Stránka 15 z 20

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv srp 22, 2013 19:00
od Vašátor
Aha, takže ty máš Axtec? Řízený karburátor?

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pát srp 23, 2013 08:51
od tomass
Řekl bych, že ano. R.v.1995, karburátor, katalyzátor, rozdělovač, teď novou cívku ze Samary, komutátor a plechovou krabici s řízením pod spolujezdcem. :)

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon zář 02, 2013 16:26
od tomass
Cory píše:Už mam pre Teba kupeny dalsi, origo :)
Cory, pořád mi nic nepřišlo, ani odpověď na 2 zprávy, tak netuším, jestli jsi je dostal. Mohu s tím palcem (nebo palci) počítat ? Případně pošli zprávu. Dík.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: pon zář 02, 2013 16:55
od stepan2101
Dobrý den
Mádotaz na změnu časování ventilů ?
Poradí někdo
děkuji

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 03, 2013 05:59
od Luděk Musil
Napřed si ujasněme, co máš na mysli změnou časování ventilů?
Máš na mysli změnu úhlů otvírání ventilů - viz zde: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/69.htm
nebo něco jiného? Např. nastavení správného časování při úpravě (snížení) bloku či hlavy?
V prvém případě je řešením broušení vačky, v domácích podmínkách bych řekl nemožné.
V druhém případě to lze provést "po domácku" přesazením řetězu nebo zakoupením stavitelného kola vačky.
L.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: úte zář 03, 2013 17:18
od stepan2101
Mám VAZ 2101 uprava H3 Rellye
Snížená hlava, ostrá vačka 272.Doma jsem to nedělal.Bylo to na zakázku.
A mám stavitelné rozvodové kolo vačky.
WWW.hrkcheb.cz

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř zář 04, 2013 07:25
od Luděk Musil
No výborně :!: Leze to z Tebe jak z chlupatý deky :D . Tak jsme se už dostali o kousek dál :idea: .
Takže víme, že je to 2101, snížená hlava, ostrá vačka, stavitelný kolo ... super :!:
A teď k tomu dotazu - píšeš:
stepan2101 píše:... Mám dotaz na změnu časování ventilů? Poradí někdo? Děkuji
Asi jsem úplně mimo nebo jen nechápu :( . Zkus položit tu otázku lépe, nebo vysvětli co tím myslíš :idea: Změna časování rozvodu je poměrně složitá disciplína o které by odborník dokázal mluvit půl dne. L.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř zář 04, 2013 08:15
od Cory
Ja si myslim, ze logicky ide o navod na nastavenie toho nastavovacieho kolesa.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř zář 04, 2013 16:59
od stepan2101
Asi je tu špatný sled otázek.
Potřebuji poradit, jak udělat změnu časování ventilů s posuvným kolem.
Ventily prý mají mít stejný zdvih a mají otvírat pod stejným úhlem.
Pak má smysl použít sníženou hlavu a ostrou vačku.
To nám poradil odborník.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř zář 04, 2013 17:27
od Cory
stepan2101 píše:Asi je tu špatný sled otázek.
Potřebuji poradit, jak udělat změnu časování ventilů s posuvným kolem.
Ventily prý mají mít stejný zdvih a mají otvírat pod stejným úhlem.
Pak má smysl použít sníženou hlavu a ostrou vačku.
To nám poradil odborník.
Najlepsie sa to robi, ked je zhodena hlava.

1.) Sleduj ventily na 1 valci
2.) Nastav vacku do polohy, ked su oba ventily zavrete
3.) Odmeraj, o koľko je jeden ventil zasunutý voči druhému.
4.) Nastav vačku do takej polohy, kde su oba ventily pootvorene a zasunute jeden voci druhemu o vzdialenost nameranu v predchadzahucom bode
5.) Pri tejto polohe má byť piest v HÚ
6.) Sprav si značku, napriklad vzadu, malým sekáčikom cez vačku a obal vačky.
7.) Poskladaj motor
8.) Nastav motor do HÚ.
9.) Nastav vačku podľa vyrobených značiek
10.) Nahod reťaz, došponuj ju, ešte raz skontroluj a nastav HÚ na kľuke a polohu vačky na vyrobenych značkach a dotiahni kolečko

Toto je nastavenie, ktore by malo byť optimalne. Pri posuvani kolecka vlavo a vpravo sa zlepsuje vykon v nizkych alebo vysokych otackach.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: stř zář 04, 2013 17:54
od Luděk Musil
stepan2101 píše:Asi je tu špatný sled otázek.
Potřebuji poradit, jak udělat změnu časování ventilů s posuvným kolem.
Ventily prý mají mít stejný zdvih a mají otvírat pod stejným úhlem.
Pak má smysl použít sníženou hlavu a ostrou vačku.
To nám poradil odborník.
Techniku seřízení popsal Cory, děkuji.
Já něco řeknu k tomu zbytku.
Co to bylo za odborníka :?: :shock: . I pro zcela seriový motor platí, že ventily musí mít stejný zdvih a otvírat pod stejným úhlem. Ale na to nemají vliv ventily :idea: . Ventily jako takové mohou, resp. měly by mít, ale ní to podmínkou, stejnou výšku, Jestliže bude mít každý ventil jinou výšku - tak to stejně dorovnají zdvihátka, které musí být nastaveny na správnou (a hlavně všechny stejnou) ventilovou vůli. To, že ventily budou mít stejný zdvih a budou otvírat pod stejným úhlem, má na starost VAČKA. A jestliže na vačkové hřídeli budou všechny vačky nabroušeny stejně, potom to bude platit.
A snížená hlava? Ta jen zmenšuje a deformuje ideálně navržený a spočítaný spalovací prostor a antidetonační štěrbinu.
A tohle Ti tady řekne kdekdo, kdo alespoň trošku rozumí motorům. L.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv zář 05, 2013 11:44
od Vašátor
Cory píše: Pri posuvani kolecka vlavo a vpravo sa zlepsuje vykon v nizkych alebo vysokych otackach.
Já jen jestli si to myslím správně ... co je "vlevo" a "vpravo" ? Co takhle napsat "po směru otáčení motoru" či "před horní úvrať" apod.? :-)
Teď měním rozvody na jedné 1500 a s novými rozvodovými koly a řetězem to vychází přesně na půl zubu blbě. Ovšem nejsem si jist, zda tam není vačka 1.7 Má vačka z 1.7 vliv na nastavení rozvodů, respektive na časování ventilů? Podle mě 1.7 používá stejná rozvodová kola a tudíž i značky by měly sedět, že.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv zář 05, 2013 12:01
od stepan2101
Děkji.
Dám vědět jak to dopadlo.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv zář 05, 2013 12:04
od Cory
Ak vačka predbieha orignalnu polohu znaciek - fazy zacinaju skor - vyssi krutiaci moment v nizkych otackach, nizsi vo vysokych.
Ak vačka zaostava za originalnou polohou značiek - fazy su oneskorene, malo by to lepsie fungovat vo vysokych otačkach a horsie v nizkych.
Teraz sa to snazim predstavit si to, a mozno sa aj mylim, dnes mi to nepali :mrgreen:

Vašku, na tej 1500 bola znizena hlava? Potom by ten posun sedel. Ja som rovnal na 1,7 hlavu o 0,42mm a nesedelo to presne o 1/2 zubu. Vačka z 1,7 by nemala sposobi posun o pol zuba, ved predsa nastavujes ju podla znaciek na kolese.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Napsal: čtv zář 05, 2013 12:12
od Vašátor
Pokud vím, motor je originál a hlava snižovaná tudíž není. Značky mám na značky, nasadil jsem si i řemenici a pomocí plíšku si nastavil značky na řemenici a prsou na chlup přesně. A nesedí :-)

No, s tou polohou časování jsem si to myslel přesně obráceně :mrgreen: