Stránka 15 z 43
Napsal: čtv kvě 29, 2008 15:04
od Drobek81
Marek píše:Viskozita oleje nemá s teplotou nic společného. Motory s přeplňováním nebo motory se stupni komprese přes 11:1 používají oleje SAE 0W/30 nebo 5W/30. Myslíš si, že tyto oleje jsou horší než 15W/50?
V tom to vůbec není. Viskozita je ta nejméně důležitá vlastnost oleje, na tu se dneska nikde nehraje. Jen některým lidem to pořád nedochází.
Viskozita, potažmo HTHS viskozita má sakra vliv na použití...záleží na konstrukci motoru a provozním režimu. Pokud mám v autě LPG, tak v podstatě sem zvýšil provozní teplotu motoru, kdy olej nebude mít třebas 100°C ale třebas 120°C. To je jako se svíčkama, teplota hraje velkou roli
Olej SAE 0W-30, který mmj. zmiňuješ je zřejmě předepsán pro daný motor výrobcem. Do Lady jej také v podstatě můžeš dát, výrobce tuto možnost připouští...ovšem za určitých předpokladů.
Napsal: čtv kvě 29, 2008 15:05
od martinz
Luděk Musil píše:Pozn. moderátora:
To MartinZ: přečti si, prosím, napřed články v tomto topicu: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
a potom je zkus vyvrátit nějakým (i laikovi) pochopitelným způsobem. Protože zatím mám z Tvých příspěvků takové smíšené pocity. L.
Přečetl jsem znovu články a je tam toto:Pro motory LADA pohybující se v běžném provozu za běžných podmínek
jsou doporučeny motorové oleje dle specifikace SAE 15W/40. Je to
taková „zlatá střední cesta“. Používáte-li motor častěji ve vyšší zátěži
(například provoz s vlekem či karavanem, častý provoz po dálnici, letní
dovolená do jižních zemí, cestování v kopcovité horské oblasti),
doporučuje se SAE 15W/50. Naopak při provozu vozidla na krátké
vzdálenosti s nedostatečně prohřátým motorem se doporučuje SAE
10W/40, případně 10W/30. Diskutovat o použití olejů jiných SAE
specifikací je vzhledem k výše uvedené stati asi bezpředmětné.
Já motor více zatěžuji a ten 15w50 dávám.Zdá se mi lepší.Nikomu nic nenutím.Mám s žigulíky velké zkušenosti.Rád pomůžu.
Napsal: čtv kvě 29, 2008 15:08
od martinz
Drobek81 píše:Marek píše:Viskozita oleje nemá s teplotou nic společného. Motory s přeplňováním nebo motory se stupni komprese přes 11:1 používají oleje SAE 0W/30 nebo 5W/30. Myslíš si, že tyto oleje jsou horší než 15W/50?
V tom to vůbec není. Viskozita je ta nejméně důležitá vlastnost oleje, na tu se dneska nikde nehraje. Jen některým lidem to pořád nedochází.
Viskozita, potažmo HTHS viskozita má sakra vliv na použití...záleží na konstrukci motoru a provozním režimu. Pokud mám v autě LPG, tak v podstatě sem zvýšil provozní teplotu motoru, kdy olej nebude mít třebas 100°C ale třebas 120°C. To je jako se svíčkama, teplota hraje velkou roli
Olej SAE 0W-30, který mmj. zmiňuješ je zřejmě předepsán pro daný motor výrobcem. Do Lady jej také v podstatě můžeš dát, výrobce tuto možnost připouští...ovšem za určitých předpokladů(provozní podmínky v Egyptě, nicméně ale jet s tím do hor tak hrozí přidření).
To je pravda,viskozita je důležitá,jinak se pak olej-film začne trhat.
Napsal: čtv kvě 29, 2008 15:12
od Drobek81
No já mám na LPG najeto jen něco přes 50tkm (bohužel, provoz na LPG jen rok-dřív jsem byl spíše odpůrce plynu). Ale zeptej se Luďka Musila nebo Saša by mohl vyprávět
Napsal: čtv kvě 29, 2008 15:34
od martinz
Měl jsem Vaz 2101r.v.-1979 při zhruba 100tis.km zakoupen.Namontován LPG najeto na LPG dalších 240 000km.Vaz 2103,koupený nový,taky ve 100tis.km namontován LPG,najeto dalších 270 000km na LPG.Dále Vaz 2106,zakoupen při 55tis.km namontován LPG,najeto zatím na LPG 150 000km.A Vaz 2105,zakoupen při 70tis.km,najeto zatím na LPG 90 000km.U 2105 vedu úplně přesnou evidenci všech oprav,poplatků,montáží atd.Prakticky je zaevidovaná každá Kč.Průměrná spotřeba 9l na 100km.Benzin tak 15l celkem.
Olej žral,ale dal jsem po zakoupení nové kroužky(větší vůle v zámku kroužku) a simeringy na ventily,tak už je to dobrý.Pochopitelně u některých aut jsem dělal GO motoru,teda skoro GO,klika byla vždy dobrá.Používám jen ruské písty,kroužky,pístní čepy,lágry,axial ložiska,rozvody.S neoriginal dílama mám hodně špatné zkušenosti
Napsal: čtv kvě 29, 2008 15:47
od martinz
Drobek81 píše:No já mám na LPG najeto jen něco přes 50tkm (bohužel, provoz na LPG jen rok-dřív jsem byl spíše odpůrce plynu). Ale zeptej se Luďka Musila nebo Saša by mohl vyprávět
Co můžu z vlastní zkušenosti říct,dej si pozor na vůli ventilů.Dospěl jsem k tomu seřizovat každých 5000km.Jinak se Ti snadno může stát,že se zmenší vůle a ventil se pak mimo jiné i špatně chladí,až budu mít víc času,dám foto,jak takový ventil dopadne:)Ale lada jede dál i když jen na tři válce,vždycky jsem dojel i třeba ještě 250km.Když jedeš dostatečně rychle,tak to ani neni moc znát:)Dával jsem motorům zabrat.Taky mi jednou popraskaly kroužky ve dvou válcích a lada zas jela dál:)Všechny tyto "úrazy" se staly při plným výkonu a forsáži do kopce.
Napsal: čtv kvě 29, 2008 15:56
od Drobek81
no taky to nijak nešetřím, i když poslední dobou si zvykám na úspornou jízdu...co se ventilů týče...Luďku, slyšel jsi to?!
kde seš, kde se schováváš!!!
Ale jo, seřizování ventilů je v pohodě, provádím sice každých tak 10-15(nebo podle zvuku) a ani na plyn ani na benzin nikdy nebyl problem. Jediné, co mne mrzí je to přehřívání v létě...
při plynu na podlaze to hezky valí, nicméně vrtule nestíhá
Napsal: čtv kvě 29, 2008 17:32
od martinz
Drobek81 píše:no taky to nijak nešetřím, i když poslední dobou si zvykám na úspornou jízdu...co se ventilů týče...Luďku, slyšel jsi to?!
kde seš, kde se schováváš!!!
Ale jo, seřizování ventilů je v pohodě, provádím sice každých tak 10-15(nebo podle zvuku) a ani na plyn ani na benzin nikdy nebyl problem. Jediné, co mne mrzí je to přehřívání v létě...
při plynu na podlaze to hezky valí, nicméně vrtule nestíhá
Tak to je divný,auto se nemůže přehřívat.Máš vrtuli spínanou,nebo jde furt?Jedinný,kdy se mi začal žigul přehřívat a ničim to nepomohlo,tak to byl už špatnej chladič.Zasranej.Dali jsme jinej a v poho.Těm ventilům věř!
Napsal: čtv kvě 29, 2008 17:35
od martinz
Ještě Marku jestli můžu,když už jsme u těch olejů.Jak,nebo co má největší vliv na opotřebení motoru?
Napsal: čtv kvě 29, 2008 19:52
od rosta
Drobek81 píše:no taky to nijak nešetřím, i když poslední dobou si zvykám na úspornou jízdu...co se ventilů týče...Luďku, slyšel jsi to?!
kde seš, kde se schováváš!!!
Ale jo, seřizování ventilů je v pohodě, provádím sice každých tak 10-15(nebo podle zvuku) a ani na plyn ani na benzin nikdy nebyl problem. Jediné, co mne mrzí je to přehřívání v létě...
při plynu na podlaze to hezky valí, nicméně vrtule nestíhá
to můžeš mít zanesený motor nebo chladící soustavu vodním kamenem-slyším poprvé že někomu vaří žígo
Napsal: čtv kvě 29, 2008 20:02
od Pisty
Mne sa vari stale
Napsal: čtv kvě 29, 2008 20:52
od Laďuša
Pisty píše:Mne sa vari stale
Tak to hodně rozhlašuj, když ......
Napsal: čtv kvě 29, 2008 20:56
od Křečík Barbuška
V případě Drobka si myslím technická závada nepřipadá v úvahu, neb je to velký mág a učitel, spíše jeho osobitý konzumní přístup způsobuje daný jev.
Napsal: pát kvě 30, 2008 06:14
od Drobek81
Laďuša píše:to můžeš mít zanesený motor nebo chladící soustavu vodním kamenem-slyším poprvé že někomu vaří žígo
Nestíhá to chladit jen na LPG a to když v létě teče asfalt a jedu po dálnici 150-170, případně kopce s plným plynem...ale mám vyzkoušeno, že jak leze teplota nezadržitelně nahoru, stačí přepnout na benzín a po 1-2kilácích je to zas na normálu. Vše funguje samozřejmě jak má, soustava je bez problémů průchozí...jinak ve městě a tak se to chladí v pohodě, i v kolonách
P.S. a vyvřel sem jen jednou,nevěděl sem totiž, že na plyn se to tak bude hřát-od té doby sleduju v létě teplotu a přepínám nebo ubírám plyn
Napsal: pát kvě 30, 2008 07:47
od Marek
Já jsem taky nikdy neměl problémy s přehříváním motoru. A to jsem jezdil na LPG s hlavou upravenou na kompresní poměr 10,5:1.
Jinak ať si každý používá oleje jaké chce a jaké uzná za správné. Vůbec nevím, proč se tu rozvádí opět diskuse o něčem, co tu bylo mnohokrát probíráno a na základě toho vznikla na fóru i nová sekce FAQ.
Přijde mi to trapné a myslel jsem, že dohoda zněla jasně - pokud se na fóru bude paralelně objevovat více témat se shodným obsahem, moderátor to stopne (tak proč zase tohle???).