Stránka 16 z 17

Napsal: pon čer 20, 2011 19:29
od MartasBrno
Vůle? Tam má být vůle? Nemá to náhodou jít bez vůle s odporem? A ten starý dif byl špatný v čem?

Napsal: pon čer 20, 2011 21:12
od Křečík Barbuška
Vždycky tam bude nějaká vůle, je to starý střep, neřešit. Při povolování matice si zapamatovat moment, vyměnit gufero a zkusit trefit dotahovací moment tak jak to bylo dotažené před tím. Občas se stává, že ta matice bývá úplně volná, tak pak bych dotahoval momentem dle knihy, nebo spíše na velmi, velmi jemný cit.

Napsal: pon čer 20, 2011 22:34
od MartasBrno
Tak a teď je otázka, jestli mají kluci jak trefit ten moment. Teda kromě metody od oka.

Vůle v soukolí je vždycky, ale jestli kolega nemyslel vůli osovou. To by bylo špatně.

Napsal: úte čer 21, 2011 14:34
od Marťas
Tohle snad ani nemůže být tím guferem, olej z toho teče hrozným proudem :evil:
Ta vůle tam není stranová, ale taková, že příruba s maticí atd. jde vysouvat a zasouvat cca o 1 cm.

Napsal: úte čer 21, 2011 23:10
od MartasBrno
Hochu a tos to namontoval do auta? Ven s tím. Ten tvůj zpívající byl asi o dost lepší. Doufám, že jsi ho nevyvezl na kila do sběru. Bude se ti ještě hodit.

Dej to odborníkům. Třeba ze dvou difů spáří jeden solidní. Jak vypadá soukolí na starým a na "novým"?

Napsal: úte čer 21, 2011 23:18
od Marťas
A to měnění gufera je obtížný? Já už to za živýho boha nechci dávat ven :evil:

Napsal: úte čer 21, 2011 23:22
od MartasBrno
Myslíš, že ta centimetrová osová vůle je dobrá? Někomu kvalifikovanýmu to zadej, doma to asi neuděláš. Ještě teda urči v čem přesně ta vůle je. Divím se, že jsi to nezkontroloval před montáží. Přeci si do luxusního vozu nedám kdejaký hajzl, to ať to radši vyzpěvuje.

Tady je obrázek s řezem. http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... encial.htm
pokud bude aspoň soukolí dobrý, což teda nevím, jak bude nastavený, když to nemáš jak ověřit, tak se dá říct, že pastorek žije v ložiscích. Mezi těma kuželíkovýma ložiskama je ta spešl trubka, co ji zmiňoval Saša. Pak už je jen drážkovej spoj, gufero, příruba a upevňovací matice. Teda ještě je tam plechová krutka atd., ale to je mimo. Důležitý je, aby byla příruba správně dotažená, čímž se zajistí správné předpětí v ložiscích. Papírovej předpis jak se to nastavuje je celkem věda, ale když se sleví z požadavků, asi to jde udělat i nouzově. Ale nebude z toho žádný výstavní kus, je to jak čištění zubů kartáčkem od šůviksu. :?

Každopádně výše popsaný problém se týká i té výměny gufera. Však to popsal výše Koko Loko. Zřejmě nepředpokládal žádné laboratorní metody, :D ale asi předpokládal bezchybné sestavení celku, což asi nějak není. :x

Napsal: úte čer 21, 2011 23:39
od Marťas
Teď nevím, jestli jsem dobře popsal tu vůli, ta vůle se projevuje tak, že s přírubou je možno posouvat dovnitř a ven. Ne že by to bylo " vykvedlaný" a hejbalo se to na všechny strany. Proto jsem sázel na dotažení něčeho...

Napsal: stř čer 22, 2011 06:03
od Cory
Ked to chodi vonku a dnu, tak to asi tiez bude vyspevovat nie?

Napsal: stř čer 22, 2011 21:17
od cackler
Kuželíkový ložiska se nastavují na nulovou vůli, to znamená, že tam nesmí být ani předpětí ani vůle...

Napsal: stř čer 22, 2011 21:25
od MartasBrno
hmm, myslím že litratura říká něco o předpětí a o předepsaném momentu odporu a ještě omezeném utahovacím momentem matice.
Každopádně jestli to má de facto rozmontovaný, tak je to jedno. Centimetrový vůle jsou moc i na zemědělský stroj, Lada je moderní technologie, když to má být tip top, tak to ani švec, ani pošťák nespraví. Řekl bych, že ani když to nemá být tip top.

Napsal: stř čer 22, 2011 21:34
od cackler
Omlouvám se, utahují se samozřejmě s předpětím...

Napsal: sob čer 25, 2011 18:34
od Marťas
Jsem na sebe hrd, převodka řízení vyměněna a funkční, diferák po velkém boji vyměněn a skvěle pracující :!: :shock: 8)

Napsal: ned čer 26, 2011 22:10
od MartasBrno
jak to bylo s tím diferákem?

Napsal: sob črc 02, 2011 01:52
od Marťas
Z diferáku tekl olej, protože tam vůbec nebylo to gufero :D
Pár fotek: http://martin2101.rajce.idnes.cz/11._Ce ... erak,_myti