Stránka 16 z 61
Napsal: čtv črc 28, 2011 13:16
od dvk
Nene, je to čistě vytržená koule z lůžka. Nicméně ramena a všecko už je taky KO, to ano. Detailní fotky udělám večer.
Déledobější symptomy - poslední cca 3 měsíce čepy občas kleply ale hlavně zatuhlo řízení podobně, jako když je zaseklý pomocný čep - kam natočíš, tam to jede a nevrací se to.
Bezprostředně - nic, prostě normálně jedeš a během vteřiny máš z auta lowrider a je za tebou v asfaltu čára. Uletělo to při jízdě rovně těsně před zatáčkou. Nebo možná už jsem začal ztáčet kola a to čepu definitivně pomohlo. Těsně před tím jsem absolvoval cca 260km trasu a posledních 30km po rozbitých cestách VVP Libavá - to byla zřejmě poslední kapka.
Jinak netřeba plašit, jak jsem psal - že jsou čepy v háji vím už od jara a celý spodek už mám připravený nový. Čepy jsem pravidelně mazal pod prachovky vždy, když řízení začalo tuhnout - poté to vždy bylo zase cca měsíc ok. Celou opravu jsem měl naplánovanou za 14 dní s tím, že už zítra mělo auto přijít odstavit (dovča). Prostě to nevydrželo, no. Do zatáčky jsem teda vjel už po třech, nicméně normálně zatočil a zastavil na kraji silnice. Na pneumatice utrženého zaseklého kola se za těch cca 30m brždění ubrousila plocha 1cm.
Co mě naopak potěšilo - abych kolo sundal a docouval zpět domů (cca 200m), naprosto bez problémů jsem auto zvedl originálním zvedákem v originálních úchytech pod prahama
Napsal: čtv črc 28, 2011 13:21
od Křečík Barbuška
No nevím, já tam vidím zbytky čepu, hned nepanikařte.
Edit: Vidíte, měl jsem pravdu
.
Napsal: čtv črc 28, 2011 13:23
od MartasBrno
Dobře, no. Takže z toho asi vyvodím osobní závěr ten, že dnes odjedu poslední pracovní jízdu a od zítřka budu dělat nápravu. Sice mi imponuje ta řiditelnost, ale upadnout to zrovna nutně nemusí.
Napsal: čtv črc 28, 2011 13:29
od dvk
Hoši klid, to fakt není tak, že máš auto v cajku a všecko je ok a najednou ti upadne kolo. Jak jsem psal - věděl jsem, že jsou čepy KO, jen mi bylo blbé dávat nové jen čepy do starých zrezlých ramen. Takže jsem opravu oddaloval a mezitím všecko připravil. Slovy klasika, "udělal jsem to z nedbalosti a lehkomyslnosti"
Poučení je z toho jediné - u prvních příznaků auto odstavit a opravit to hned.
Napsal: čtv črc 28, 2011 13:30
od Laďuša
Krásnej zážitek, hned jsem si vzpomněl na Třebíč v srpnu 2008
Docela mě fascinuje ta řiditelnost, mě to zas tak moc řídit nechtělo, zvlášť, když jsem brzdil, to vyloženě chtělo utéct na auta u chodníku. Ale faktem je, že jsem to taky ukočíroval, ale asi ne tak elegantně jako ty
Symptomy jsi měl podobný, ale mě to nedělalo déledobějš nic a bezprostředně předtim mi zatuhlo řízení.
http://images32.fotosik.pl/334/1dda4bb53473c919.jpg
Napsal: čtv črc 28, 2011 13:33
od dvk
No taky hezká šlajfa. Ve městě je to blbé, to teda nezávidím.
Když nad tím tak přemýšlím, tak jsem právě nějak velice nebrzdil, spíš jsem vyřadil a nechal to dojet. Možná že kdybych na to dupnul, taky by mě to stáhlo do škarpy ...
Taky se dívám, že Ti to zůstalo sedět na kole. Mě se to posadilo přímo na rameno a vyrylo za sebou krásný podpis hned vedle šlajfy od gumy.
Napsal: čtv črc 28, 2011 13:36
od Patrac
dvk píše:No taky hezká šlajfa. Ve městě je to blbé, to teda nezávidím.
Když nad tím tak přemýšlím, tak jsem právě nějak velice nebrzdil, spís jsem vyřadil a nechal to dojet. Možná že kdybych na to dupnul, taky by mě to stáhlo do škarpy ...
Salwador by mohl povídat
Napsal: čtv črc 28, 2011 13:48
od Laďuša
Nu, zase jsem jel pomalejš, to já spíš nezávidim tobě.
Já jsem měl vizi, že jako to zastavim, ale jak jsem se dotk víc brzdy, tak to šlo napravo, tak jsem to pak radši taky spíš nechal doject, maximálně jsem lehounce přibržďoval.
Jináč, na tý fotce to vidět neni, ale v asfaltu jsem ryl, rejha zbyla docela pěkná
Napsal: čtv črc 28, 2011 13:53
od Jakub Metelka
Jako bych se vrátil do loňského roku.Přesně toto se nám stalo na béžové 2107.Momentálně preventivně vyměnuji na všech autěch svislé čepy ,aby se to již neopakovalo.
Hlavní je ,že se ti nic nestalo
Napsal: čtv črc 28, 2011 14:04
od dvk
Jakou značku tam dáváš ? Já mám připravené MasterSporty, tak doufám že vydrží. Mimochodem, kupoval jsem novou panhardku a silentbloky v ní jsou už teď popraskané - a to ještě nebyla namontovaná. Ještě, že mám připravené ty PU z Ruska ...
Napsal: čtv črc 28, 2011 14:53
od Křečík Barbuška
Skoro čtyři roky a nějakých 60 tis. mám odjeto na těchto
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=124919#124919 . Na straně s Fenoxy bez zaváhání, ale na straně s Moogy mám pocit, že jeden z nich má nějakou těžkolokalizovatelnou pidivůli, nebo možná jen ložiska, čert ví. Na STK nic neříkali, třeba jsem zbytečně přecitlivělý.
Napsal: čtv črc 28, 2011 15:00
od radek mb
Jakub Metelka píše:Momentálně preventivně vyměnuji na všech autěch svislé čepy
To si třeba u desítky nedovedu představit. Za celou dobu jsem měnil jeden spodní čep, auto má přes 185 000 km a drží. A že schytala ran na špatných ukrajinských cestách ,ale i těch našich, to by se člověk nedopočítal.
Napsal: čtv črc 28, 2011 15:09
od dvk
Jo, to jsem zapomněl napsat. Auto má teď najeto 88000, ale jestli jsou čepy původní, to nevím. A jsou to Fenoxy.
Napsal: čtv črc 28, 2011 15:14
od Patrac
dvk píše:Jo, to jsem zapomněl napsat. Auto má teď najeto 88000, ale jestli jsou čepy původní, to nevím. A jsou to Fenoxy.
106tkm zatím na origo. bez vůle prachovky by zasloužily vyměnit alespoň co jsem zahlédl spodní pravej
Napsal: čtv črc 28, 2011 16:47
od Jakub Metelka
dvk, na všechny auta dávám Fenoxy a zatím bez jediného problému.