Stránka 16 z 25
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: sob kvě 16, 2020 19:55
od Křečík Barbuška
Jeste sundavanim palice tady stras
. Kdyz vidim ty rezate torxy ...
.
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: ned kvě 17, 2020 14:16
od Luděk Ondrůch
Nechceš si to topení dát ještě jednou? Radiátor i termostat mám.
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: ned kvě 17, 2020 20:28
od Křečík Barbuška
Uhodl, nechceš
. Až nabydu sil tak ti sem napíši postup. Zatím se můžete pokochat komentovanou fotogalerií:
https://koko-loko.rajce.idnes.cz/Vymena ... _na_Kaline , ale když o něco šlo tak jsem nefotil, ale dělal takže to nejlepší neuvidíte
. Osazen byl nakonec další termostat, nějaké Dayco z PRC, musel jsem pořádně dorvat čidlo, aby kolem něj neteklo, ale teplota se drží na 87 - 87,5°C což jest hlavním ukazatelem.
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: ned kvě 17, 2020 20:58
od Dusan
Nema ist nahodou dole cela palubovka? Namiesto tej gynekologie. Palubovku mas dole za 1,5hod namiesto sturania sa v zadku, teda radiatore cez ten otvor.
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: ned kvě 17, 2020 21:12
od Křečík Barbuška
Bych tě chtěl s tou 1,5 hodinou vidět
.
Ale ano, takový je oficiální postup. Vyrabovat interiér, těleso topení si donést na ponk a tam si můžeš výměník vyměnit v rukavičkách jako lord.
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: pon kvě 18, 2020 07:10
od Luděk Musil
FOMA píše:… autosalon Kotvrdovice ...
Určitě máš na mysli Autosalon "Na Kopečku" Kotvrdovice, kde mají vozy všech značek, modelů a kubatur za jednotnou cenu 0,5 Kč/kg
. L.
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: pon kvě 18, 2020 14:27
od FOMA
Ano Luďku, přesně ten autosalon "Na Kopečku" jsem měl na mysli
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: pon kvě 18, 2020 21:57
od JmJ
FOMA píše:Ano Luďku, přesně ten autosalon "Na Kopečku" jsem měl na mysli
Coz takhle zmenit salooon, sherife?
Bud v klidu, mne ted na fabce taky umrela spojka. Potupne sem ji zatlacil za branu skoda zavodu na hulinske, takze ted mam dve auta ze tri v servise
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: sob kvě 23, 2020 18:38
od Křečík Barbuška
Jak jsem slíbil, že napíši ten návod jak vyměnit topení u Kaliny Mk. I. . Je to tedy zbytečnost, ale když jsem to slíbil tak píšu
.
Jedná se o alternativní postup. Výrobcem stanovený postup je spojený s demontáží palubovky a sloupku řízení. Myslím, že každý aspoň trošku soudný člověk chápe, že tudy cesta nevede.
Toto video na YT mne inspirovalo:
https://www.youtube.com/watch?v=FJ4xpI37vlU . Ten šťastlivec nemá posilovač řízení ve sloupku což mu velice pomohlo.
Práce v motorovém prostoru: Nejprve vypustit chladící kapalinu. Jedna zátka je na chladiči u altíku, druhá na bloku za držákem zapalovacího modulu (platí pro 8V). Pak je třeba sejmout filtrbox a gumovou hadici před škrtící klapkou. Akumulátor se snímat nemusí, ale myslím, že je to bez něj lepší. Dále je potřeba odpojit hadice od nátrubků výměníku topení na motorové přepážce. Též je potřeba odšroubovat matičku zajišťující přítlač plechového elementu kolem nátrubků výměníku. Je více než vhodné o cca. 12 mm zkrátit jeho příliš dlouhý šteft.
V prostoru u nohou řidiče se odšroubují tři šroubky držící deklík výměníku a sejme se. Stejně tak je dobré sejmout zdobný kryt výdechů na nohy. Ovladač klapky topení je třeba přeložit do polohy zcela vypnutého ohřevu což uchraní mechanismus klapky před poškozením při řezu. Plech přes který je držen kryt výměníku se vyhne doleva. Sejme se pedál plynu a odloží bokem. Dále se sejme čep brzdového pedálu čímž se umožní jeho hlubší zmáčknutí směrem k motorové přepážce. Panáček na videu pedál přesouvá směrem od přepážky, ale jemu tam nezavazí posilovač řízení. Následně se veme plátek pilky na železo a odříznou se výústky výměníku u jejich kořenů. tím se výměník částečně uvolní a lze povysunout tak, že se plátkem provedou dva řezy co prodlouží otvor pro montáž výměníku. Panáček pak plast ohřeje a vyhne. Pokud není čím nahřívat postačí odvrátit zrak, zavřít oči a plast vylomit. Následně pak lze při zamáčklém brzdovém pedálu vyjmout výměník.
Provede se sanitace prostoru, řez a srovnání přítlačného plechu. Jedna půlka plechu se spolu s těsněním srovná a osadí na přepážku. Se zamáčklým pedálem brzdy se velice opatrně osadí výměník, je to na milimetry. Samotné ustavení výměníku do správné polohy, aby zapadl je tak na čtyři infarkty, ale zapadne. Prověří se přilehnutí klapky topení a případně se vlepí dotěsňující element. Pak se vše osadí v obráceném postupu, obnoví se těsnost tělesa topení a zahladí se stopy po řezu.
Inspirující fotografie zde:
https://koko-loko.rajce.idnes.cz/Vymena ... _na_Kaline
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: sob kvě 23, 2020 21:42
od valda1971
A to jsem (hlupák
) nadával, když jsem měnil se svou postavou radiátor na 2103
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: ned kvě 24, 2020 08:04
od Liftback
Masakra ako hovoria naši bratia zo severu, ale aj tak som už zistil že Granta hreje lepšie a rýchlejšie ako Vesta
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: ned kvě 24, 2020 10:58
od JmJ
Koko, ja proste opakovame smekam pred tvou trpelivosti a sikovnosti. Btw nebylo by fajn to hodit do zvlast tematu i vcetne par fotek? Nebyla tu nejaka wiki, kterou uz nikdo neresi...?
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: ned kvě 24, 2020 17:06
od Georgius
Jak neřeší, obecný link je nahoře, jen nemám sílu tam ty věci přepisovat (v podstatě ani Vestu, natož takový výběhový vzor jako má KL). Jedničková kalča má svůj rozcestník taky:
https://forum.ladaklub.com/wiki/lada:111, s případnými dotazy/nejsnostmi jse připraven pomoci, ale uživatelé musí být drobátko aktivnější.
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: pon kvě 25, 2020 17:50
od JmJ
Georgius píše:Jak neřeší, obecný link je nahoře, jen nemám sílu tam ty věci přepisovat (v podstatě ani Vestu, natož takový výběhový vzor jako má KL). Jedničková kalča má svůj rozcestník taky:
https://forum.ladaklub.com/wiki/lada:111, s případnými dotazy/nejsnostmi jse připraven pomoci, ale uživatelé musí být drobátko aktivnější.
Aktivni uzivatel? To je co za mytologii?
Re: Markova Nová strast s demencí
Napsal: úte kvě 26, 2020 22:10
od Křečík Barbuška
Myslím, že tuto starou vranu asi netřeba řešit v nějakých pediích. Vždyť to by teď pořizoval akorát nějaký zoufalec jak já a ti šťastlivci co to tady už mají to raději svěří servisu. Jediný pořádný kaliní ranař je tady Dmatej a ten se dlouho neozval. Radek a Radůz se s tím drbat nebudou a Luděk ten s tím bude tak ještě minimálně ctyři roky otálet
. Někde od Zlína jezdí na srazy tuším dvě Kaliny, ale se tady myslím nějak moc neukazují.
No a nahlásím další progres. Konečně jsem vyměnil rozvodový řemen a jeho ozývající se napínací kladku od MS
. Pumpa se mi zdála v pohodě tak jsem jí nechal původní. Ona by její výměna vyžadovala stahování rozvodového kola z kliky, dávat šusplech z prsou dolů a když jsem viděl silikon na který pumpu hitlerovec dával tak mne chuťe přešly
. Též jsem konečně nahodil nový šestidrážkový klíňák místo čtyřdrážkového podvyživence. Z napínání rozvoďáku mám takový pocit, že jsem jej našponoval moc a utažení řemenice se mi taky nějak nedařilo jak bych chtěl neb jsem to protáčel na spojce a šroubovák ve věnci nechtěl moc držet ... ale jezdí to no. A napínání řemene od altíku je zase díky tomu mechanismu takové na cit či spíše na verím v boha
.
Nicméně i když se na netu píše, že motor 21114 se prý nekopne tak elegantní výměna rozvoďáku na kraji silnice tak jako třeba u motoru 2105 kde na to stačí klíč 10 a 13 již díky nutnosti snímat řemenici není tak lákavá.