Re: Lada Largus (Projekt R90)
Napsal: sob úno 20, 2021 09:24
Známy 8-ventilový motor VAZ s objemom 1,6 litra bol niekoľkokrát modernizovaný. Napríklad v roku 2011 dostal odľahčenú skupinu ojníc a piestov. V roku 2018 sa na piestoch objavili drážky pre plný zdvih ventilu - nehrozi stred piestu z ventilom pri roztrhnuti remena
Čo je nové :
objavil sa nový ľahký kľukový hriadeľ a vačkový hriadeľ;
objavili sa nové piesty s ojnicami;
objavili sa ľahké ventily;
hlava valca sa zmenila;
kryt hlavy valca s novým ventilačným systémom;
motor využíva tlačidlá motora Renault;
tesnenia drieku ventilu z motora Renault;
ojnice, plechy a crackery ventilov z motora VAZ 21179 (1,8 l).
a tak ďalej (celkovo viac ako dve desiatky častí).
Ako výsledok:
Znížené mechanické straty.
Výkon sa zvýšil na 90 koní.
Zvýšil sa krútiaci moment motora, pričom 80% krútiaceho momentu je k dispozícii už pri 1 000 ot./min.
Eliminuje potrebu nastavovať ventily až na najazdených 90 000 kilometrov.
Toto poskytuje vysoký dopyt medzi spotrebiteľmi a efektivitu. Prevádzková spotreba paliva je znížená, pretože pre spoľahlivý štart a dynamické zrýchlenie nie je potrebné motor vytáčať až do vysokých otáčok.
Vývojári poznamenávajú, že po získaní vylepšeného výkonu si motor zachoval spoľahlivosť predchádzajúcej verzie.
Technické parametre VAZ 11182 (Largus 5MT) :
Pracovný objem valcov je 1596 cm 3
Maximálny výkon - 66 kW (90 k) / 5 000 ot./min min.
Maximálny krútiaci moment - 143 N ∙ m (3800 min-1)
Počet valcov - 4
Ventily na valec - 2
Maximálna rýchlosť - 160 km / h
Čas zrýchlenia 0-100 km / h - 14,0 s
Kombinovaná spotreba paliva - 7,5 l / 100 km
Palivo - benzín s oktánovým číslom najmenej 92
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/auto-n ... ovali.html
Komenty si nechajte pre seba, a ked uz tak prelozte to co je tam do oci bujuce.
Čo je nové :
objavil sa nový ľahký kľukový hriadeľ a vačkový hriadeľ;
objavili sa nové piesty s ojnicami;
objavili sa ľahké ventily;
hlava valca sa zmenila;
kryt hlavy valca s novým ventilačným systémom;
motor využíva tlačidlá motora Renault;
tesnenia drieku ventilu z motora Renault;
ojnice, plechy a crackery ventilov z motora VAZ 21179 (1,8 l).
a tak ďalej (celkovo viac ako dve desiatky častí).
Ako výsledok:
Znížené mechanické straty.
Výkon sa zvýšil na 90 koní.
Zvýšil sa krútiaci moment motora, pričom 80% krútiaceho momentu je k dispozícii už pri 1 000 ot./min.
Eliminuje potrebu nastavovať ventily až na najazdených 90 000 kilometrov.
Toto poskytuje vysoký dopyt medzi spotrebiteľmi a efektivitu. Prevádzková spotreba paliva je znížená, pretože pre spoľahlivý štart a dynamické zrýchlenie nie je potrebné motor vytáčať až do vysokých otáčok.
Vývojári poznamenávajú, že po získaní vylepšeného výkonu si motor zachoval spoľahlivosť predchádzajúcej verzie.
Technické parametre VAZ 11182 (Largus 5MT) :
Pracovný objem valcov je 1596 cm 3
Maximálny výkon - 66 kW (90 k) / 5 000 ot./min min.
Maximálny krútiaci moment - 143 N ∙ m (3800 min-1)
Počet valcov - 4
Ventily na valec - 2
Maximálna rýchlosť - 160 km / h
Čas zrýchlenia 0-100 km / h - 14,0 s
Kombinovaná spotreba paliva - 7,5 l / 100 km
Palivo - benzín s oktánovým číslom najmenej 92
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/auto-n ... ovali.html
Komenty si nechajte pre seba, a ked uz tak prelozte to co je tam do oci bujuce.