Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
Re: Jdeme do nového
ono je to aj o zvyku, ja uz na starom Tipe 1.9TD som sa vzdy radsej cely dorezal a vykrucal si ruku pri vymene H4ky na vodicovej strane namiesto toho aby som vytiahol hadicu od sania, ktora navyse ani nebola opatrena sponami, takze sla vytiahnut pomerne lahko a po jej vybrati tam bola hromada miesta...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jdeme do nového
Ked sa to tu tak zvrhlo na ziarovky pridam sa k OT aj ja. Myslim, ze na vymenu ziarovky v ARE (neviem presne oznacenie, 5miestny pikap s Peugeot motorom), ma asi malokto. Oficialny postup (potvrdeny zastupcom ARA na nitrianskom autosalone) nasledovny:
1. demontaz spodneho krytu pod motorom
2. demontaz predneho ochraneho ramu
3. demontaz prednej masky
4. vymena ziarovky
5. montaz opacnym postupom
Nastastie predna maska je laminatova, tak po povoleni prednej masky a jej napruzeni po hranu zlomu sa sikovne ruky dostanu k svetlometu dokazu ho povolit, otocit a vymenit ziarovku.
1. demontaz spodneho krytu pod motorom
2. demontaz predneho ochraneho ramu
3. demontaz prednej masky
4. vymena ziarovky
5. montaz opacnym postupom
Nastastie predna maska je laminatova, tak po povoleni prednej masky a jej napruzeni po hranu zlomu sa sikovne ruky dostanu k svetlometu dokazu ho povolit, otocit a vymenit ziarovku.
Roman
Re: Jdeme do nového
V číne by už asi konštruktéra odsúdili a zastreliliRoman píše:Ked sa to tu tak zvrhlo na ziarovky pridam sa k OT aj ja. Myslim, ze na vymenu ziarovky v ARE (neviem presne oznacenie, 5miestny pikap s Peugeot motorom), ma asi malokto. Oficialny postup (potvrdeny zastupcom ARA na nitrianskom autosalone) nasledovny:
1. demontaz spodneho krytu pod motorom
2. demontaz predneho ochraneho ramu
3. demontaz prednej masky
4. vymena ziarovky
5. montaz opacnym postupom
Nastastie predna maska je laminatova, tak po povoleni prednej masky a jej napruzeni po hranu zlomu sa sikovne ruky dostanu k svetlometu dokazu ho povolit, otocit a vymenit ziarovku.
Môžem povedať že pre Megan I. série je výmena žiaroviek do minútky paráda, miesta dosť.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Jdeme do nového
Na Meganu mám najeto deset tisíc km. Za necelé čtyři měsíce.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Jdeme do nového
Pěkné, podobný nájezd jako u mě. Bude zajímavé sledovat, jak to bude dál fungovat.
Re: Jdeme do nového
Zatím jen leju naftu a jezdím. Po úvodním vstupním servisu, kdy jsem vyměnil levý čep ramene a přední destičky, prostě jezdím.
Olej + ojniční lágry a rozvody. Jinak nic. Uvidíme......
Jediné, co mě čeká do blízkého budoucna, je baterka (je originál, jede devátý rok) a gufero na převodovce na výstupu k levé ose. To asi udělám i s olejem - už to mám koupené, jen pod to lehnout. Jináč se to jeví v pohodě.
Olej + ojniční lágry a rozvody. Jinak nic. Uvidíme......
Jediné, co mě čeká do blízkého budoucna, je baterka (je originál, jede devátý rok) a gufero na převodovce na výstupu k levé ose. To asi udělám i s olejem - už to mám koupené, jen pod to lehnout. Jináč se to jeví v pohodě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Tak ja zatial rozmyslam ako dalej. Seat ibiza ma 181tkm a 10 rokov na krku. A zacinaju investicie: treba menit zadne tlmice, predne kotuce a dosticky, vzpery zadnych dveri, motorcek klapky vnutornej cirkulacie,vyfuk asi aj vlnovec. Asi mam prehrdzavenu olejovu vanu lebo je vraj mastna tak neviem.Po 10 rokoch uz asi aj hadicky k prednym brzdam?
Lada vesta v nedohladne. A penazi tiez nieje nazvys.
Jazdenku nechcem. Len ci sa mi oplati tlacit peniaze do 10r stareho auta.
Lada vesta v nedohladne. A penazi tiez nieje nazvys.
Jazdenku nechcem. Len ci sa mi oplati tlacit peniaze do 10r stareho auta.
Re: Jdeme do nového
Počkal by som na Agrokomplex v Nitre ako som písal u Kaliny, je možné že sa tam objaví toho viac, nie len Kalina
Ale asi chceš niečo rozmerovo viac a niekomu bude Kalina malá.
Ale asi chceš niečo rozmerovo viac a niekomu bude Kalina malá.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Jdeme do nového
Pokud mohu doporučit, pak nečekej, až se Ti to rozpadne pod řití. Já jsem do posledních chvil čekal na zázrak - že Galaxy udržím v provozuschopném stavu, načež jsem prozřel a usoudil, že polomrtvého slona oživovat nemá cenu. Stojí to spoustu peněz, které kdybych dal na hromadu a auto prodal před těmi investicemi, mohl jsem mít lepší ročník, případně si nemusel tolik půjčovat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
GrandScénic překvapuje spotřebou. Žena nyní jezdí pro firmu do Havl. Brodu a Pelhřimova, kde se otvírají dvě nové prodejny, což obé je od nás asi 60 km po pěkných cestách. V pohodě se vleze do 6,5 litru.
Po městě nyní kolem osmi, osmi a půl. I to je, myslím si, vzhledem k velikosti vozu a ročnímu období poměrně slušné.
Po městě nyní kolem osmi, osmi a půl. I to je, myslím si, vzhledem k velikosti vozu a ročnímu období poměrně slušné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Včera ve dvou lidech trasa Sokolov - Třebíč (mimo dálnici, takže přes Plzeň, Rožmitál p. Tř., Tábor, Pelhřimov, Jihlava) při průměrné rychlosti 59 km/h spotřeba 4,23 l / 100 km.
Jsem spokojen víc, než bych kdy čekal.
Jsem spokojen víc, než bych kdy čekal.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Vypadá to, že se domácí vozový park rozšíří o třetí Renault.
Matiz se stává neudržitelným problémem, kde se začínají objevovat "odstavující" poruchy. Co mi to připomíná.............?
Dalším a možná tím nejzásadnějším problémem je jeho absolutní systémová nebezpečnost. To auto není bezpečné vůbec v žádném ohledu. Myslím dokonce, že kdybych jel po silnici na dvoukoláku sedíc na bedně od piva, budu na tom z hlediska bezpečnosti lépe.
Takže mladá se rozhoduje, že zjara si pořídí vlastní vůz. Hlavním favoritem je pětidvéřové krátké Clio III s motorem 1,2 55kW. Další možností je Corsa D, ale Clio se jí víc líbí a je v něm víc místa.
Je to její rozhodnutí, takže kecat jí do toho nemíním.
Matiz se stává neudržitelným problémem, kde se začínají objevovat "odstavující" poruchy. Co mi to připomíná.............?
Dalším a možná tím nejzásadnějším problémem je jeho absolutní systémová nebezpečnost. To auto není bezpečné vůbec v žádném ohledu. Myslím dokonce, že kdybych jel po silnici na dvoukoláku sedíc na bedně od piva, budu na tom z hlediska bezpečnosti lépe.
Takže mladá se rozhoduje, že zjara si pořídí vlastní vůz. Hlavním favoritem je pětidvéřové krátké Clio III s motorem 1,2 55kW. Další možností je Corsa D, ale Clio se jí víc líbí a je v něm víc místa.
Je to její rozhodnutí, takže kecat jí do toho nemíním.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Víkendová trasa Třebíč - Sokolov a zpět (mimo dálnice), včetně cca 50 kilometrů vyloženě městského popojíždění se studeným motorem, mi dala celkový nájezd 664,2 km, kdy bylo spotřebováno rovných 30,0 litrů nafty.
Průměrná spotřeba 4,517 l / 100 km, to při průměrné rychlosti 62,8 km/h. Já jsem prostě nadšen.....!
Od červnové koupě mám najeto 13.500 km, v plánu je výměna oleje. Asi na to skočím příští víkend.
Žena měla dvoudenní služební cestu. Třebíč - Chotěboř - Pelhřimov - Telč - Třebíč. Trasa rovných 200 km dlouhá (mimo dálnice přirozeně) jí s GrandScénicem hodila průměrnou spotřebu benzinu 6,72 l / 100 km. Za takovou spotřebu jsem před časem jezdil s Galaxy (a to byl nafťák o stejném výkonu a cca stejné hmotnosti jako GrandScénic). Chtěl bych opravdu vidět koncernovou benzinovou šestnáctku, jak by s takovým autem dávala podobnou spotřebu. Obávám se, že ani s větrem v zádech.......
Bylo mi již dříve několikrát řečeno, že Renaultí motory 1,6 / 16V jsou jedněmi z nejlepších malých motorů v Evropě, především spolehlivostí a spotřebou paliva. Ale že budou až tak úsporné, to bych nečekal.
Kamarád dokonce nedávno říkal, že měl před pár lety půjčený Mégane z roku 2001 od rodičů jeho přítelkyně, právě s motorem 1,6 / 16V o výkonu 79kW (ještě neměl variabilní časování sacích ventilů). Jeli s tím na dvoutýdenní dovolenou po republice. Najel tenkrát přes tisíc km a v průměru se s tím údajně dostal lehce nad pět litrů. Pravda, on se trochu snažil dostat se tak nízko, tenkrát coby student peněz nemaje, a zadruhé jel mimo dálnice a na pohodu. Ale i tak.......
Průměrná spotřeba 4,517 l / 100 km, to při průměrné rychlosti 62,8 km/h. Já jsem prostě nadšen.....!
Od červnové koupě mám najeto 13.500 km, v plánu je výměna oleje. Asi na to skočím příští víkend.
Žena měla dvoudenní služební cestu. Třebíč - Chotěboř - Pelhřimov - Telč - Třebíč. Trasa rovných 200 km dlouhá (mimo dálnice přirozeně) jí s GrandScénicem hodila průměrnou spotřebu benzinu 6,72 l / 100 km. Za takovou spotřebu jsem před časem jezdil s Galaxy (a to byl nafťák o stejném výkonu a cca stejné hmotnosti jako GrandScénic). Chtěl bych opravdu vidět koncernovou benzinovou šestnáctku, jak by s takovým autem dávala podobnou spotřebu. Obávám se, že ani s větrem v zádech.......
Bylo mi již dříve několikrát řečeno, že Renaultí motory 1,6 / 16V jsou jedněmi z nejlepších malých motorů v Evropě, především spolehlivostí a spotřebou paliva. Ale že budou až tak úsporné, to bych nečekal.
Kamarád dokonce nedávno říkal, že měl před pár lety půjčený Mégane z roku 2001 od rodičů jeho přítelkyně, právě s motorem 1,6 / 16V o výkonu 79kW (ještě neměl variabilní časování sacích ventilů). Jeli s tím na dvoutýdenní dovolenou po republice. Najel tenkrát přes tisíc km a v průměru se s tím údajně dostal lehce nad pět litrů. Pravda, on se trochu snažil dostat se tak nízko, tenkrát coby student peněz nemaje, a zadruhé jel mimo dálnice a na pohodu. Ale i tak.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
S Meganem II 1,6 16V (už s přesuvníkem), jsem dlouhodobě jezdil za 6,3 na sto.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: Jdeme do nového
Ještě trochu zpět k fundamentální debatě o naftě v osobáku:
>>Ačkoliv se dříve naftové vozy díky nižším emisím oxidu uhličitého považovaly za čistší variantu dopravy, není tomu tak. Vznětové agregáty sice do ovzduší vypouštějí o patnáct procent méně oxidu uhličitého, zároveň ale emitují oxidy dusíku a pevné částice – těch se z naftových motorů dostane do ovzduší dvaadvacetkrát více, než ze zážehových aut. Dostávají se tak přímo do plic, mozku a srdce.<<
Tzv. "řešením" se stal DPF (Diesel Particulate Filter), většinou částečně fungující jen do doby jeho ucpání. Zvláště u nás - než investici do nového (samozřejmě extrémně předraženého), tak ten filtr vyboucháme, ne?
Ostatně, i skalní zastánci nafty by hned otočili, kdyby skončilo dotování cen nafty uměle navýšenou cenou benzínu. Jak vidno, jen další důkaz, že každá dotace je svinstvo. Zde doslova a do písmene.
http://zpravy.e15.cz/zahranicni/udalost ... gn=e15news
A samozřejmě ano, článek vcelku je povrchní novinařina, jdoucí na ruku zelenému byznysu a hysterii darebáků okolo jejich "boje s klimatem". J.
>>Ačkoliv se dříve naftové vozy díky nižším emisím oxidu uhličitého považovaly za čistší variantu dopravy, není tomu tak. Vznětové agregáty sice do ovzduší vypouštějí o patnáct procent méně oxidu uhličitého, zároveň ale emitují oxidy dusíku a pevné částice – těch se z naftových motorů dostane do ovzduší dvaadvacetkrát více, než ze zážehových aut. Dostávají se tak přímo do plic, mozku a srdce.<<
Tzv. "řešením" se stal DPF (Diesel Particulate Filter), většinou částečně fungující jen do doby jeho ucpání. Zvláště u nás - než investici do nového (samozřejmě extrémně předraženého), tak ten filtr vyboucháme, ne?
Ostatně, i skalní zastánci nafty by hned otočili, kdyby skončilo dotování cen nafty uměle navýšenou cenou benzínu. Jak vidno, jen další důkaz, že každá dotace je svinstvo. Zde doslova a do písmene.
http://zpravy.e15.cz/zahranicni/udalost ... gn=e15news
A samozřejmě ano, článek vcelku je povrchní novinařina, jdoucí na ruku zelenému byznysu a hysterii darebáků okolo jejich "boje s klimatem". J.