Stránka 144 z 342

Napsal: ned led 16, 2011 15:39
od Křečík Barbuška
Sláva, a můžeš něco z toho co jsi slyšel vypustit ven? :)

Napsal: ned led 16, 2011 16:07
od Laďuša
Tak samozřejmě osumsetjednatřicítka nejela, nahoru jela klasická souprava, co přijela z Plzně. Takže buď ňáká výjimka, což ale asi ne, neb ta souprava se jinak vrací na Plzeň, takže ono to asi o nědělích takhle jezdí. Nu co už, vyrazim zejtra zase. Stroj 831.187 byl ovšem spatřen, když jsem se usadil do vlaku na Bayerisch Eisenstein, jak přijel přivěšenej na konci vlaku z Rudy, takže přece jenom dneska řada taky operovala.

Fišer Jiří píše:Myslím,že republika byla rozdělena na severní část stejnosměrnou a jižní část střídavou trať,už si nepamatuji z jakého důvodu,ale nějaký opodstatnění to mělo,naštěstí bydlím v tý severní části a lokomotivy ř.380 potkávám s uhlákama u nás v regionu :P Doufám, že problémy si ní se co nejrychleji zdárně vyřeší a 380sátku tu budeme pravidelně potkávat,moc se na ní těším a fandím jí a samozřejmě tu situaci sleduji.KONEČNĚ ČESKÝ VÝROBEK na trhu na který jsem pyšný! :wink:
Republika (Československá) je přibližně takhle rozdělená, neb elektrifikace železnic započala na těch nejvýznamnějších tratích, takže jako první se musel udělat 1. hlavní tah - Děčín - Praha - Česká Třebová - Ostrava - Žilina - Poprad - Košice. Nu tak se budovalo a pak se přišlo na to, že střídavá soustava je lepší, takže ten zbytek se začal dělat střídavě ;)
Ovšem koukaje na polohu Litvínova, obávam se, že až se zdárně třistaosumdesátka vyřeší, tak jí tam potkávat nebudeš. Maximálně tak od Prahy na Německo přes Ústí by tak mohla jezdit.
Pípák píše:Stejně by to byla ohavnost, aby vzhledově pěknou soupravu vlekla nějaká opelichaná herka, pominemeli technické překážky.
No, podívej se na Slovensko, řada 263 a vratná souprava 951/051. Když se to barevně sladí, je to pěkný. A konec konců se to ani barevně ladit nemusí, stačilo by, kdyby mašina i souprava byla navzájem ve stejným poměru opelíchání ;)
Jinak ale máš recht, konkrétně pro Railjet by nevyužití 160 bylo trapný. No a kdyby to nejezdilo přes Štatl, tak by se i s tamtima řadama vystačilo. Ale neboj, Mesršmity už jsou hotový všechny, 15 (stav prosinec) už jich je ze závodu venku a už se rozběhla výroba i pro Slovensko (ř. 381) ;)

Vodis píše:malinko zahořela
To se stane i v lepších rodinach, koncem roku 2010 zahořela 831.168, čimž se jejich stav u nás snížil na 3 provozní, neb oprava už prej nebyla povolená :cry: Na druhou stranu jí prej odkoupilo KŽC, což je jedině dobře, neb u ČD by jí čekal autogen...

Napsal: ned led 16, 2011 17:37
od Křečík Barbuška
Možná to tu již bylo, je to postarší, líbí se mi ta mapka. http://www.zelpage.cz/zpravy/7608

Napsal: ned led 16, 2011 23:23
od Marek89
Má niekto niekde zoznam vlakových znamení ?

Napsal: ned led 16, 2011 23:34
od Laďuša
Předpis ČD D1. Jestli se to na Slovensku liší, tak maximálně v detailech.
http://www.volny.cz/mikulda/d1/

Napsal: pon led 17, 2011 08:33
od Michal Pokorný
Heh jsou to stasrosti s novými stroji..... zlatá 810 8)
http://www.youtube.com/watch?v=mJop3BHQwQI
Dokonce si i na ty "sedačky" začínám zvykat

Napsal: pon led 17, 2011 09:03
od vodis
Laďuša: Ovšem 831.168 je už postarší stroj mající na zahoření nárok. 8) :lol: Navíc kdybys slyšel v jakým stavu byly tyhle motory třeba ve Zdicích už před 20 lety... Třeba taková legendární Růženka 830.040 se při zbrojení naftou ani nestopovala, protože by pak už nechytla a zároveň s naftou se zbrojilo mnooooho litrů oleje. Stav elektroinstalace na týhle řadě taky kapitola sama pro sebe. Obvyklý kolečko 830 prý bylo z depa do Protivína a zpátky do dílny. Na druhou stranu to zase nebyly zásadní věci, takže dílna se v tom povrtala a za pár hodin se jelo zase na trať. To když dorazily 842, to byla jiná káva. Správkovej stav jako hrom. Navíc třeba na 842 měli fírové na zaškolení celkem 3 hodiny. 2 hodiny je školil dílňák z fabriky a hodinu pak mechanik přímo ze Zdic.
Ale zpátky do dneška. v PJ Praha je docela bída se 742, takže na třetí záloze v Berouně brousí už několik dní zamračená 105!! 8)

Napsal: pon led 17, 2011 10:09
od Laďuša
U nás jsou v dobrým stavu, jejich údržba je na dobrej úrovni, ostatně už jsou 5 let mimo turnus a jezdí (teď v zimě) denně. Ostatně na dílně si nepamatuju, že by tam byly ňáký poruchy, ty jezdily prostě na prohlídku, kdežto na těch dalších bazmekach se furt něco opravovalo. Konkrétně teda jsem vrtal v elektrice a žádnej problém ňák nebyl, akorát jednou se měnilo dálkový světlo (rozbitý sklo :P ) a jednou teda byl na ňákým problém s izolací trakčáků, ale i tak to jezdilo (teda jenom na 4 stupně :mrgreen: ). Jo a taky na jednom byl rozšláplej konektor k elektronickýmu regulátoru výkonu, ale to musel udělat ňákej motorář :D Mělo to asi 1000 kontaktů a bylo s tim dost sr*ní :lol:
Jinak si nic ňák nevybavuju, motor prostě přijel na dílnu, kompletně se prokouk (včetně otvírání pultů a takových věcí), namátková kontrola, kontakty, pulty, rozvaděč, trakční dynamo i motory, prostě všechno se profoukalo vzduchem, dolily se baterie, proměřila se izolace a případně vyměnily uhlíky - a zase se jelo. Taky si nevybavuju jediný nesvítící světlo (vnější, vnitřní a kromě toho rozbitýho dálkovýho - a to bylo mechanicky), u 810 nesvítilo něco furt :lol:

Napsal: pon led 17, 2011 17:20
od Michal Pokorný

Napsal: pon led 17, 2011 18:03
od Luděk Ondrůch
Tož něco z dnešního zamlženého odpoledne:

Napsal: pon led 17, 2011 18:38
od Laďuša
Pěkný, ta přípřež Brejlí se mi líbí :-)


Tak, dneska jsem zase vyrazil na vlak MOs 7544 to zkusit a opravdu, tentokrát velkej motor řady 831 jel! Dokonce ten náš nejhezčí, polomáčenka 831.187, byl jsem nadšen. Takže jsem se jel zase project až na státní hranici, vykonal jsem jízdy na obratu 7544/7549, jednu cestu pěkně nad trakčákama, jednu zase blíž k lodnímu nafťáku, abych si všechny ty zvuky eště pořádně vychutnal. Byla to pro mě rozlučková jízda řadou 831 na pravidelných vlakach, teď už může zasáhnout jedině náhoda.
Pár fotek jest zde: http://ladusa.rajce.idnes.cz/Moje_rozlu ... 17.1.2011/

Jinak jsem včera dostal regulérní inkartu, s předstihem 8 dní. Ani jsem o ní proto nežádal, ale byla tam ta paní pokladní, u který jsem podával žádost, a pamatovala si mě. Lidi za mnou měli jistě radost, neb bylo 12:00, když jsem byl u okýnka, a vlak jel ve 12:02. 8)

Napsal: pon led 17, 2011 20:51
od Hurikán
Tos tu kartu dostal u okýnka? :shock: Já myslel, že ji posílají poštou.

Napsal: pon led 17, 2011 21:48
od Křečík Barbuška
Laďušo, ty fotky z venku vypadají fajn, to je tím tvým novým foťákem nebo tím starým vyvrhelem?

Napsal: pon led 17, 2011 22:06
od Laďuša
Jo, normálně u pokladny. Možnost pošty je taky, ale okýnko mi příde lepší. A taky mě překvapilo to, kolik lidí si to nechává dělat - ten štos inkaret byl dost velikej.

Pípáku, to je ten starej, s tim novým od Ježíška to asi eště neumim a nebo to fotí eště hůř. :| Ten jsem měl při pokusu o den dřív (= včera), ale ty fotky se mě nezdály už ve foťáku a na kompu jsem byl vyloženě zklamán (takže ze včera asi nebude žádný šotoalbum :P ). Bude to asi chtít natrénovat a osahat si to, vyzkoušet různý režimy či změny v nastavení. No a spoušť je taky docela tuhá, což neni fajn pro nás, co se řídíme střeleckým pravidlem - výstřel musí i střelce překvapit :)

Jo a eště jsem si vzpomněl - asi vyhlásim soutěž o to, kdo pojede nejstarším vozem typu Y - včera jsem jel ročníkem 1973. A byl v o moc lepším stavu než ten z rychlíku do středobodu.
Obrázek

Napsal: pon led 17, 2011 22:17
od plavec
Hurikán píše:Tos tu kartu dostal u okýnka? :shock: Já myslel, že ji posílají poštou.
Můžeš si ji nechat poštou za poplatek tuším 100kč, nebo si ji vyzvedneš u okýnka. :wink: