Ventily - seřizování a vše okolo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Cory »

Tak potom je tu este jedna moznost, skusit nastavit HU na motore empiricky - staci nejaky kovovy hranol, ktory sa polozi na blok zvrchu, a do dier nad kazdym piestom sa umiestni odchylkomer. Otacanim kluky a sledovanim rucicky najdes presnu HÚ (a potom mozno zistíš, že nesedia znacky na prsiach :D )
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Luděk Musil »

To, že nesedí značky - může mít několikero příčin, příp. souběh příčin:
1. snížený blok
2. snížená hlava
3. snížený domek vačky
4. vytahaný řetěz
5. opotřebená vačková kola
6. nálitky na prsou a důlky na řetězovém kole.
Snadno lze tedy potom odvodit, které možnosti přichází či nepřichází v úvahu . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Vašátor »

Luděk Musil píše:To, že nesedí značky - může mít několikero příčin, příp. souběh příčin:
1. snížený blok - snížený není
2. snížená hlava - snížená není
3. snížený domek vačky - těžko soudit, vačku jsem měnil také, její původ je mi neznámý, každopádně letmým okem se mi snížená nezdála, více o vačce by mohl říci Ger, prý je od něj
4. vytahaný řetěz - ten je nový
5. opotřebená vačková kola - ty jsou nová
6. nálitky na prsou a důlky na řetězovém kole - nálitky na prsou sedí s nálitkem na bloku pod prsama, pokud by byl mimo nálitek na prsou o půl zubu, což udělá 10° na klikové hřídeli, nebylo by možné řádně vyladit předstih - motor běhal normálně. Důlek na řetězovém kole je vyražen standartně, jediné co se mi nezdá je svrtání děr pro kolík vačky.
Snadno lze tedy potom odvodit, které možnosti přichází či nepřichází v úvahu . L.
Každopádně jsem vačku nastavil o půl zubu napřed oproti klikové hřídeli, motor běží hezky, uvidíme při kontrolní jízdě.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

U elektronickýho karburátoru jsem se pokoušel prověřit činnost podtlakového čidla plného zatížení. V manuálu se o něm nic moc nepíše. V klidu ho mám rozepnutý. Vzal jsem velkou injekční stříkačku asi 60 ml a napojil na hadičku. Zkoušel jsem vysát vzduch. Podařil se mi určitě o dost větší podtlak, než v provozu a stále není sepnuté. Zkoušel jsem několikrát procvičit přetlak-podtlak. Pořád nic. Trvale rozepnuté. Je možné, že mi z tohoto důvodu netáhne motor v místě, kde se přidává druhá klapka ? To čidlo zřejmě nesepnutím neříká "jeď co můžeš". Dalo by se případně nějak obejít spínačem, že když to bude mět jet, tak zapnout případně namontovat místo čidla mikrospínač do míst, kde zabírá druhá klapka ? (To čidlo se už asi také nedováží).
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od MartasBrno »

Je potřeba vědět, kdy je seplé a kdy rozeplé. Do tohoto stavu ho natrvalo uvést a nechat být. Pak se uvidí...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

To mi teda moc nepomohlo.... :) Louskám už asi 4. ruský stránky a nikde ani ťuk. Akorát jsem zjistil, že mám v karburátoru asi 2 plováky (vše tomu nasvědčuje dle vnějšího pohledu). :rolleyes:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od MartasBrno »

Ale to je v pořádku, jsou spojené. A ten podtlakový blázinec ti bude nejspíš hýbat s předstihem, tak ho prostě zablokuj v normální poloze a až zjistíš problém, řeš ho. Co máš za systém přesně? Axtec?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

Asi to bude Axtec. Ani na těch ruských stránkách ho nepojmenovávají. Patrně nejdříve zkusím sepnout provizorním spínačem za jízdy s více sešlápnutým plynem, co to udělá. Podle manuálu by to teoreticky mělo vyřadit celý systém hlídání spalin až do okamžiku uvolnění pedálu (spínače). Jsem zvědav. Je to ještě asi běh na hodně dlouhou trať - vyhledávat a něco najít. Finální verzi auta a karburátoru s elektronikou 21043 jsem nenašel, vždy je něco podobného a obvykle neúplného.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od MartasBrno »

Nevím jak to přesně funguje, ale možná to bude analogie s podtlakovým řízením předstihu na starších karbecových autech. Pak by to bylo spíš o ekonomické a čistější jízdě.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

Je to zapojený za termoventil na vodní hadici. Když se ohřeje a jde do toho podtlak, tak to má asi sepnout, nebo rozepnout. To ale budu obtížně zjišťovat bez destrukce toho spínače. Spíš asi sepnout a pak to kašle na spaliny a jede (respektive kdysi jelo).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Vašátor »

O víkendu se mi připomeň po SZ, měl bych mít doma na PC kompletní návod na systém řízeného karburátoru Axtec. Zkusím to pohledat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od smajchl »

kdybys to chtel predelat na strikacku ty kokotiny k tomu mi zbydou ;-)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

O stříkačce neuvažuju, alespoň prozatím, musel bych předělat i plyn (hlavně plyn, benzín mám v nádrži jen tak pro legraci :D ).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Vašátor »

Tak mnou popsaný problém s nesedícími značkami na nových rozvodech vyřešen. Řetěz si sednul a značky takřka sedí :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

Nechci kopírovat článek o palci, který patří možná víc do jiné sekce. Problémy tohoto rázu se ale řešily i tady. Proto jsem příspěvek zařadil tam: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 4&start=15

Každopádně půlku problémů mám se správným palcem pro elektronický zapalování pryč. :D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“