v úvahu . L.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv zář 05, 2013 18:27
od Vašátor
Luděk Musil píše:To, že nesedí značky - může mít několikero příčin, příp. souběh příčin:
1. snížený blok - snížený není
2. snížená hlava - snížená není
3. snížený domek vačky - těžko soudit, vačku jsem měnil také, její původ je mi neznámý, každopádně letmým okem se mi snížená nezdála, více o vačce by mohl říci Ger, prý je od něj
4. vytahaný řetěz - ten je nový
5. opotřebená vačková kola - ty jsou nová
6. nálitky na prsou a důlky na řetězovém kole - nálitky na prsou sedí s nálitkem na bloku pod prsama, pokud by byl mimo nálitek na prsou o půl zubu, což udělá 10° na klikové hřídeli, nebylo by možné řádně vyladit předstih - motor běhal normálně. Důlek na řetězovém kole je vyražen standartně, jediné co se mi nezdá je svrtání děr pro kolík vačky.
Snadno lze tedy potom odvodit, které možnosti přichází či nepřichází v úvahu . L.
Každopádně jsem vačku nastavil o půl zubu napřed oproti klikové hřídeli, motor běží hezky, uvidíme při kontrolní jízdě.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon zář 09, 2013 13:01
od tomass
U elektronickýho karburátoru jsem se pokoušel prověřit činnost podtlakového čidla plného zatížení. V manuálu se o něm nic moc nepíše. V klidu ho mám rozepnutý. Vzal jsem velkou injekční stříkačku asi 60 ml a napojil na hadičku. Zkoušel jsem vysát vzduch. Podařil se mi určitě o dost větší podtlak, než v provozu a stále není sepnuté. Zkoušel jsem několikrát procvičit přetlak-podtlak. Pořád nic. Trvale rozepnuté. Je možné, že mi z tohoto důvodu netáhne motor v místě, kde se přidává druhá klapka ? To čidlo zřejmě nesepnutím neříká "jeď co můžeš". Dalo by se případně nějak obejít spínačem, že když to bude mět jet, tak zapnout případně namontovat místo čidla mikrospínač do míst, kde zabírá druhá klapka ? (To čidlo se už asi také nedováží).

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 10, 2013 13:13
od MartasBrno
Je potřeba vědět, kdy je seplé a kdy rozeplé. Do tohoto stavu ho natrvalo uvést a nechat být. Pak se uvidí...

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 10, 2013 16:56
od tomass
To mi teda moc nepomohlo.... :) Louskám už asi 4. ruský stránky a nikde ani ťuk. Akorát jsem zjistil, že mám v karburátoru asi 2 plováky (vše tomu nasvědčuje dle vnějšího pohledu). :rolleyes:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 10, 2013 17:11
od MartasBrno
Ale to je v pořádku, jsou spojené. A ten podtlakový blázinec ti bude nejspíš hýbat s předstihem, tak ho prostě zablokuj v normální poloze a až zjistíš problém, řeš ho. Co máš za systém přesně? Axtec?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 10, 2013 17:26
od tomass
Asi to bude Axtec. Ani na těch ruských stránkách ho nepojmenovávají. Patrně nejdříve zkusím sepnout provizorním spínačem za jízdy s více sešlápnutým plynem, co to udělá. Podle manuálu by to teoreticky mělo vyřadit celý systém hlídání spalin až do okamžiku uvolnění pedálu (spínače). Jsem zvědav. Je to ještě asi běh na hodně dlouhou trať - vyhledávat a něco najít. Finální verzi auta a karburátoru s elektronikou 21043 jsem nenašel, vždy je něco podobného a obvykle neúplného.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 10, 2013 18:02
od MartasBrno
Nevím jak to přesně funguje, ale možná to bude analogie s podtlakovým řízením předstihu na starších karbecových autech. Pak by to bylo spíš o ekonomické a čistější jízdě.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 10, 2013 18:15
od tomass
Je to zapojený za termoventil na vodní hadici. Když se ohřeje a jde do toho podtlak, tak to má asi sepnout, nebo rozepnout. To ale budu obtížně zjišťovat bez destrukce toho spínače. Spíš asi sepnout a pak to kašle na spaliny a jede (respektive kdysi jelo).

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 10, 2013 18:39
od Vašátor
O víkendu se mi připomeň po SZ, měl bych mít doma na PC kompletní návod na systém řízeného karburátoru Axtec. Zkusím to pohledat.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 10, 2013 22:00
od smajchl
kdybys to chtel predelat na strikacku ty kokotiny k tomu mi zbydou ;-)

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř zář 11, 2013 09:13
od tomass
O stříkačce neuvažuju, alespoň prozatím, musel bych předělat i plyn (hlavně plyn, benzín mám v nádrži jen tak pro legraci :D ).

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: ned zář 15, 2013 15:37
od Vašátor
Tak mnou popsaný problém s nesedícími značkami na nových rozvodech vyřešen. Řetěz si sednul a značky takřka sedí :)

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv lis 07, 2013 15:09
od tomass
Nechci kopírovat článek o palci, který patří možná víc do jiné sekce. Problémy tohoto rázu se ale řešily i tady. Proto jsem příspěvek zařadil tam: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 4&start=15

Každopádně půlku problémů mám se správným palcem pro elektronický zapalování pryč. :D