Stránka 142 z 342
Napsal: sob led 08, 2011 19:08
od plavec
Koko Loko píše:plavec píše: ... v 0:55 tam je nějaká krabice
Ano, těsně po vytmelení prahů.
Detailů jako prahy na krabici jsem si zrovna nevšiml
http://www.youtube.com/watch?v=IMgodq5gtl8 Něco pro milovníky úzkokolejky. Trať z J. Hradce do Nové Bystřice (JHMD)
Napsal: sob led 08, 2011 22:58
od Marek89
Teraz dám jednu otázku, ktorá to tu riadne zabije.
Všimol som si, že na lokomotívach radu 150, 162 a 163 sú 2 pantografy. Netuším prečo, veď je to lokomotíva na DC napätie. Prečo sú 2 na radách 350, 362 a 363 to viem. Je to "hybrid" na DC a AC.
Napsal: sob led 08, 2011 23:21
od Laďuša
Pantografy tam jsou 2 prostě proto, že tam jsou
Kdysi třeba na stejnosměrnej soustavě bylo povinný při topení stojícího vlaku mít nahoře oba smetáky, kvůli velkýmu odběru proudu a stojící (nechladící) mašině. Těžký vlaky se taky někdy roztahávají na oba pantografy, opět kvůli proudu. A nebo byl povinnej jenom rozjezd na oba? Už si nejsem jistej.
Mašiny by si s jednim vystačily, ale už třeba kvůli možnej poruše jsou tam dva. Jezdí se na zadní (páč když se zadní utrhne, tak nezničí přední
), na přední se jezdí tehdy, když je za mašinou další mašina a nebo se vezou na vozech auta - kvůli odlítávání horkých kousků uhlíku ze smykadla. To se totiž ironem neumeje
Z toho plyne, že i dvousystémový mašiny můžou jezdit na obouch soustavach na oba pantografy.
Napsal: sob led 08, 2011 23:28
od Marek89
Ok, existuje nejaká stranka, kde by som našiel celkom dobré a rozsiahle info o lokomotívach ?
Napsal: sob led 08, 2011 23:37
od Laďuša
Co se týče technických otázek, tak třeba tuto:
http://www.atlaslokomotiv.net/
Napsal: ned led 09, 2011 07:51
od Křečík Barbuška
A co třísystémové? Ty by měly mít smetáky tři, ne?
Napsal: ned led 09, 2011 09:33
od MacGyver
Nevim jestli hudba, nebo vlaky. Vlaky zvítězily
http://www.youtube.com/watch?v=LMXawhpJg1Q
Napsal: ned led 09, 2011 10:21
od plavec
Taková jedna ze života
Napsal: ned led 09, 2011 10:22
od Laďuša
Koko Loko píše:A co třísystémové? Ty by měly mít smetáky tři, ne?
No, ono skoro až tak daleko od pravdy taky nejsi, páč třeba takový ty panevropský mašiny, jako jsou různý Traxxy a tak, mají třeba 4 pantografy. Ale spíš je to z toho důvody, že v různých zemích jsou různý parametry, třeba šířka smykadla a nebo přítlak na trolej.
6000
Napsal: úte led 11, 2011 18:02
od Laďuša
Tak, před chvilkou jsem se ventiloval a poslal dopis na dráhy. Tady je nejzajímavější část psaní:
Laďuša na dráhy píše:A proto Vám teď píši tuto zprávu, protože bych velice rád slyšel nějaké oficiální vyjádření, proč (a jak) se v průběhu platnosti GVD mění cena jízdy? Na této trati ujedu celkem dost jízd a při platnosti mojí IN50 na 3 roky je to i po Korunách dost peněz, které bych rozhodně raději vložil do nějaké jiné, zajímavější cesty. Spíše i dvou cest.
Napsal: úte led 11, 2011 18:21
od Křečík Barbuška
Nechtěl by to Laďuša vysvětlit trošku obsáhleji? Nějak to nechápu
.
Napsal: úte led 11, 2011 18:24
od Laďuša
Je to prosté - naštvali mě! Jen tak mi zdražili jízdenku během grafikonu, evidentně o tom ani v pokladnach nikdo nic neví. A to je jednání, který prostě nehodlam v tichosti trpět.
Napsal: úte led 11, 2011 18:27
od Křečík Barbuška
Ještě jednou prosím, právě jsem totiž vstal
. Co ti zdražili? S platností nového grafikonu přeci přišlo oficiální zdražení, tedy, ehm úprava cen.
Napsal: úte led 11, 2011 18:29
od Laďuša
S platností GVD něco taky, ale tuto mi zdražili někdy mezi 4. a 8. lednem.
Napsal: úte led 11, 2011 18:32
od Křečík Barbuška
Ano, obrázky, ty já rád
. Zajímavé, ceny se stanovují dle kilomerů, respektive pásem. Podle nich to sedí?