Stránka 16 z 294

Napsal: čtv zář 16, 2010 20:29
od Cory
to cerpadlo je asi 7 rokov stare, a je to EBARA (myslim ze takto sa to pise). Menil som aj zasuvku za novu a dotahoval svorkovnice, takze vidim to asi len na ten kondik...alebo tlakovy spinac? Ale nie, to by bud islo alebo neslo. Kazdopadne skusim pozriet ceny novych kondikov u nas v obchode, mozno to budu mat za rozumnu cenu.

Napsal: pát zář 17, 2010 06:13
od Kewint
tak mám problém se startérém, nebo jestli to je startérém, autem sem normálně přejel cca před 3 dny. Dnes vlezu do auta otočim klíčkem , a voltmetr sletí kousek dolu a starter 1jen cvakne, řikám si aha baterka, měla 13V ,ale přesto sem ji vyměnil jestli třeba mě blbne měřák, nic ani nová baterka nepomohla, pořád to jen cvaká.Čím to může být ?

Napsal: pát zář 17, 2010 10:28
od Majo2103
kostra,opalene kontakty na cievke.....

Napsal: pát zář 17, 2010 12:23
od Petr HC
Saša píše: ... ale těch s vypínašem je dnes asi pomálu . Já vyděl pouze jeden . Většina má dvě vinutí a jedno je přes kondík . Zrovna dnes jsem jeden na vodním čerpadle (EBRRA) spravoval . Za poslední rok asi 4 různé a všechny takto zapojené .
Pravdu díš, ale opravdu se používají oba druhy zapojení, podle druhu rozběhu. U lehkého rozběhu (bruska, kotoučová pilka, odstředivé čerpadlo) se kondenzátor zapojuje trvale, u těžkého rozběhu (kompresor, zubové čerpadlo, šroubové čerpadlo všechny ledničky a mrazáky) přes odstředivý spinač . Tam se pomocnou fází "žene" kvůli většímu záběrovému momentu podstatně větší proud, který by motor trvale nevydržel. Některé domácí vodárny používají šroubové, jiné odstředivé čerpadlo.

Napsal: pát zář 17, 2010 12:27
od Cory
Na stranke ebary som nasiel v nahradnych dieloch kondiky,ktory by tam mohli pasovat (zalezi od motora aky mam). Tam sa cena pohybuje okolo 220korun a na strankach elektroobchodu u nas v Snine okolo 100ky.

Napsal: pát zář 17, 2010 16:00
od Saša
V té naší EBRRE je kondík 30mf . Výkon nevím štítek pryč . Dnes dána do kupy (ložiska ucpávky těsnění) .
Petr HC píše:všechny ledničky a mrazáky) přes odstředivý spinač
Tady musím nesouhlasit , u těchto motorů se používá přídavné rozběhové vinutí které je odpojováno zvláštním pomocným relé které "skoumá" rozběhový proud .
Jedna zajímavost : Včechny motory utopených lednc a mrazáků po povodni odejdou (shoří motor) právě kvůli tomuto relé které má gravitační jádro (bez pružinky) a stačí trocha nečistoty a již nedokáže fungovat . Relé je přímo nasunuto na třech kontaktech motoru z venku a musí se po povodni nutně včistit .

Napsal: sob zář 18, 2010 12:11
od Kewint
Stala se mi taková kuriozitka. Při seřizování předstihu na Jawě 250 (kývačka) , se mi zlomil šroub co drží magneto. Nevím jak je to možné musel být už nalomený ,ale při otočení se prostě zlomil. A to přesně vevnitř ojnice. Navrtal jsem ho a vybrousil si speciálně starý závitník. Pomohlo to , se šroubem jsem začal točit ven, sice pomalu, ale šlo to . Jelikož byla tma a byl pátek :lol: :lol: tak sem to opřel do garáže na obvyklé místo a nechal to na dnešek. První moje chyba nevytáhl jsem ten závitník a ráno sem myslel , že mě omejou .... Motorka na zemi a závitník samozřejmě zlomenej . Nevím jak mohla spadnout , parkuju ji takhle pořád. A teď babo raď. Dá se s tím ještě něco dělat? :( :(

Obrázek
By kewint at 2010-09-18

Obrázek
By kewint at 2010-09-18

Napsal: sob zář 18, 2010 16:12
od Laďuša
Ty bláho, tuto je pech, kterej nevymyslíš... Co navrtat závitník a použít závitníček? :P

Napsal: sob zář 18, 2010 17:03
od Luděk Ondrůch
Závitník nenavrtáš.

Napsal: sob zář 18, 2010 17:13
od Cory
Saša píše:V té naší EBRRE je kondík 30mf . Výkon nevím štítek pryč .
U mna to je 14uF a na stitku pise 14 +-5%....a vykon je 0,75kw

Napsal: sob zář 18, 2010 17:15
od Laďuša
Luděk Ondrůch píše:Závitník nenavrtáš.
Mít tvrdší vrták...

Napsal: ned zář 19, 2010 11:20
od Kewint
A co třeba navrtávák ?

Napsal: ned zář 19, 2010 13:09
od Petr HC
Kewint píše:A co třeba navrtávák ?
To je stejný materiál jako na lepším vrtáku. Jestli se to už "hnulo",pak do výřezů závitníku nastrčit ocelové hroty, mezi ně kousek plocháče a opatrně točit, evtl. bych zkusil COčkem navařit "pecku" za kterou by se to dalo vytočit kleštěmi (pozor, aby proud nešel přes ložiska). Pak je ještě možnost "vyjiskření" uhlíkem (nevím to jistě, ale snad existují i specielní propalovací a vypalovací elektrody) a konečně rozpůlit motor a přelisovat nový čep klikovky.
P.S. Jinak čeština už jde, ještě si neplést ojnici s čepem klikovky a bude to OX.

lada-ohnuty predok

Napsal: ned zář 19, 2010 14:54
od Jany_RS
Všimol som si že 06 maju ohnuty predok ,je to tak aj na ostatnych bo 01 ma rovny.

http://www.zavodi.ua/files/auto_advert_ ... 183746.jpg

Napsal: ned zář 19, 2010 15:00
od Jelen
Jak ohnuty? Jako do šípu? To maj snad jen 03 a 06.