Jdeme do nového

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Majo »

ono je to aj o zvyku, ja uz na starom Tipe 1.9TD som sa vzdy radsej cely dorezal a vykrucal si ruku pri vymene H4ky na vodicovej strane namiesto toho aby som vytiahol hadicu od sania, ktora navyse ani nebola opatrena sponami, takze sla vytiahnut pomerne lahko a po jej vybrati tam bola hromada miesta...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Roman »

Ked sa to tu tak zvrhlo na ziarovky pridam sa k OT aj ja. Myslim, ze na vymenu ziarovky v ARE (neviem presne oznacenie, 5miestny pikap s Peugeot motorom), ma asi malokto. Oficialny postup (potvrdeny zastupcom ARA na nitrianskom autosalone) nasledovny:
1. demontaz spodneho krytu pod motorom
2. demontaz predneho ochraneho ramu
3. demontaz prednej masky
4. vymena ziarovky
5. montaz opacnym postupom
Nastastie predna maska je laminatova, tak po povoleni prednej masky a jej napruzeni po hranu zlomu sa sikovne ruky dostanu k svetlometu dokazu ho povolit, otocit a vymenit ziarovku.
Roman
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2315
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Liftback »

Roman píše:Ked sa to tu tak zvrhlo na ziarovky pridam sa k OT aj ja. Myslim, ze na vymenu ziarovky v ARE (neviem presne oznacenie, 5miestny pikap s Peugeot motorom), ma asi malokto. Oficialny postup (potvrdeny zastupcom ARA na nitrianskom autosalone) nasledovny:
1. demontaz spodneho krytu pod motorom
2. demontaz predneho ochraneho ramu
3. demontaz prednej masky
4. vymena ziarovky
5. montaz opacnym postupom
Nastastie predna maska je laminatova, tak po povoleni prednej masky a jej napruzeni po hranu zlomu sa sikovne ruky dostanu k svetlometu dokazu ho povolit, otocit a vymenit ziarovku.
V číne by už asi konštruktéra odsúdili a zastrelili :)
Môžem povedať že pre Megan I. série je výmena žiaroviek do minútky paráda, miesta dosť.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Marek »

Na Meganu mám najeto deset tisíc km. Za necelé čtyři měsíce.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Nulašestka »

Pěkné, podobný nájezd jako u mě. Bude zajímavé sledovat, jak to bude dál fungovat.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Marek »

Zatím jen leju naftu a jezdím. Po úvodním vstupním servisu, kdy jsem vyměnil levý čep ramene a přední destičky, prostě jezdím.

Olej + ojniční lágry a rozvody. Jinak nic. Uvidíme......

Jediné, co mě čeká do blízkého budoucna, je baterka (je originál, jede devátý rok) a gufero na převodovce na výstupu k levé ose. To asi udělám i s olejem - už to mám koupené, jen pod to lehnout. Jináč se to jeví v pohodě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Dusan »

Tak ja zatial rozmyslam ako dalej. Seat ibiza ma 181tkm a 10 rokov na krku. A zacinaju investicie: treba menit zadne tlmice, predne kotuce a dosticky, vzpery zadnych dveri, motorcek klapky vnutornej cirkulacie,vyfuk asi aj vlnovec. Asi mam prehrdzavenu olejovu vanu lebo je vraj mastna tak neviem.Po 10 rokoch uz asi aj hadicky k prednym brzdam?
Lada vesta v nedohladne. A penazi tiez nieje nazvys.
Jazdenku nechcem. Len ci sa mi oplati tlacit peniaze do 10r stareho auta.
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2315
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Liftback »

Počkal by som na Agrokomplex v Nitre ako som písal u Kaliny, je možné že sa tam objaví toho viac, nie len Kalina :wink:
Ale asi chceš niečo rozmerovo viac a niekomu bude Kalina malá.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Marek »

Pokud mohu doporučit, pak nečekej, až se Ti to rozpadne pod řití. Já jsem do posledních chvil čekal na zázrak - že Galaxy udržím v provozuschopném stavu, načež jsem prozřel a usoudil, že polomrtvého slona oživovat nemá cenu. Stojí to spoustu peněz, které kdybych dal na hromadu a auto prodal před těmi investicemi, mohl jsem mít lepší ročník, případně si nemusel tolik půjčovat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Marek »

GrandScénic překvapuje spotřebou. Žena nyní jezdí pro firmu do Havl. Brodu a Pelhřimova, kde se otvírají dvě nové prodejny, což obé je od nás asi 60 km po pěkných cestách. V pohodě se vleze do 6,5 litru.

Po městě nyní kolem osmi, osmi a půl. I to je, myslím si, vzhledem k velikosti vozu a ročnímu období poměrně slušné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Marek »

Včera ve dvou lidech trasa Sokolov - Třebíč (mimo dálnici, takže přes Plzeň, Rožmitál p. Tř., Tábor, Pelhřimov, Jihlava) při průměrné rychlosti 59 km/h spotřeba 4,23 l / 100 km.

Jsem spokojen víc, než bych kdy čekal.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Marek »

Vypadá to, že se domácí vozový park rozšíří o třetí Renault.

Matiz se stává neudržitelným problémem, kde se začínají objevovat "odstavující" poruchy. Co mi to připomíná.............?
Dalším a možná tím nejzásadnějším problémem je jeho absolutní systémová nebezpečnost. To auto není bezpečné vůbec v žádném ohledu. Myslím dokonce, že kdybych jel po silnici na dvoukoláku sedíc na bedně od piva, budu na tom z hlediska bezpečnosti lépe.

Takže mladá se rozhoduje, že zjara si pořídí vlastní vůz. Hlavním favoritem je pětidvéřové krátké Clio III s motorem 1,2 55kW. Další možností je Corsa D, ale Clio se jí víc líbí a je v něm víc místa.

Je to její rozhodnutí, takže kecat jí do toho nemíním.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od Marek »

Víkendová trasa Třebíč - Sokolov a zpět (mimo dálnice), včetně cca 50 kilometrů vyloženě městského popojíždění se studeným motorem, mi dala celkový nájezd 664,2 km, kdy bylo spotřebováno rovných 30,0 litrů nafty.

Průměrná spotřeba 4,517 l / 100 km, to při průměrné rychlosti 62,8 km/h. Já jsem prostě nadšen.....!

Od červnové koupě mám najeto 13.500 km, v plánu je výměna oleje. Asi na to skočím příští víkend.


Žena měla dvoudenní služební cestu. Třebíč - Chotěboř - Pelhřimov - Telč - Třebíč. Trasa rovných 200 km dlouhá (mimo dálnice přirozeně) jí s GrandScénicem hodila průměrnou spotřebu benzinu 6,72 l / 100 km. Za takovou spotřebu jsem před časem jezdil s Galaxy (a to byl nafťák o stejném výkonu a cca stejné hmotnosti jako GrandScénic). Chtěl bych opravdu vidět koncernovou benzinovou šestnáctku, jak by s takovým autem dávala podobnou spotřebu. Obávám se, že ani s větrem v zádech.......

Bylo mi již dříve několikrát řečeno, že Renaultí motory 1,6 / 16V jsou jedněmi z nejlepších malých motorů v Evropě, především spolehlivostí a spotřebou paliva. Ale že budou až tak úsporné, to bych nečekal.
Kamarád dokonce nedávno říkal, že měl před pár lety půjčený Mégane z roku 2001 od rodičů jeho přítelkyně, právě s motorem 1,6 / 16V o výkonu 79kW (ještě neměl variabilní časování sacích ventilů). Jeli s tím na dvoutýdenní dovolenou po republice. Najel tenkrát přes tisíc km a v průměru se s tím údajně dostal lehce nad pět litrů. Pravda, on se trochu snažil dostat se tak nízko, tenkrát coby student peněz nemaje, a zadruhé jel mimo dálnice a na pohodu. Ale i tak.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od vodis »

S Meganem II 1,6 16V (už s přesuvníkem), jsem dlouhodobě jezdil za 6,3 na sto.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Re: Jdeme do nového

Příspěvek od jacek »

Ještě trochu zpět k fundamentální debatě o naftě v osobáku:

>>Ačkoliv se dříve naftové vozy díky nižším emisím oxidu uhličitého považovaly za čistší variantu dopravy, není tomu tak. Vznětové agregáty sice do ovzduší vypouštějí o patnáct procent méně oxidu uhličitého, zároveň ale emitují oxidy dusíku a pevné částice – těch se z naftových motorů dostane do ovzduší dvaadvacetkrát více, než ze zážehových aut. Dostávají se tak přímo do plic, mozku a srdce.<<
Tzv. "řešením" se stal DPF (Diesel Particulate Filter), většinou částečně fungující jen do doby jeho ucpání. Zvláště u nás - než investici do nového (samozřejmě extrémně předraženého), tak ten filtr vyboucháme, ne?
Ostatně, i skalní zastánci nafty by hned otočili, kdyby skončilo dotování cen nafty uměle navýšenou cenou benzínu. Jak vidno, jen další důkaz, že každá dotace je svinstvo. Zde doslova a do písmene. :(

http://zpravy.e15.cz/zahranicni/udalost ... gn=e15news

A samozřejmě ano, článek vcelku je povrchní novinařina, jdoucí na ruku zelenému byznysu a hysterii darebáků okolo jejich "boje s klimatem". J.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“