Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Moderátor: Moderátoři
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Já mám jít zjara na testaci za cca 300,-Kč, tak jsem zvědavý..........
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
POkud budu mít na auto klubovou testaci atím i vydaný protokol, tak stačí požádat pověřenou komisi o zápis do tohoto protokolu? Kde tu komisi seženu? To s ní pak budu absolvovat další prohlídku? Může tahle komise říct, že nesouhlasí a vyrazí mne, nebo jen inkasují ten poplatek? Chci vědět, jestli má cenu toto v Brně řešit, jsem nasranej. Hurikáne - nemám na mysli modrého ani zeleného
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Ne. Na ekotestaci je další (jiný) protokol. Musí na něm být ty stejné fotky jako na protokolu od klubovky. Komisi seženeš třeba přeze mně. S lidma z Pověřené komise se znám a zrovna teď to aktuálně řeším. Kdybys chodil na schůze, tak to víš i s detaily.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Jde mi o to, aby mne někdo nechtěl z pozice moci dusit za shanu přihlásit auto v předrenovačním (nereprezentativním) stavu. Připadlo by mi to hnusné. Nechci testaci na nedokonalé auto, chci ho jako člověk přihlásit s výhledem na brzkou opravu a uvedení do stavu důstojnosti.
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Jenže to by pak mohl chtít každý ... a ne všichni zrovna za účelem brzké renovace. Těžko poznáš, zda to dotyčný s renovací myslí vážně, nebo ne. I takto se zase najde někdo, kdo z toho bude chtít vytěžit peníze. To máš jako historické vozidlo s veteránskými SPZ (čili krajsou testací), které má LPG, spoustu moderních vymožeností, je provozováno denně, stav nic moc a přesto mu někdo udělil krajsou testaci a je tedy přihlášeno na veteránských SPZ. Kde to potom jsme? Někdo si z toho udělá dobrou bokovku a hezky inkasuje. Proč si třeba toto kluby historických vozidel nedokáží nějak pohlídat? Vždyť krajských komisařů přeci tolik není .... hmm ... A takových případů je bohužel hodně.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Jak mám zrenovovat auto za 10 dní? Jak po mně může někdo chtít, abych přetahoval zákonné lhůty? Tím se vyřadí možnost koupit cokoliv, co okamžitě nemůže testací projít v den koupě.
Vozidlo s krajskou testací a LPG, nebo elektrony do A pod vyplepanými blatníky nemám a stydím se za ty lotry co to dělají. Ale tím se zabývat nehodlám, je to očividné a neoodiskutovatelné. Vždy by mělo jít podle oné zelené SPZ zjistit, kdo to podepsal - tak je potřeba se ozvat a udělat čistku. Copak je problém testaci neprodloužit??! Tohle ale není můj problém a je to i jiná věc. Maximálně to ukazuje na špínu uvnitř veteránistického hnutí.
Bavím se o testaci pro účel převodu, nic víc, nic míň. Myslím si, že nikdo po mně nemůže chtít abych převáděl pouze perly anebo se něčím zavazoval řekněme na déle než rok platnosti testace. Směju se představě, že bych na svém voze jakkoliv dokázal vydělat. Jsou to pokladničky a cesty do našich peněženek, mimo jiné, samozřejmě.
Chápu svízelnou situaci v našem právním řádu, ale chci mít v pořádku papíry, což je moje povinnost. Tak proč by mi někdo házel klacky pod nohy, a ještě chtěl nekřesťanské peníze. Myslím, že za ty tři litry by to měli dělat bez větších debat, když už člověk solí na dřevo, být vděční, že je někdo ochotný upřednostnit historickou techniku před rodinou a ostatními objektivními zájmy. U mně je silný pokrok vůbec to, že uvažuju o ochotě ty tři litry za papír zaplatit. Natož ještě nějaká hlubší debata... Vůbec nebudu mluvit o tom, jak někaterá auta se zelenými značkami vypadají, já nechci ani desetinu toho.
Už tak je to prasopes, tak proč dělat drahoty. Já nemám jak dokázat, že s tím nevozím cihly a klády na stavbu, anebo že na to dejchám a leštím to, vždy se to zjistí až zpětně při retestaci, co jsem s tím dělal - nejde to jinak.
Nezlobte se na mne, tohle je můj pohled. Jestli teda mám chápat klubovou testaci a testaci pro účel převodu jako odlišné akty za odlišným účelem.
Stále doufám, že veteránisti jsou lepší živočišný druh než památkáři a že pracují lépe a čitelněji.
Vozidlo s krajskou testací a LPG, nebo elektrony do A pod vyplepanými blatníky nemám a stydím se za ty lotry co to dělají. Ale tím se zabývat nehodlám, je to očividné a neoodiskutovatelné. Vždy by mělo jít podle oné zelené SPZ zjistit, kdo to podepsal - tak je potřeba se ozvat a udělat čistku. Copak je problém testaci neprodloužit??! Tohle ale není můj problém a je to i jiná věc. Maximálně to ukazuje na špínu uvnitř veteránistického hnutí.
Bavím se o testaci pro účel převodu, nic víc, nic míň. Myslím si, že nikdo po mně nemůže chtít abych převáděl pouze perly anebo se něčím zavazoval řekněme na déle než rok platnosti testace. Směju se představě, že bych na svém voze jakkoliv dokázal vydělat. Jsou to pokladničky a cesty do našich peněženek, mimo jiné, samozřejmě.
Chápu svízelnou situaci v našem právním řádu, ale chci mít v pořádku papíry, což je moje povinnost. Tak proč by mi někdo házel klacky pod nohy, a ještě chtěl nekřesťanské peníze. Myslím, že za ty tři litry by to měli dělat bez větších debat, když už člověk solí na dřevo, být vděční, že je někdo ochotný upřednostnit historickou techniku před rodinou a ostatními objektivními zájmy. U mně je silný pokrok vůbec to, že uvažuju o ochotě ty tři litry za papír zaplatit. Natož ještě nějaká hlubší debata... Vůbec nebudu mluvit o tom, jak někaterá auta se zelenými značkami vypadají, já nechci ani desetinu toho.
Už tak je to prasopes, tak proč dělat drahoty. Já nemám jak dokázat, že s tím nevozím cihly a klády na stavbu, anebo že na to dejchám a leštím to, vždy se to zjistí až zpětně při retestaci, co jsem s tím dělal - nejde to jinak.
Nezlobte se na mne, tohle je můj pohled. Jestli teda mám chápat klubovou testaci a testaci pro účel převodu jako odlišné akty za odlišným účelem.
Stále doufám, že veteránisti jsou lepší živočišný druh než památkáři a že pracují lépe a čitelněji.
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Takřka s tebou ve všem souhlasím. Ale zkus se na to podívat z druhé strany. Testační komisař tě nezná, neví co bude s autem do budoucna, nemůže vědět jak se k celé věci ty postavíš a už vůbec nemůže vědět, že auto budeš opravdu renovovat. Obzvláště když se jedná o dnes ještě běžně dostupné vozidlo Lada, kdy je navíc renovace nákladnější, než zakoupení pěkného kousku. Komisař ti do hlavy nevidí a nemůže vědět zda mluvíš pravdu, či jen lžeš za účelem zbavení se části ekologického poplatku.
A aby se to tu nepletlo, testace za účelem převodu probíhá za stejných podmínek jako klubová testace. Vozidlo musí splňovat určité podmínky historického vozidla provozovaného na pozemní komunikaci. Toto nemá být způsob, jak se zbavit větší části poplatku eko daně.
Přijde mi to celé špatně nastavené, celá legislativa okolo registru vozidel. Měla by tu být legální možnost, jak vůz v polopřevodu zbavit RZ, či jak vůz legálně odhlásit a později převézt na veteránské RZ... už z důvodu tebou zmíněné renovace.
A aby se to tu nepletlo, testace za účelem převodu probíhá za stejných podmínek jako klubová testace. Vozidlo musí splňovat určité podmínky historického vozidla provozovaného na pozemní komunikaci. Toto nemá být způsob, jak se zbavit větší části poplatku eko daně.
Přijde mi to celé špatně nastavené, celá legislativa okolo registru vozidel. Měla by tu být legální možnost, jak vůz v polopřevodu zbavit RZ, či jak vůz legálně odhlásit a později převézt na veteránské RZ... už z důvodu tebou zmíněné renovace.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
To bych řekl že je to blbě nastavené. Tlačí to buď žadatele, nebo komisaře někam kde to není dobré. Přesně jak to píšeš znamená přesně to co jsme psal já - že by nešlo přehlásit auto které vyžaduje renovaci. To je tak akorát abysme se zhádali, kur-va. Radši dám pokoj a budu dál za idiota. Mi to za to snad nestojí.
Do prde-le.
Mír.
Do prde-le.
Mír.
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Mír
Víš jak, mi máme známosti a doufám, že se za nás případně (budeme-li to potřebovat) zaručí. Takže no stres.
Víš jak, mi máme známosti a doufám, že se za nás případně (budeme-li to potřebovat) zaručí. Takže no stres.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Tak .... moje emaily na FKHV ohledně testování za účelem zbavení se EKO poplatku zůstaly bez odpovědi .... Narazil jsem ovšem na tento článek, z kterého plyne, že chování onoho předsedy pověřené komise vůči testování žigulíků, je více než podivné ... další informace, jak se věci ve skutečnosti mají, zjišťuji.
http://www.eurooldtimers.com/cze/aktual ... dane-.html
Takže, mám potvrzené informace ohledně testování HV a zbavení se EKO poplatku při převodu v registru vozidel.
- testování provede pověřená komise v min.počtu třech členů (čili krajská testační komise)
- žadatel vyplní žádost v 5ti vyhotoveních (na každou fotka pravo-zadní , levo-přední)
- vůz nemusí mít klubovou testaci
- majitel vozu nemusí být členem žádného veterán klubu
- posuzuje se stav vozidla z hlediska pravidel FIVA (starší 30ti let, historická původnost...)
- vozidlo musí být na testování přistaveno
- lze testovat v jakémkoli kraji
- poplatek za testování je stanoven na 3000kč ať již vůz projde, či ne
- testování je jen jednorázové
- testování je platné vždy do 31. května následujícího roku
http://www.eurooldtimers.com/cze/aktual ... dane-.html
Takže, mám potvrzené informace ohledně testování HV a zbavení se EKO poplatku při převodu v registru vozidel.
- testování provede pověřená komise v min.počtu třech členů (čili krajská testační komise)
- žadatel vyplní žádost v 5ti vyhotoveních (na každou fotka pravo-zadní , levo-přední)
- vůz nemusí mít klubovou testaci
- majitel vozu nemusí být členem žádného veterán klubu
- posuzuje se stav vozidla z hlediska pravidel FIVA (starší 30ti let, historická původnost...)
- vozidlo musí být na testování přistaveno
- lze testovat v jakémkoli kraji
- poplatek za testování je stanoven na 3000kč ať již vůz projde, či ne
- testování je jen jednorázové
- testování je platné vždy do 31. května následujícího roku
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Nevím, jestli to víte, ale já to zjistil teď. Zkusil jsem nasypat do kalkulátoru pojištění u ČPP a koukám jak PUK, už to není do roku 1975 včetně, ale do roku 1978 včetně!valda1971 píše:pro majitele mazlíčka vyrobeného před rokem 1975 - Česká Podnikatelská Pojišťovna pro tyto a starší auta nabízí platit 1/4 pojistky na to mne předloni upozornila máma (miničláneček - ani dealerka ČPP to nevěděla !!!!). No a od té doby platím ročně 412,-Kč bez veteránské atestace, žádná omezení.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Ještě tři roky, ještě tři!
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
1978? NO SUPEEER, hned zajdu do ČPP zrevidovat svoji pojistku na žigula místo dvou tisíc by to mohlo být pětikilo
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
No právě, Bílej je ročník 1978.Jelen píše:1978? NO SUPEEER, hned zajdu do ČPP zrevidovat svoji pojistku na žigula místo dvou tisíc by to mohlo být pětikilo
Pořád jsem přemýšlel jak mu zařídit testaci, ale přijde mi to tak komplikované a z hlediska úspor za ručení neefektivní, že zatím jen zkusím předělat pojištění.
Pokud existuje možnost testovat na Praze západ, pak chci vědět kde!
Edit: zjistil jsem, že tato změna (posun z 1975 na 1978) platí od 1.1.2013.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Takže jak ubíhají roky, posouvá se tedy i ta hranice.
Jak mi naposledy přišla složenka z ČPP, tak to zvedli na asi 460,-Kč, no že to jdu zaplatit na pobočku a hned jsem si (naštěstí) postěžoval - koukla na to, předělala a platím 302,-Kč - rok 1971, 1200 obsah, bez vet.testace
Jak mi naposledy přišla složenka z ČPP, tak to zvedli na asi 460,-Kč, no že to jdu zaplatit na pobočku a hned jsem si (naštěstí) postěžoval - koukla na to, předělala a platím 302,-Kč - rok 1971, 1200 obsah, bez vet.testace
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012