Když už jsme u toho..... (je to moje téma, tak si ho můžu klidně svinit
).....
Bývalý spolužák mého bráchy, nyní shodou okolností i jeho soused, plánoval loni koupit ženě auto do města na vození dětí do školy a nákupy (jako druhý vůz domů). Vzhledem k tomu, že bydlí na vsi, do města 2 km, do "okresního" města asi 6 km, by se nabízel malolitrážní benzinový motor (řekněme tak někde do 1,4).
Přivezl Škodu Roomster s motorem 1,4 TDi PD / 59kW s DPF. Prý je to v pěkném stavu a málo jeté. No, nezabili byste ho?
Drahé to bylo jak belgická čokoláda, navíc se po chvíli zjistilo, že to nechce startovat. Načež brácha odhalil vydřenou vačku a vahadla pro PD vstřikovače, plus hydrozdvihátka, neb to jezdilo opravdu poměrně málo, ovšem na LongLife oleje (což je smrt pro motor). Takže do toho jen sypou - nutno podotknout, že ne zrovna málo. Už uvažují o tom, jak "obechcat" DPF - ideálně demontáží, vymlácením, či jiným nelegálním zásahem. Je totiž již v dost špatné kondici. Zjištění, že jeho vyčištění by stálo skoro desítku (o pořízení nového se nebudeme bavit), je uvedlo v mrákoty.
A že to na ty krátké trasy žere víc, než by vzal stejně velký benziňák, snad nemusíme ani diskutovat.