Stránka 16 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon pro 05, 2016 15:27
od Luděk Musil
jacek píše:...Ačkoliv se dříve naftové vozy díky nižším emisím oxidu uhličitého považovaly za čistší variantu dopravy, není tomu tak. ... .
Jak tohleto vůbec mohl někdo vypustit z úst/klávesnice? To asi nikdy neviděl, co z těch naftových výfuků jde. A může mít to auto v příponě eco-tec, blue-dynamic, nebo i něco jiného. L.
PS: obávám se však, že toto téma není tou nejvhodnější diskusní platformou. Spíš bych to viděl někde na Poklábosme/Benzín vs. nafta.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon pro 05, 2016 17:45
od Vašátor
Njn, nyní je v módě nadávat na DPF filtry, nicméně kolik z nás, jezdících na benzín, má v pořádku katalyzátor... Já za sebe mohu říct, že já ho bohužel v pořádku nemám. Nový stojí půl prodejní ceny mé Corsy...

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon pro 05, 2016 23:18
od Chester
Všeho třeba s mírou, emisní limity jsou už dnes hodně přísné. Nechal bych automobilkám zase chvilku na pokrok v oblasti spolehlivosti a jízdního komfortu. Jsou i jiná odvětví kde se emise dají snižovat. Ono je i spousta států, kde se na emisní limity tak nehledí. Třeba indickej Rapid 1.6MPI jezdí moc příjemně, jen ten volant má na špatný straně:-)
Vašátor píše:kolik z nás, jezdících na benzín, má v pořádku katalyzátor...
mám katalizátor jako nový,... nutno přiznat že leží na půdě, ale jezdím na plyn tak jsem v klidu.

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte pro 06, 2016 06:26
od Marek
Luděk Musil píše:
jacek píše:...Ačkoliv se dříve naftové vozy díky nižším emisím oxidu uhličitého považovaly za čistší variantu dopravy, není tomu tak. ... .
Jak tohleto vůbec mohl někdo vypustit z úst/klávesnice?
Luďku, já Tě bohužel musím zklamat. Ta první část souvětí je skutečně a jednoznačně pravdivá. Vznětový motor produkuje naprosto prokazatelně menší množství CO2, než zážehový motor srovnatelné kubatury, to je obecně známá věc. Ta druhá část už ovšem tak úplně pravdivá není, a proto chápu, že Tě to nadzdvihlo ;-).

Nicméně buď v klidu, buďme všichni v klidu - z globálního hlediska problém emisí je někde úplně jinde, nikoli v automobilovém průmyslu. Pomineme-li fabriky, třeba i zde: http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich ... tomoto_vok

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte pro 06, 2016 07:32
od Luděk Musil
Ano, nadzvedlo mě to.
Ano, vím, že problém znečištění ovzduší není jen v CO, ale hlavně v NOx.
Ano, štve mě, že osobní, v posledních letech i nákladní, automobilový průmysl je čím dál více svazován (mnohdy nesmyslnými) emisními limity, když jiná průmyslová odvětví dávají ovzduší mnohonásobně více škodlivin.
Jiná průmyslová odvětví - např. (Tebou zmíněná) lodní doprava, já přidám (třeba) pracovní stroje. A to už vůbec nemluvím o druhotném zatížení životního prostředí - zrovna mě napadá řepka a soláry.
A jak se zdá, nikoho to nevzrušuje ... tedy jsou zde první vlaštovky, ale vypadá to, že my dřív zdechnem, než přijde (to kýžené) jaro.
Také, jak je z denního tisku vidět, tomu "pomáhají" novináři. V duchu hesla: lékaři předepisují léky o kterých vědí málo, na nemoci o nichž vědí ještě míň, lidem o kterých nevědí vůbec nic.
Uff ... to zase bude den :cry: . L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte pro 06, 2016 12:29
od Jan Vaníček
Mě už taky štvou ty záležitosti/dezinformace s filtry pevných částic. Pokud si každý uvědomí, jak bude auto používat a podle toho si pořídí typ motoru, pak není problém. Já s filtram PDF problém nemám, jezdím delší trasy, pravidelně se vypaluje, po 120tis. je naplněn na 30%. To vše s průměrnou spotřebou do 5L(léto 4,6-4,7, zima okolo 5L). Na krátké trasy mám benzín, pro levnější provoz s plynem, emise téměř neměřitelné, všechno cajk. Pochopil to i švagr, prodal dieselovou dodávku a koupil Traffica s benzinovým 2,0 16V s plynem a jen si chrochtá. Na ty jeho couračky - rozvozy do 10 km perfektní.
Jinak to, že hodně lidí není ochotno investovat do oprav auta a jen jezdí je známo. Rodičům jsem koupil starého Partnera 1,8 s nájezdem 300 tis.. Auto mělo mouchy ohledně vstřikování (jedno čidlo) + asi 5 drobných blbostí, nejhorší byla zadní náprava. Pořizovací cena 20tis., nainvestováno celkem 7tis. a auto je jak nové, TK bez chybičky. Jedna z těch "závažných" vad bylo totálně na kov sjeté zadní brzdové obložení + tekoucí válečky (proto to ani nekvičelo), cena sady + orovnání bubnů 1250,-. Jo a rodičovský diesel stojí doma pod plachtou :D . Honza

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv pro 08, 2016 07:41
od Marek
Když už jsme u toho..... (je to moje téma, tak si ho můžu klidně svinit :-D).....

Bývalý spolužák mého bráchy, nyní shodou okolností i jeho soused, plánoval loni koupit ženě auto do města na vození dětí do školy a nákupy (jako druhý vůz domů). Vzhledem k tomu, že bydlí na vsi, do města 2 km, do "okresního" města asi 6 km, by se nabízel malolitrážní benzinový motor (řekněme tak někde do 1,4).

Přivezl Škodu Roomster s motorem 1,4 TDi PD / 59kW s DPF. Prý je to v pěkném stavu a málo jeté. No, nezabili byste ho? :-)

Drahé to bylo jak belgická čokoláda, navíc se po chvíli zjistilo, že to nechce startovat. Načež brácha odhalil vydřenou vačku a vahadla pro PD vstřikovače, plus hydrozdvihátka, neb to jezdilo opravdu poměrně málo, ovšem na LongLife oleje (což je smrt pro motor). Takže do toho jen sypou - nutno podotknout, že ne zrovna málo. Už uvažují o tom, jak "obechcat" DPF - ideálně demontáží, vymlácením, či jiným nelegálním zásahem. Je totiž již v dost špatné kondici. Zjištění, že jeho vyčištění by stálo skoro desítku (o pořízení nového se nebudeme bavit), je uvedlo v mrákoty.

A že to na ty krátké trasy žere víc, než by vzal stejně velký benziňák, snad nemusíme ani diskutovat.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv pro 08, 2016 08:45
od Jimmi
S tímhle autem tuším jezdil Clarkson v TopGearu. Rychlost nulová, spotřeba astronomická.
A že to má málo "najeto"... to u nás nic neznamená 8)

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv pro 08, 2016 15:25
od Marek
Myslím si naopak, že takový typ auta a málo najeto je vlastně na škodu.

Brácha před třemi lety kupoval Fabii Combi první generace po FL, s motorem 1,4 TDi PD 55kW. Spotřeba byla v průměru mezi 5,5 - 6 litry. Asi všem musí být jasné, že na takovou spotřebu můžu mít dvoulitr. Nicméně ono se všeobecně ví, že motory 1,4 žraly minimálně stejně, ne-li dokonce víc, než motory 1,9.
Nechal si asi po roce marných bojů odladit software na míru za účelem snížení spotřeby. V Mariánských Lázních existuje pán, co do toho dělá přes 20 roků a má ty nejlepší recenze. Stálo to tři tisíce korun a asi šest hodin práce. Motor má na brzdě 71kW a velmi příznivý průběh točivého momentu, spotřeba spadla o víc než litr a na dálku si to vezme kolem čtyř litrů. V létě jeli Chorvatsko, v plné náloži a po německé dálnici chvíli i "nadoraz" a v průměru byli na 4,3 - to je myslím konečně spotřeba odpovídající té kubatuře.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv pro 08, 2016 18:31
od Marťas
Já jel o víkendu trasu Praha-Vídeň-Praha po okreskách, rychlostí 0km/h až 160km/h se spotřebou v rozmezí cca 10,236l - 12,174l LPG/100km a jsem spokojem, protože je mi to vcelku fuk :rabbit: :angel10:

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv pro 08, 2016 18:40
od zelvotron
Chester píše:Všeho třeba s mírou, emisní limity jsou už dnes hodně přísné. Nechal bych automobilkám zase chvilku na pokrok v oblasti spolehlivosti a jízdního komfortu. Jsou i jiná odvětví kde se emise dají snižovat. Ono je i spousta států, kde se na emisní limity tak nehledí. Třeba indickej Rapid 1.6MPI jezdí moc příjemně, jen ten volant má na špatný straně:-)
Vašátor píše:kolik z nás, jezdících na benzín, má v pořádku katalyzátor...
mám katalizátor jako nový,... nutno přiznat že leží na půdě, ale jezdím na plyn tak jsem v klidu.
Tak i ten indickej rapid bude mít minimálně euro 3 ne? a to už je v podstatě svěží vánek

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv pro 08, 2016 18:48
od zelvotron
Marek píše:Když už jsme u toho..... (je to moje téma, tak si ho můžu klidně svinit :-D).....

Bývalý spolužák mého bráchy, nyní shodou okolností i jeho soused, plánoval loni koupit ženě auto do města na vození dětí do školy a nákupy (jako druhý vůz domů). Vzhledem k tomu, že bydlí na vsi, do města 2 km, do "okresního" města asi 6 km, by se nabízel malolitrážní benzinový motor (řekněme tak někde do 1,4).

Přivezl Škodu Roomster s motorem 1,4 TDi PD / 59kW s DPF. Prý je to v pěkném stavu a málo jeté. No, nezabili byste ho? :-)

Drahé to bylo jak belgická čokoláda, navíc se po chvíli zjistilo, že to nechce startovat. Načež brácha odhalil vydřenou vačku a vahadla pro PD vstřikovače, plus hydrozdvihátka, neb to jezdilo opravdu poměrně málo, ovšem na LongLife oleje (což je smrt pro motor). Takže do toho jen sypou - nutno podotknout, že ne zrovna málo. Už uvažují o tom, jak "obechcat" DPF - ideálně demontáží, vymlácením, či jiným nelegálním zásahem. Je totiž již v dost špatné kondici. Zjištění, že jeho vyčištění by stálo skoro desítku (o pořízení nového se nebudeme bavit), je uvedlo v mrákoty.

A že to na ty krátké trasy žere víc, než by vzal stejně velký benziňák, snad nemusíme ani diskutovat.
Na krátký trasy město nám bere 1,4 tdi okolo 5,2 litru, 1,9 sdi 4,9, oboje fabka 1 kombi, ale po tom městě je to asi jedno jesi to je fabka nebo vysoká bedýnka jako roomster. Přitom ty Roomstery se v roce 2015 doprodávaly nový skladovky za relativně dost levný peníze i s mpi 1,4 16v, ano je to hnusný a není z toho vidět, ale tím v podstatě negativa končí :rolleyes:

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv pro 08, 2016 19:58
od Chester
zelvotron píše:
Chester píše:Všeho třeba s mírou, emisní limity jsou už dnes hodně přísné. Nechal bych automobilkám zase chvilku na pokrok v oblasti spolehlivosti a jízdního komfortu. Jsou i jiná odvětví kde se emise dají snižovat. Ono je i spousta států, kde se na emisní limity tak nehledí. Třeba indickej Rapid 1.6MPI jezdí moc příjemně, jen ten volant má na špatný straně:-)
Vašátor píše:kolik z nás, jezdících na benzín, má v pořádku katalyzátor...
mám katalizátor jako nový,... nutno přiznat že leží na půdě, ale jezdím na plyn tak jsem v klidu.
Tak i ten indickej rapid bude mít minimálně euro 3 ne? a to už je v podstatě svěží vánek
Myslím že EU-4 měl by to být motor EA111 1.6 77kw, ale hlavně je to MPI,... super reakce na plyn, surový zvuk motoru a tak :-)

Jde o to že je to moderní motor, ale ještě "nezkažený" přeplňováním, prostě jsou mi atmosféry příjemnější.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv pro 08, 2016 20:17
od zelvotron
taky na tomhle motoru takřka stojí VW produkce mimo eu :mrgreen:

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv pro 08, 2016 21:35
od Laďuša
Celý tuto téma mi příde jako honění si ega :P