Stránka 15 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát zář 30, 2016 21:29
od Majo
ono je to aj o zvyku, ja uz na starom Tipe 1.9TD som sa vzdy radsej cely dorezal a vykrucal si ruku pri vymene H4ky na vodicovej strane namiesto toho aby som vytiahol hadicu od sania, ktora navyse ani nebola opatrena sponami, takze sla vytiahnut pomerne lahko a po jej vybrati tam bola hromada miesta...

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob říj 01, 2016 08:37
od Roman
Ked sa to tu tak zvrhlo na ziarovky pridam sa k OT aj ja. Myslim, ze na vymenu ziarovky v ARE (neviem presne oznacenie, 5miestny pikap s Peugeot motorom), ma asi malokto. Oficialny postup (potvrdeny zastupcom ARA na nitrianskom autosalone) nasledovny:
1. demontaz spodneho krytu pod motorom
2. demontaz predneho ochraneho ramu
3. demontaz prednej masky
4. vymena ziarovky
5. montaz opacnym postupom
Nastastie predna maska je laminatova, tak po povoleni prednej masky a jej napruzeni po hranu zlomu sa sikovne ruky dostanu k svetlometu dokazu ho povolit, otocit a vymenit ziarovku.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob říj 01, 2016 09:46
od Liftback
Roman píše:Ked sa to tu tak zvrhlo na ziarovky pridam sa k OT aj ja. Myslim, ze na vymenu ziarovky v ARE (neviem presne oznacenie, 5miestny pikap s Peugeot motorom), ma asi malokto. Oficialny postup (potvrdeny zastupcom ARA na nitrianskom autosalone) nasledovny:
1. demontaz spodneho krytu pod motorom
2. demontaz predneho ochraneho ramu
3. demontaz prednej masky
4. vymena ziarovky
5. montaz opacnym postupom
Nastastie predna maska je laminatova, tak po povoleni prednej masky a jej napruzeni po hranu zlomu sa sikovne ruky dostanu k svetlometu dokazu ho povolit, otocit a vymenit ziarovku.
V číne by už asi konštruktéra odsúdili a zastrelili :)
Môžem povedať že pre Megan I. série je výmena žiaroviek do minútky paráda, miesta dosť.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 03, 2016 18:29
od Marek
Na Meganu mám najeto deset tisíc km. Za necelé čtyři měsíce.......

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 03, 2016 19:13
od Nulašestka
Pěkné, podobný nájezd jako u mě. Bude zajímavé sledovat, jak to bude dál fungovat.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv říj 06, 2016 13:23
od Marek
Zatím jen leju naftu a jezdím. Po úvodním vstupním servisu, kdy jsem vyměnil levý čep ramene a přední destičky, prostě jezdím.

Olej + ojniční lágry a rozvody. Jinak nic. Uvidíme......

Jediné, co mě čeká do blízkého budoucna, je baterka (je originál, jede devátý rok) a gufero na převodovce na výstupu k levé ose. To asi udělám i s olejem - už to mám koupené, jen pod to lehnout. Jináč se to jeví v pohodě.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát říj 07, 2016 14:48
od Dusan
Tak ja zatial rozmyslam ako dalej. Seat ibiza ma 181tkm a 10 rokov na krku. A zacinaju investicie: treba menit zadne tlmice, predne kotuce a dosticky, vzpery zadnych dveri, motorcek klapky vnutornej cirkulacie,vyfuk asi aj vlnovec. Asi mam prehrdzavenu olejovu vanu lebo je vraj mastna tak neviem.Po 10 rokoch uz asi aj hadicky k prednym brzdam?
Lada vesta v nedohladne. A penazi tiez nieje nazvys.
Jazdenku nechcem. Len ci sa mi oplati tlacit peniaze do 10r stareho auta.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát říj 07, 2016 17:25
od Liftback
Počkal by som na Agrokomplex v Nitre ako som písal u Kaliny, je možné že sa tam objaví toho viac, nie len Kalina :wink:
Ale asi chceš niečo rozmerovo viac a niekomu bude Kalina malá.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob říj 08, 2016 15:39
od Marek
Pokud mohu doporučit, pak nečekej, až se Ti to rozpadne pod řití. Já jsem do posledních chvil čekal na zázrak - že Galaxy udržím v provozuschopném stavu, načež jsem prozřel a usoudil, že polomrtvého slona oživovat nemá cenu. Stojí to spoustu peněz, které kdybych dal na hromadu a auto prodal před těmi investicemi, mohl jsem mít lepší ročník, případně si nemusel tolik půjčovat.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob říj 15, 2016 15:29
od Marek
GrandScénic překvapuje spotřebou. Žena nyní jezdí pro firmu do Havl. Brodu a Pelhřimova, kde se otvírají dvě nové prodejny, což obé je od nás asi 60 km po pěkných cestách. V pohodě se vleze do 6,5 litru.

Po městě nyní kolem osmi, osmi a půl. I to je, myslím si, vzhledem k velikosti vozu a ročnímu období poměrně slušné.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 31, 2016 11:55
od Marek
Včera ve dvou lidech trasa Sokolov - Třebíč (mimo dálnici, takže přes Plzeň, Rožmitál p. Tř., Tábor, Pelhřimov, Jihlava) při průměrné rychlosti 59 km/h spotřeba 4,23 l / 100 km.

Jsem spokojen víc, než bych kdy čekal.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob lis 12, 2016 09:09
od Marek
Vypadá to, že se domácí vozový park rozšíří o třetí Renault.

Matiz se stává neudržitelným problémem, kde se začínají objevovat "odstavující" poruchy. Co mi to připomíná.............?
Dalším a možná tím nejzásadnějším problémem je jeho absolutní systémová nebezpečnost. To auto není bezpečné vůbec v žádném ohledu. Myslím dokonce, že kdybych jel po silnici na dvoukoláku sedíc na bedně od piva, budu na tom z hlediska bezpečnosti lépe.

Takže mladá se rozhoduje, že zjara si pořídí vlastní vůz. Hlavním favoritem je pětidvéřové krátké Clio III s motorem 1,2 55kW. Další možností je Corsa D, ale Clio se jí víc líbí a je v něm víc místa.

Je to její rozhodnutí, takže kecat jí do toho nemíním.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned pro 04, 2016 14:59
od Marek
Víkendová trasa Třebíč - Sokolov a zpět (mimo dálnice), včetně cca 50 kilometrů vyloženě městského popojíždění se studeným motorem, mi dala celkový nájezd 664,2 km, kdy bylo spotřebováno rovných 30,0 litrů nafty.

Průměrná spotřeba 4,517 l / 100 km, to při průměrné rychlosti 62,8 km/h. Já jsem prostě nadšen.....!

Od červnové koupě mám najeto 13.500 km, v plánu je výměna oleje. Asi na to skočím příští víkend.


Žena měla dvoudenní služební cestu. Třebíč - Chotěboř - Pelhřimov - Telč - Třebíč. Trasa rovných 200 km dlouhá (mimo dálnice přirozeně) jí s GrandScénicem hodila průměrnou spotřebu benzinu 6,72 l / 100 km. Za takovou spotřebu jsem před časem jezdil s Galaxy (a to byl nafťák o stejném výkonu a cca stejné hmotnosti jako GrandScénic). Chtěl bych opravdu vidět koncernovou benzinovou šestnáctku, jak by s takovým autem dávala podobnou spotřebu. Obávám se, že ani s větrem v zádech.......

Bylo mi již dříve několikrát řečeno, že Renaultí motory 1,6 / 16V jsou jedněmi z nejlepších malých motorů v Evropě, především spolehlivostí a spotřebou paliva. Ale že budou až tak úsporné, to bych nečekal.
Kamarád dokonce nedávno říkal, že měl před pár lety půjčený Mégane z roku 2001 od rodičů jeho přítelkyně, právě s motorem 1,6 / 16V o výkonu 79kW (ještě neměl variabilní časování sacích ventilů). Jeli s tím na dvoutýdenní dovolenou po republice. Najel tenkrát přes tisíc km a v průměru se s tím údajně dostal lehce nad pět litrů. Pravda, on se trochu snažil dostat se tak nízko, tenkrát coby student peněz nemaje, a zadruhé jel mimo dálnice a na pohodu. Ale i tak.......

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned pro 04, 2016 17:31
od vodis
S Meganem II 1,6 16V (už s přesuvníkem), jsem dlouhodobě jezdil za 6,3 na sto.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon pro 05, 2016 15:05
od jacek
Ještě trochu zpět k fundamentální debatě o naftě v osobáku:

>>Ačkoliv se dříve naftové vozy díky nižším emisím oxidu uhličitého považovaly za čistší variantu dopravy, není tomu tak. Vznětové agregáty sice do ovzduší vypouštějí o patnáct procent méně oxidu uhličitého, zároveň ale emitují oxidy dusíku a pevné částice – těch se z naftových motorů dostane do ovzduší dvaadvacetkrát více, než ze zážehových aut. Dostávají se tak přímo do plic, mozku a srdce.<<
Tzv. "řešením" se stal DPF (Diesel Particulate Filter), většinou částečně fungující jen do doby jeho ucpání. Zvláště u nás - než investici do nového (samozřejmě extrémně předraženého), tak ten filtr vyboucháme, ne?
Ostatně, i skalní zastánci nafty by hned otočili, kdyby skončilo dotování cen nafty uměle navýšenou cenou benzínu. Jak vidno, jen další důkaz, že každá dotace je svinstvo. Zde doslova a do písmene. :(

http://zpravy.e15.cz/zahranicni/udalost ... gn=e15news

A samozřejmě ano, článek vcelku je povrchní novinařina, jdoucí na ruku zelenému byznysu a hysterii darebáků okolo jejich "boje s klimatem". J.